2017-04-08, 15:47
Medlem
Inhalators avatar
Vad betyder egentligen "vi får inte bli rädda"? Vad tjänar man på att inte vara rädd när konsekvensen av det är att man löper större risk att våldsamt dö under en shoppingrond?
Citera
2017-04-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
På vilket JÄVLA sätt skulle vi ha röstat FÖR ett terrordåd som detta? Hade vi haft SD:s politik för 10 20 eller 30 år sedan hade VI aldrig haft nån terror att tala om i landet.

Den här jävla stollen som verkar kommit från UZBEKISTAN 2016 hade ju aldrig fått satt sin fot på svensk mark, hade han gjort det med en rådande Sd politik hade hans ev asyl blivit avslagen tämligen kvickt med snabb retur efter det.
Mest troligen hade han aldrig ens sökt sig hit då folk hade fått avslag på löpande band.

Vem tror du att du lurar med din uppstyltade fåniga retorik?

Jla nolla!

Fast nu var han ju här som illegal, papperslös och hur ska man förhindra människor att resa hit och stanna i lönndom, har du tänkt?

OnT: Tror de som lutat mot SD nu tippar över, men hur många det rör sig om är oklart.
Citera
2017-04-08, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Vad betyder egentligen "vi får inte bli rädda"? Vad tjänar man på att inte vara rädd när konsekvensen av det är att man löper större risk att våldsamt dö under en shoppingrond?
Att vi ska hålla käften och ta den i röven.
Citera
2017-04-08, 15:50
Medlem
Imastrangerheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det råder ingen tvivel om att SD är det enda man kan rösta på i nästa val. Och jag hoppas att denna händelse har fått fler att inse det.

Du är något på spåret här

Gamla islamofober, järnrörsfighters, och nazister i maktens korridorer skulle bidra till en sund samhällsutveckling tror jag.

Kanske skulle vi få tillfälle att skratta åt judeskämt direkt från talarstolen? Och med en islamofob som justitieminister skulle terroristerna terrorisera folk i alla länder utom Sverige.Vad gör Levi Klausen nu för tiden? Vore resursslöseri att inte utnyttja hans kompetens.Kan vi kanske tänka oss att samarbete mellan Levi och Anna Hagwall för en judefri media? Yes we can!

Gosse, gosse, hur SD skulle harmonisera tillvaron i gamla svedala.Mer rasism åt folket säger jag bara!

Fortsätt gärna spåna fram ideer för svenskens överlevnad

https://www.youtube.com/watch?v=EmfdB1qL1QA
Citera
2017-04-08, 15:56
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Det kommer startas mysiga manifestationer i efterdyningarna av detta.
Folk går igång lite på det, det är perverterat. DRar upp mycket dramatiska känslor.

Så vid varje terrordåd kommer man anordna mysiga manifestationer.
Inte vid övriga bussolyckor etc.

FÖRHINDRA skiten istället, marxistiskt indoktrinerade människor.
Det är skymf mot de döda att gå igång på och göra romantiska efterspel av att oskyldiga har lemlästats och dödats. Det spelar även kapitalistisk globalism rakt i händerna.

Perverterat är vad det är.
Folk myser av de dramatiska händelserna.
En skymf mot de anhöriga och mot offren.
FÖRHINDRA.

Jag skriver under på detta.
Citera
2017-04-08, 15:59
Medlem
fernebos avatar
Man måste kunna ha två saker i huvudet samtidigt. Jag vill också ha ett fortsatt öppet samhälle och inte nån jävla polisstat, men i så fall måste samhället ta ansvar för att såna här människor inte går lösa.

Hur i helsike kan det komma sig att utländska radikala islamister som är helt öppna med sin beundran för IS kan få bo i Sverige? Såna här individer ska plockas in och skickas hem. Jag skiter faktiskt i om dessa blir kokade i olja i Uzbekistan. De har inget här att göra. Det är en ren jävla lögn att det här dådet inte hade kunnat förhindras. SÄPO hade blivit informerade om honom. Det var inte svårt att ta reda på hans sympatier för IS.

Allt måste göras för att stoppa radikal islamism i Sverige. Även de som hatar SD och som vurmar för invandring och flyktingar och som är emot hårdare lagar och inskränkta rättigheter måste ju fatta var vi hamnar om sån här skit börjar ske på regelbunden basis. Det är demokratin som står på spel och det är inte SD:s fel att vi har hamnat här.
Citera
2017-04-08, 16:03
Medlem
Jeltzins avatar
Vad har terroristerna för agenda? Vad vill de åstadkomma med vad de gör - i ett större perspektiv?

Självklart finns en läxa i att förhindra dåd som detta, förhindra att människoliv går till spillo. Men än viktigare att befästa en immunitet i samhället mot terrorismens verkliga avsikter, snarare än bara de galna sätt de yttrar sig på.

Fick en artikel skickad till mig av Hakelius som jag fann läsvärd och tankeväckande:

https://unvis.it/expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/en-styrka-som-fanatiker-aldrig-kommer-att-fatta
Citera
2017-04-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Man måste kunna ha två saker i huvudet samtidigt. Jag vill också ha ett fortsatt öppet samhälle och inte nån jävla polisstat, men i så fall måste samhället ta ansvar för att såna här människor inte går lösa.

Hur i helsike kan det komma sig att utländska radikala islamister som är helt öppna med sin beundran för IS kan få bo i Sverige? Såna här individer ska plockas in och skickas hem. Jag skiter faktiskt i om dessa blir kokade i olja i Uzbekistan. De har inget här att göra. Det är en ren jävla lögn att det här dådet inte hade kunnat förhindras. SÄPO hade blivit informerade om honom. Det var inte svårt att ta reda på hans sympatier för IS.

Allt måste göras för att stoppa radikal islamism i Sverige. Även de som hatar SD och som vurmar för invandring och flyktingar och som är emot hårdare lagar och inskränkta rättigheter måste ju fatta var vi hamnar om sån här skit börjar ske på regelbunden basis. Det är demokratin som står på spel och det är inte SD:s fel att vi har hamnat här.

Jag undrar om SÄPO visste var han uppehöll sig? Som jag förstår det så var han papperslös. Känns konstigt om polisen, trots att han fanns i SÄPOs register och öppet sympatiserade med IS, inte agerat. Men som sagt, gömde han sig, var det knappast lätt att åka dit och bara kasta ut fanskapet ur landet.
Citera
2017-04-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator

Att dumme svensken ska lita på att pappa staten gör allt rätt. Det är 1984 i ett nötskal, "var inte rädd, vår politik gör att du kan bli halalslaktad när som helst, men var inte rädd".
Citera
2017-04-08, 16:14
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=KhT0r_uYYa0
Citera
2017-04-08, 16:22
Medlem
Svinriks avatar
Trist för stockholmarna att behöva konfronteras med detta.

Jag kände större sorg när Köpenhamn drabbades i samband med Lars Vilks besök.
Danskarna verkar ha någon form av mental närvaro i verkligheten.

Till de som drabbats fysiskt och överlevt kan jag bara önska snabb återhämtning.
Citera
2017-04-08, 16:23
Medlem
Skulle tro att många "kommer ut" i helgen, det i sin tur sätter griller i huvudet på många andra grupptryckskänsliga individer.
Många som börjar skita i vad politiskt korrekta töntar tycker och bara kör på, vilket i sin tur förändrar den sociala hegemonin.
Detta kommer ske parallellt med att massmedias och etablissemangets propaganda blir allt absurdare och de återstående politiskt korrekta människorna ses som allt mer patetiska och i förlängningen utstötta.

Detta är ju iofs en utveckling som redan pågår, men det kommer accelerera rejält ett tag nu.

Lever man relativt ensam och bara matas av den massmediala bilden så kommer samhället bara verka allt sjukare, men i verkligheten bland vanligt folk så har uppvaknandet börjat ta riktig fart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in