Citat:
Ursprungligen postat av
funderande
Om det är så, att det varje gång varit någon som stulit lastbilarna som använts i terrordåden, så är det något jag missat. I så fall kanske transportföretagen kanske behöver se över om de gör tillräckligt för att skydda sina fordon från att stjälas.
Lastbilen som "först" körde in i en folkmassa i Tyskland, där dog chauffören när han försökte hindra terroristen... Exakt vad är det du vill åkerier, eller fordonstillverkare ska göra, mer i detalj?
Om vi tittar på chauffören och lastbilen i Stockholm, så har jag för mig att chauffören påkörd när terroristen snodde bilen, och, eftersom han arbetade med lossning var han ju tvungen att ha liften strömsatt, alltså, nyckel i tändningslåset. Med andra ord, han har inte lämnat fordonet med nyckeln i för att det var kul, och han riskerade livet för att försöka stoppa stölden av fordonet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hs187
Jag har dock en fråga till dig: vad gör DU mot detta? Du sitter väl inte framför datorn och gör ingen aktion utanför hemmet?
Andra flashbackare får gärna svara på sista stycket.
Just nu, inte ett skit. På lite sikt tänker jag fortsätta propagera för mer frihet, mindre generell övervakning, och hårdare restriktioner på tvångsmetoder som är så pass svepande att resultatet i alla fall inte går att använda för att hindra individer från att begå brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Struntprat. Sverige är inte i närheten av att vara konkurs på något sätt över huvud taget!
Konkurs? Nä, det känns inte troligt. Men svenskt skolväsende är inte vad det har varit, och i stället för att ge folk en god grundkunskap, och sedan motivera dem att lära sig att hitta egna lösningar, så har skolgång mer och mer fokuserat på inlärning av en allt större massa grundkunskap, så till den gränsen att man i dag knappt ens på universitetsnivå får lära sig att ta fram egna lösningar... Och de allra flesta går inte ens till universitetsnivå, utan kommer från en grundskola där de lärt sig rabbla uppgifter utantill, utan att kunna göra något kreativt skapande med dem. Sverige är inte längre en storhet internationellt, när det kommer till uppfinningsrikedom, produktutveckling, och spetskunskap. Tyvärr. Vi kommer, om inget görs, att få försöka konkurrera på andra villkor, och det innebär främst sänkta löner, lägre levnadsstandard, osv.
B!