Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 23:54
  #13
Medlem
HRCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
... dessa ålderskrisande småkukar till människor måste sitta på sina cyklar!

Nu lugnar du ner dig. Ålderskrisarna köper oftast glidare som de puttrar omkring med lugnt och städat, förvisso alltför ofta utan ljuddämpare så att hela stadsdelar och samhällen får "njuta" av dånet från deras jävla H-D.

De du störs av är istället unga hetsiga killar på 18-30 som skiter i allt utom sin självupplevda rätt att brassa omkring i 250 blås på allmän väg när och hur de vill. I bästa fall har de till och med körkort för mc, ofta inte. Många dödsolyckor med hoj handlar om unga idioter utan vare sig körkort eller hjärna. Svartskallarna är, som på de flesta andra områden i samhället, ett ökande problem. Hittills har det inte varit så vanligt med hojåkande bland blattarna men det verkar ändra sig snabbt nu. Sätt en svarting med obefintlig impulskontroll, ett småbarns intellekt, mycket starkt självhävdelsebehov och usel konsekvensförståelse på en supersporthoj med närmare 200 hästar och det kan bara sluta på ett sätt: *--Krasch--*

I bästa fall tar han bara livet av sig själv och inga andra samtidigt. Kraschar han inte så är han i vart fall ett kraftigt störande och provocerande element i trafiken p.g.a. sin vårdslösa, egoistiska och hänsynslösa körstil.

Jag spår att blattarnas tvåhjuliga härjande på vägarna kommer att leda till stora problem för mc-kollektivet framöver med krav på förbud, ökade avgifter, effektrestriktioner, hastighetsbegränsade cyklar, höjd körkortsålder med mera. Som om inte hojåkarna redan idag har tillräcklig motvind mot myndigheterna och negativa bilförare.

Den som avfärdar ovanstående som fördomar och ogrundad främlingsfientlighet kan själv sätta sig runt valfritt kulturberikat utanförskapsområde under någon sommarkväll och med egna ögon se hur motorcyklar framförs i dessa trakter.

Den länkade artikeln om olycka på Järvafältet handlar naturligtvis om blattar på mc eller moped, sannolikt en stulen och oförsäkrad sådan. Det är en självklarhet.

Ja, jag kör själv hoj men inte så att det stör mina medtrafikanter på något vis.
__________________
Senast redigerad av HRC 2017-04-03 kl. 23:59.
Citera
2017-04-04, 06:53
  #14
Medlem
marcus90_kungs avatar
Jag är en utav dessa idiote TS. Du är patetisk, och stinker av avund. Om vi förutsätter att du får igenom dina efterblivna lagförslag. Hur skall du upprätthålla dem? Polisen vågar ändå inte jaga hojar i 99 fall av 100.
Citera
2017-04-04, 09:05
  #15
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Att bryta mot lagen är jävligt häftigt!

Cringe deluxe. Här har vi en laglydig pajas som gör allt för systemet.
Du hade ju slickat Stefan Lövfens rövhål om det stod i lagen.

Varför ska en slida alltid tro att man bryter mot lagen för att vara häftig?
Det låter som att du drömmer om att snatta 1g lösviktsgodis men du vågar inte, som ett asplöv står du inne på Ica.
Du har ingen is i magen.

Jag bryter inte mot lagen, jag bryr mig bara inte om den. Vill jag köra i 200kmh+ så gör jag det. Jag lyder inte för kollektivbestraffning. Bara för att du och pensionärer inte klarar av att hålla i ratten i 125/kmh så ska det inte appliceras på oss som faktiskt tycker att 250kmh inte är en big deal.
Citera
2017-04-04, 12:14
  #16
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Läste en kvinna blev påkörd av ett pack till MC körare och sedemera sprang från plats, avskum.

Är så jäävla less på dessa skithuvuden på vägarna, att behöva kolla extra noggrant när man ska ens byta fil så inte nån idiotjävel till MC förare kör bi i 190 blåst. Alltid ska vi bilförare ta hänsyn och vara försiktiga när dessa ålders krisande småkukar till människor måste sitta på sina cycklar!

Samtidigt måste dessa MC förare ej ta hänsyn utan bara kör som ett gäng idioter.

Höj skatten för äga en MC
Höj markant priset för ta mc körkort
Men framförallt lagför att ALLA som sitter på en mc eller tvåhjulare ska köra i en viss hastighet, stora böter om man kör över 90 på en motorväg, fängelsestraff om man upprepar.

Lägg gärna till mer lagar och regler för bort med skitet sakteligen.


MVH en berusad idittfejs

Med tanke på att bilister är vållande till sex av tio MC-olyckor och detta har noll att göra med MC-förare generellt, så förstår jag inte vad du är ute efter?
Citera
2017-04-04, 15:18
  #17
Medlem
SkateBlinds avatar
Så för att det finns några procent rötägg så ska alla straffas? Vi kanske ska göra likadant med bil höja skatten försäkringspremier och införa maxhastighet 90 km/h.
Citera
2017-04-04, 15:26
  #18
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Läste en kvinna blev påkörd av ett pack till MC körare och sedemera sprang från plats, avskum.

Men framförallt lagför att ALLA som sitter på en mc eller tvåhjulare ska köra i en viss hastighet,

Lägg gärna till mer lagar och regler för bort med skitet sakteligen.


MVH en berusad idittfejs

Nästa gång du glider rundor på din cykel, observera då gällande hastighet i form av skyltar på högra sidan om du cyklar på en väg - se dock upp för bilarna blindstyre! Dem kör fan ner allt och alla.
Citera
2017-04-05, 00:26
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Läste en kvinna blev påkörd av ett pack till MC körare och sedemera sprang från plats, avskum.

Är så jäävla less på dessa skithuvuden på vägarna, att behöva kolla extra noggrant när man ska ens byta fil så inte nån idiotjävel till MC förare kör bi i 190 blåst. Alltid ska vi bilförare ta hänsyn och vara försiktiga när dessa ålders krisande småkukar till människor måste sitta på sina cycklar!

Samtidigt måste dessa MC förare ej ta hänsyn utan bara kör som ett gäng idioter.

Höj skatten för äga en MC
Höj markant priset för ta mc körkort
Men framförallt lagför att ALLA som sitter på en mc eller tvåhjulare ska köra i en viss hastighet, stora böter om man kör över 90 på en motorväg, fängelsestraff om man upprepar.

Lägg gärna till mer lagar och regler för bort med skitet sakteligen.


MVH en berusad idittfejs

Läste att en kvinna blev påkörd av en fitta till bilförare som sedemera stack från platsen, avskum.

Är så jävla less på dessa skithuvudena på vägarna, att man skall behöva kolla så att inte någon idiotjävel till bilförare sitter med mobilen och byter fil rakt in i sidan på en i 190 knyck. Alltid ska vi förare ta hänsyn och vara försiktiga när dessa ålders krisande småkukar till människor måste sitta på Facebook i trafiken!

Samtidigt måste MC förare kolla fem gånger extra innan dom kör för att idioterna i bilarna inte ens ser dom när dom tittar rakt på dom.

Höj skatten för att äga en mobil.
Höj markant kraven för att få ta bilkörkort.
Men framförallt, lagför ALLA som som sitter i en bil utan att vara uppmärksamma och som ALLTID ligger 20-30 km/h över aviserad hastighetsgräns. Fokusera speciellt på dom som någonsin knappar på mobilen samtidigt som dom susar fram i en metallklump på ett och ett halvt ton i 120 knyck på en 90 väg.
I samtliga fallen skall det vara indraget körkort som gäller och beslagtaget fordon tills att ägaren för fordonet kan ta ut det vid uppvisande av GILTLIGT körkort.
Vid upprepade regelbrott skall fängelse utdömas.

Lägg gärna mer resurser på en NOLLTOLERANS i trafiken för samtliga regelbrott och sug ut varenda öre ur dessa idiot-bilister som ändå bara tar upp mer plats än dom behöver i trafiken.
Ge motorcyklisterna förtur i trafiken och sänk skatten för motorcyklister för att göra att trafiken kan fungera smidigt i dessa trängseldagar.

MVH en normalt funtad människa med inslag av sarkasm.
Citera
2017-04-05, 00:29
  #20
Medlem
Om samtliga bilförare i trafiken idag skulle göra en ny uppkörning skulle minst hälften misslyckas.
Om samtliga bilförare i trafiken skulle göra en uppkörning utan att veta om det skulle 99% misslyckas.
Citera
2017-04-05, 08:36
  #21
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Om samtliga bilförare i trafiken idag skulle göra en ny uppkörning skulle minst hälften misslyckas.
Om samtliga bilförare i trafiken skulle göra en uppkörning utan att veta om det skulle 99% misslyckas.

Har du någon källa på det? Lät som en intressant topic. Skulle vara kul att läsa mer om detta
Citera
2017-04-05, 09:48
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Har du någon källa på det? Lät som en intressant topic. Skulle vara kul att läsa mer om detta
Nej, jag kollade lite snabbt men det är mina egna uppfattningar. Skulle också vilja se en faktisk undersökning.

Det har ju sänts diverse TV program för väldigt länge sedan om sådana saker dock. Folk som inte skall ha körkort.
Om jag inte minns fel hette ju ett av dom "Sveriges värsta bilförare", alltså bilförare som hade tagit körkort men som inte ens kunde parkera bilen som exempel.
Citera
2017-04-05, 10:03
  #23
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Nej, jag kollade lite snabbt men det är mina egna uppfattningar. Skulle också vilja se en faktisk undersökning.

Det har ju sänts diverse TV program för väldigt länge sedan om sådana saker dock. Folk som inte skall ha körkort.
Om jag inte minns fel hette ju ett av dom "Sveriges värsta bilförare", alltså bilförare som hade tagit körkort men som inte ens kunde parkera bilen som exempel.

Jo dem har man ju sett och förundrats över hur dem kan ha lyckats muta trafikinspektören för att få körkortet. Det är ju galet hur dåliga bilförare dem är. Men av någon anledning känns det som att det är lite manusstyrt.
Citera
2017-04-05, 10:10
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Jo dem har man ju sett och förundrats över hur dem kan ha lyckats muta trafikinspektören för att få körkortet. Det är ju galet hur dåliga bilförare dem är. Men av någon anledning känns det som att det är lite manusstyrt.
Ja det är säkert mycket påklistrat i den serien som deltagarna gått med på mot betalning.
Men det är ju inte bara det jag lutar mig mot i mitt uttalande utan hur folk i allmänhet beter sig på vägarna.

Det är minst hälften som ligger över aviserad hastighetsgräns när det är lite trafik på vägarna som exempel. Den enda gången bilförare faktiskt håller hastigheten medvetet är när dom kör upp eller när dom kör med farthållare. Och även förare med farthållare sätter den ju några km över gränsen oftast och skiter i att sänka hastigheten vid 90-70-90 ställen som korsningar och liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback