2017-04-09, 18:26
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Too soon.

Det är inte menat som skämt. Jag är så arg att jag hoppar över dessa politiker som låter detta ske trots alla varningar från omvärlden och många svenskar.

Lövfen skall får äta upp sina egna ord om och om igen.
Citera
2017-04-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandMyGround
Ett företag är i kris, det riskerar att gå i konkurs och de anställda riskerar att förlora jobben och få gå från hus och hem. Låt oss höra vad de ansvariga har att säga om saken:
.
Jättedålig jämförelse med situationen i Sverige. Sverige är inte i närheten av att gå i "konkurs".
Citera
2017-04-09, 18:39
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jättedålig jämförelse med situationen i Sverige. Sverige är inte i närheten av att gå i "konkurs".

“How did you go bankrupt?"
Two ways. Gradually, then suddenly.”
Citera
2017-04-09, 18:50
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Om du med detta inte avsåg asylsökande i Sverige så missförstod jag. Tråden handlar om terrordådet i Stockholm (som troligtvis utfördes av en illegal invandrare), inte om de miljontals människor som kan sägas vara på flykt runt om i världen.

Tråden handlar om huruvida terrordådet kommer påverka politiken/samhället, vilket till stor del åsyftar flyktingpolitiken. Du svamlar om att jag ska ha kallat flyktingar och asylsökande för ekonomiska migranter och därutöver fått för dig att jag desinformerar. Hur mår du?
Citera
2017-04-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Sverige har varit i moralisk och intellektuell konkurs i snart ett par decennier, slutresultatet ser man i tex Lova och Alpa. Eller mer rätt; orsaken.
Citera
2017-04-09, 19:03
Medlem
Bennermanns avatar
Fler än jag som noterat att Trump gett fan i att kommentera terrordådet i Sverige. Tyder på att vår feministiska regering retat upp honom med sin pk-fanatism. Ser att han gått ut och fördömt terrordådet i Egypten som skedde nu på eftermiddagen. Relationerna mellan USA och Sverige har alltid varit starka, men det är tydligt att Trump inte gillar vänsterextrema länder. Det kan kosta oss väldigt mycket om det vill sig.
Citera
2017-04-09, 19:04
Medlem
Blir så jävla upprörd över att idioten hade fått avslag och ska skickas hem. Vad gör man? Skickar ett brev "uppehållstillstånd nekas" och väntar 4 veckor, skickar ett till brev och säger att "om 1 månad ska du lämna Sverige".

Snubben har alltså två månader på sig att gömma sig för myndigheter.
I mina ögon borde ju praxis vara att vid ett avslag så är det första som händer att uniformerad polis, minst två helst fyra stycken åker och hämtar in personen till en förvaringsplats i väntan på att flyget eller bussen ska lämna landet.
INGA jävla förvarningar överhuvdtaget.
Avslag -> lämnas till polisen som verkställer inhämtning utan förvarning för individen.
30 minuter efter överlämnandet ska vederbörande sitta i polisens förvar utan möjlighet att ta sig ut. Skiter i om det är i en arrest eller ett förvar hos Migrationsverket med saft och bullar. Dom ska inte vistas bland svenska medborgare från och med den sekunden de har fått avslag.

I övrigt bör gränserna stängas fullständigt. Oavsett krig, kris eller kön och ålder.
Inte en jävel in hit, och sedan påbörja utrensningen av de som stöder våldsbejakande extremism.
Anställ något liknande Falk, som skötte klotterkriget, fast med vapen och full behörighet att gripa och forsla bort folk.
Privata säkerhetsbolag och dom kan kosta oss 700 miljoner per år och det skulle ändå vara förbannat mycket billigare än nuvarande läge med bidrag och allt annat.

Upprörd som fan.
Citera
2017-04-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Stefan Löfvén om att man inte lyckats utvisa GM:
– "Det gör mig frustrerad. Om man får avslag måste man åka hem – annars har vi ingen ordnad migration."

Vilken jävla pappskalle, det är ju hans politik & han som har makten att ändra på något dylikt. Vet han ens vad han själv heter? Vilket skämt till statsminister, ta ansvar förfan.

Kan bara hålla med. Att ta ansvar för vad man har beslutat är inte hans paradgren.

ID-kontroller Åsa Romson gråter
https://www.youtube.com/watch?v=BGz1xlLuZIw

Stefan Löfven säger att Sverige har varit naivt. Stefan Löfven, Du är statsminister skyll nu inte ifrån dig utan ta dit ansvar och säg att du har varit naiv.
https://www.youtube.com/watch?v=2RcyWF9-BlA

Varför frågar ingen vad regeringen har gjort för att få ned hotnivån på normal nivå. Den har varit förhöjd i många år.

De borde också svara på frågan varför de har tillåtit att Sverige har haft öppna gränser, och att personer som kommer hit kan ha flera olika identiteter.

Stefan Löfven sade: - Terroristerna kan aldrig besegra Sverige. Vi tänker aldrig kuva oss. Jag undra om offrens anhöriga känner på samma sätt eller om de faktiskt har förlorat något som de aldrig kan få tillbaka?
Senast redigerad av reedValveFlash 2017-04-09 kl. 19:10.
Citera
2017-04-09, 19:05
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Stefan Löfvén om att man inte lyckats utvisa GM:
– "Det gör mig frustrerad. Om man får avslag måste man åka hem – annars har vi ingen ordnad migration."

Vilken jävla pappskalle, det är ju hans politik & han som har makten att ändra på något dylikt. Vet han ens vad han själv heter? Vilket skämt till statsminister, ta ansvar förfan.

Ja jag håller med, idioten skäller precis som att han inte är en del i det system som skapat och underhåller dagens situation.

Det är en makaber tid där politikerna ljuger sig blåa i ansiktet och verkar att komma undan med detta.
Citera
2017-04-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Fler än jag som noterat att Trump gett fan i att kommentera terrordådet i Sverige. Tyder på att vår feministiska regering retat upp honom med sin pk-fanatism. Ser att han gått ut och fördömt terrordådet i Egypten som skedde nu på eftermiddagen. Relationerna mellan USA och Sverige har alltid varit starka, men det är tydligt att Trump inte gillar vänsterextrema länder. Det kan kosta oss väldigt mycket om det vill sig.

Bra jobbat Sverige, ni som röstar & för sån här idiotpolitik.

Det här är ju riktigt skämmigt må jag säga. Ja, Sverige har alltid haft en bra relation till USA. Detta tyder på motsatsen.
Citera
2017-04-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hur kommer detta nu påverka det svenska samhället och den svenska politiken? Kommer de vanliga svensson som röstat Mp c fi S V att påverkas med deras synsätt? Hur kommer detta påverka Sverigedemokraterna samt svensk nationalism? Hur kan Löven hantera detta? Ja många saker att diskutera, men hur tror ni detta kommer påverka samhället och politiken?

Det kommer inte att påverka ett skit. I morgon är det vardag igen och vi får nya demonstrationer om några skall utvisas. Lite kärleksbombning och lite mer aktiviteter för de nyanlända. Som sagt allt fortsätter som vanligt.
Citera
2017-04-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reedValveFlash
Kan bara hålla med. Att ta ansvar för vad man har beslutat är inte hans paradgren.

ID-kontroller Åsa Romson gråter
https://www.youtube.com/watch?v=BGz1xlLuZIw

Stefan Löfven säger att Sverige har varit Naivt. Stefan Löfven, Du är statsminister skyll nu inte ifrån dig utan ta dit ansvar och säg att du har varit Naiv.
https://www.youtube.com/watch?v=2RcyWF9-BlA

Varför frågar ingen vad regeringen har gjort för att få ned hotnivån på normal nivå. Den har varit förhöjd i många år.

De borde också svara på frågan varför de har tillåtit att Sverige har haft öppna gränser, och att personer som kommer hit kan ha flera olika identiteter.

Stefan Löfven sade: - Terroristerna kan aldrig besegra Sverige. Vi tänker aldrig kuva oss. Jag undra om offrens anhöriga känner på samma sätt eller om de faktiskt har förlorat något som de aldrig kan få tillbaka?

Dessa jävla pack alltså.. Sedan media som inte vågar ställa konkreta & relevanta frågor är ju bara ett jävla skämt & en skam för Sverige. Visar ju bara på total inkompetens.

Mina frågor efter det icke-överraskande dådet har hela tiden vart: "Hur tänker folk nu politiskt?" "Fattar folk nu?" "Inser dom hur detta har kunnat hända i Sverige?".
Men ingen av dessa frågor har ställts till allmänheten & heller inte till övrigt folk samt regeringen. Jävla pack till media. Antingen korrupt eller jävligt dumma i huvudet.
Senast redigerad av bobaf3tt 2017-04-09 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in