2017-04-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Fler än jag som noterat att Trump gett fan i att kommentera terrordådet i Sverige.
Tyder nog mest på att han känner sig medskyldig, han skulle inte ha spridit fake news.
Citera
2017-04-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Struntprat. Sverige är inte i närheten av att vara konkurs på något sätt över huvud taget!
Vad vet du om det, pucko? Kommunister vet inte så mycket. Eller snarare, konkursen är målet. Men det säger man inte offentligt.
Citera
2017-04-09, 20:32
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Tyder nog mest på att han känner sig medskyldig, han skulle inte ha spridit fake news.

Vad babblar du nu om? Varför skulle han känna sig medskyldig? Han har bevisats ha rätt.
Citera
2017-04-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funderande
Om det är så, att det varje gång varit någon som stulit lastbilarna som använts i terrordåden, så är det något jag missat. I så fall kanske transportföretagen kanske behöver se över om de gör tillräckligt för att skydda sina fordon från att stjälas.
Lastbilen som "först" körde in i en folkmassa i Tyskland, där dog chauffören när han försökte hindra terroristen... Exakt vad är det du vill åkerier, eller fordonstillverkare ska göra, mer i detalj?
Om vi tittar på chauffören och lastbilen i Stockholm, så har jag för mig att chauffören påkörd när terroristen snodde bilen, och, eftersom han arbetade med lossning var han ju tvungen att ha liften strömsatt, alltså, nyckel i tändningslåset. Med andra ord, han har inte lämnat fordonet med nyckeln i för att det var kul, och han riskerade livet för att försöka stoppa stölden av fordonet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag har dock en fråga till dig: vad gör DU mot detta? Du sitter väl inte framför datorn och gör ingen aktion utanför hemmet?

Andra flashbackare får gärna svara på sista stycket.
Just nu, inte ett skit. På lite sikt tänker jag fortsätta propagera för mer frihet, mindre generell övervakning, och hårdare restriktioner på tvångsmetoder som är så pass svepande att resultatet i alla fall inte går att använda för att hindra individer från att begå brott.

Citat:
Struntprat. Sverige är inte i närheten av att vara konkurs på något sätt över huvud taget!
Konkurs? Nä, det känns inte troligt. Men svenskt skolväsende är inte vad det har varit, och i stället för att ge folk en god grundkunskap, och sedan motivera dem att lära sig att hitta egna lösningar, så har skolgång mer och mer fokuserat på inlärning av en allt större massa grundkunskap, så till den gränsen att man i dag knappt ens på universitetsnivå får lära sig att ta fram egna lösningar... Och de allra flesta går inte ens till universitetsnivå, utan kommer från en grundskola där de lärt sig rabbla uppgifter utantill, utan att kunna göra något kreativt skapande med dem. Sverige är inte längre en storhet internationellt, när det kommer till uppfinningsrikedom, produktutveckling, och spetskunskap. Tyvärr. Vi kommer, om inget görs, att få försöka konkurrera på andra villkor, och det innebär främst sänkta löner, lägre levnadsstandard, osv.
B!
Citera
2017-04-09, 20:38
Medlem
Bennermanns avatar
Citat:

Han hade ju rätt..Tystnaden är hans hämnd. Världen mäktigaste person har provocerats att hämnas på den svenska pk-eliten. Det är bekymmersamt för vårt land, oavsett vad man tycker om Trump..
Vare sig du vill eller inte så är han mäktigast och vad han tycker får konsekvenser.
Citera
2017-04-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Vad babblar du nu om? Varför skulle han känna sig medskyldig? Han har bevisats ha rätt.
I efterhand ja! Vilket innebär att hans av SD-påverkade svamlande är orsaken till att detta illdåd skedde nu.
Citera
2017-04-09, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Lastbilen som "först" körde in i en folkmassa i Tyskland, där dog chauffören när han försökte hindra terroristen... Exakt vad är det du vill åkerier, eller fordonstillverkare ska göra, mer i detalj?
Om vi tittar på chauffören och lastbilen i Stockholm, så har jag för mig att chauffören påkörd när terroristen snodde bilen, och, eftersom han arbetade med lossning var han ju tvungen att ha liften strömsatt, alltså, nyckel i tändningslåset. Med andra ord, han har inte lämnat fordonet med nyckeln i för att det var kul, och han riskerade livet för att försöka stoppa stölden av fordonet.
Typ något sådant här kanske: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6670536
Det kanske går att ordna lösningar, hitta andra rutiner, som gör att föraren inte behöver lämna nyckel i bilen. Branschen och berörda företag kanske kan utreda frågan.
Citera
2017-04-09, 20:41
Medlem
72mms avatar
Jag tror inte något drastiskt kommer att hända. Svensken är helt enkelt för hjärntvättad för att kunna dra några slutsatser eller se det självklara lösningarna.

Media vevar på i precis samma stil som innan attentatet. Vänstern anordnar sina vanliga manifestationer. Politikerna hostar ur sig sina vanliga floskler. Det vanliga sambanden mörkas. Offren glöms bort nästan innan kropparna hunnit kallna. Vi får höra att gärningsmannen är en helt vanlig familjefar som mest var intresserad av att jobba för att försörja sin familj. Ord som islamism, islam, muslim, och terrorist lyser nästan helt med sin frånvaro.

Det hela är absurt.

Det enda positiva jag hört är att folk ska ha fräst lite åt muslimer. Det kommer behövas bra mycket mer än lite ohyffsat fnysande för att rädda Sverige.

Att media beter sig som de gör kommer förvisso kosta dem en del förtroendekapital, och SD kommer med all sannolikhet få några procentenheter till, men vad hjälper det när varenda institution och myndighet är fullständigt genomsyrad av kulturmarxistisk röta?
Citera
2017-04-09, 20:42
Medlem
Citat:
Han hade ju rätt..Tystnaden är hans hämnd. Världen mäktigaste person har provocerats att hämnas på den svenska pk-eliten. Det är bekymmersamt för vårt land, oavsett vad man tycker om Trump..
Vare sig du vill eller inte så är han mäktigast och vad han tycker får konsekvenser.
Tror som du. Och guuud vad detta dåd är pinsamt för den svenska PK-eliten. I vår arrogans och högmod trodde vi Sverige var skyddat mot muslimerna, för vi är ju snällast och slappast av alla. Tänk nu alla jobbiga frågor PK-eliten kommer att tvingas svara på under kommande internationella event. Sverige - den failade humanitära stormakten. Hur ska ansiktet räddas?
Citera
2017-04-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vad vet du om det, pucko? Kommunister vet inte så mycket. Eller snarare, konkursen är målet. Men det säger man inte offentligt.
Nu är inte jag vare sig kommunist eller SD så jag vet en hel del. Att konkurs skulle vara något mål svenska ledare är bara svammel! Trots vad SD och andra folihattar påstår så går det väldigt bra för Sverige mycket tack vare invandring och flyktingar.
Citera
2017-04-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-

Just nu, inte ett skit. På lite sikt tänker jag fortsätta propagera för mer frihet, mindre generell övervakning, och hårdare restriktioner på tvångsmetoder som är så pass svepande att resultatet i alla fall inte går att använda för att hindra individer från att begå brott.

Konkurs? Nä, det känns inte troligt. Men svenskt skolväsende är inte vad det har varit, och i stället för att ge folk en god grundkunskap, och sedan motivera dem att lära sig att hitta egna lösningar, så har skolgång mer och mer fokuserat på inlärning av en allt större massa grundkunskap, så till den gränsen att man i dag knappt ens på universitetsnivå får lära sig att ta fram egna lösningar... Och de allra flesta går inte ens till universitetsnivå, utan kommer från en grundskola där de lärt sig rabbla uppgifter utantill, utan att kunna göra något kreativt skapande med dem. Sverige är inte längre en storhet internationellt, när det kommer till uppfinningsrikedom, produktutveckling, och spetskunskap. Tyvärr. Vi kommer, om inget görs, att få försöka konkurrera på andra villkor, och det innebär främst sänkta löner, lägre levnadsstandard, osv.
B!
Phu vilket svammel Sverige är bland de världsledande när det gäller start-ups.
Citera
2017-04-09, 20:49
Medlem
Citat:
Trump är en nolla. Han bestämmer ingenting. En liten uppenbarligen senil sock puppet i händerna på sina rådgivare. Otroligt pinsamt att inte beklaga dådet som han själv och USA till viss del har skuld till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in