2017-04-08, 23:23
Medlem
I-van-Toers avatar
Så här i efterhand är inte själva terrordådet det viktigaste. Vad som är viktigt nu är vad som händer i samhället fr o m nu och fram till nästa terrordåd. För det kommer ju givetvis ske fler dåd, speciellt försök till dåd. Bara hoppas att människor är mer vaksamma nu. Om absolut ingenting förändras i samhället och om debatten fortsätter att sopas under mattan angående det liberala asylinvandringen så kan vi lika gärna börja prata om tiden mellan nästa dåd och dådet efter det.

För övrigt, förutom den misstänkte GM:s erkännande, finns det något annat som binder honom till brottet just nu? Då menar jag inte glassplitter i kläderna och öppna sår. Det fanns ju tidigare uppgifter om att någon tagit kort på GM från byggnaden mittemot när denne lämnar lastbilen. Har detta följts upp?
Citera
2017-04-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Trump skulle aldrig ha dragit upp Sverige i sitt tal om inte SD och deras nyttiga idioter hade snackat så mycket skit om Sverige i alla möjliga media. Den uppmärksamheten som det talet och efterspelet fick kan mycket väl ha triggat dåren som körde lastbilen.

Det är nog islam som triggat dåren🤡
Citera
2017-04-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Man får ju hoppas att det blir en stor debatt över att vi låter IS-sympatisörer bo i Sverige (vore patetiskt om det inte blir det).
I så fall kommer SD tjäna på det också!

Ja detta MÅSTE ske. Men blir inte förvånad om det inte blir det, fråga mig inte varför, antagligen för att Sverige och de övriga partierna är så jävla fega för att bli anklagad som rasister. Jag frågar mig själv bara vad tusan det är som har hänt med dagens Sverige. Alla är så rädda för att säga vad de tycker. Media är värst när det gäller att uttrycka sig om islam och jihadister.
Senast redigerad av bobaf3tt 2017-04-08 kl. 23:36.
Citera
2017-04-08, 23:49
Medlem
http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/sakerhet-ar-viktigare-an-integritetsvurm/

Nu ska den personliga integriteten för etniska svenskar kränkas.

Vad sägs om att inte ta in hundratusentals muslimer med oklar identitet istället?
Citera
2017-04-09, 00:46
Medlem
Gullegubbens avatar
Min favoritbloggare Fnordspotting skräder inte orden i sin analys. Rekommenderas.

http://fnordspotting.blogspot.lu/2017/04/politiska-poang.html
Citera
2017-04-09, 01:15
Medlem
BAB7s avatar
Sverige förlorar sin oskuld och blir utsatt för ett islamistiskt terrordåd.
Ett radikaliserat muslim-äckel mördar flera personer på öppen gata genom att meja ner dom med en stulen lastbil, ett av offren är en svensk 11-årig flicka som mosas och delas i tre delar.

Inte okej...

För dom som ännu inte fattat det: Den 7 april 2017 hann verkligheten ikapp Sverige, under loppet av några minuter kom Sverige att förändras i grunden, dagen efter den 8 april vaknade svenskarna upp till ett helt annat Sverige, ett land där terrorn plötsligt och brutalt slagit till.

Från denna dag, den 7 april 2017, kommer svenska folket alltid ha terrorn närvarande i bakhuvudet, i folksamlingar, när någon börjar skrika, när folk börjar springa, när det hörs en smäll etc.

Ska vi någonsin bli kvitt dessa satans radikala islamister så måste vi agera, och vi måste agera kraftfullt och utan nåd.
Vi måste krossa dessa avarter till människor, vi måste med militära medel neutralisera all form av radikal islamism i mellanöstern, och vi måste på hemmaplan låsa in, utreda och döma, alternativt utvisa alla de personer som är involverade med den här formen av sjuklig muslimsk extremism.
Noll tolerans måste råda.

Detta är inget vi kan genomföra på lokal nivå, detta måste vi genomföra på EU-nivå med en radikalt förändrad säkerhetspolitik, första prioritet måste vara att skydda vårt europeiska folk.
Tillsammans är starka och kan vinna över dessa satans mördare.
Citera
2017-04-09, 01:24
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo
Frågan är ju i vilken mån folk springer jihadisternas ärenden. Alla är ju överens om att IS med sina dåd vill ha just mer hat mot muslimer, vilket ökar motsättningen och får fler muslimer att bli radikala.

Vilket får fler västerlänningar att bli mer antiislam, vilket får fler muslimer att vända sig mot väst.

Så frågan är alltså i vilken mån "sverigevänner" och vanligt folk dansar efter IS pipa?

Det spelar ingen roll om man dansar efter muslimernas pipa eller inte.

Som ett exempel, Indien har drabbats av stort muslimskt våld mot Hinduer, muslimer sunni gick med påkar i en hinduisk stad kan man säga och slog ihjäl 1000 pers. Indien som de flesta länder har muslimsk sunni invandring illegal som legal och detta är orsaken. Nåväl, regeringen tystade ned saken vilket är ganska lätt i Indien dels för att vi här skiter i det landet men också på grund av att landet på sina ställen är fortsatt underutvecklat.
Sihkerna däremot tyckte att det fick vara nog och skapade garden som vad jag vet fortsatt står som garant på orten och dem djävlas ingen med. Regeringen bannade Sihkerna men inget mer utan backade och muslimerna försvann ifrån orten.

Tro mig eller ej, jag vet dock o fy fan att gå på fredliga hinduer och hålla på och djävlas i ett land där en stor tros tolerans råder.
Folk borde följa mer vad som händer ute i världen och ta lärdom av.
Citera
2017-04-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
SD opponerar mot utfallet av svenska politikers ansvarslösa invandringspolitik... Trump uppmärksammar också utfallet av svenska politikers ansvarslösa invandringspolitik ... detta triggar enl. dig en muslim från Uzbekistan till ett terrordåd i Stockholm.
Den internationella uppmärksamheten på Sverige som till stor berodde på överdrifter och fake news från landsförrädarna i SD var nog det som triggade dåren ja. Snacka om att en nyttig idiot kom till SDs famn!
Citera
2017-04-09, 01:38
Medlem
Goto10s avatar
Det är med stor sorg jag ser på vårt land idag. Min släkt har bott i Sverige minst sedan början av 1500-talet, antagligen längre men det är så långt tillbaka vi har kommit i släktforskningen.

Nu känner jag mig dock inte hemma här längre. Överallt där jag går möts jag av folk som inte talar samma språk som mig, som inte liknar mig och som jag inte har något alls gemensamt med. På gatorna möts jag av vandrande tält, tiggare som skramlar med pappmuggar och gäng med invandrarungdomar som lever rövare...och Mohamed har klättrat upp till plats 35 på listan över vanligaste namnen på nyfödda pojkar.

I förorterna skjuts folk ihjäl var och varannan dag, blåljuspersonal attackeras och kvinnorna låses in. Muslimska grupper uppger att antalet muslimer i Sverige uppgår till 250 - 400 000.
De tjejer som rör sig ute riskerar att antastas och gruppvåldtas. Knarkhandeln sker helt öppet och polisen har tappat kontrollen.

Och nu, nu har terroristerna börjat döda folk på öppen gata mitt i vår huvudstad. Vi är otroligt naiva om vi tror att detta är det sista terroristdådet vi ser i Sverige i närtid.

Det värsta är att jag tror att vi bara sett början än. Politikerna kan inte, hur mycket de än skulle vilja, vrida tillbaka klockan. Jag vet inte hur jag ska rädda mig och mina barn ur det här, och det gör mig vettskrämd.
Citera
2017-04-09, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Den internationella uppmärksamheten på Sverige som till stor berodde på överdrifter och fake news från landsförrädarna i SD var nog det som triggade dåren ja. Snacka om att en nyttig idiot kom till SDs famn!

Visst, visst. Gå nu och lägg dig så kanske john blund kommer och hjälper dig med ditt SD-spöke.
Och London? Tyskland? Niece? Plus en massa andra platser i världen där muslimer har gått mayhem mot oskyldiga. Mmm, SD o Trumps fel förståss....

Nu ska i varje fall jag gå och lägga mig. För varje torftigt hata-SD-inlägg du skriver så blir det bara tydligare för alla som är här och läser att du inte mår bra.

Godnatt.
Citera
2017-04-09, 01:44
Medlem
Hur det borde: Ökad xenofobi, mer etnocentriskt samhälle, homogent.
Hur det kommer: Snarare det motsatta : (
Citera
2017-04-09, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Hur det borde: Ökad xenofobi, mer etnocentriskt samhälle, homogent.
Hur det kommer: Snarare det motsatta : (

Ja tyvärr..
Ska bli intressant att följa eventuella debatter samt ser jag framemot nyval 2018 & hoppas på en ändring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in