2017-04-15, 14:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Den vanliga responsen. Ingen substans.
"Jag har läst mer än du så jag vet bättre, du vet ingenting".

Ni önskar en låg nivå på forumet. Ni får låg nivå. De andra sjappar. De orkar inte med folk som till och med avfärdar den historieskrivning som det råder konsensus om inom forskningsvärlden. Vad ni än säger så är det därför vettigt folk skiter i flashbacks så kallade feministforum.

Trevlig påsk.
Tänka sig att du avlöste Merapi igen!
Och svarar på ilägg till henne. Är du förvirrad?

Bortsett från det så är det bara i vänsterhuvuden som det råder konsensus. Kolonialismen var för länderna en förlustaffär. Det man ville åt var hamnar för krig och handel. Om du tar Algeriet till exempel så var där 2 miljoner när fransmännen kom. Med all hjälp så är de idag 40 miljoner. Så utsugna är de. Vidare är de itutade av såna som dig att tro att Frankrike är skyldiga dem ännu mer. Så nu anser de sig vara berättigade till Frankrike och har invaderat frankrike.

Där fick du lite substans.

Du kan få mer. Slavhandeln till USA var den minsta. Den i hemska slavhandeln var större. De vita tog bara seden dit de kom. Den arabiska slavhandeln var i särklass störst och har ännu inte upphört. Den historia du läst i skolan är skriven av segraren se min blogg. Den är starkt vänstervriden. Och vänsterns propaganda är rena skämtet sett till siffror och kalla fakta.

Från 2 miljoner till 40. Oj så utsugen man kan vara

Har du bättre källor än mig och kan belägga det du påstår så kan vi tillsammans höja nivån och feminismens anseende
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-15 kl. 14:40.
2017-04-15, 14:42
Medlem
Citat:
Citat Merapi
"Sexuellt våld mot just kivnnor är ett "vapen" riktat mot en hel befolkning men också en form av krigsförning direkt riktat mot kvinnor som grupp [...]".

Mord är också ett vapen i krig, i krig begås hemskheter vilka inte bara drabbar kvinnor.
Att köpa att kvinnor är särskilt utsatta i krig när det bara är män som tvingas offra sina liv för staten är absurt.

Citat:
Citat, Merapi
"Europa och hela västvärlden är vad de är idag pga kolonisering av andra nationer och folk.
Västvärlden har byggt sin rikedom pga industrialisering som krävt råmaterial/ arbetkraft från andra nationers resurser...ex. sockerbetor, guld, silver, kaffe, slavar, bomull, virke, kryddor, olja, te etc i det oändliga".

Det är en lögn alternativt okunskap.

Citat:
Glad Påsk. Nu loggar jag ut.

Oväntat.
2017-04-15, 15:03
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Om du tar Algeriet till exempel så var där 2 miljoner när fransmännen kom. Med all hjälp så är de idag 40 miljoner.
Frankrike angrep för övrigt Algeriet i självförsvar, då Algeriet under århundraden fört angrepp mot europeiska fartyg och kidnappat folk för lösen, ungefär som pirater utanför Somalia idag.

Flera svenska sjömän, kanske tusentals, blev kidnappade av berberna i norra Afrika och Sverige betalade beskyddarpengar ända fram till mitten på 1800-talet.

Osäkerhet råder om antal, men man kan hävda att lika många svenskar har varit slavar som antal slavar svenskar handlade med. 1 - 1 alltså om man vill vara rolig.

Att den svenska snilleindustrin, eller den svenska råvaruindustrin, eller någon annan svensk framgång, skulle bero på utsugning av tredje världen är helt absurt.

Om något beror​ det delvis på utsugning av Västeuropa och USA efter andra världskriget.
2017-04-15, 15:43
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Citat Merapi
"Sexuellt våld mot just kivnnor är ett "vapen" riktat mot en hel befolkning men också en form av krigsförning direkt riktat mot kvinnor som grupp [...]".

Citat, Merapi
"Europa och hela västvärlden är vad de är idag pga kolonisering av andra nationer och folk.
Västvärlden har byggt sin rikedom pga industrialisering som krävt råmaterial/ arbetkraft från andra nationers resurser...ex. sockerbetor, guld, silver, kaffe, slavar, bomull, virke, kryddor, olja, te etc i det oändliga".

Att påstå att detta är lögn är att placera sig i utkanten bland konspirationsteoretiker och alternativa historieskrivare. Det orkar folk helt enkelt inte käfta emot så de loggar ut från feministforat.

Glad Påsk. Nu loggar jag ut.

Nja, att bara komma med påståendet att Europa är välmående för muh kolonisering och vit makt är väldigt onyanserat och ytligt. Men att man fokuserar på just det i svenska läroböcker är väl inget konstigt egentligen, det följer bara det kulturmarxistiska narativet att den vite mannen ständigt och jämt bär skulden för ditten och datten. Fördjupar man sig lite ser man att det inte riktigt är så enkelt. Inga konspirationsteorier således
2017-04-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
att stå för något högre och finare än pengar och girghet är en belöning i sig själv sedan att ta plats i hemmet och säkerställa sina barns välmående och framtid måste vara de vackraste en kvinna kan göra i dag du
Hur vida du en dag tar ditt förnuft till fånga är något du själv får lösa men är du vit och har en vit man så har du en plikt och ett ansvar för detta vita folket
Kongo är ett land INTE någon vit person ska åka till vi hör inte hemma där och kommer bara att förvärra landet
Va andra vit länder och personer gjort eller inte gjort står för dom inte något ja har en skuld i mera än att se till att de inte händer igen
ja men då tycker jag du just ska stå för något högre och finare än pengar och girighet och stanna hemma som man och ta samma ansvar för dina barn som modern gör. Är ju girigt av dig att inte göra detta. bryr du dig bara som pengar eller ditt barn?

Vita har redan varit i Kongo och härjat runt. Kongo va som bekant koloni till bl.a Belgien med en vedervärdig kung som tvingade hela Kongos befolkning att slava för honom.
Så du där lite för sent ute.
2017-04-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Mord är också ett vapen i krig, i krig begås hemskheter vilka inte bara drabbar kvinnor.
Att köpa att kvinnor är särskilt utsatta i krig när det bara är män som tvingas offra sina liv för staten är absurt.

Det är en lögn alternativt okunskap.

Oväntat.
Suck Olfen...

Krig i nutid hos de flesta länder hur ser de ut? jeep....du har 50% män och 50% kvinnor fördelade jämnt mellan 2 ( eller fler) fiender.
Vuxna män tar på sig uniform, beväpnar sig och sätter sig i tanks, skyddsvästar, i stridsflygplan, bakom
granatkastare, bunkrar etc. etc.
Kvar blir barn, ALLA kvinnor och gamla gubbar. Alltså en civilbefolkning som består av en klar majoritet kvinnligt kön. Dessa betraktar man sen som "the target" och ger sig på med allt vad man har av olika former av "vapen" där som sagt sexuellt våld bara är en av flera.

Du måste ändra synsättet på krig och sluta se både t som nått slags 16oo tals fenomen som skedde 40 mil från närmsta samhälle på ett slagfält där enbartmän dog som flugor.

Idag är slagfälten = civilbefolkningar, vapen går att skjuta på mils avstånd, och det är civilbefolkningen , INTE miltärer, som dör som flugor.

Häng med i nutiden.
2017-04-15, 16:32
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja men då tycker jag du just ska stå för något högre och finare än pengar och girighet och stanna hemma som man och ta samma ansvar för dina barn som modern gör. Är ju girigt av dig att inte göra detta. bryr du dig bara som pengar eller ditt barn?

Vita har redan varit i Kongo och härjat runt. Kongo va som bekant koloni till bl.a Belgien med en vedervärdig kung som tvingade hela Kongos befolkning att slava för honom.
Så du där lite för sent ute.

som man har ja alltid en försörjningsplikt framför allt de är mitt jobb att se till att de finns mat på bordet tak över huvudet och kläder på våra ryggar och en slant i fickan
detta är min del och givetvis skydda mina barn och min kvinna

att de vite mannen har gjort många folk olycklig och gör så än i dag är en SKAM för min ras och mitt folk
folkförrädarna får tyvärr en i dag föra sin politik
2017-04-15, 16:46
Medlem
Citat:
som man har ja alltid en försörjningsplikt framför allt de är mitt jobb att se till att de finns mat på bordet tak över huvudet och kläder på våra ryggar och en slant i fickan
detta är min del och givetvis skydda mina barn och min kvinna

att de vite mannen har gjort många folk olycklig och gör så än i dag är en SKAM för min ras och mitt folk
folkförrädarna får tyvärr en i dag föra sin politik
Fast du har ju ingen försörjningsplikt längre.

Den är för länge sen bortagen i Sverige. Nu har alla individer försörjningsplikt gentemot sig själva och sina barn och plikt betala skatt så vi gemensamt tar hand om de som behöver omsorg.

Sluta alltså lev i en dåtid utan nutid.
2017-04-15, 17:01
Medlem
Doomushs avatar
Citat:

Den är för länge sen bortagen i Sverige. Nu har alla individer försörjningsplikt gentemot sig själva och sina barn och plikt betala skatt så vi gemensamt tar hand om de som behöver omsorg.

mera vänster smörja SOM man har man alltid ett ansvar för sin familj och sina barn ja skiter i va politiker horden tycker och säger om detta
ja står för eget ansvar och skyldigheter först vidriga vänstern som varken kan eller vill göra rätt för sig
ett gäng parasiter
2017-04-15, 17:01
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Och eftersom modern föder barnet ter det sig naturligt att hon initialt är hemma och pappan drar in pengar. Bara för att Sverige på pappret är så hemskt progressivt och feministiskt så finns det ju ändå en verklighet som alla människor måste förhålla sig till. Så även om det inte längre är befattat med skam för en man att vara hemma med barn så är det fortfarande vanligare att pappan jobbar. Sen får du tycka vad du vill, men de flesta män har ett inbyggt behov att försörja sin familj, och kvinnor har ett evolutionärt behov av att bli försörjd eftersom hon kräver resurser under graviditeten och när barnet kommit. Hur lätt har det varit för kvinnor att springa runt och leta resurser när hon är gravid eller ammar? Bara för att vi nu kan suga på den moderna statens tutte ändrar det inte våra evolutionärt utvecklade beteenden. Varför tror du kvinnor letar efter partners horisontellt och uppåt, medans män letar horisontellt och nedåt?
2017-04-15, 17:08
Medlem
Citat:
mera vänster smörja SOM man har man alltid ett ansvar för sin familj och sina barn ja skiter i va politiker horden tycker och säger om detta
ja står för eget ansvar och skyldigheter först vidriga vänstern som varken kan eller vill göra rätt för sig
ett gäng parasiter
fast går ju inte säga detta är ett ensamt manlig ansvar....som kvinna sitter du med exakt samma plikt gentemot dina barn.

snälla börja skriva ut jag med ett g istället för ja. JA står för något helt annat än vad JAG gör....
ser ju inte klok ut och ger folk huvudvärk läsa.
2017-04-15, 17:15
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
fast går ju inte säga detta är ett ensamt manlig ansvar....som kvinna sitter du med exakt samma plikt gentemot dina barn.

snälla börja skriva ut jag med ett g istället för ja. JA står för något helt annat än vad JAG gör....
ser ju inte klok ut och ger folk huvudvärk läsa.
detta har inte med några kvinnor att göra de handlar min egna känsla av plikt och göra de som är rätt mot sin familj
kvinnan ska säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra vita barn de är hennes plikt först och främst så även mannens

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in