2017-04-09, 19:14
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Det var alltså en asylsökande med avslag. De som bär ansvaret är förutom idioten själv, alla de som kunnat, men låtit bli, att fatta och implementera beslut som kunde inneburit att uzbeken suttit häktad tills avvisning kunnat ske, samt de som struntat i att skydda våra gränser.
Citera
2017-04-09, 19:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reedValveFlash
Kan bara hålla med. Att ta ansvar för vad man har beslutat är inte hans paradgren.

ID-kontroller Åsa Romson gråter
https://www.youtube.com/watch?v=BGz1xlLuZIw

Stefan Löfven säger att Sverige har varit Naivt. Stefan Löfven, Du är statsminister skyll nu inte ifrån dig utan ta dit ansvar och säg att du har varit Naiv.
https://www.youtube.com/watch?v=2RcyWF9-BlA

Varför frågar ingen vad regeringen har gjort för att få ned hotnivån på normal nivå. Den har varit förhöjd i många år.

De borde också svara på frågan varför de har tillåtit att Sverige har haft öppna gränser, och att personer som kommer hit kan ha flera olika identiteter.

Stefan Löfven sade: - Terroristerna kan aldrig besegra Sverige. Vi tänker aldrig kuva oss. Jag undra om offrens anhöriga känner på samma sätt eller om de faktiskt har förlorat något som de aldrig kan få tillbaka?

Löfven och övriga politiker bör tala i egen sak, de behöver inte kuvas då de är så viga som någonting kan bli, multi allt och F*-mössa på huvudet.

De är fix o färdig de har spelat terrorismen i händerna i flera årtionden, det är inte dem som är målet.
Citera
2017-04-09, 19:23
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Fler än jag som noterat att Trump gett fan i att kommentera terrordådet i Sverige. Tyder på att vår feministiska regering retat upp honom med sin pk-fanatism. Ser att han gått ut och fördömt terrordådet i Egypten som skedde nu på eftermiddagen. Relationerna mellan USA och Sverige har alltid varit starka, men det är tydligt att Trump inte gillar vänsterextrema länder. Det kan kosta oss väldigt mycket om det vill sig.
Nej, varför skulle han det? Det svenska etablissemanget förklarade ju för honom och USA för några veckor sedan att Sverige är världens bästa och mest problemfria land!
Senast redigerad av Karman 2017-04-09 kl. 19:28.
Citera
2017-04-09, 19:24
Medlem
Ansvariga politiker och ämbetsmän inom myndigheter som är direkt eller indirekt ansvariga för att något sådant här har eller kommer kunna ske bör ställas inför
rätta för landsförräderi.

Det är min enda förbannade åsikt i frågan.

Försvinn, dra åt helvete. Jag kommer fira med ett flak öl när ni blir avsatta.
Horungar.
Citera
2017-04-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygian-Vista
Saxat ur Aftonbladet
"Det gör mig frustrerad. Vi har en ordnad migrationspolitik och människor som kommer hit och får avslag måste åka hem, svarar han på Aftonbladets fråga.
Möjligheterna att verkställa avvisningsbeslut måste förbättras. Den som beviljas uppehållstillstånd ska samhället göra sitt bästa för, men ett nej ska vara ett nej, sa statsministern."

Ordnad migrationspolitik? Vad snackar han om? Att släppa in terrorister och sedan förvänta sig att de snällt ska lämna landet om de blir utvisade... vad är det för fablernas värld vi lever i? Borde man inte skärpt hur man hanterar utvisade efter dådet på Ikea? Kanske det är dags att ta efter Schweiz, inte så lätt att försvinna i det landet ens som vanlig turist. Att "nej ska vara ett nej" är ju också löjligt att de förväntar sig att de ska infinna sig i, har inte våldtäktsstatistiken talat för att de inte förstår nej? Tror många socialsekreterare, läkare, flickor och kvinnor kan vittna om att de inte kan ta ett nej då vår politik och agerande tydligt visat på att de kommer undan med nästan allt.

Jag tror inte dådet kommer påverka politiken/samhället nämnvärt förutom att det blir fler manifestationer mot rasism (då det enda svenskarna vill göra är att känna sig duktiga för att de har fått stå med antirasistiska plakat och dela dynga på sociala medier).

"Ett nej ska vara ett nej"... Herregud, han uttrycker sig som en tonåring. Han resonerar som en 22-åring. Hur tänker han att en desperat man eller kvinna som får avslag på sin asylansökan ska agera: sitta i sin lägenhet och meddela att han/hon väntar in flyget som tar honom/henne tillbaka till sitt hemland? Förstår verkligen inte Löfven vad som händer i ett sånt skede? Förstår han verkligen inte att det är mer sannolikt att personen går under jorden, eller ännu värre, begår ett allvarligt brott för att få spendera några år på ett svenskt fängelse, aka hotell?

Och att säga att det "gör honom frustrerad"... FRUSTRERAD?! Alltså jag blir så djävla arg.
Säg det till mamman som förlorade sin 11-åriga dotter din jävel.
Citera
2017-04-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
"Ett nej ska vara ett nej"... Herregud, han uttrycker sig som en tonåring. Han resonerar som en 22-åring. Hur tänker han att en desperat man eller kvinna som får avslag på sin asylansökan ska agera: sitta i sin lägenhet och meddela att han/hon väntar in flyget som tar honom/henne tillbaka till sitt hemland? Förstår verkligen inte Löfven vad som händer i ett sånt skede? Förstår han verkligen inte att det är mer sannolikt att personen går under jorden, eller ännu värre, begår ett allvarligt brott för att få spendera några år på ett svenskt fängelse, aka hotell?

Och att säga att det "gör honom frustrerad"... FRUSTRERAD?! Alltså jag blir så djävla arg.
Säg det till mamman som förlorade sin 11-åriga dotter din jävel.

Hänvisar till mitt inlägg ovanför detta.
Landsförräderi.
Åtala.
Citera
2017-04-09, 19:38
Medlem
Attityds avatar
Måste bara länka denna här också,tyckte den var bra. Har ej läst hela tråden,så ber om ursäkt om den länkats tidigare-
Jimmie Åkessons svar till världens alla islamister https://youtu.be/6tHALwX7HJc
Citera
2017-04-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
troligen får Sverige fler attentat i takt med att politiken mot "papperslösa" skärps. De illagala måste rökas ut - t.ex borde den hyresvärd som hyste 7 uzbeker straffas, som nu möjligt i UK,- googla "right to rent". Under denna rensningsperiod på några år kan Sverige räkna med terrorattacker, stora o små enskilda. Men det finns ingen annan väg långsiktigt!

Härligt, då blir det fler mysiga, bisarra, psykotiska, politiserade manifestationer efteråt.
Citera
2017-04-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Måste bara länka denna här också,tyckte den var bra. Har ej läst hela tråden,så ber om ursäkt om den länkats tidigare-
Jimmie Åkessons svar till världens alla islamister https://youtu.be/6tHALwX7HJc

Åtminstone min statsminister det där.
Det här är sådant som borde visas i media JUST NU. Men icke.
Citera
2017-04-09, 20:02
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Tråden handlar om huruvida terrordådet kommer påverka politiken/samhället, vilket till stor del åsyftar flyktingpolitiken. Du svamlar om att jag ska ha kallat flyktingar och asylsökande för ekonomiska migranter och därutöver fått för dig att jag desinformerar. Hur mår du?
Nej, tvärt om. Du ser alla asylsökande som flyktingar. Har jag fel?
Citera
2017-04-09, 20:16
Medlem
Statsminister Stefan Löfven är frustrerad över att utvisningen inte genomförts, naivt?

Migrationsverket släpper till och med ut personer från förvar pga. resursbrist.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6646917
Citera
2017-04-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Sverige har varit i moralisk och intellektuell konkurs i snart ett par decennier,
Struntprat. Sverige är inte i närheten av att vara konkurs på något sätt över huvud taget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in