2019-10-31, 14:36
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Sant, såg inte mamman bakom killen. I vilket fall syns hans häl vara under vagnen i näst sista bilden.

Mamman sprang ut ur bild till höger om lyktstolpen, killen korsar deras väg och springer in i vagnen, välter den och får hälen under.

Case closed! Nu pratar vi aldrig mer om den saken.

Hon förblev oidentifierad under hela utredningen.

https://imgur.com/a/rOpdPUn
https://imgur.com/a/27605zl

Det du beskriver är inte ett troligt scenario. Vi väntar och tittar på videomaterialet. Står att originalet finns bland polisens utredningsmaterial. Skall således vara enkelt att få ut. Ser fram emot att se den.

Jag vet redan nu att dom inte kommer att ge ut den.
Senast redigerad av Tremendously 2019-10-31 kl. 14:40.
Citera
2019-10-31, 14:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Hon förblev oidentifierad under hela utredningen.

https://imgur.com/a/rOpdPUn
https://imgur.com/a/27605zl

Det du beskriver är inte ett troligt scenario. Vi väntar och tittar på videomaterialet. Står att originalet finns bland polisens utredningsmaterial. Skall således vara enkelt att få ut. Ser fram emot att se den.

Jag vet redan nu att dom inte kommer att ge ut den.

Det är ett väldigt troligt scenario i jämförelse med dina teorier om falska döda kroppar som inget vittne på Drottninggatan upptäckt när de placerats ut och annat trams.

Min teori håller dessutom jävligt bra ihop med vad polisen skriver i det PM du länkar till ovan. Mamman släpar vagn, grabben slår i vagnen när han korsar deras väg, häl slår i vagn, vagn står upp. Mamman är kanske illegal invandrare eller satanist och drar fortare än kvickt.

Case closed!
Citera
2019-10-31, 20:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
För att det ska gå att fejka folks död utan att vanliga människor i myndigheterna ska börja ana något, så har man flera identiteter på personerna innan.

Helt bisarra påståenden. Detta bör du ju har något slags stöd för innan du påstår.

Citat:
Mammor, pappor, syskon och kompisar(skådespelare inom NATO/militären) får betalt för att spela teater. Så hemskt är det inte. Ingen har ju dött precis. Kan människor städs toaletter för 105kr i timmen så kan man ljuga framför en kamera ett tag för en halv miljon. Det är ju ändå du som betalar för det.

'Skådespelare inom Nato/militären'? Du sitter ju bara och fantiserar. Återigen: källa.

Citat:
Vet du hur lätt det är att ändra sitt utseende med små medel? Sen så kostar det 0kr att manipulera en bild på ett ansikte idag. Bara lite räcker.

Folk som får skyddade identiteter ändrar ju sitt utseende, utan operationer, om du inte redan visste det. Och då byter man oftast bara stad, namn, ålder och får en historia bakåt av Polisen som man måste lära sig. Du skulle knappast känna igen någon du sett på bild för 2 år sen heller.

Sluta ställ såna dumma frågor till mig är du snäll. Du bevisar bara hur lågintelligent du är.

Läs hur vittnesskyddsprogramet fungerar i USA. För dom som lämnar gäng osv. Finns bra genomgångar på YouTube. Det är samma princip som används när man fejkar dödsoffer. Enda skillnaden är att bara ett fejkat dödsoffer inte behöver hålla sig undan med risk för sitt liv, men ändå hålla en låg profil, vilket någon som golat ner sitt gäng ofta behöver göra.

Hände detta med någon enda person på eller kring Drottninggatan? Vem?

Citat:
Nej det gör den inte. Fysiskt omöjligt att den skulle ha rullat runt som en bil och ställt sig upp igen. Det sitter ett barn i vagnen dessutom.

Den välter åt ena hållet in i stolpen, en bil som voltar som du säger, rullat åt samma håll hela tiden. Om vagnen rullade, som du tror, så stoppades den av stolpen ändå. Men det gjorde den inte, voltade alltså.

Till skillnad från dina helt sjuka fantasier så faller barnvagnens beteende helt inom marginalen för vad som är tänkbart.
Citera
2019-10-31, 21:55
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Det är ett väldigt troligt scenario i jämförelse med dina teorier om falska döda kroppar som inget vittne på Drottninggatan upptäckt när de placerats ut och annat trams.

Min teori håller dessutom jävligt bra ihop med vad polisen skriver i det PM du länkar till ovan. Mamman släpar vagn, grabben slår i vagnen när han korsar deras väg, häl slår i vagn, vagn står upp. Mamman är kanske illegal invandrare eller satanist och drar fortare än kvickt.

Case closed!

Så här står det:

"Filmen visar en kvinna med en barnvagn bredvid sig som sitter på en bänk i mitten av Drottninggatan i höjd med nr 65. Hon får syn på lastbilen och reser sig hastigt och tar tag i barnvagnen, som välter med barnet i och kvinnan släpar barnvagnen, som ligger på sidan, för att undvika att köras på av lastbilen. Både kvinnan och barnet undkommer med –till synes- mycket liten marginal att träffas av det framrusande fordonet."

Ingenstans står det att vagnen ställer sig upp, eller att nån "kickar upp den med hälen". Ordet hälen existerar över huvudtaget inte.

Däremot så står det så som jag beskriver, att vagnen välter och ligger på sidan.

Men vi får se om dom vill dela med sig av filmen imorgon.

Här är vittnesmålet från killen som du påstår ha "kickat upp vagnen med hälen". Hans vittnesmål stämmer absolut inte överens med vad bilder visar heller. Han minns fel, eller ljuger.

https://imgur.com/a/iwxVmvN
https://imgur.com/a/uoRtgFk

"Vidar Groth uppgav att han precis hade kommit till Stockholm. Han var på väg till en läkare på Drottninggatan 65. Vidar kom från Kungsgatan och gick norrut.Strax före Drottninggatan 65 så hörde Vidar flera smällar. Strax efter så hör han hur en motor accelererar och sedan ser han en lastbil som kommer i full fart mot honom. Lastbilen kör lite vingligt och skrapar i fasta föremål längs vägen. Vidar tror att det var denna typ av smällar som han hörde strax före.Innan lastbilen var framme vid honom så sprang Vidar in i en klädaffär och tog skydd. Vidar hann inte se föraren. När Vidar gick ut från affären en liten stund senare så låg två personer på gatan som var överkörda och uppenbart döda och en annan person som de gjorde hjärt-lungräddning på. Vidar ringde till den läkare som han var på väg till så att de kunde komma ut och hjälpa till.Uppläst och godkänt."

Både du och jag ser att han inte tar skydd i nån butik, utan är ute på gatan när lastbilen passerar.

Han är en del av operationen. Synd att folk inte förstår sånt. Läs en vanlig FUP, allt faller på plats och makes sense. Här är det tvärt om.

Och jag tar tillbaks om att ingen dog, jag tror faktiskt att Ebba dog av misstag. Och att hon vad den enda som dog på riktigt.
Senast redigerad av Tremendously 2019-10-31 kl. 22:07.
Citera
2019-10-31, 22:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Så här står det:

"Filmen visar en kvinna med en barnvagn bredvid sig som sitter på en bänk i mitten av Drottninggatan i höjd med nr 65. Hon får syn på lastbilen och reser sig hastigt och tar tag i barnvagnen, som välter med barnet i och kvinnan släpar barnvagnen, som ligger på sidan, för att undvika att köras på av lastbilen. Både kvinnan och barnet undkommer med –till synes- mycket liten marginal att träffas av det framrusande fordonet."

Ingenstans står det att vagnen ställer sig upp, eller att nån "kickar upp den med hälen". Ordet hälen existerar över huvudtaget inte.

Däremot så står det så som jag beskriver, att vagnen välter och ligger på sidan.

Men vi får se om dom vill dela med sig av filmen imorgon.

Här är vittnesmålet från killen som du påstår ha "kickat upp vagnen med hälen". Hans vittnesmål stämmer absolut inte överens med vad bilder visar heller. Han minns fel, eller ljuger.

https://imgur.com/a/iwxVmvN
https://imgur.com/a/uoRtgFk

"Vidar Groth uppgav att han precis hade kommit till Stockholm. Han var på väg till en läkare på Drottninggatan 65. Vidar kom från Kungsgatan och gick norrut.Strax före Drottninggatan 65 så hörde Vidar flera smällar. Strax efter så hör han hur en motor accelererar och sedan ser han en lastbil som kommer i full fart mot honom. Lastbilen kör lite vingligt och skrapar i fasta föremål längs vägen. Vidar tror att det var denna typ av smällar som han hörde strax före.Innan lastbilen var framme vid honom så sprang Vidar in i en klädaffär och tog skydd. Vidar hann inte se föraren. När Vidar gick ut från affären en liten stund senare så låg två personer på gatan som var överkörda och uppenbart döda och en annan person som de gjorde hjärt-lungräddning på. Vidar ringde till den läkare som han var på väg till så att de kunde komma ut och hjälpa till.Uppläst och godkänt."

Häl under vagn, taget från din bild. Kan också vara att killen slår i med knäet eller fot på höger övre hjul vilket får vagnen att ställa sig.
https://imgur.com/cbPGTLG

Vet du hur det ser ut sekunden efter vi ser vagnen stå upp? Kanske var det bara precis i det ögonblicket vi ser på din bild som den stod upp för sen snurra vidare och lägga sig?
Citera
2019-10-31, 22:13
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Häl under vagn, taget från din bild. Kan också vara att killen slår i med knäet eller fot på höger övre hjul vilket får vagnen att ställa sig.
https://imgur.com/cbPGTLG

Vet du hur det ser ut sekunden efter vi ser vagnen stå upp? Kanske var det bara precis i det ögonblicket vi ser på din bild som den stod upp för sen snurra vidare och lägga sig?

Vi får titta på övervakningsfilmen istället. Ska ringa tingsrätten imorgon.

Men kan vi vara överens om att C15's vittnesmål inte stämmer överens med vad bilderna visar? Att han är utomhus på gatan och inte i nån butik när lastbilen passerar?
Citera
2019-10-31, 22:16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Vi får titta på övervakningsfilmen istället. Ska ringa tingsrätten imorgon.

Men kan vi vara överens om att C15's vittnesmål inte stämmer överens med vad bilderna visar? Att han är utomhus på gatan och inte i nån butik när lastbilen passerar?

Vet ingenting om C15 eller något vittnesmål. Utgår från vad jag ser på bilderna.
Citera
2019-10-31, 22:17
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Vet ingenting om C15 eller något vittnesmål. Utgår från vad jag ser på bilderna.

Jag skrev hans vittnesmål i 2 inlägg bakåt. Kan skriva det igen. Så här säger han till polisen.

C15 är killen som du påstår har hälat upp vagnen. Han heter Vidar Groth i FUPen.

Citera
2019-10-31, 22:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag skrev hans vittnesmål i 2 inlägg bakåt. Kan skriva det igen. Så här säger han till polisen.

C15 är killen som du påstår har hälat upp vagnen. Han heter Vidar Groth i FUPen.

Jag skulle nog också kunna blanda ihop exakt i vilken ordning allt hände i den situationen. Halvstressigt.
Citera
2019-10-31, 22:27
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Jag skulle nog också kunna blanda ihop exakt i vilken ordning allt hände i den situationen. Halvstressigt.

Han säger att han gick in på G-Star Raw i ett andra förhör. För att sen gå ut på gatan och hjälpa till med HLR. Ska begära ut filmen från även den butiken för att se om han över huvudtaget var där inne. Om inte, så är det svårt att ha blandat ihop det.

Notera att det är telefonförhör och att ID inte är styrkt. Vilket innebär i praktiken att vem som helst kunnat blivit förhörd. Rätt oseriöst vid mord. Men det är en annan femma.
Senast redigerad av Tremendously 2019-10-31 kl. 22:29.
Citera
2019-11-01, 05:41
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja, din avatar syns ju i anslutning till postat klipp.
Fokus nu Clay! Klicka och förstora videon, där är relevansen.
Han berättar hur övningen hände i verkligheten.
Citat:
Men jag fattar inte relevansen. Varför skulle inte ett terrordåd kunna ske även om myndigheter övar för det? Det är ju inte så att det saknades anledning att öva inför ett antal olika attentatsvarianter.
Exakt de man övar på händer på riktigt, de erkänner det. Vad är de för odds på det?
Tillsammans med allt annat vi har så är det en bevisad bortom allt rimligt tvivel psykologisk operation vi utsattes för från 7 April 2017 på Drottninggatan med omnejd.

Citat:
Hur många övningar genomförs utan att det blir ett attentat i anslutning?
Operation Havsörn nu nyligen har inte resulterat i påstådda terrordåd.
Flesta terrordåd är dock psykologiska operationer som Akilov

Jag har svårt att förstå hur en tänkande människa förklarar bort en sådan sak som man ser i ”Från Övning Till Verklighet” videon?
Citera
2019-11-01, 06:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Dom råkade helt enkelt göra en liten tabbe. Jag kan inte förklara det på annat sätt än att det är en failure i bildmanipulationen. Okej om det hade varit 3 sekunder mellan bilderna. Men nu är det 1 sekund. Saken är klar.

Jag tror heller inte att det är Polisen som har gjort det. Utan det är nog NATO/Militären/Säpo. Som sen gett bilderna till Polisen.

Mom of the year by the way. Först drämma ungen i stolpen, sen dra iväg en stund, för att ställa upp vagnen, för att sen dra iväg igen. Mom of the year!

https://youtu.be/_fdUjLEGT0w

Kolla 1:18 :-) He hehe...varför visade dom inte hela sekvensen? Ingen blev ju skadad där...AJ AJ...dom gjorde bort sig.
Ändock observant vilket är skönt att se, observationsförmågan överlag hos befolkning vid såna här fall känns generellt mycket låg.

Ja jag tror också de är en sluten grupp som ägnar sig åt utförandet av psykologiska opererationer, inom militär (NATO) och underättelsetjänst (Mossad, CIA, MI6, SÄPO) Försvarsmakten har en egen avdelningen för utförandet av psykologiska operationer och påverka allmänheten i önskad riktning.

Nya Dagbladet hade en artikel om dem, tror jag skapade en tråd här på Flashback också om Psyopsförbandet
Försvarsmakten rekryterar till Psyopsförband för att “påverka människors attityder”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in