Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Sant. Det handlar uppenbart inte om samma logga. Och fordonet är inget bärgningsfordon, utan snarare för personbilstransport.
Fast det hade ju inte spelat någon roll om det faktiskt hade stått en lastbilsbärgare med Trafik Stockholms logotyp på. Det hade ju inte bevisat ett piss. Det jag tycker är intressant är hur haschleif hanterar det. Han har ju byggt ett argument att fordonets närvaro tyder på konspiration. När det nu visar sig vara ett fordon från ett annat åkeri, och med en annan funktion, kan haschleif då erkänna detta och inse att det var han hoppade på fel tåg? Han ville så gärna att allt skulle hänga ihop att han tyckte de två loggorna var de samma, men det är som sagt helt tydligt två helt olika symboler.
Clay. Jag har ingen egen agenda och medger gärna mina feltolkningar. Jag är endast intresserad av vad som egentligen föregick. Vad gäller loggan och bärningsbilen så det mer bärgningsbilen som sådan, som jag anser stå lite väl lägligt till, i relation till händelserna runt omkring. Jag påstod aldrig att den bevisade någonting i sig. Tråden ligger inte juridikforumet. Vi som skriver här lägger en bit i taget, så klarnar bilden till slut. Om man då inte självmant gräver ner huvudet i sanden vilket verkar uppmuntras av vissa här ibland.
Logotypen är inte den samma, även om den är väldigt lik.. i andra sammanhang så hade den kunnat klassats som varumärkesintrång. Men jag håller med dig. Den är inte identisk.
Vi kan säkert enas om att media inte alltid säger hela sanningen, som de små hundar de är. Det finns ingen anledning att inte ifrågasätta, när frågetecknen är många.
Övningen som blev verklighet:
https://streamable.com/vscmd
På tal som sammanträffanden så vilken tur att mailet från Samverkan Stockholm sändes ut..precis på minuten. Hur hann han formulera sitt e-post meddelande på en minut? Hur visste de vad som hänt? Det är nästan som att det var planerat.. men bara nästan.