Citat:
Ursprungligen postat av
honestoo
Frågan är ju i vilken mån folk springer jihadisternas ärenden. Alla är ju överens om att IS med sina dåd vill ha just mer hat mot muslimer, vilket ökar motsättningen och får fler muslimer att bli radikala.
Vilket får fler västerlänningar att bli mer antiislam, vilket får fler muslimer att vända sig mot väst.
Så frågan är alltså i vilken mån "sverigevänner" och vanligt folk dansar efter IS pipa?
Det spelar ingen roll om man dansar efter muslimernas pipa eller inte.
Som ett exempel, Indien har drabbats av stort muslimskt våld mot Hinduer, muslimer sunni gick med påkar i en hinduisk stad kan man säga och slog ihjäl 1000 pers. Indien som de flesta länder har muslimsk sunni invandring illegal som legal och detta är orsaken. Nåväl, regeringen tystade ned saken vilket är ganska lätt i Indien dels för att vi här skiter i det landet men också på grund av att landet på sina ställen är fortsatt underutvecklat.
Sihkerna däremot tyckte att det fick vara nog och skapade garden som vad jag vet fortsatt står som garant på orten och dem djävlas ingen med. Regeringen bannade Sihkerna men inget mer utan backade och muslimerna försvann ifrån orten.
Tro mig eller ej, jag vet dock o fy fan att gå på fredliga hinduer och hålla på och djävlas i ett land där en stor tros tolerans råder.
Folk borde följa mer vad som händer ute i världen och ta lärdom av.