2017-04-09, 15:40
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Desinformation igen? Terrorister läser Koranen som fan läser Bibeln.
Saknar fortfarande källa för din "information".

Ge källa på något annat, tack.
Citera
2017-04-09, 15:45
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vilken är din information? Du kanske har kopplingar in i islamistiska kretsar och vet precis hur det står till? Och du själv läser uppenbarligen koranen.

Om det känns viktigt att göra personliga påhopp kan jag upplysa dig om följande: jag är varken religiös eller extremist. För mig är alla extremister samma skräp (spelar ingen roll om du är musse, kristen, vänster eller höger).
Jag vill bara visa hur jag (som är logisk, realistisk och icke-extremistisk) ser på saken. Det kan vara värdefullt med ett sådant perspektiv, för alla er foliehattar och batikhäxor!
Citera
2017-04-09, 15:47
Medlem
Citat:
Om det känns viktigt att göra personliga påhopp kan jag upplysa dig om följande: jag är varken religiös eller extremist. För mig är alla extremister samma skräp (spelar ingen roll om du är musse, kristen, vänster eller höger).
Jag vill bara visa hur jag (som är logisk, realistisk och icke-extremistisk) ser på saken. Det kan vara värdefullt med ett sådant perspektiv, för alla er foliehattar och batikhäxor!
Jag förutsätter att du är smygislamiserad. Du är så indoktrinerad att du inte kan skilja rätt från fel längre. Typisk batikkärring.
Citera
2017-04-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icare
Vi har ju hunnit sett hur detta påverkar det svenska samhället, inte ett skit. Det är någon kärleksdemonstration och ett jävla snack om att inte låta hatet segra. 4 pers har dött till ingen nytta av en untermenschen som var här olagligt. Kan inte vara kul att vara anhörig till offer i Sverige när man blir totalt jävla hånad.

Jag vet. Jag åkte förbi sergels torg. Kropparna har inte hunnit kallna och ändå står hycklarna vars politik orsakade muslimens terror och pratar om att gå vidare.
Citera
2017-04-09, 15:52
Medlem
Citat:

Då inser du varför detta har hänt & kan dra din slutsats av detta. Vet inte din ålder, men att den politik som bedrivs idag inte kommer rädda Sverige.
Citera
2017-04-09, 15:54
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag förutsätter att du är smygislamiserad. Du är så indoktrinerad att du inte kan skilja rätt från fel längre. Typisk batikkärring.

Det är för att du är ologisk min vän.
Ni förutsätter att alla fungerar som er själva.
Logik, realism och medmänsklighet är inte förenligt med varken religion eller extremism.
Citera
2017-04-09, 15:55
Medlem
Intressant att expressen eller aftonbladet fortfarande inte har lagt upp något om bombningarna på kristna kyrkor i Egypten.
Citera
2017-04-09, 15:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Att vara opåläst samt ologisk i sitt tänkande leder aldrig till något bra.
Inte rädsla heller.

Själv anser jag mig vara både logisk, realistisk och välpåläst i frågan.
Min ståndpunkt ser ut så här:
Ja, vi ska hjälpa människor i nöd så långt det är möjligt.
Att vi förlorar endel kostnadsmässigt, såsom ekonomiskt och offrade människoliv är försvarsbart till en viss gräns. Självklart önskar man som medmänniska att ingen oskyldig ska fara illa på något vis, men nu är jag realistisk vilket innebär att jag ställer allt i perspektiv.
Vi räddar fler (många fler) människoliv än vi förlorar, framförallt barn som alltid är oskyldiga under alla omständigheter.
De som flyr förlorar ofattbart mycket mer än någon annan, dels i krig, dels i flykt (människoliv, hem, trygghet osv).
Om vi är rädda och gråter över det som hände i Stockholm (oerhört tragiskt och hemskt) så kan vi bara föreställa oss hur de som flytt från krig och terror dagligen mår och vad de upplevt och förlorat.
Jämförelsen blir såklart absurd, det vi råkat ut för inte ens är en bråkdel av vad människor upplever varje dag, år ut och år in i krigsdrabbade områden.
Gråter vi över terrorister såsom IS, vad tror ni de som levt under deras terror i 5 år känner?

Självklart skulle jag må sjukt dåligt om någon av mina nära och kära råkade illa ut pga vårt öppna samhälle. Men samtidigt är jag realistisk och logisk, det går inte att skydda sig mot någonting och risken att drabbas av terrorism är otroligt låg jämfört med hur många liv vi räddar.

Det är inte realistiskt att tro att allt blir frid och fröjd om vi stänger in oss från omvärlden.
Jag är inte rädd, inte mer nu än innan attacken, även om jag är förtvivlad för offrens/anhörigas skull.

Människor som spelar terrorismen rakt i händerna är alla som skrikgråter och sprider desinformation i panik och rädsla. Sluta upp med det.

Tänk logiskt och realistiskt. Sluta genast att hjälpa terroristerna med deras plan: att sprida rädsla, hat samt splittra.

Ett ensamkommande barn kan kosta över 2000 kronor per dygn. Samma mängd pengar räcker till en hel del om pengarna används på plats.

https://start.varldensbarn.se/en-liten-gava-kan-gora-hela-skillnaden/

Kolla på Senegal till exempel. Det skulle bli en måltid för långt över 500 barn.

Tänker man logiskt är det uppenbart att vår politik hjälper långt färre än den skulle kunna.

Är man realistisk är det så att de som kommer hit är ekonomiska migranter. Vårt land ligger mycket långt i norr och alla de som kommer har passerat många helt säkra länder. Det är också något som allmänt erkänns av statsmedia, men de tycker det är ok. De skapar snyftprogram i P1 om afrikaner som kommer hit för att de vill bli rikare.

Realistiskt sett är det också så att länder som drabbas av terrorism är länder där terrorister finns. Mängder av länder har ingen islamterror, för där finns i princip inga muslimer.

Man kan bara vädja till dig att du funderar över de ord du använder dig av, för vår politik är inte rationell, och den skapar lidande i Sverige.
Citera
2017-04-09, 15:57
Medlem
Statsmakten har inte benämnt de uppenbara bakomliggande förklaringarna till terrorattentatet: islamismen och migrationspolitiken.

Så länge inte dessa problem påtalas och åtgärdas konsekvent, tveklöst och uthålligt, kommer islamismen att segra. Tänk att det ännu inte finns någon spärr artikulerad beträffande massinvandringen av muslimer till Sverige och resten av västerlandet.

Det gäller att inse att en växande population muslimer leder till en helt annan demografi och helt annan politisk och opinionsmässig dagordning. Ett inträtt spår blir strax irreversibelt och ett gradvis mycket sämre samhälle för kristna och sekulära kristna uppstår. Detta kan sluta i katastrof, inbördeskrig.

Idag har åtminstone ett par ytterligare bombattentat drabbat kristna kyrkor i Egypten.
Citera
2017-04-09, 15:58
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Att vara opåläst samt ologisk i sitt tänkande leder aldrig till något bra.
Inte rädsla heller.

Själv anser jag mig vara både logisk, realistisk och välpåläst i frågan.
Min ståndpunkt ser ut så här:
Ja, vi ska hjälpa människor i nöd så långt det är möjligt.
Att vi förlorar endel kostnadsmässigt, såsom ekonomiskt och offrade människoliv är försvarsbart till en viss gräns. Självklart önskar man som medmänniska att ingen oskyldig ska fara illa på något vis, men nu är jag realistisk vilket innebär att jag ställer allt i perspektiv.
Vi räddar fler (många fler) människoliv än vi förlorar, framförallt barn som alltid är oskyldiga under alla omständigheter.
De som flyr förlorar ofattbart mycket mer än någon annan, dels i krig, dels i flykt (människoliv, hem, trygghet osv).
Om vi är rädda och gråter över det som hände i Stockholm (oerhört tragiskt och hemskt) så kan vi bara föreställa oss hur de som flytt från krig och terror dagligen mår och vad de upplevt och förlorat.
Jämförelsen blir såklart absurd, det vi råkat ut för inte ens är en bråkdel av vad människor upplever varje dag, år ut och år in i krigsdrabbade områden.
Gråter vi över terrorister såsom IS, vad tror ni de som levt under deras terror i 5 år känner?

Självklart skulle jag må sjukt dåligt om någon av mina nära och kära råkade illa ut pga vårt öppna samhälle. Men samtidigt är jag realistisk och logisk, det går inte att skydda sig mot någonting och risken att drabbas av terrorism är otroligt låg jämfört med hur många liv vi räddar.

Det är inte realistiskt att tro att allt blir frid och fröjd om vi stänger in oss från omvärlden.
Jag är inte rädd, inte mer nu än innan attacken, även om jag är förtvivlad för offrens/anhörigas skull.

Människor som spelar terrorismen rakt i händerna är alla som skrikgråter och sprider desinformation i panik och rädsla. Sluta upp med det.

Tänk logiskt och realistiskt. Sluta genast att hjälpa terroristerna med deras plan: att sprida rädsla, hat samt splittra.

Du argumenterar som en kvinna. Jag antar att du är en kvinna. Du skriver "Om vi är rädda och gråter över det som hände i Stockholm (oerhört tragiskt och hemskt) så kan vi bara föreställa oss hur de som flytt från krig och terror dagligen mår och vad de upplevt och förlorat. "

Och det är en typiskt kvinnlig ståndpunkt.

Jag bryr mig inte om vad som händer i något sönderbombat land i Mellanöstern. Jag kunde inte bry mig mindre. Det finns så mycket elände och våld i världen. Jag är tacksam över att trots allt tillhöra den promille av den globala befolkningen som slipper sådant skit, och lösningen kan ju inte vara att ta hit sådant skit till vårt land. Alltså terrorism och våld. Det kan ju ett barn förstå. Och mina skattepengar som jag har jobbat ihop ska ju användas till sjukvård och vägar och service i mitt land. Inte till oerhört dyrbar social omsorg om tonåringar från tredje världen.
Citera
2017-04-09, 15:59
Medlem
Citat:
Det är för att du är ologisk min vän.
Ni förutsätter att alla fungerar som er själva.
Logik, realism och medmänsklighet är inte förenligt med varken religion eller extremism.
Du är osmaklig en dag som denna. Logik har vi inte sett i Sverige på ett par decennier. Nu kanske vi dock snart kan hoppas på batikkäringens snara sotdöd (eller emigration till valfritt mellanösterland) och förnuftet, moderationen och den älkta logiken, baserad på den verkliga världen, kan återuppstå.
Citera
2017-04-09, 16:03
Medlem
Frontlinjens avatar
Fram tills för några timmar sedan verkade det mest bli en manifestation av vår (ännu) höga samhälleliga tillit, i form av att vi hyllar polisens mycket goda insatser och timmarna efter dådet öppnade hemmen för okända personer som strandat.

Nyheten om att GM hade fått avslag på sin asylansökan och höll sig undan kan dock mycket väl ändra på detta. Alliansen har ända fram tills nu hållit fast vid Migrationsuppgörelsen från 2011, där de gjorde upp med MP om att så kallade "papperslösa" - där personer som håller sig undan avvisningsbeslut räknas in - ska ha rätt till sjukvård och skolgång åt barnen med mera.

Den nuvarande rödgröna regeringen har inte ändrat på besluten.

Sammantaget har SD fått ett bra skottläge för att peka på vad den förda politiken lett till.

Antingen kommer Regeringen skyndsamt ändra på reglerna eller så kommer SD (med råg i ryggen) kunna peka på detta och stiga ytterligare i opinionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in