2017-04-09, 17:13
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Precis, myten om islamiska terroristers mål måste upphöra. Deras ända mål är att ta livet av otrogna. Det andra folk hävdar är en förlegad bild från förr som inte har något med dagens terrorism att göra överhuvudtaget.
Precis, det är nästan brottsligt naivt att vid det här laget inte ha förstått vad det är som driver dessa människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Källa på det tack!
Dabiq. Artikeln "Why we hate you and want to fight you".
Citera
2017-04-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Stefan Löfvén om att man inte lyckats utvisa GM:
– "Det gör mig frustrerad. Om man får avslag måste man åka hem – annars har vi ingen ordnad migration."

Vilken jävla pappskalle, det är ju hans politik & han som har makten att ändra på något dylikt. Vet han ens vad han själv heter? Vilket skämt till statsminister, ta ansvar förfan.

Statsministern har alltså inget ansvar politiken som förs? Allt är någon annans ansvar, aldrig Stefan Löfvens. Kommer media ifrågasätta statsministerns egna idiotförklarande? Vi vet nog svaret på den frågan.

Pappskalle räcker inte för att förklara Löfvens svaga förmåga. Han har ett ansvar för vad som hänt.
Citera
2017-04-09, 17:36
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
– "Det gör mig frustrerad. Om man får avslag måste man åka hem – annars har vi ingen ordnad migration."

Vilken jävla pappskalle, det är ju hans politik & han som har makten att ändra på något dylikt. Vet han ens vad han själv heter? Vilket skämt till statsminister, ta ansvar förfan.
Och inte bara svetsaren som är inkompetent. Dan Eliason är ansvarig för att polisen 2017 inte kan hitta en person som illegalt befinner sig här. Och sen gratulerar dom sig att polisen och myndigheter och Säpo agerade så bra. Det är för sent! 4 döda!

Jag tycker 11-åringens mamma ska få utvärdera om polisens och myndigheternas arbete var bra. Hon kanske tycker vi ska boka en trippelgryta i Uzbekistan där terroristen, svetsaren och låtsaspolisen kan sjuda tillsammans.
Citera
2017-04-09, 17:39
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Du inser tydligen inte att en vältalig rödgrön kan använda samma argument? Att det är de striktare reglerna som lett till detta? Ikeamorden och detta dåd har båda utförts av människor med utvisningsbeslut på sig. Om de fått asyl, fin bostad, evig bidragsförsörjning och fått ta hit tjocka släkten, då hade det aldrig hänt, typ.

Absolut, det är ett alternativ. Det räknar jag in i att SD då kan utnyttja det, anklaga regeringen och stiga i opinionen.

Men jag bedömer inte att realisterna i S kommer göra den bedömningen. Fundamentalisterna i MP och V kommer absolut göra det, men inte S. Löfvéns uttalanden går i den riktningen (även om deras stämma verkar tycka något annat). Och han kommer köra över amatörerna i MP utan problem.

Allt detta grundar jag i att den allmänna opinionen ändrats sedan ikea-morden, som skedde sommaren 2015. Man har fått nog och hårdnat efter våldtäkter, kriminella gatubarn och bråk på flyktingförläggningar. I december 2015 fick opinionen nog och regeringen skärpte asylreglerna rejält.

Det finns också en viktig skillnad i att terroristen verkade vara åtminstone influerad av IS. Ikeamördaren kunde man argumentera var psykiskt störd, men att det här är något annat än terror blir svårt att argumentera för när polisen rubricerat det som just terrorbrott.

Läs hur Löfvén och Ygeman kommenterar den icke verkställda avvisningen, det är betecknande:

Citat:
Olyckligt – avvisningen borde ha verkställts
Ygeman

Citat:
– Men behövs det mer så ska vi göra mer. Annars har vi ingen ordnad migrationspolitik
Löfvén
https://www.svd.se/just-nu-fordon-kor-bland-folk-pa-drottninggatan/om/terrordadet-i-stockholm
Citera
2017-04-09, 17:46
Medlem
Citat:

Vad bra. Då förväntar vi oss en bred överenskommelse mellan blocken, inklusive Sverigedemokraterna om detta inom en överskådlig framtid. Får man avslag så ska man ut ur landet. Folk som säger att ingen människa är illegal har med andra ord fel.
Citera
2017-04-09, 17:54
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Du kallar t.ex. ekonomiska migranter för flyktingar, det är desinformation.

Vafalls? Gör rätt, läs om.
Citera
2017-04-09, 17:55
Medlem
longbow4ys avatar
Stefan Löfven är tydligen synsk.

I regeringsförklaringen i höstas sade han
"Vi slits isär, sa statsminister Stefan Löfven om det Sverige han själv styrt över i två år."

Han fick bokstavligen rätt.
Citera
2017-04-09, 17:56
Medlem
envackerblommas avatar
troligen får Sverige fler attentat i takt med att politiken mot "papperslösa" skärps. De illagala måste rökas ut - t.ex borde den hyresvärd som hyste 7 uzbeker straffas, som nu möjligt i UK,- googla "right to rent". Under denna rensningsperiod på några år kan Sverige räkna med terrorattacker, stora o små enskilda. Men det finns ingen annan väg långsiktigt!
Citera
2017-04-09, 17:57
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Saxat ur Aftonbladet
"Det gör mig frustrerad. Vi har en ordnad migrationspolitik och människor som kommer hit och får avslag måste åka hem, svarar han på Aftonbladets fråga.
Möjligheterna att verkställa avvisningsbeslut måste förbättras. Den som beviljas uppehållstillstånd ska samhället göra sitt bästa för, men ett nej ska vara ett nej, sa statsministern."

Ordnad migrationspolitik? Vad snackar han om? Att släppa in terrorister och sedan förvänta sig att de snällt ska lämna landet om de blir utvisade... vad är det för fablernas värld vi lever i? Borde man inte skärpt hur man hanterar utvisade efter dådet på Ikea? Kanske det är dags att ta efter Schweiz, inte så lätt att försvinna i det landet ens som vanlig turist. Att "nej ska vara ett nej" är ju också löjligt att de förväntar sig att de ska infinna sig i, har inte våldtäktsstatistiken talat för att de inte förstår nej? Tror många socialsekreterare, läkare, flickor och kvinnor kan vittna om att de inte kan ta ett nej då vår politik och agerande tydligt visat på att de kommer undan med nästan allt.

Jag tror inte dådet kommer påverka politiken/samhället nämnvärt förutom att det blir fler manifestationer mot rasism (då det enda svenskarna vill göra är att känna sig duktiga för att de har fått stå med antirasistiska plakat och dela dynga på sociala medier).
Citera
2017-04-09, 18:10
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Det är som SD hela tiden sagt: Svensk asyl och migrationspolitik är totalt vanskött. Den utgör en direkt fara för svenska folket och landet i helhet, vilket bevisats nu.
Citera
2017-04-09, 18:12
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Stefan Löfven är tydligen synsk.

I regeringsförklaringen i höstas sade han
"Vi slits isär, sa statsminister Stefan Löfven om det Sverige han själv styrt över i två år."

Han fick bokstavligen rätt.

Too soon.
Citera
2017-04-09, 18:16
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Vafalls? Gör rätt, läs om.

Citat:
De som flyr förlorar ofattbart mycket mer än någon annan, dels i krig, dels i flykt (människoliv, hem, trygghet osv).
Om du med detta inte avsåg asylsökande i Sverige så missförstod jag. Tråden handlar om terrordådet i Stockholm (som troligtvis utfördes av en illegal invandrare), inte om de miljontals människor som kan sägas vara på flykt runt om i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in