Citat:
Ursprungligen postat av Scepter
Blir det aldrig tråkigt med dessa eviga högtravande kommentarer mot "ledningen"? Är det inte "hanteringen" det klagas på, så är det bristen på "kompetens" att hantera saker...

Kan så tyckas men då det för många verkar vara viktigare att diskutera om man skall få kalla varandra idiot, och i synnerhet om moderatorerna skall få kalla vanliga medlemmar det, så är det väl bra att någon tar upp frågor som är viktiga.
Tittar man på den åldersgränsregel FB har idag och hur den hanteras så är det en ren pappersprodukt som endast är till för att blidka myndigheterna. Och de som är under 18 år och åker dit på åldersregeln är de som antingen är ärliga eller försäger sig medan lögnhalsarna klarar sig.
Och som moderator upplevde jag regeln som rent förnedrande mot mig. Då förväntas man fråga den man misstänker vara under 18 om det stämmer. Hävdar personen att denne är under 18 så skall denne bannas men alla som hinner tänka efter ljuger en då rakt upp i ansiktet och säger att de är över 18. Hur motiverad känner man sig för att skriva ett PM och ställa den frågan när man på förhand vet att de kommer att ljuga? Slöseri med tid för alla inblandade. Hålla på och dalta med folk som jag är övertygad om att de ljög
Jag skulle hellre se en regel som sa att alla är under 18 eller där man kan anta att de är under 18 riskerar att antingen bli bannade eller få sina inlägg raderade. Dels så kan man få bort en hel del "fjortistrams" där skribenterna uppenbart ljuger om sin ålder, dels så behöver man inte hålla på och fråga om vilken ålder folk har och dels så skulle det nog få en förebyggande effekt att folk inte postar vad för skit som helst om det inte kommer att läsas och inte bli uppmärksammat.
Map "rättssäkerheten" så skulle den nog inte bli sämre än vad den är idag där vi vet att folk ljuger men får vara kvar. Är det bättre än att folk får inlägg raderade för att skriver som fjortisar trots att de är 35?
Hur bedömma detta? Kan admin göra bedömningar om hurvida folk bidrar till forumet eller ej så kan han nog göra dessa bedömningar också. Eller så får han väl rådfråga sina förtroendevalda.