Citat:
Ursprungligen postat av 503
va fan?! du menar inte att alla dina handlingar jämt emot din syrra styrs utefter vad du tjänar eller förlorar på det?
Och sammtidigt så är du förvånad över att hon beter sig så snett mot dig.
Jo faktiskt, tyvärr, jag önskar att det var på ett annat sätt. Vet inte riktigt hur jag ska förklara hur det har blivit så här men för att göra en lång historia kort så handlar det om att hon alltid vill bestämma, vägrar i princip att kompromissa osv så detta är resultatet efter en massa år i samma spår. Ja jag kanske är otacksam men jag är trött på att ge efter utan att få något tillbaka. Det handlar om att ge och få - inte ge och ta, vilket hon oftast gör, därför...
Dessutom är våra föräldrar av curling-typen, de har gjort enormt mycket för oss, vi har blivit lata helt enkelt. Vi två syskon måste bli bättre på att klara oss själva, vi kan inte alltid i alla lägen räkna med att familjen ställer upp. Hade det varit något annat än en fest hade jag troligtvis ställt upp. Vad jag menar är att hon måste skaffa sig vänner, problemet är att hon är kräsen med vem hon ska umgås med (med all rätt), samtidigt antränger hon sig inte för att vara social med andra heller. Jag vill att hon ska ta tag i sitt liv och komma ut istället för att häcka i sin lägenhet. Jag har ingen lust att fira med familjen, kompisar är roligare, julafton fick räcka och det var inget att hänga i granen så att säga
Citat:
Ursprungligen postat av Söndermarken
Skäms du för din syster,och därför hon inte kan följa med?
Jag skäms inte men det känns inte bra att ha med henne,
Dessutom tror jag inte att hon skulle vilja umgås med mina kompisar. Har inte frågat henne så jag får iofs inte veta heller men det är vad jag tror
Hon tycker fortfarande är det är synd att jag åker men hon har accepterat det iaf