2017-04-09, 15:28
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Precis, myten om islamiska terroristers mål måste upphöra. Deras ända mål är att ta livet av otrogna. Det andra folk hävdar är en förlegad bild från förr som inte har något med dagens terrorism att göra överhuvudtaget.

Källa på det tack!
Citera
2017-04-09, 15:29
Medlem
Det tragiska i det här är just att sossarna just nu står och pratar om den invandringspolitik som bedrivs just nu i Göteborg på deras partistämma hur de bedriver en ansvarsfull politik och hur de som kommer berikar de kommuner de kommer till, vet inte hur denna 39åring berika vårt land... Morgan Johanson ta ditt ansvar och avgå du fick ett kvitto på hur dåligt invandringspolitiken fungerar fredagen 7april 2017...
Citera
2017-04-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Paris, London, Berlin, Stockholm, dessa satans mördare.
känt citat från känd sosse?
Exakt.

Vi kommer att få fortsätta vänta..
Citera
2017-04-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det är konstigt att det inte nämns. Bara Expressen väljer att gå ut med informationen at en flicka på elva år omkommit. Inte ens DN nämner detta trots att de tidigare skrev om att flickan saknades och söktes av föräldrarna. Polisen säger att kön och ålder inte kommer att anges för offren. Varför gör man så?
Jag vet inte med säkerhet. Antar att anhöriga i detta fallet, där allmänhetens kännedom om offrens identitet säkerligen inte har någon brottsuppklarande betydelse (ingen relation mellan terrorist och offer), tillfrågas och med hänsyn till dem inte går ut med identiteten på offren. Underordnad är nog den nyklassiska uppdämningspolitiken att inte spela SD i händerna. Generellt är det väl så att offer för terrorbrott inte brukar namnges. Men undantag finns, med naturlig fördröjning, såsom de namngivna offren för 11:e september-attentaten 2001, som ju fick en enorm skala och symbolisk betydelse.
Citera
2017-04-09, 15:31
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Källa på det tack!

Koranen. Källa på att det finns något annat mål som inte härrör från någon uppenbart partisk källa?
Citera
2017-04-09, 15:31
Medlem
Citat:
Källa på det tack!
Det är krig. Vad går krig ut på? Att döda, skrämma och erövra.
Citera
2017-04-09, 15:33
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Att vara opåläst samt ologisk i sitt tänkande leder aldrig till något bra.
Inte rädsla heller.

Själv anser jag mig vara både logisk, realistisk och välpåläst i frågan.
Min ståndpunkt ser ut så här:
Ja, vi ska hjälpa människor i nöd så långt det är möjligt.
Att vi förlorar endel kostnadsmässigt, såsom ekonomiskt och offrade människoliv är försvarsbart till en viss gräns. Självklart önskar man som medmänniska att ingen oskyldig ska fara illa på något vis, men nu är jag realistisk vilket innebär att jag ställer allt i perspektiv.
Vi räddar fler (många fler) människoliv än vi förlorar, framförallt barn som alltid är oskyldiga under alla omständigheter.
De som flyr förlorar ofattbart mycket mer än någon annan, dels i krig, dels i flykt (människoliv, hem, trygghet osv).
Om vi är rädda och gråter över det som hände i Stockholm (oerhört tragiskt och hemskt) så kan vi bara föreställa oss hur de som flytt från krig och terror dagligen mår och vad de upplevt och förlorat.
Jämförelsen blir såklart absurd, det vi råkat ut för inte ens är en bråkdel av vad människor upplever varje dag, år ut och år in i krigsdrabbade områden.
Gråter vi över terrorister såsom IS, vad tror ni de som levt under deras terror i 5 år känner?

Självklart skulle jag må sjukt dåligt om någon av mina nära och kära råkade illa ut pga vårt öppna samhälle. Men samtidigt är jag realistisk och logisk, det går inte att skydda sig mot någonting och risken att drabbas av terrorism är otroligt låg jämfört med hur många liv vi räddar.

Det är inte realistiskt att tro att allt blir frid och fröjd om vi stänger in oss från omvärlden.
Jag är inte rädd, inte mer nu än innan attacken, även om jag är förtvivlad för offrens/anhörigas skull.

Människor som spelar terrorismen rakt i händerna är alla som skrikgråter och sprider desinformation i panik och rädsla. Sluta upp med det.

Tänk logiskt och realistiskt. Sluta genast att hjälpa terroristerna med deras plan: att sprida rädsla, hat samt splittra.

Jaha okej då. Jag hoppas att du dör nästa gång något händer, eller att någon du känner blir offrad på altaret. Det är ju trots allt en acceptabel förlust.
Citera
2017-04-09, 15:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Koranen. Källa på att det finns något annat mål som inte härrör från någon uppenbart partisk källa?

Desinformation igen? Terrorister läser Koranen som fan läser Bibeln.
Saknar fortfarande källa för din "information".
Citera
2017-04-09, 15:36
Medlem
Citat:
Vilken är din information? Du kanske har kopplingar in i islamistiska kretsar och vet precis hur det står till? Och du själv läser uppenbarligen koranen.
Citera
2017-04-09, 15:38
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Jaha okej då. Jag hoppas att du dör nästa gång något händer, eller att någon du känner blir offrad på altaret. Det är ju trots allt en acceptabel förlust.

Som sagt, se perspektivet...
Citera
2017-04-09, 15:38
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:

De flesta Muslimer kan inte läsa, så Koranen blir väldigt mycket word-of-mouth. Ofta är det kanske en person som de får förlita sig på, som berättar osv. Denna person kan ju sätta sin egen prägel på det hela och tolka Koranen som han tycker passar sina mål (te.x politiska sådana).
Citera
2017-04-09, 15:39
Medlem
icares avatar
Vi har ju hunnit sett hur detta påverkar det svenska samhället, inte ett skit. Det är någon kärleksdemonstration och ett jävla snack om att inte låta hatet segra. 4 pers har dött till ingen nytta av en untermenschen som var här olagligt. Kan inte vara kul att vara anhörig till offer i Sverige när man blir totalt jävla hånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in