2017-03-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tror också att det inte kommer att sluta här utan det kommer bli fler skjutningar i Malmö inom kort.

Det lär inte sluta så det kan vi nog vara överens om!
Citera
2017-03-31, 20:26
Medlem
Vi har en ängel på Rosengård! Han kan fixa deras problem och är en auktoritär. Han säger att offret var hederlig och snäll trots att polisen hade span på BO och hans polare.
Om nu "Mustafa" är så rekorderlig varför tror han då att insatsstyrkan skulle slå in dörren? You tell me!

"Mustafa beskriver sig själv som en auktoritet på Herrgården, någon som de yngre i området lyssnar på och som kan fixa deras problem. Men han vill inte framträda med sitt riktiga namn. Det skulle bara leda till att insatsstyrkan sparkade in hans dörr tror han. Sydsvenskan känner sedan tidigare till mannens identitet och en del av hans kontaktnät."
Citera
2017-03-31, 20:33
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Vi har en ängel på Rosengård! Han kan fixa deras problem och är en auktoritär. Han säger att offret var hederlig och snäll trots att polisen hade span på BO och hans polare.
Om nu "Mustafa" är så rekorderlig varför tror han då att insatsstyrkan skulle slå in dörren? You tell me!

"Mustafa beskriver sig själv som en auktoritet på Herrgården, någon som de yngre i området lyssnar på och som kan fixa deras problem. Men han vill inte framträda med sitt riktiga namn. Det skulle bara leda till att insatsstyrkan sparkade in hans dörr tror han. Sydsvenskan känner sedan tidigare till mannens identitet och en del av hans kontaktnät."

Det är ett grundläggande problem du tar upp här.
Förebilderna har inte rent mjöl i påsen, därför går det så här.
Citera
2017-03-31, 20:37
Medlem
Vikingablod76s avatar
Ni som vet - är det muslimaraber som dödar muslimaraber eller är det olika grupper av araber? Eller är det araber som plockas av juggar, zigenare, albaner? För 15-20 år sedan var det mer etniska grupper mot varandra.

En annan fråga - håller sig HA helt utanför detta? Man hör inget om dom längre. Bandidos är bara en hög blended loosers men HA, vad har hänt med dom och hur håller dom sig utanför allt detta? Har dom lämnat Malmö eller?

Ja jag har noll koll senaste 10 åren. Blir så när man får barn och drar. Besparar mig kaxiga svar från snorungar som säger något dom läst i tredjehand. Vill ha svar från någon som vet. Om ni fortfarande skriver här ibland.
Citera
2017-03-31, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Schizofreni, dubbel eller kluven personlighet. I familjen en liten ängel, på stan en djävul. Så är de allihop, det är sannolikt etniska särdrag eller en mått på kulturell mognad. Modern tid eller medeltid.

Nej. Det där är inte Schizofreni, det du syftar till är multipel personlighetsstörning och jag tror inte ens att det finns i DSM eller ICD. Närmare till hands ligger i så fall att personen i fråga är extremt manipulativ.
Citera
2017-03-31, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skakagaller
Någon Malmöbo kanske kan förklara varför för en enkel Stockholmare men dom säger också "på Limhamn".

ONT: – Vi har spärrat av vad vi tror är en brottsplats, säger Fredrik Bratt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rax20/skottlossning-i-malmo-en-skadad-pa-sjukhus
Inte skåning utan Hälsing och man säger på ett bostadsområde (visserligen inte på Västkusten) och i en stad/ort. Fast även för mig låter det fel med både på Rosengård och på Limhamn kan tro att det beror på föreställningen om att de är större område.
Citera
2017-03-31, 20:43
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingablod76
Ni som vet - är det muslimaraber som dödar muslimaraber eller är det olika grupper av araber? Eller är det araber som plockas av juggar, zigenare, albaner? För 15-20 år sedan var det mer etniska grupper mot varandra.

En annan fråga - håller sig HA helt utanför detta? Man hör inget om dom längre. Bandidos är bara en hög blended loosers men HA, vad har hänt med dom och hur håller dom sig utanför allt detta? Har dom lämnat Malmö eller?

Ja jag har noll koll senaste 10 åren. Blir så när man får barn och drar. Besparar mig kaxiga svar från snorungar som säger något dom läst i tredjehand. Vill ha svar från någon som vet. Om ni fortfarande skriver här ibland.
+

HA har inte en chans mot alla gatuungar i Malmö.
Citera
2017-03-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Det är ett grundläggande problem du tar upp här.
Förebilderna har inte rent mjöl i påsen, därför går det så här.
Ja det verkar ju tyvärr vara så.
Citera
2017-03-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingablod76

Med all respekt. Varför skulle HA eller Bandidos lägga sig i detta menar du? Det här är ungefär som när någon snodde din brud i högstadiet. Du blev ledsen och KRÄNKT men livet gick vidare.

I det nya Sverige är tydligen HEDER viktigare än livet - så viktigt att man mördar eller dör för allt slippa vara KRÄNKT.

Så var glad och njut att du fått barn, men under dessa år har ett nytt Sverige vuxit fram. Tacka Reinfeldt. Gå inte inte på flashback igen.
Citera
2017-03-31, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
+

Nä inte en chans😉 Blandar sig inte i det!
Citera
2017-03-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
+

Jag tror HA är mer på ekonomisk brottslighet för de har kanske insett att man ändå dör. Slippa se sig om hela tiden. Snorungarna som sett för mycket på Gomorra verkar lite efterblivna i mitt tycke. Antagligen svagbegåvad allihop. Vem som helst är tuff så länge man har ett vapen, det krävs varken intelligens eller styrka. Är de skakiga har de väl grejer de tar innan. Alla bilder som florerar på dessa döingar förvånar mig då de är så unga. De är pinsamma och töntiga. Vem vill springa runt med kläder med stora märken på? Sånt slutade mina barn med i tidig tonårstid. Töntigt.
Att de alla kommer hamna i en etta med jordvärme tycks inte avskräcka de. Föräldrarna är borträknade sen de föddes. Tycker vi borde införa tester för dessa musslor före de skaffade barn. Tror Max 1% hade tillåtits skaffa barn då.
Citera
2017-03-31, 21:10
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Nä inte en chans😉 Blandar sig inte i det!

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag tror HA är mer på ekonomisk brottslighet för de har kanske insett att man ändå dör. Slippa se sig om hela tiden. Snorungarna som sett för mycket på Gomorra verkar lite efterblivna i mitt tycke. Antagligen svagbegåvad allihop. Vem som helst är tuff så länge man har ett vapen, det krävs varken intelligens eller styrka. Är de skakiga har de väl grejer de tar innan. Alla bilder som florerar på dessa döingar förvånar mig då de är så unga. De är pinsamma och töntiga. Vem vill springa runt med kläder med stora märken på? Sånt slutade mina barn med i tidig tonårstid. Töntigt.
Att de alla kommer hamna i en etta med jordvärme tycks inte avskräcka de. Föräldrarna är borträknade sen de föddes. Tycker vi borde införa tester för dessa musslor före de skaffade barn. Tror Max 1% hade tillåtits skaffa barn då.

HA är smartare än så. De vet att gatubarnen är sjukt jävla många och med sin hederskultur + vapen som dom uppenbarligen inte har svårt för att få in i landet gör dom till den så kallade hyperblatten. Livsfarlig sort.. Låt dom skjuta ihjäl sig tror jag dom tänker lite HA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in