2007-10-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Du sitter inte på någon källa, en sån sake mmåsste det ha skrivits något om.

Håller med k4r4t3k4n4k4s om att det låter som en skröna.

Visst det låter som en "råtta i pizzan", men faktum är att det är sant. Det var ett reportage i SMP när de hittade honom, med bilder och anhöriga som berättade hur det var...

Vet bara att det var utanför Lammhult.

På tal om gångarna under katedral, så finns huvudströmbrytaren för hela skolan där nere annars är det mest grus o makadam
Citera
2007-10-11, 10:52
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neosfar
Visst det låter som en "råtta i pizzan", men faktum är att det är sant. Det var ett reportage i SMP när de hittade honom, med bilder och anhöriga som berättade hur det var...

Vet bara att det var utanför Lammhult.

På tal om gångarna under katedral, så finns huvudströmbrytaren för hela skolan där nere annars är det mest grus o makadam

Jo, k4r4t3k4n4k4s länkade, men de låter fortfarande helt sjukt.

Gick runt och letade lite runt katdral för ett tag sedan, och hittade ett rör ner, jämte skorstenen. ca 3-4 meter ner, sen såg det ut att gå gångar åt två håll. Är det något till avlopp/dagvatten eller har det någon annan förklaring?

Neosfar är du från växjötrakten?
Citera
2007-10-11, 11:42
Medlem
jajamen...gick på katedral 92-95 har jag för mig...
Citera
2007-10-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddan89
Hört att det finns tunnlar under hovshagaskolan nån som vet mer om det?

Har gått där för många årsen men kan inte minnas om det fanns något sånt.
Svårt och tänka mig det dock....men jag kan ha fel.
Vart skulle man kunna tänka sig att nedgångar osv finns/fanns?
Citera
2007-10-11, 12:43
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
jajamen...gick på katedral 92-95 har jag för mig...

Bor du kvar?

Isf så borde vi dra igång nån expedition nån stans. Har du varit i slakteriet i Alvesta?
Citera
2007-10-11, 15:34
Medlem
underrs avatar
När jag gick på katedral så hade en rörledning gått sönder och dom var tvungna att fixa det, så då stod källar dörren öppen och jag och några polare gick ner, efter kollat runt en lång stund så hittare vi en låång koridor. Vi gick in några 10tals meter när vi sedan gick tillbaks.

Ritade en liten karta var typ :P

http://img513.imageshack.us/my.php?image=katedralry7.jpg

Om nån som går där kan vell kolla?
Citera
2007-10-11, 19:08
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underr
När jag gick på katedral så hade en rörledning gått sönder och dom var tvungna att fixa det, så då stod källar dörren öppen och jag och några polare gick ner, efter kollat runt en lång stund så hittare vi en låång koridor. Vi gick in några 10tals meter när vi sedan gick tillbaks.

Ritade en liten karta var typ :P

http://img513.imageshack.us/my.php?image=katedralry7.jpg

Om nån som går där kan vell kolla?

Den ska undersökas, får höra med lite folk jag känner som håller till där hur det ser ut nu.
Citera
2007-10-15, 11:34
Medlem
Det gjordes ett omfattande renoveringsarbete, eller så var det när matsalen byggdes som byggjobbarna hade kopplat in lite extrakablar från huvudstationen, så det var i princip bara att följa kabeln...men jag har för mig att vi gick ner genom en dörr som ligger i trapphuset direkt till vänster om man går in vid entren vid aulan.

Skåpet sitter i den tunneln som på kartan benäms med längst bort...
Citera
2007-10-15, 16:51
Medlem
Var under hovshagaskolan var inget att se. Hört att det ska finnas tunnlar under ulriksbergskolan nån som vet mer om det?
Citera
2007-10-15, 19:58
Medlem
underrs avatar
Citat:
Det gjordes ett omfattande renoveringsarbete, eller så var det när matsalen byggdes som byggjobbarna hade kopplat in lite extrakablar från huvudstationen, så det var i princip bara att följa kabeln...men jag har för mig att vi gick ner genom en dörr som ligger i trapphuset direkt till vänster om man går in vid entren vid aulan.

Skåpet sitter i den tunneln som på kartan benäms med längst bort...

MEn om man går ner där jag markerade på kartan så kommer man till en tjock jävla dörr som alltid är låst. men nu var den öppen för dom fixade rören, och där fanns det en lååååååång koridor. det måste ju vara där?, kommer inte på nån annan stans
Citera
2007-10-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddan89
Var under hovshagaskolan var inget att se. Hört att det ska finnas tunnlar under ulriksbergskolan nån som vet mer om det?

Var går man ner då? Va fanns det där då?
Citera
2007-10-16, 11:46
Medlem
Jo, när jag tänker efter så var det nog längst bort i den korridoren, enliten dörr om jag inte minns fel. deet är som sagt över tio år sen vi var nere där.

men jag kommer fortfarande ihåg när vi kom upp efter vårt lilla sabotage och dataläraren var förtvivlad över att hans elevers arbete hade gått förlorat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in