2017-04-08, 17:13
Medlem
MrWins avatar
Säpo kommer äntligen kunna varna allmänheten för muslimer med skägg. Det har tidigare ansetts som rasistiskt.

För den som inte känner till det så har muslimska fundamentalister skägg.
Citera
2017-04-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Befinner mig utomlands så jag märker inte av känsloläget i Sverige efter dagens attack.

Hur är stämningen? Vaknar folket upp eller kommer de vakna upp från törnrosasömnen?

Eller kommer Schyman med flera lyckas peka på att detta inte är något nytt? Dvs redan på 60-talet körde folk in i varandra i radiobilarna på gröna lund? Och det gemensamma bland de värsta marodörerna är att de är män snarare än etniskt ursprung?

Finns det en chans att vikingablodet gör sig påmint och folket reser sig??
Skämtar du, det har utvecklats till en love-happening, PKiterna har sina bästa dagar. Men ge det ett par dagar så..
Citera
2017-04-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Två saker kommer att hända:

1. Det kommer att bli mer övervakning.
2. SD kommer att få fler röster än om detta inte hänt.

Återstår att se hur (S) samt de borgerliga hanterar situationen.

Händelsen lär underlätta för den realistiska falangen inom (S) att legitimera den nya restriktiva migrationspolitiken utan några större problem, under helgens kongress.
Kanske inte, det är ju väljarna själva som valt..
Citera
2017-04-08, 17:25
Medlem
MelTorments avatar
Sådana här terrorattentat är uteslutande storstadsfenomen. Offren med anhöriga är drabbade. Kommersen i Stockholm är drabbad för en mycket kort tid framöver. That's it.

Jag vaknade inte upp i något nytt jävla Sverige idag.
Citera
2017-04-08, 17:28
Medlem
Citat:
De sitter o slösar bort tiden med att twittra när de istället borde ta fingret ur...

Skön reaktion från en dansk politiker som lackar ur på alla meningslösa haranger (från politiker) som "vi står tillsammans" och att vi ska leva som vi alltid har gjort.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/politiker-om-sympati-erklaeringer-efter-massakre-jeg-kaster-op/6608147
Senast redigerad av MrStreamer 2017-04-08 kl. 17:30.
Citera
2017-04-08, 17:30
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Såg en svensk flagga i "blomsterhavet" på Drottninggatan.
Vad säger vänstern om detta? Och Fi? De borde väl se det som rasistiskt och så där nationalistiskt som är så vedervärdigt i deras förvirrade hjärnor.

Nej inte i nu läget då socialdemokratin har skapat sig två läger, de invandringspolitiskt kritiska och de mainstream pk.
Nu så passar det och de kommer att drabba samman. gissa vilken som vinner?
Ja till synes rätt sida vinner med Svetsaren i spetsen som vår landsfader, klappmongona jublar men dagen där på så monteras flaggan ned och räfsatinget börjar.

Mongona gråter stort men att de gillar att bli smiskade.
Citera
2017-04-08, 17:34
Medlem
Tyvärr kommer rasismen i samhället att öka men vi måste nu ta krafttag mot den och se till att den inte ökar!
Citera
2017-04-08, 17:37
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antifa2017
Tyvärr kommer rasismen i samhället att öka men vi måste nu ta krafttag mot den och se till att den inte ökar!

Kanske dags att börja ta tag i problemen då???? Jävla pucko.
Citera
2017-04-08, 17:40
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Skön reaktion från en dansk politiker som lackar ur på alla meningslösa haranger (från politiker) som "vi står tillsammans" och att vi ska leva som vi alltid har gjort.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/politiker-om-sympati-erklaeringer-efter-massakre-jeg-kaster-op/6608147

Ja givetvis så reagerar de utomlands. De står fritt i att tänka klart och kan ta in bilden utan en pk- medias dunkande trumslag.

Vad som sker här är höjden av dålig stil, offren har inte kommit i jord förrän de politiska pekpinnarna går igång och ropar ut vad som är rätt och fel.
Citera
2017-04-08, 17:47
Bannlyst
Kulturmarxistisk reporter i SR sa "när ingen vill göra politik av detta"

#Systemkollaps #systemfel

När ingen vill göra politik av det som de facto är politik. Därför allt failar i detta fina land.
Citera
2017-04-08, 17:50
Medlem
AvaChloes avatar
Jag tror inte man ska dra för snabba slutsatser om hur politiken kommer formas efter det här.
Vet med säkra källor att vår regering har det här på högsta allvar. Det har de gjort ända sedan den massiva invandringen tog fart år 2015.

Dock så kan jag också känna en stor frustration och ilska. Att inte lagarna skärps mer, att man inte gör mer för att kasta ut dessa "unga" arabäckel till män.

Det har gått så långt att jag som ung svensk kvinna, fungerar på att alltid ha en kniv i väskan. Jag går alltid med ett överfallsalarm i handen när det är kväll. Även om jag ska gå ett kvarter bort.
Min far har berättat för mig hur man använder hans jaktgevär. Kan tyckas barbariskt, men det är en ren överlevnadsinstinkt. Finns det inget skydd från våra myndigheter så måste den enskilde medborgaren ta till egna medel för att någorlunda trygga sin säkerhet.
Jag skulle inte tveka på att använda dödligt våld om det behövdes för att skydda min familj. Då spelar straffet inget roll.

Det är svårt, oerhört svårt att inte bli hatisk mot muslimer. Igår efter attacken var jag så upprörd att jag skrek till några äldre arabmän vid en kiosk, skrek att de skulle ha koll på sina jävla söner.
Det är inte jag att agera såhär. Men det är så svårt att inte bli hatfull. Så jävla svårt.

Det enda som håller mig tillbaka från att inte bli fullblodig rasist, det är att jag faktiskt har träffat på fantastiska exemplar på bra invandring. Människor som faktiskt bidrar med något till Sverige.
Är otroligt tacksam att jag har fått träffa dessa människor, för utan dem hade jag nog blivit en väldigt farlig individ. Farlig på det sättet att jag hade försökt bruka våld mot muslimer.

Problemet är att människor inte verkar kunna skilja på invandrare och invandrare. Istället för att dra alla över en kam, så måste man identifiera problemet och gå till botten med det. I vårt fall (och världens fall) så är det dessa "unga" arabmän som är det stora hotet. De är parasiter för alla samhällen.
De måste utrotas, punkt slut.
Citera
2017-04-08, 17:50
Medlem
Sleeptalkers avatar
Jihad, I'm gettin' mad! ... som danska hårdrockarna Disneyland After Dark ... eh, D-A-D som dom ju fick döpa om sig till eftersom Disney, faktiskt, patetiskt nog hotade att stämma dem! - skulle haft det back in the day 1989.

Jihad, alltså.

Heligt krig.

Och inget annat.

Och då ger ju sig de fega muslimerna på ett av de svagaste länderna som inte upplevt krig på några evigheter, Sverige alltså; kunde väl lika väl varit Island eller Schweiz. Men logistiken för terrordåd var väl helt enkelt bättre i Sverige.

Och ett land där rubbet av politikerna verkligen tror att världen är god av någon vanföreställning.

Nä, världen är ond nowadays. Faktiskt riktigt jävligt ond.

Men redan 1939 under Vinterkriget verkade de finska soldaterna veta varifrån den riktiga ondskan kom när de gav sig på de Sovjetryska styrkorna och deras lakejer (bland annat från då) Uzbekistan med stridsropet:

"Hakkaa Päälle - Aasialaiset Asian!" ("Slå På - Asiaterna Tillbaka Till Asien!").

Något att ta fasta på för den svenska regeringen idag kanske när man vet att Uzbekistan består till 88% av hyfsat rabiata muslimer ...

https://www.youtube.com/watch?v=GP-PeyYLkXc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in