2021-09-27, 20:38
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag ställer frågan igen:

Satt Om*r Ahm*d inne när det här mordet skedde? Förra gången jag frågade fick jag svaret ”ja”. Finns ett vittne som såg de två skyttarna på nära håll och som sa att den ene hade blå ögon.

Intressant! Vad är det lättaste sättet att ta reda på om han satt vid det tillfället eller inte? Begära ut målförteckning för Om*r från TR, kolla när domar fallit, begära ut aktuell dom och se strafflängden? Eller finns lättare sätt?
Citera
2021-09-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
En intressant sak med just detta fall är att Salams Blackberry aldrig undersöktes via Cellebrite/UFED eller något sådant verktyg som IT-forensikerna annars använder. Man hade kommit över lösenordet till telefonen, och alla "utskrifter" av meddelanden var fotograferade men en kamera, alltså man hade fotat Blackberryn skärm när ett visst meddelande visades. Fan vet varför man gjorde så? Jag har nåt minne av att man inte lyckades komma in i just Blackberry-telefoner och att någon sett en person mata in lösenordet på just den telefonen på en övervakningskamera och att det var enda anledningen till att man lyckades komma in i telefon, men KAN ha läst det i en annan FUP. Nån som minns?
Det låter väldigt likt sättet som polisen kom in i Dödspatrullens telefon i målet amfetaminmålet som två av fyra ledare sitter i fängelse för. Polisen kom över olåst telefon, den låstes senare, men de mindes en kod de sett på övervakningsfilm från Arlanda som funkade. Vet dock inte om det rörde en Blackberry.
Citera
2021-09-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
En intressant sak med just detta fall är att Salam s Blackberry aldrig undersöktes via Cellebrite/UFED eller något sådant verktyg som IT-forensikerna annars använder. Man hade kommit över lösenordet till telefonen , och alla "utskrifter" av meddelanden var fotograferade men en kamera, alltså man hade fotat Blackberryn skärm när ett visst meddelande visades. Fan vet varför man gjorde så? Jag har nåt minne av att man inte lyckades komma in i just Blackberry-telefoner och att någon sett en person mata in lösenordet på just den telefonen på en övervakningskamera och att det var enda anledningen till att man lyckades komma in i telefon, men KAN ha läst det i en annan FUP. Nån som minns? Hursomhelst, jag brukar inte ta försvarsadvokater i försvar, men i just detta fall förstår jag att de reagerar starkt, för hur sjutton ska man kunna veta om Polisen helt sonika struntat i att fota vissa meddelanden som skulle kunna ta för att Salam skulle kunna vara oskyldig? Mycket märkligt hanterat av Polisen. Har man lösenordet till luren MÅSTE det finnas mjukvara som extraherar ALL data från den precis som Cellebrite/UFED. Mycket klantigt hanterat.

MEN, det ska också säga: exakt samma argument har försvarsadvokaterna haft kring Encro, d.v.s. hur fasen ska man veta att det som fångats upp från Encro-trafiken (eller servrarna) verkligen är ALLA meddelanden mellan två konton? Finns det saker som missats och som skulle kunna tala för att en MGM egentligen är oskyldig? Men, här är rätten uppenbarligen struntat i dessa argument, så jag tror det finns en chans att Salam bli dömd ändå.
Det var jawads telefon, blackberryn som man lyckades läsa av smsen från via en kamera övervakning där han hade matat in pin😂
Citera
2021-09-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimpalivet
Lyssna på rättegången så hör du hur svaga förklaringar Salam Shebani har på exakt alla frågor . Som försvar duger det inte med att "telefonen inte hittades på honom". Du får nog revidera dina 99% Det rör anstiftan till mord, fler än ett, och korrespondens finns i mängder..

Överklagan till hovrätten:
https://docdro.id/hxoO3sL

Har du Sayeds överklagan med?
Citera
2021-09-28, 21:00
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Det var jawads telefon, blackberryn som man lyckades läsa av smsen från via en kamera övervakning där han hade matat in pin😂

Yes, my bad, INTE Salams lur utan Jawads precis som du skriver.
Citera
2021-10-11, 20:00
Medlem
HomelessGs avatar
Sayed försatt på fri fot
Citera
2021-10-11, 20:47
Medlem
När kommer domen?
Citera
2021-10-11, 20:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Sayed försatt på fri fot
Å nej.
Han har inget annat innestående straff han snart skall inställa sig för?
Citera
2021-10-12, 07:04
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Å nej.

Den har han redan avtjänat, pang pang på G i Malmö igen kanske?

Har blev väll först Dömd i tingsrätten? Nu friad i Hovrätten?

Hur var det med hans bror? Ahm*d? Han blev ju även fri i tingsrätten? Hur blev det nu i Hovrätten?

Om man friar i det här målet så innebär det att det finns stora brister!!! Målet är inte komplett mot dem åtalade i denna delen som den var mot Jaw*ds!
Citera
2021-10-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Sayed försatt på fri fot
Han greps 2019 november. Fick tre år. Ska sitta två. Borde han ibte då släppas nästa månad?🙄

Citat:
Ursprungligen postat av joskee
När kommer domen?
Undrar jag med. Lär vara snart någongång?

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Å nej.
Nej, inte mer än det straffet han fick 2019.
Det är väll en tidsfråga när dem kmr plockas bort från gatan. Undrar verkligen om dessa moghrabi bröder är polisens hundvalpar som släpps och frias gång på gång för brutala mord och annat skit. Man kan väll omöjligt ha såå mkt tur på sin sida? Turen kanske vänder på gatan....
Citera
2021-10-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joskee
När kommer domen?
Målet är fortfarande pågående.
Åklagaren har begärt häktning av ahmed elm också men hovrätten har ogillat det.

Det är flera mål där TR utdelat stränga straff där HR ger friande domar. HELT sinnes sjukt. Börjar tro att det är korruption.
Citera
2021-10-16, 18:15
Medlem
Håller med. Det måste vara något skumt. Just Sayed blev ju även friad för ca ett år sen, för planering av mord, av hovrätten. Det är sinnessjukt.
Senast redigerad av majkensmajk 2021-10-16 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in