Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Det är ett väldigt troligt scenario i jämförelse med dina teorier om falska döda kroppar som inget vittne på Drottninggatan upptäckt när de placerats ut och annat trams.
Min teori håller dessutom jävligt bra ihop med vad polisen skriver i det PM du länkar till ovan. Mamman släpar vagn, grabben slår i vagnen när han korsar deras väg, häl slår i vagn, vagn står upp. Mamman är kanske illegal invandrare eller satanist och drar fortare än kvickt.
Case closed!
Så här står det:
"Filmen visar en kvinna med en barnvagn bredvid sig som sitter på en bänk i mitten av Drottninggatan i höjd med nr 65. Hon får syn på lastbilen och reser sig hastigt och tar tag i barnvagnen, som välter med barnet i och kvinnan släpar barnvagnen, som ligger på sidan, för att undvika att köras på av lastbilen. Både kvinnan och barnet undkommer med –till synes- mycket liten marginal att träffas av det framrusande fordonet."
Ingenstans står det att vagnen ställer sig upp, eller att nån "kickar upp den med hälen". Ordet hälen existerar över huvudtaget inte.
Däremot så står det så som jag beskriver, att vagnen välter och ligger på sidan.
Men vi får se om dom vill dela med sig av filmen imorgon.
Här är vittnesmålet från killen som du påstår ha "kickat upp vagnen med hälen". Hans vittnesmål stämmer absolut inte överens med vad bilder visar heller. Han minns fel, eller ljuger.
https://imgur.com/a/iwxVmvN
https://imgur.com/a/uoRtgFk
"Vidar Groth uppgav att han precis hade kommit till Stockholm. Han var på väg till en läkare på Drottninggatan 65. Vidar kom från Kungsgatan och gick norrut.Strax före Drottninggatan 65 så hörde Vidar flera smällar. Strax efter så hör han hur en motor accelererar och sedan ser han en lastbil som kommer i full fart mot honom. Lastbilen kör lite vingligt och skrapar i fasta föremål längs vägen. Vidar tror att det var denna typ av smällar som han hörde strax före.
Innan lastbilen var framme vid honom så sprang Vidar in i en klädaffär och tog skydd. Vidar hann inte se föraren. När Vidar gick ut från affären en liten stund senare så låg två personer på gatan som var överkörda och uppenbart döda och en annan person som de gjorde hjärt-lungräddning på. Vidar ringde till den läkare som han var på väg till så att de kunde komma ut och hjälpa till.Uppläst och godkänt."
Både du och jag ser att han inte tar skydd i nån butik, utan är ute på gatan när lastbilen passerar.
Han är en del av operationen. Synd att folk inte förstår sånt. Läs en vanlig FUP, allt faller på plats och makes sense. Här är det tvärt om.
Och jag tar tillbaks om att ingen dog, jag tror faktiskt att Ebba dog av misstag. Och att hon vad den enda som dog på riktigt.