• 1
  • 2
2005-12-28, 23:38
Medlem
brevmannens avatar
Okej, svaret är väl iofs redan givet men iaf

Scenariot är följande: min familj (jag 24 år, syster 28, mamma o pappa) har alltid firat nyår med grannfamiljen (son 23 år, mamma och pappa). På senare år har jag firat med flickvän och kompisar och grannkillen har firat på sitt håll med andra polare. Mitt förhållande tog slut så förra året firade jag med päron, syster och grannarna (sonen var på annan fest) vilket känns b, minst sagt. Varken jag eller syrran har så många kompisar, skillnaden är att hon egentligen inte har någon alls, bara några ytliga som hon träffar ibland medan jag har en liten kärntrupp som jag ska fira med i år.

Syrran känner sig sviken av mig över att få fira själv tillsammans med två par i 50-årsåldern. Hon är inte så social, har varit mobbad under stora delar av skoltiden, har haft lätt till tårar för minsta motgång även om det är mycket bättre nu än förr. Hon bor i en annan stad en timme härifrån, jag har bott själv under tre år men är nu tillbaka i föräldrahemmet (om än tillfälligt). Varje gång hon kommer hit. över en helg eller så, tar hon befälet och styr det mesta, maten är äcklig (hon är vegetarian), hon säger nej till de flesta förslag vi andra kommer med oavsett vad det gäller men vi får bara nej, nej, nej, som svar vilket sabbar fantasin. Vi har tagit upp det med henne och troligtvis är det någon typ av kontrollbehov hon lider av, eftersom hon bor själv och är väldigt osocial utövar hon kontroll över de få hon kan göra det på. Hon vill gärna ha tips men säger gärna nej, däremot vill hon inte bjuda så mycket på sig själv, mer ta än ge med andra ord.

Så nu ikväll sa jag att jag har tänkt och fira med kompisar i en annan stad och hon får vara här själv, jag känner mig lite taskig på ett sätt men samtidigt - ska jag ta ansvar för henne och att hon inte har skaffat kompisar under alla år som hon har pluggat etc.? Vad tjänar jag på att vara kvar hemma, det blir enbart för att glädja henne medan jag nästan garanterat kommer att ha tråkigt. Dessutom är jag trött på att höra pappas samma gamla "höhö-skämt" år efter år plus att grannarna är rätt trista också. Det blir lite som att rädda henne utan att få något för det.

Vad tycker ni, vad talar för att jag ändå borde stanna hemma istället för att åka iväg? hoppas att jag inte har svamlat för mycket..
Citera
2005-12-29, 00:03
Medlem
Söndermarkens avatar
Kan inte syrran få följa med till dina polare då?
Citera
2005-12-29, 00:13
Medlem
brevmannens avatar
Njae, vi är ganska olika med humor etc, hon kan ju vara med men i det här sammanhanget passar hon inte riktigt in,
Citera
2005-12-29, 00:18
Medlem
Raschs avatar
Jag hade åkt iväg, du angav själv skälet:

Citat:
Ursprungligen postat av brevmannen
Det blir lite som att rädda henne utan att få något för det.

Citera
2005-12-29, 01:22
Medlem
fråga om hon vill hänga med er, hon kommer säga nej och du kan åka utan dåligt samvete
Citera
2005-12-29, 02:01
Medlem
Loppans avatar
Klart som fan att du ska bjuda me syrran om hon inte har nått annat för sig, om hon har tråkigt eller inte kan snacka me nån på festen så är väll det hennes problem och inte ditt.
Citera
2005-12-29, 02:07
Bannlyst
nån av dina polare kanske kan sätta på din syrra?
Citera
2005-12-29, 15:06
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjälten
fråga om hon vill hänga med er, hon kommer säga nej och du kan åka utan dåligt samvete
jo, frågan är ju vad som händer om hon vill följa med

Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
nån av dina polare kanske kan sätta på din syrra?
knappast, men det skulle kanske lätta upp stämningen lite, hon har tjurat hela dagen
Citera
2005-12-29, 16:38
Medlem
SebbeBoys avatar
du kan skicka din syster till mig
Citera
2005-12-29, 19:16
Medlem
Maliks avatar
Är hon riktigt ful eller går det att lösa med sprit och smink?
Citera
2005-12-29, 19:29
Medlem
lewls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malik
Är hon riktigt ful eller går det att lösa med sprit och smink?

ALLT går att lösa med lite sprit o smink oavsett hur ful en människa är
Citera
2005-12-29, 19:44
Medlem
Heinzes avatar
Du får helt enkelt helgardera dig.

Fråga din tråkiga syrra om hon har lust att fira med dina vänner. Säger hon nej så har du i alla fall försökt, säger hon ja så meddela henne att då vill du inte höra något jäkla gnällande för då får hon stanna hemma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in