2005-12-29, 20:04
Medlem
troglodytens avatar
Familjen går först. Kompisar kommer och går, släkten består. Hon kommer att att bli glad om du frågar :-)
Citera
2005-12-29, 20:09
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troglodyten
Familjen går först. Kompisar kommer och går, släkten består. Hon kommer att att bli glad om du frågar :-)

Självklart men inte en chans att jag hade firat nyår med min släkt ändå, vill de ha en njure eller så ställer jag däremot upp.
Citera
2005-12-29, 20:15
Medlem
troglodytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Självklart men inte en chans att jag hade firat nyår med min släkt ändå, vill de ha en njure eller så ställer jag däremot upp.

Njurar har du två, släktträffar fler än så :-)

En dag får du flerfalt igen!
Citera
2005-12-29, 20:17
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Njurar har du två, släktträffar fler än så :-)

En dag får du flerfalt igen!

Vitsigt där du!

Vår släkt är rörande överens att vi firar på olika håll, skulle aldrig kunna tänka tanken att sitta och fira nyår tillsammans med dem. Julen är familjens högtid, Nyårsafton är till för att ha roligt på!
Citera
2005-12-29, 20:46
Medlem
troglodytens avatar
Tolv bedrövelser senare, kan jag konstatera att jag inte hade förlorat på att satsa på kontakten med syskonen. Skämt åsido finns de kvar. Inte alltid som kompisar/partners gör det.

Du kan ge mycket med litet, speciellt om det är så enkelt som i det här fallet.

Ironisk :-)
Citera
2005-12-29, 20:50
Medlem
troglodytens avatar
En missagd nyans :-)

Citat:
Vitsigt där du!

Vår släkt är rörande överens att vi firar på olika håll, skulle aldrig kunna tänka tanken att sitta och fira nyår tillsammans med dem. Julen är familjens högtid, Nyårsafton är till för att ha roligt på!

Det handlar inte om *hela* släkten, utan om en person som *i princip* är du (genetiskt). STOP hon skulle bli glad. Vad sen Farbror, gammalfarbror, pappa, mamma, tant, faster o.s.v. tycker, who gives a f..., men dina syskon / medlidande har du ett ansvar för .
Citera
2005-12-29, 20:56
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Det handlar inte om *hela* släkten, utan om en person som *i princip* är du (genetiskt). STOP hon skulle bli glad. Vad sen Farbror, gammalfarbror, pappa, mamma, tant, faster o.s.v. tycker, who gives a f..., men dina syskon / medlidande har du ett ansvar för .

Hade min syster varit negativ och dragit ner stämningen för hela festen hade jag inte bjudit henne, syster eller ej. Personen som trådskaparen skriver om är en vuxen människa, har man inte fått så lite social kompetens vid hennes ålder så är det tragiskt men då hade hon också fått fira traditionellt. Man måste bjuda till lite också.
Citera
2005-12-29, 20:59
Medlem
troglodytens avatar
Citat:
Hade min syster varit negativ och dragit ner stämningen för hela festen hade jag inte bjudit henne, syster eller ej. Personen som trådskaparen skriver om är en vuxen människa, har man inte fått så lite social kompetens vid hennes ålder så är det tragiskt men då hade hon också fått fira traditionellt. Man måste bjuda till lite också.

Och vad gör en till en människa som kan se sig i spegeln, och inte en liten lort? Även syskon tar livet av sig, så pass mycket har jag sett. Personer som skulle ha klarat sig *bra* med lite stöd förbi tonåren.

Var en Karl!!!!!
Citera
2005-12-29, 21:03
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Och vad gör en till en människa som kan se sig i spegeln, och inte en liten lort? Även syskon tar livet av sig, så pass mycket har jag sett. Personer som skulle ha klarat sig *bra* med lite stöd förbi tonåren.

Var en Karl!!!!!

Var en realist!

Som jag skrev innan, fråga om hon vill följa med, vill hon det så infa direkt att då får hon också skärpa sig och inte vara så negativ.
Citera
2005-12-29, 21:07
Medlem
troglodytens avatar
Citat:
Var en realist!

Som jag skrev innan, fråga om hon vill följa med, vill hon det så infa direkt att då får hon också skärpa sig och inte vara så negativ.

Man kan tyvärr säga saker så att *stolta* personer sparkar bakut för sakens skull. I motsats går allt göra med en synlig (ehm, ursäkkta det fula ordet) kääärlek.

Hur hanterar du ett syskon som inte klarade sig? Av rena tillfälligheter?

In't fan var det lätt att vara ung. Ändå har jag inte passerat 40 ;-)
Citera
2005-12-29, 21:09
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Man kan tyvärr säga saker så att *stolta* personer sparkar bakut för sakens skull. I motsats går allt göra med en synlig (ehm, ursäkkta det fula ordet) kääärlek.

Hur hanterar du ett syskon som inte klarade sig? Av rena tillfälligheter?

In't fan var det lätt att vara ung. Ändå har jag inte passerat 40 ;-)

Jag är ledsen men jag förstod inte riktigt ditt inlägg...
Citera
2005-12-29, 21:11
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevmannen
Vad tjänar jag på att vara kvar hemma, det blir enbart för att glädja henne medan jag nästan garanterat kommer att ha tråkigt. Dessutom är jag trött på att höra pappas samma gamla "höhö-skämt" år efter år plus att grannarna är rätt trista också. Det blir lite som att rädda henne utan att få något för det.

va fan?! du menar inte att alla dina handlingar jämt emot din syrra styrs utefter vad du tjänar eller förlorar på det?
Och sammtidigt så är du förvånad över att hon beter sig så snett mot dig.
Bjud med henne ut och ha roligt med henne, vill hon inte det så stanna hemma.
Du kan ju festa med dina polare hur många dagar som hellst på året.

Edit: måste tillägga att det där med pappas "höhö-skämt" känner man igen...så jävla pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in