2019-10-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Bra! han skulle suttit inlåst redan för vansinneskörningen när han körde på en bebis och en mamman som blev hjärnskadad för livet. Helt sjukt att han sprang runt på stan och organiserade ett misslyckat mord på 16-årigeAhmed Obaid och sedan Abdulaziz. Vilken efterbliven tomte!
Det var inte han som körde på mamman och bebisen vid Nobeltorget om det är det du tänker på.
Citera
2019-10-20, 16:18
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Det var inte han som körde på mamman och bebisen vid Nobeltorget om det är det du tänker på.

Exakt, för det var en Moughrabi
Citera
2019-10-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Exakt, för det var en Moughrabi
Moughrabi satt misstänkta i detta ärrendet. Både ahmed. Som är vansinnesföraren samt broshan sayed. Även kusinen taha var elr är misstänkt i detta mord. Ja tror han ansågs vara skytten utifrån längd samt annat mm.
Citera
2019-10-24, 00:53
Medlem
Släpptes ngn på fri fot elr avser sem salam som är.fri?

Mome fick 12 år för maysem jag hoppas innerligt han åker in life för detta.
Sen är de jawad och taha som också är häktade väl.
Citera
2019-10-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Släpptes ngn på fri fot elr avser sem salam som är.fri?

Mome fick 12 år för maysem jag hoppas innerligt han åker in life för detta.
Sen är de jawad och taha som också är häktade väl.
Mome kommer ej få livstid tror jag, det finns inte så mycket bevis på att han har hjälp till vid mordet bara att han försökte sätta honom i en fälla dagarna innan men det finns inte konkreta bevis på det utan bara en golning från Maysem. Samma sak gäller taha han släpptes pga det fanns ej något bevis på honom alls, bara en golning från maysem. Jawad finns det mycket bevis på eftersom att man låste upp hans bb.
Citera
2019-10-24, 18:11
Medlem
Citat:
Det har framgått i någon FUP jag läst att företaget Cellebrite numera kan extrahera data från iOS/iPhone trots att man inte har lösenordet till den. Exakt hur det går till vet jag inte. I detta fall har jag för mig att det vara en Blackberry man lyckades komma in i. Anledningen till att alla iPhones inte skickas till Cellebrite är väl såklart för att det är väldigt dyrt. Därför görs det troligtvis bara som en sista utväg.

Lite osäkert om det verkligen fungerar i alla lägen att låsa upp iPhone som du säger. De har ju som exempel inte lyckats låsa upp telefonen till huvudmannen i Falcon Funds härvan och jag där är garanterat inte kostnaden ett bekymmer om de försöker spåra 800 miljoner kronor.

Vore intressant att veta mer om failraten i just detta med att låsa upp.
Citera
2019-10-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optenna53
Mome kommer ej få livstid tror jag, det finns inte så mycket bevis på att han har hjälp till vid mordet bara att han försökte sätta honom i en fälla dagarna innan men det finns inte konkreta bevis på det utan bara en golning från Maysem. Samma sak gäller taha han släpptes pga det fanns ej något bevis på honom alls, bara en golning från maysem. Jawad finns det mycket bevis på eftersom att man låste upp hans bb.
Som maysem sa hellre jag är en golare än en person som säljer sin vän.

Momme håller jue span på BO och rapporterar detta vidare ett flertal gånger. Visst borde detta vara medhjälp till mord. Att maysem sedan vittnar mot honom styrket åtalet att momme bidragit till att man letat rätt på BO.

vadå taha släpptes? Vem är dem tre som sitter häktade i väntan på dom? Jawad mome o den tredje?
Citera
2019-10-24, 21:18
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Lite osäkert om det verkligen fungerar i alla lägen att låsa upp iPhone som du säger. De har ju som exempel inte lyckats låsa upp telefonen till huvudmannen i Falcon Funds härvan och jag där är garanterat inte kostnaden ett bekymmer om de försöker spåra 800 miljoner kronor.

Vore intressant att veta mer om failraten i just detta med att låsa upp.

Jag citerar från FUP i TR 8468-16:
"I december 2016 kom Ahmad El-Zeins bror Mohammed El-Zein in till polisstationen och
överlämnade en mobiltelefon till Insp Björn Thorsson. Mohammed berättade att det var
Ahmad El-Zeins telefon och att det var den han hade på sig när han blev skjuten. Mohamed
ville dock inte berätta hur han fått tag i telefonen.

Mobilen var vid tillfället låst med en 4-siffrig kod som varken Mohammed eller någon annan
i familjen/släkten kände till.

Vid kontakt med NFC, avdelningen för mobil och elektronik framkom det att det inte var
möjligt att låsa upp telefonen i Sverige och att möjligheten inte heller kommer finnas inom
snar framtid.

Det privata företaget Malux som är en del av det större företaget Cellebrite kontaktades. Via
deras europakontor i München skickades telefonen med hjälp av Fedex till Kanada för
upplåsning. Telefonen återkom upplåst till Sverige i Januari 2017 och forensiker i region syd
tömde sedan telefonen på information"

Som sagt, inget jag går i god för utan bara som jag hittat i en FUP.
Citera
2019-10-24, 21:52
Medlem
Citat:
"I december 2016 kom Ahmad El-Zeins bror Mohammed El-Zein in till polisstationen och
överlämnade en mobiltelefon till Insp Björn Thorsson. Mohammed berättade att det var
Ahmad El-Zeins telefon och att det var den han hade på sig när han blev skjuten. Mohamed

Mobilen var vid tillfället låst med en 4-siffrig kod som varken Mohammed eller någon annan

Vid kontakt med NFC, avdelningen för mobil och elektronik framkom det att det inte var
möjligt att låsa upp telefonen i Sverige och att möjligheten inte heller kommer finnas inom
snar framtid.

Det privata företaget Malux som är en del av det större företaget Cellebrite kontaktades. Via
deras europakontor i München skickades telefonen med hjälp av Fedex till Kanada för
upplåsning. Telefonen återkom upplåst till Sverige i Januari 2017 och forensiker i region syd

Det har funnits säkerhetshål i specifika versioner av iOS, t.ex användes en sådan för att låsa upp en av San Bernadino-terroristernas telefoner av just Cellebrite. Om man inte har funktionen aktiverad i sin iPhone att den självförstör all data om man slår fel kod 10 gånger så kan man också bara testa sig fram, men det tar tid. Man skulle troligtvis kunna bygga en robot som gör jobbet automatiskt.
Citera
2019-10-25, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Som maysem sa hellre jag är en golare än en person som säljer sin vän.

Momme håller jue span på BO och rapporterar detta vidare ett flertal gånger. Visst borde detta vara medhjälp till mord. Att maysem sedan vittnar mot honom styrket åtalet att momme bidragit till att man letat rätt på BO.

vadå taha släpptes? Vem är dem tre som sitter häktade i väntan på dom? Jawad mome o den tredje?
Momme gör det på ett smart sätt och gör det på ett sätt där han vet att han har span så i slutändan kommer han inte kunna få ett straff för detta.
Det är karrar som ska åtalas
Senast redigerad av Optenna53 2019-10-25 kl. 02:15.
Citera
2019-10-25, 13:02
Medlem
Citat:

snar framtid.

Åh fan. Tack för citatet. Intressant.
Citera
2019-10-25, 13:23
Medlem
Intressant Salam skriver till Jawad på Blackberryn att han är så nöjd med vad Jawad och hans liga gjort och att nu ska Salam bygga upp Jawad och hans gäng så dom ska ta över Malmö. Det pratas ju också om större partier hash samt ett antal miljoner Salam förfogar över. Han säger ju på skämt att nu är han pank för Kawad och gänget ska få 500 000 samt 2,5 miljoner han låst på en affär (antagligen narkotika).

Han nämner ju även ordet ”plata”. Kom igen, man märker han vill efterlikna Pablo Escobar. Salam är för fan svensk med arabiska rötter, varför kasta sig med spanska ord precis som i Narcos..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in