2017-04-08, 11:57
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känns tryggt att polisen har koll på vem som försöker lämna landet men har noll koll på vem som reser in.
Eller vilka som föds om man tänker på TrollhätteAnton. Varför ska man göra skillnad på idioterna?
Citera
2017-04-08, 11:58
Medlem
MorkaKrafters avatar
Hela världens avskum verkar ha rätten att vistas fritt i Sverige. Hur kommer det sig annars att en person som denne terrorist kunde befinna sig inom landets gränser? Det verkar inte finnas någon kontroll eller säkerhet. Åker man tunnelbanan i Stockholm stöter man mängder av folkslag och hör alla möjliga språk. Står man på centralen och väntar på tåget så undrar man ibland om man ens befinner sig i Sverige. Man undrar hur alla har tagit sig hit och får vara här?

Vad jag vet är det inte krig i Uzbekistan? Fast vad vet jag? Man verkar kunna få asyl eller uppehälle för vad som helst nuförtiden.

Efter en sådan här händelser så talar politiker och media varma för det öppna samhället. Frågan jag ställer mig om Sverige inte var öppet på 70- och 80-talet? Var Sverige stängt då? Fascistiskt? Hur var det möjligt att värna om svensk suveränitet och svenska gränser på den tiden men inte i dagsläget?
Senast redigerad av MorkaKrafter 2017-04-08 kl. 12:01.
Citera
2017-04-08, 12:00
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Grattis till alla sverigedemokrater som röstat för detta.Er intoleranta, hatiska livsåskådning är precis det terroristerna är ute efter, och dådet har redan gett effekt bland flashbacks internetkrigare ser jag.

Så grattis till Kent Ekeroth och alla som gått i bräschen för detta hat.

Terrorism från Islam är endast ute att döda så många som möjligt, inget annat. Du får gärna visa en källa på dítt påstående om att terroristerna har som mål att vi ska hata Islam. Såvitt jag vet står det inget om detta i Koranen; det som dessa alltså har som ledstjärna.

Det är snarare så att det är du och dina gelikar som har röstat för detta och drivit en linje som gör saker som detta möjligt genom att bl a låta precis vem som helst komma in i landet och t om helt utan problem inte fängsla IS-återvändare utan t om ge dessa hjälp och ekonomiskt stöd(!)

Du bör verkligen fundera ett par snäpp längre.
Citera
2017-04-08, 12:09
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Eller vilka som föds om man tänker på TrollhätteAnton. Varför ska man göra skillnad på idioterna?

Därför att mödravård, spädbarnsvård, tvångssteriliseringar (en kort men betydelsefull tid) och BUP gjort Anton sällsynt, men i migrantströmmarna är galningarna extra många, för de kommer från länder utan allt det där, och består i stor utsträckning av såna som gjort sig omöjliga hemma och därför gett sig iväg.

Därför skall man göra skillnad på grupper av människor beroende på ursprung OCH rörlighet, för i vissa är dåliga människor filtrerade bort, i andra är de filtrerade in.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-04-08 kl. 12:11.
Citera
2017-04-08, 12:09
Medlem
Zilvios avatar
Det kommer garanterat att arrangeras demonstrationer mot våld och rasism, något nytt "armband" kommer att dyka upp och pins/t-shirts liknande "Kör inte på min kompis" eller "var rädda om varandra i trafiken" kommer att tryckas upp.
Citera
2017-04-08, 12:12
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Möjligt, men detta är oerhört kufiskt. Vems frihet då? Om du menar svenskarna så kan man ställa sig lite frågande till varför vi i ... ska bry om oss muslimernas frihet.

Därför att någon annans frihet i något sammanhang idag kanske är din frihet i något annat sammanhang imorgon.
Citera
2017-04-08, 12:13
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Därför att någon annans frihet i något sammanhang idag kanske är din frihet i något annat sammanhang imorgon.

Eller för att någons hat mot frihet idag är din ofrihet imorgon.

Om vi släpper in frihetshatarna.
Citera
2017-04-08, 12:14
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
SD och dess rabiata svsns har en jätteskuld i detta
Förklara gärna hur du tänker här, vad har orsakat vad.

Citat:
deras anti-Sverige propaganda och hetsande mot invandrare och flyktingat har ju varit helt galet.
Jag som trodde sd var för sverige, du är säker på att du har uppfattat situationen korrekt.

Citat:
Tror någon att det är en slump att detta dåd kom kort efter vätldsmedia och Trumps falska rapportering om Sverige?
Jaha, så du menar att usa ligger bakom, det får du verkligen försöka utveckla så att någon äldre än två år tror på dig.

Citat:
En falsk rapportering som SD och dess "nätkrigare" till stor del legat bakom.
Så sd styr amerikansk media, du har en stor tilltro till sd's förmåga. Kanske dags för en reality-check då och då så du inte helt förlorar kontakten med den.

OnT: lövens hyllade presskonferens imponerade inte på mig, bara floskler som han dessutom hela tiden läste innantill för att komma ihåg, ingen större inspirationskälla där inte. Det kommer att bli som vanligt, mycket prat och lite verkstad.
Citera
2017-04-08, 12:16
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold

Men detta blir dock ännu mer kufiskt; varför ska svenskarna bli minoritet i sitt egna land och därav också vara beroende av dessa andras intressen?

Det finns hos dig, likt hos de som går under paraplybegreppet "PK", ett visst tankefel här.

Vi måste alltså inte ge bort vårt land till invandrarna. Det måste alltså inte ske. Vi har makten att rösta mot den typen av saker. Varför är det enligt dig ett måste att ge bort landet till andra?

Det ett helt absurt sätt att tänka på som faktiskt endast existerar i Sverige.
Citera
2017-04-08, 12:18
Medlem
Imastrangerheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Begriper du inte att SD:s politik hade gjort att denna migrant terrorist som fått avslag på sin asylansökan men valde att uppehålla sig här illegalt hade blivit förd ut ur landet eller internerad vid avslag? Begriper du inte att Sverige inte hade haft samma signalpolitik om SD:s politik genomförts och därför hade troligtvis denna man aldrig varit på väg till just Sverige. Begriper du inte att om SD:s politik hade genomförts så hade denna man, även om han nu mot förmodan rest mot Sverige, aldrig släppts in utan blivit avvisad vid gränsen?

Han hade alltså aldrig varit på väg mot Sverige. Hade han ändå varit på väg så hade han inte kommit in. Hade han ändå kommit in så hade han blivit omhändertagen vid avslag.

Du verkar ha väldiga problem att förstå orsak och verkan. Det är ju just avsaknaden av SD:s politik samt hur den behandlats i media som gjort folk hatiska, det är inte själva politiken i sig.

Nej, jag begriper inte hur man kan tycka att lösningen på ett problem är hat och rasism.
Att media behandlar SD som dom gör är helt grundlöst menar du? Bokbål, järnrör, kulsprutor och judeskämt är ingenting som skulle behöva ligga till grund för en skeptisk syn?
Citera
2017-04-08, 12:22
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Nej, jag begriper inte hur man kan tycka att lösningen på ett problem är hat och rasism.

Det finns ingen lösning på problem orsakade av utopism. Man kan bara försöka motverka utopismen så långt det går. Men mycket tidigt blir det för sent att lösa problemen orsakade av utopismen.

Sen kommer hatet mot de psykopatiska utopisterna i efterhand, när de inte vill lyssna utan fortsätter mot avgrunden.
Citera
2017-04-08, 12:22
Medlem
Imastrangerheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Terrorism från Islam är endast ute att döda så många som möjligt, inget annat. Du får gärna visa en källa på dítt påstående om att terroristerna har som mål att vi ska hata Islam. Såvitt jag vet står det inget om detta i Koranen; det som dessa alltså har som ledstjärna.

Det är snarare så att det är du och dina gelikar som har röstat för detta och drivit en linje som gör saker som detta möjligt genom att bl a låta precis vem som helst komma in i landet och t om helt utan problem inte fängsla IS-återvändare utan t om ge dessa hjälp och ekonomiskt stöd(!)

Du bör verkligen fundera ett par snäpp längre.

Man vill skapa en opinion mot islam för att få fler att ansluta till IS.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21773816.ab

Punkt 4.

Edit: Där är ju SD och IS rätt lika.SD vill också skapa en opinion mot islam för att få fler att ansluta sig till deras rasistiska ideologi.
Senast redigerad av Imastrangerhere 2017-04-08 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in