Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-05, 10:15
  #25
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
Ja det är säkert mycket påklistrat i den serien som deltagarna gått med på mot betalning.
Men det är ju inte bara det jag lutar mig mot i mitt uttalande utan hur folk i allmänhet beter sig på vägarna.

Det är minst hälften som ligger över aviserad hastighetsgräns när det är lite trafik på vägarna som exempel. Den enda gången bilförare faktiskt håller hastigheten medvetet är när dom kör upp eller när dom kör med farthållare. Och även förare med farthållare sätter den ju några km över gränsen oftast och skiter i att sänka hastigheten vid 90-70-90 ställen som korsningar och liknande.

Det var ingen kritik mot dig utan mot programmet i sig, men det är väl klart att man måste göra programmet "värt" att titta på.

Jag ser samma tendenser som dig var dag när jag kör till och från jobbet. Jag är väl inte guds bästa barn själv, men jag äventyrar inte andras säkerhet för att jag ska fram.
Citera
2017-04-05, 10:16
  #26
Medlem
Sirdaniels avatar
TS inlägg är ungefär lika logiskt som när Zara Larsson skriver att hon hatar alla män.
Det är som någon tidigare skrivit förbjudet att åka motorcykel på den vägen, dessutom vem åker MC på grusväg? Det här är uppenbart ett par snorungar på en stulen motorcykel och har ingenting med vanliga MC förare att göra.
Citera
2017-04-05, 10:24
  #27
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
TS inlägg är ungefär lika logiskt som när Zara Larsson skriver att hon hatar alla män.
Det är som någon tidigare skrivit förbjudet att åka motorcykel på den vägen, dessutom vem åker MC på grusväg? Det här är uppenbart ett par snorungar på en stulen motorcykel och har ingenting med vanliga MC förare att göra.


Det finns många MC-förare som väljer grusvägar att köra på. Men dem flesta kör på lagliga vägar.
Citera
2017-04-05, 10:54
  #28
Medlem
Lanoos avatar
Jag som MC-förare är snarare den som ska va rädd när jag kör i storstadstrafiken.
I mer eller mindre varannan bil så sitter det förare som knappar på mobilen, dricker sin jävla kaffe latte och ska försöka köra bil samtidigt. De vinglar mellan körfält och är inte uppmärksamma för fem öre på omgivningen. DEN biten skrämmer mig bra mycket mer än folk på hoj.

Så finns det självklart hojåkare som gasar på vid "fel tillfällen" och svinar, vilket förstör för oss andra som tar lite ansvar.
Jag har två sportcyklar och självklart går det fort ibland, men det är när vägen ligger öppen och jag bara "riskerar mig själv" och inga andra trafikanter är i närheten.
Citera
2017-04-05, 19:25
  #29
Medlem
copes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag som MC-förare är snarare den som ska va rädd när jag kör i storstadstrafiken.
I mer eller mindre varannan bil så sitter det förare som knappar på mobilen, dricker sin jävla kaffe latte och ska försöka köra bil samtidigt. De vinglar mellan körfält och är inte uppmärksamma för fem öre på omgivningen. DEN biten skrämmer mig bra mycket mer än folk på hoj.

Så finns det självklart hojåkare som gasar på vid "fel tillfällen" och svinar, vilket förstör för oss andra som tar lite ansvar.
Jag har två sportcyklar och självklart går det fort ibland, men det är när vägen ligger öppen och jag bara "riskerar mig själv" och inga andra trafikanter är i närheten.

Känner detta oavsett om det är på mc, bil, cykel eller tom till fots.
Och oavsett om vilket av ovannämnda man stöter på så finns dessa ignorant idioter som drar med sina medtrafikanter i smutskastet.

Men du kan inte säga att du "bara riskerar dig själv" ifall något går åt skogen då du inte kan garantera till 100% att ingen/inget tagit skada efter att både du och motorcykeln stannat av helt.
Citera
2017-04-07, 12:59
  #30
Medlem
nu e kvinnan avliden
Citera
2017-04-07, 14:23
  #31
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Det finns många MC-förare som väljer grusvägar att köra på. Men dem flesta kör på lagliga vägar.
Vad skulle vara olagligt med att åka mc på en grusväg? :-D
Citera
2017-04-20, 19:08
  #32
Medlem
SvartEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
...
Det är som någon tidigare skrivit förbjudet att åka motorcykel på den vägen, dessutom vem åker MC på grusväg? Det här är uppenbart ett par snorungar på en stulen motorcykel och har ingenting med vanliga MC förare att göra.

Många fler än du tror älskar att köra på grusvägar med MC.

En del vill kanske sprätta lite grus medans andra upplever friheten och naturen ännu mer då det vanligen är lägre fart, färre livsfarliga bilister och mer natur i omgivningen.
Citera
2017-04-20, 19:12
  #33
Medlem
SvartEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Vad skulle vara olagligt med att åka mc på en grusväg? :-D

Tydligen en lokal väg inne på järvafältet. Gångväg kanske vad vet jag. Många Parker mm har ju motortrafik förbjudet.
Citera
2017-04-20, 19:55
  #34
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Det finns många MC-förare som väljer grusvägar att köra på. Men dem flesta kör på lagliga vägar.

Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Vad skulle vara olagligt med att åka mc på en grusväg? :-D

Det var lite dåligt formulerat, lagliga vägar överlag även grusvägar. Jag menade att dem flesta kör inte på grusvägar som i parker eller liknande för gående.
Citera
2017-04-23, 20:08
  #35
Medlem
lobstoks avatar
Dom kan väl köra på väggrenen
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback