Citat:
Ursprungligen postat av
Stygian-Vista
Saxat ur
Aftonbladet
"Det gör mig frustrerad. Vi har en ordnad migrationspolitik och människor som kommer hit och får avslag måste åka hem, svarar han på Aftonbladets fråga.
Möjligheterna att verkställa avvisningsbeslut måste förbättras. Den som beviljas uppehållstillstånd ska samhället göra sitt bästa för, men ett nej ska vara ett nej, sa statsministern."
Ordnad migrationspolitik? Vad snackar han om? Att släppa in terrorister och sedan förvänta sig att de snällt ska lämna landet om de blir utvisade... vad är det för fablernas värld vi lever i? Borde man inte skärpt hur man hanterar utvisade efter dådet på Ikea? Kanske det är dags att ta efter Schweiz, inte så lätt att försvinna i det landet ens som vanlig turist. Att "nej ska vara ett nej" är ju också löjligt att de förväntar sig att de ska infinna sig i, har inte våldtäktsstatistiken talat för att de inte förstår nej? Tror många socialsekreterare, läkare, flickor och kvinnor kan vittna om att de inte kan ta ett nej då vår politik och agerande tydligt visat på att de kommer undan med nästan allt.
Jag tror inte dådet kommer påverka politiken/samhället nämnvärt förutom att det blir fler manifestationer mot rasism (då det enda svenskarna vill göra är att känna sig duktiga för att de har fått stå med antirasistiska plakat och dela dynga på sociala medier).
"Ett nej ska vara ett nej"... Herregud, han uttrycker sig som en tonåring. Han resonerar som en 22-åring. Hur tänker han att en desperat man eller kvinna som får avslag på sin asylansökan ska agera: sitta i sin lägenhet och meddela att han/hon väntar in flyget som tar honom/henne tillbaka till sitt hemland? Förstår verkligen inte Löfven vad som händer i ett sånt skede? Förstår han verkligen inte att det är mer sannolikt att personen går under jorden, eller ännu värre, begår ett allvarligt brott för att få spendera några år på ett svenskt fängelse, aka hotell?
Och att säga att det "gör honom frustrerad"... FRUSTRERAD?! Alltså jag blir så djävla arg.
Säg det till mamman som förlorade sin 11-åriga dotter din jävel.