2019-02-23, 12:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haschleif
3:36 in klippet så har vi har en rejäl bärgningsbil stående vid korsningen Klara Norra Kyrkogata och Mäster Samuelsgatan. Ett märkligt sammanträffande att ha en sådan stående mitt i centrum en förmiddag i april...

..om den nu inte bara parkerat sig där efter ha bogserat spendrupsbilen till Åhlens ett stenkast bort.
Värt att notera är att bärningsbilen är märkt med Trafik Stockholm logotypen. Trafik Stockholm omtalas på Samverkan Stockholm som en aktör/samarbetspartner. Sammanträffande jovisst..

Hela händelsen stinker och de offentliga samtalen/mediaanalyserna efter 'de hysteriska dygnet' med koordinerad mediatäckning & stora löpsedlar är mer eller mindre noll.
Hade det här vart en reell händelse så skulle bättre och grundligare analyser gjorts av händelsen.

Nu var det som tur vara bara en övning med det passande namnet 'operation Styrbjörn'
Det är en sammansättning av "Styrr" - med betydelsen "stoj", "tumult" och "björn" ("ostyrig björn").

Vad händer med detta (iof svaga) argument om det visar sig att fordonet du pratar om vare sig är ett bärgningsfordon eller har Trafik Stockholms logotyp?
Citera
2019-02-23, 13:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad händer med detta (iof svaga) argument om det visar sig att fordonet du pratar om vare sig är ett bärgningsfordon eller har Trafik Stockholms logotyp?

Här har jag lagt båda loggorna sida vid sida - de är inte ens särskilt lika varandra:
https://imgur.com/a/TERhqD5
Citera
2019-02-23, 13:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Här har jag lagt båda loggorna sida vid sida - de är inte ens särskilt lika varandra:

Sant. Det handlar uppenbart inte om samma logga. Och fordonet är inget bärgningsfordon, utan snarare för personbilstransport.

Fast det hade ju inte spelat någon roll om det faktiskt hade stått en lastbilsbärgare med Trafik Stockholms logotyp på. Det hade ju inte bevisat ett piss. Det jag tycker är intressant är hur haschleif hanterar det. Han har ju byggt ett argument att fordonets närvaro tyder på konspiration. När det nu visar sig vara ett fordon från ett annat åkeri, och med en annan funktion, kan haschleif då erkänna detta och inse att det var han hoppade på fel tåg? Han ville så gärna att allt skulle hänga ihop att han tyckte de två loggorna var de samma, men det är som sagt helt tydligt två helt olika symboler.
Citera
2019-02-23, 20:52
Medlem
Citat:
Är det någon få sista ordet/smutskastnings strategi du kör med nu?
Peka gärna på vad du inte förstod.. Jag säger inte mer att vad jag sagt, och det jag sagt kan ses i videon som är länkad i tråden. Det finns enligt Eniro 94 bilbärgningsföretag i Stockholmsregionen, och det som syns i videon råkade bara vara en aktör i Samverkan Stockholm. Det jag gör är att peka på sammanträffanden. Hur du och andra väljer och tolka dem är upp till er.

Jag kör inte med någon strategi utan frågar fortfarande . Vad är det du vill ha sagt. Klarapråk.
Citera
2019-02-24, 11:18
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast helt olika är dom inte... så du har kanske omedvetet har råkat lägga fram bevis för att frimurare måste ha varit inblandade. Något lurt är det i alla fall!
Citera
2019-02-24, 15:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Fast helt olika är dom inte... så du har kanske omedvetet har råkat lägga fram bevis för att frimurare måste ha varit inblandade. Något lurt är det i alla fall!

Nej. Att två logotyper lite påminner om varandra betyder inte prompt att de två organisationerna hänger ihop.
Citera
2019-02-24, 17:02
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Nej. Att två logotyper lite påminner om varandra betyder inte prompt att de två organisationerna hänger ihop.
Men visst påminner båda logotyperna om det där allseende ögat som frimurare inte kan låta bli att stoppa in lite varstans när dom varit i farten med otyg? Kan det verkligen vara en slump??
Citera
2019-02-24, 17:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Men visst påminner båda logotyperna om det där allseende ögat som frimurare inte kan låta bli att stoppa in lite varstans när dom varit i farten med otyg? Kan det verkligen vara en slump??

Om man tycker att bilen från motorvägsskylten är ett öga så kan man kalla det öga. Men hela den här grejen att de ni tror konspirerar mot er inte kan låta bli att kasta in små ledtrådar är så märklig och fånig att det kanske inte behöver diskuteras vidare.
Citera
2019-02-28, 17:35
Medlem
haschleifs avatar
Citat:
Sant. Det handlar uppenbart inte om samma logga. Och fordonet är inget bärgningsfordon, utan snarare för personbilstransport.

Fast det hade ju inte spelat någon roll om det faktiskt hade stått en lastbilsbärgare med Trafik Stockholms logotyp på. Det hade ju inte bevisat ett piss. Det jag tycker är intressant är hur haschleif hanterar det. Han har ju byggt ett argument att fordonets närvaro tyder på konspiration. När det nu visar sig vara ett fordon från ett annat åkeri, och med en annan funktion, kan haschleif då erkänna detta och inse att det var han hoppade på fel tåg? Han ville så gärna att allt skulle hänga ihop att han tyckte de två loggorna var de samma, men det är som sagt helt tydligt två helt olika symboler.

Clay. Jag har ingen egen agenda och medger gärna mina feltolkningar. Jag är endast intresserad av vad som egentligen föregick. Vad gäller loggan och bärningsbilen så det mer bärgningsbilen som sådan, som jag anser stå lite väl lägligt till, i relation till händelserna runt omkring. Jag påstod aldrig att den bevisade någonting i sig. Tråden ligger inte juridikforumet. Vi som skriver här lägger en bit i taget, så klarnar bilden till slut. Om man då inte självmant gräver ner huvudet i sanden vilket verkar uppmuntras av vissa här ibland.

Logotypen är inte den samma, även om den är väldigt lik.. i andra sammanhang så hade den kunnat klassats som varumärkesintrång. Men jag håller med dig. Den är inte identisk.

Vi kan säkert enas om att media inte alltid säger hela sanningen, som de små hundar de är. Det finns ingen anledning att inte ifrågasätta, när frågetecknen är många.
Övningen som blev verklighet:

https://streamable.com/vscmd

På tal som sammanträffanden så vilken tur att mailet från Samverkan Stockholm sändes ut..precis på minuten. Hur hann han formulera sitt e-post meddelande på en minut? Hur visste de vad som hänt? Det är nästan som att det var planerat.. men bara nästan.
Senast redigerad av haschleif 2019-02-28 kl. 18:14.
Citera
2019-02-28, 21:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
https://streamable.com/vscmd

På tal som sammanträffanden så vilken tur att mailet från Samverkan Stockholm sändes ut..precis på minuten. Hur hann han formulera sitt e-post meddelande på en minut? Hur visste de vad som hänt? Det är nästan som att det var planerat.. men bara nästan.

Nej, mailet sändes ut en minut INNAN polisen fick larm om att attacken skedde och handlade om övningen Styrbjörn..
Redan i ämnesraden på mailet står det att mailet avser ett möte den 19 april angående Övning Styrbjörn..
Ingenstans i mailet står ett enda ord om några lastbilar eller drottninggatan eller attacken den 7 april.
Citera
2019-06-18, 04:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
3:36 in klippet så har vi har en rejäl bärgningsbil stående vid korsningen Klara Norra Kyrkogata och Mäster Samuelsgatan. Ett märkligt sammanträffande att ha en sådan stående mitt i centrum en förmiddag i april...

..om den nu inte bara parkerat sig där efter ha bogserat spendrupsbilen till Åhlens ett stenkast bort.
Värt att notera är att bärningsbilen är märkt med Trafik Stockholm logotypen. Trafik Stockholm omtalas på Samverkan Stockholm som en aktör/samarbetspartner. Sammanträffande jovisst..

Hela händelsen stinker och de offentliga samtalen/mediaanalyserna efter 'de hysteriska dygnet' med koordinerad mediatäckning & stora löpsedlar är mer eller mindre noll.
Hade det här vart en reell händelse så skulle bättre och grundligare analyser gjorts av händelsen.

Nu var det som tur vara bara en övning med det passande namnet 'operation Styrbjörn'
Det är en sammansättning av "Styrr" - med betydelsen "stoj", "tumult" och "björn" ("ostyrig björn").

Kudos för skarpa ögon och analysförmåga!
De använder bärgningsbilen för skydd mot insyn med mera. De är en del i hur sådana här operationer utförs av säkerhetstjänster och är ett återkommande fenomen.
[Ang. denna videon https://www.bitchute.com/video/fj1Xqlk6bWCU för fler tryck på #Akilov under]

”What the Swedes have learn from terrorist attack” http://sciencenordic.com/what-swedes-learned-terrorist-attack-stockholm‬

Polisen var redo, de hade ju en övning på precis detta (nämns ej i artikeln ovan men i andra) och attentatet inträffade vid tid för skiftbyte för Polisen vilket maximerade antalet.
Att de tömde stan på folk var ett misstag. Det har dock inte samma vikt vid ett riktigt terrordåd.

Jag har lärt mig att en mycket stor del av det svenska folket vill tro vad medierna säger när de rapporteras om dödsfall och terror, inga bevis i världen kan ända en del.
Har hört folk som jag för övrigt har respekt för och är tänkande människor säga att det omöjligt kan vara annat än äkta eftersom de sett Ebba Å (påstådda) mamma på TV och visat upp hennes rum.

Det är så man baxnar fanimej. Men din analys imponerade!
Senast redigerad av Arbetarbroder 2019-06-18 kl. 04:54. Anledning: BitChute länk korrigerad
Citera
2019-06-18, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kudos för skarpa ögon och analysförmåga!
De använder bärgningsbilen för skydd mot insyn med mera. De är en del i hur sådana här operationer utförs av säkerhetstjänster och är ett återkommande fenomen.
[Ang. denna videon https://www.bitchute.com/video/fj1Xqlk6bWCU för fler tryck på #Akilov under]

”What the Swedes have learn from terrorist attack” http://sciencenordic.com/what-swedes-learned-terrorist-attack-stockholm‬

Polisen var redo, de hade ju en övning på precis detta (nämns ej i artikeln ovan men i andra) och attentatet inträffade vid tid för skiftbyte för Polisen vilket maximerade antalet.
Att de tömde stan på folk var ett misstag. Det har dock inte samma vikt vid ett riktigt terrordåd.

Jag har lärt mig att en mycket stor del av det svenska folket vill tro vad medierna säger när de rapporteras om dödsfall och terror, inga bevis i världen kan ända en del.
Har hört folk som jag för övrigt har respekt för och är tänkande människor säga att det omöjligt kan vara annat än äkta eftersom de sett Ebba Å (påstådda) mamma på TV och visat upp hennes rum.

Det är så man baxnar fanimej. Men din analys imponerade!

Så du menar att allt är ett påhitt?
Förstår jag rätt nu när du säger att man boxerade lastbilen TILL Åhléns??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in