2017-04-08, 15:09
Medlem
Tror ni det kommer bli någon ändring eller utvisning etc av alla de hemkomna ISIS krigarna? Sedan alla som sympatiserar med terrorgruppen, hur kan de få gå fritt?

Släng ut alla som sympatiserar med ISIS & andra terrorgrupper. Dykt upp flera facebook sympatisörer efter dådet här på flashback, varför gör SÄPO inget med dessa? Dags att ändra lagarna? Kommer det bli ändring?
Senast redigerad av bobaf3tt 2017-04-08 kl. 15:11.
Citera
2017-04-08, 15:11
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Vad är lösningen då? För varken höger- eller vänsterblock har ju lyckats. Reinfeldt var en katastrof, följt av en ännu större katastrof i Löfven. SD är det enda alternativet som erbjuder något annat.

Vad är alternativet enligt dig? Folk tar sanningen där man får den. De enda som erbjuder det i dagsläget är SD.
Jag har inte påstått att jag sitter på svaren. De gör heller inte SD.
Citera
2017-04-08, 15:13
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag har inte påstått att jag sitter på svaren. De gör heller inte SD.

Så det enda du kommer med är att SD inte är svaret? Men du har inga argument varför något annat skulle vara bättre.

Vad vi vet är att den inslagna vägen fungerar absolut inte i alla fall.
Citera
2017-04-08, 15:17
Medlem
Fler inser och accepterar sin och landets framtid.
Några verkar vara stolta över att ett par källsorterar som vanligt konstigt nog.

Politiken kommer inte påverkas. Vår humanitära stormakt kan bota allt om vi lägger tillräckligt med resurser. Sverige är rikt om alla öppnar sina hjärtan blir allt bättre.

Tråkigt men tyvärr har nog muslimerna eller extremisterna (vad fan man nu vill kalla dem) infekterat för mycket. Detta kommer bli vardag och ingen bryr sig. Kolla bara på Malmö och Göteborg. Det är ändå dessa platser som föder de som stjäl lastbilar och kör ihjäl Människor. Samtidigt bryr sig ingen politiker om dessa ghetton som växer och blir värre.
Citera
2017-04-08, 15:17
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Så det enda du kommer med är att SD inte är svaret? Men du har inga argument varför något annat skulle vara bättre.

Nej. Den inslagna vägen är inte god. Jag behöver inte ha svar och lösningar bara för att jag anser att SD har fetfel.
Citera
2017-04-08, 15:20
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Nej. Den inslagna vägen är inte god. Jag behöver inte ha svar och lösningar bara för att jag anser att SD har fetfel.

Men va? Du argumenterar med folk och säger att de har fel angående SD och det kan jag köpa om du kommer med argument, men du har ju inga argument? Du måste ju åtminstone har förslag på lösningar.
Citera
2017-04-08, 15:23
Medlem
Citat:
Det var en bra kommentar, det ger jag dig.

Jo. Detta hade kunnat hända utan det som kallas massinvandring. SD har förmågan att skylla alla för vad enskilda gör. Att vara invandringskritisk är en sak, dumt nationalromantisk en annan.
Men luft under vingarna får SD oavsett så gläd er.
Vilket "strutsbeteende". Det är bättre att vara dumt "multikulturromantisk" då menar du?
Att fortsätta proklamera öppet samhälle, öppna gränser efter detta är att skjuta sig själva i foten.
Höj kraven för de invandrare som vill släppas in i vårt samhälle och var noga med att föra ut illegala invandrare så fort som möjligt. Annars kommer oddsen för att dessa hemska dåd utförs, fortsätta att öka.

Jag har svårt att känna en tillhörighet med en människa som resonerar som du. Jag känner mer tillhörighet med den invandrare som har anpassat sig till det Svenska samhället och dess värderingar än en etnisk svensk(om du nu är det) som resonerar som du gör.
Citera
2017-04-08, 15:24
Medlem
Citat:

Han svarar inte heller konkret på varför SD skulle vara fel väg att gå.
Citera
2017-04-08, 15:25
Medlem
Bennermanns avatar
Citat:
Problem finns det. SD har inte lösningen. Deras världsbild är gravt förenklad. Men människor har en förmåga att följa sådana förenklade tolkningar när de är rädda. Då vinner SD mark.

Du har läst Aftonbladet bra ser jag.. Flosklerna haglar.. Herregud förstår du inte att folk med din livsåskådning är ansvariga för att folk nu dör... Man kan vara "god" och samtidigt göra det som krävs för att inte smula sönder ett samhälle.... Godheten som du tror att du och dina gelikar har är skadlig, förstår du inte det din jubelåsna?
Senast redigerad av Bennermann 2017-04-08 kl. 15:57.
Citera
2017-04-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Tror tyvärr inte att MedelSvensson kommer att "vakna" i någon större utsträckning.

PK-hjärntvätten sitter fortfarande djupt i det svenska folket och majoriteten saknar förmåga (eller bryr sig inte om) att se utanför den egna medelklass-bubblan på läget i landet som helhet.

Hoppas att du har fel, men jag blir inte förvånad om det måste till en k-pist massaker med flera hundra döda med många anhöriga som drabbas innan idioterna vaknar till och börjar se samband med den misslyckade integration- och invandringen.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ni som hoppas att folket vaknar av detta kommer bli besvikna. Var själv ute och gick här i mitt område som är fullt med röd grön rosa fittor och alla lever på precis som vanligt. Sitter och fikar skrattar och har kul. Som att det inget speciellt hände igår. Och nu börjar dem dessutom förbereda sina sedvanliga "kärleksmanifestationer" för att sprida kärlek efter dådet. Dessa människor är totalt förlorade. Liksom detta land.

Ledsamt att läsa vad du skriver men de är inte smartare än så. De måste själva drabbas av terrorn innan de får upp ögonen. Patetiska och korkade människor. Fy fan.

Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Jag är inte så säker på detta. Visst, den värsta identitetsvänstern kommer fortsätta med sina fackeltåg och kärleksmanifestationer.

En sak som dock är säker. Något som gemene svensk älskar och vill ha, mer än allt annat, är trygghet och säkerhet. Detta kommer bli avgörande. Detta terrordåd i sig påverkar nog inte opinionen så stort, men fler börjar fundera. Samma sak med IKEA-dådet. Varje gång något händer börjar fler och fler fundera på sin trygghet och säkerhet. Sker tillräckligt mycket sådant som drabbar vanligt folk så kommer SD framstå mer och mer som ett alternativ.

Så är det, och det är verkligen på tiden. Jag har tidigare röstat rött men har insett att jag borde ha röstat SD redan förra valet. Löfvén och hans ministrar är så oprofessionella och famlar så mycket i mörkret att det är chockerande. De har verkligen låtit sin ideologi ta över det sunda förnuftet. Det råder ingen tvivel om att SD är det enda man kan rösta på i nästa val. Och jag hoppas att denna händelse har fått fler att inse det.
Citera
2017-04-08, 15:35
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Tror ni det kommer bli någon ändring eller utvisning etc av alla de hemkomna ISIS krigarna? Sedan alla som sympatiserar med terrorgruppen, hur kan de få gå fritt?

Släng ut alla som sympatiserar med ISIS & andra terrorgrupper. Dykt upp flera facebook sympatisörer efter dådet här på flashback, varför gör SÄPO inget med dessa? Dags att ändra lagarna? Kommer det bli ändring?
Ehh Sveriges politiker stoltserar, slår sig på bröstet och uttalar sig: Sverige är världens humanistiska feministiska ( rosa?) stormakt, inkvotering oavsett om individen är bäst lämpad eller inte, alllhhaas lika värde oavsett vad för person ( terrorist, pedofil) vad än det kan vara, bjuda på korv med bröd när det är upplopp, dela ut gummiarmband med olika texter som skydd mot våldtäktsmän.

Förstår ni hur patetiskt detta lands beslutshavare är?

Terrorister och människor vi ingenting vet om får uppehållstillstånd och medborgarskap bara de säger att de är barn eller inte har några identitetshandlingar, i vissa fall finns det folk med många olika identiteter som samtidigt får bidrag för x antal falska identiteter.

Soptipp till land.
Citera
2017-04-08, 15:46
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Samtidigt står Gustaf Fridolin och talar om "främlingskärlek" i Miljöpartiets presskonferens vilket SVT sänder delar ur. Ave, Miljöpartiet.

Det han egentligen menar är ju "främlingsdyrkan". Du ska förneka det egna; du ska dyrka "Den Andre". Detta är essensen av modern vänsterideologi, intersektionalismen. En exotism på steroider som fått bisarrt fäste i landet Jante. Självförverkligande genom självförnekelse och Andredyrkan, allt administrerat av Maktens ivriga moralister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in