Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 14:15
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Skriv ut länken så kan vi andra kolla?

Funkar inte heller på internet explorer eller fire fox support är helt blankt!
Jag ringde supporten förut och det var en turk som svarade!



Ditt problem har uppstått p g a dig själv. Du har inte läst dom fullständiga villkoren.
Sen har det bara kostat dig 9kr. Resten har du tillgodo.
Men håller du inte med att det är svinigt sådana här sällj tekniker kommer bara mer och mer.
Dem borde inte skylta med 9kr om minimum är 40 och man vill inte ha i plånboken.

Kolla själv var det står på svensk support tabben vilka val har du?
Citera
2017-03-27, 14:18
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Eller så försöker man bara hjälpa dig. Men ok, vill du inte inse var problemet (som inte är ett problem för andra) ligger så har du fortfarande möjliheten att maila kvar.
Ja bryr mig inte
Citera
2017-03-27, 14:29
  #15
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Men håller du inte med att det är svinigt sådana här sällj tekniker kommer bara mer och mer.
Dem borde inte skylta med 9kr om minimum är 40 och man vill inte ha i plånboken.

Kolla själv var det står på svensk support tabben vilka val har du?

Googlar jag playstation support är första länken https://www.playstation.com/sv-se/get-help/contact-us/


Där kan jag välja mellan att bl a kontakta dom via e-post (ett kontaktformulär) eller så kan jag ringa 08 506 357 03 Mandag-fredag: 10.00-18.00
Citera
2017-03-27, 15:04
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Googlar jag playstation support är första länken https://www.playstation.com/sv-se/get-help/contact-us/


Där kan jag välja mellan att bl a kontakta dom via e-post (ett kontaktformulär) eller så kan jag ringa 08 506 357 03 Mandag-fredag: 10.00-18.00
Tack!
Citera
2017-03-27, 18:29
  #17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Trött på detta skit företag! Dem säger 9kr första månaden men drar 40kr inte mycket men det är principen.

Och det är totalt omöjligt att få kontakt med dem
"Drabbades" ochså av samma sak. Stör mig inte speciellt mycket då jag ändå kommer handla mer från ps store så dem 30 kr kan gott väl ligga där. Det finns ju säkert med någonstans i villkoren som inga läser men visst kunde dem varit lite tydligare med att det finns ett minimum på 40 kr för betalning där.
Citera
2017-03-27, 23:43
  #18
Medlem
Fina Gubbens avatar
Haha ja det var riktigt fittigt av SONY. Vilseledande reklam så länge det inte på reklamen står att minsta belopp är 40 kr.

Luktar desperation lång väg. "hej kolla på vårat suuuuper-erbjudande för 9 kr! Men du måste betala 40 kr, resten kan du använda i vår shop, oavsett får vi fyra gånger pengarna jämfört med vad vi marknadsfört för pris tihi".

Kunde lika gärna varit 40 kr för en månad.
Citera
2017-03-30, 10:40
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Haha ja det var riktigt fittigt av SONY. Vilseledande reklam så länge det inte på reklamen står att minsta belopp är 40 kr.

Luktar desperation lång väg. "hej kolla på vårat suuuuper-erbjudande för 9 kr! Men du måste betala 40 kr, resten kan du använda i vår shop, oavsett får vi fyra gånger pengarna jämfört med vad vi marknadsfört för pris tihi".

Kunde lika gärna varit 40 kr för en månad.

Vill du dessutom vägra kortbetalning helt och endast använda kontanter så är lägsta belopp för att köpa Playstation Network Card över disk 200 kr så varför skulle inte samtliga digitala spel behöva annonseras med "högsta lägsta pris 200 kr"?

PS Store har ett system med plånbokskonto man fyller på för samtliga köp och det är därifrån man betalar NIO kronor. Hur man fyller på det är en skild fråga, och för kortöverföring är lägsta belopp 40 kr enligt samma princip som kortbetalning i mindre butiker, skillnaden är att man har det överskjutande beloppet tillgodo istället för att skänka till butiken.

Det blir lättare att förstå om man inser begreppen kostnad och tillgång, något jag tror flyger över huvudet på TS men en moderator borde förstå.

Om du köper 20 öl för 400:- och ställer dem i kylskåpet. Vilken kostnad har du haft?
Svaret är noll. Du har omvandlat en tillgång (pengarna 400 kr) till en annan tillgång (värdet på lagret i kylen, jmf resterande 31 kr i wallet)
Om du dricker upp en öl så har du haft en kostnad på 20 kr, även om minsta köp för att få ölen för 20 kr/st var 20 öl för 400 kr.
Om du säljer en öl för 25 kr till en polare (över 20 förstås) så har du en kostnad på 20 kr, och en intäkt på 5 kr.
Låter du ölen bli gammal utan att dricka någon så har du också en kostnad genom att tillgången förlorar sitt värde.

Överkurs:
Om du tillsammans med polaren konsumerar ölen utan att ta betalt, så köper polaren öl nästa gång.
Kostnaden för ölen är densamma om ni dricker lika mycket, men det uppstår genom gemensam konsumtion ett värde som inte kan värderas i pengar, nämligen vänskap.

Vänskap kan också uppstå när man spelar online med andra människor, alltså är de 9, 40, eller 200 kronorna småpotatis.
Citera
2017-03-30, 11:35
  #20
Avstängd
Det är principen PlayStation plus ska skylta med minimum 40kr istället för 9kr! Man förlorar ju 40kr till plånboken.
På samma sätt som en små butik ska skylta med minimum belopp vid kortbetalning!

Tänk dig en bil affär skyltar med 100,000 fast det minsta betalningen vid kontant är 200,000 och de 100,000 är låst inom företaget. Så du kan bara bara använda dem pengarna inom företaget!

En sådan utveckling kan vi inte ha. Det är ju lurendrejeri om du ser en skyllt med 10kr godis då har du redan bestämt dig för att köpa det. Och om kassörskan säger just vid ditt köp det tillkommer 50kr frakt till din mun då blir du tveksam men eftersom du har redan bestämt dig innan så är det mycket svårare att avbryta.

Och det var lättare att spela med kompisar och skaffa kompisar på ps3!

Men nu måste man betala för fler spelar läget och dem drar pengar om man inte avbryter. Tycker det är fittig stil.
Spelar bara gta 5 ibland väldigt sällan.

Dem gratis spel man får av ps plus är ju skit och man får inte behålla dem
Citera
2017-03-30, 11:44
  #21
Medlem
Ring och kolla med företaget.
Citera
2017-03-30, 11:58
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Det är principen PlayStation plus ska skylta med minimum 40kr istället för 9kr! Man förlorar ju 40kr till plånboken.
På samma sätt som en små butik ska skylta med minimum belopp vid kortbetalning!

Det är precis så det fungerar.

Småbutiken kan skylta med "trottoarpratare" att glass kostar tio kronor, men när du står vid kassan och vill betala med kort så är minsta belopp 50 kr.

Det är helt ok, och det är EXAKT samma sak du inte förstår med PS Store.
Har du inga pengar i wallet att ta de nio kronorna av så måste du fylla på. Betalar du med kort är minsta belopp 40 kr och resterande ligger kvar i wallet. Betalar du med presentkort 'PS Network card' är minsta belopp 200 kr.
Citera
2017-03-30, 12:04
  #23
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Vill du dessutom vägra kortbetalning helt och endast använda kontanter så är lägsta belopp för att köpa Playstation Network Card över disk 200 kr så varför skulle inte samtliga digitala spel behöva annonseras med "högsta lägsta pris 200 kr"?

PS Store har ett system med plånbokskonto man fyller på för samtliga köp och det är därifrån man betalar NIO kronor. Hur man fyller på det är en skild fråga, och för kortöverföring är lägsta belopp 40 kr enligt samma princip som kortbetalning i mindre butiker, skillnaden är att man har det överskjutande beloppet tillgodo istället för att skänka till butiken.

Det blir lättare att förstå om man inser begreppen kostnad och tillgång, något jag tror flyger över huvudet på TS men en moderator borde förstå.

Om du köper 20 öl för 400:- och ställer dem i kylskåpet. Vilken kostnad har du haft?
Svaret är noll. Du har omvandlat en tillgång (pengarna 400 kr) till en annan tillgång (värdet på lagret i kylen, jmf resterande 31 kr i wallet)
Om du dricker upp en öl så har du haft en kostnad på 20 kr, även om minsta köp för att få ölen för 20 kr/st var 20 öl för 400 kr.
Om du säljer en öl för 25 kr till en polare (över 20 förstås) så har du en kostnad på 20 kr, och en intäkt på 5 kr.
Låter du ölen bli gammal utan att dricka någon så har du också en kostnad genom att tillgången förlorar sitt värde.

Överkurs:
Om du tillsammans med polaren konsumerar ölen utan att ta betalt, så köper polaren öl nästa gång.
Kostnaden för ölen är densamma om ni dricker lika mycket, men det uppstår genom gemensam konsumtion ett värde som inte kan värderas i pengar, nämligen vänskap.

Vänskap kan också uppstå när man spelar online med andra människor, alltså är de 9, 40, eller 200 kronorna småpotatis.
Jo en massa dumma förklaringar på varför företag gör som dom gör har man hört genom åren men detta tar nog priset

Såvitt jag känner till så är det inte tillåtet att ta en "kortavgift" enligt kreditbolagen, utan det ska företaget själva stå för. Men det är bortom poängen.

Dom annonserar ett pris på 9 kr, vilket är felaktigt. Då lägsta pris är 40 kr.

Jag antar att du vet i vilket syfte dom gör detta? Annars kan jag tala om det för dig. Inlåsning.

Tanken är att du sätter in 40 kr, du handlar din billiga månad för 9 kr och får 31 kr över. För 31 kr finns det knappt något att köpa så man låter pengarna vara. Sen kanske det kommer ett erbjudande på 59 kr för Horizon till julrean. "Nämen vad kul!" tänker SONY-fanboyen som då sätter in ytterliggare 40 kr och därmed har 71 kr att handla för. Köper Horizon för 59 och får 12 kr över.

Nä detta är anti-konsument beteende och gynnar inte kunder någonstans, tvärtom är det negativt för kunder då deras pengar blir låsta i en "virtuell plåbok" där dom aldrig har chansen att handla för alla pengar pga priserna som finns på tjänsten.

Så blir det när man har "monopol" på en plattform. Kolla på liknande tjänster på PC-sidan och du kan se att du endast behöver betala det produkten kostar.
__________________
Senast redigerad av Fina Gubben 2017-03-30 kl. 12:08.
Citera
2017-03-30, 12:09
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Det är precis så det fungerar.

Småbutiken kan skylta med "trottoarpratare" att glass kostar tio kronor, men när du står vid kassan och vill betala med kort så är minsta belopp 50 kr.

Det är helt ok, och det är EXAKT samma sak du inte förstår med PS Store.
Har du inga pengar i wallet att ta de nio kronorna av så måste du fylla på. Betalar du med kort är minsta belopp 40 kr och resterande ligger kvar i wallet. Betalar du med presentkort 'PS Network card' är minsta belopp 200 kr.
Ja och det är fel! Har inte fått mina 30kr?
Tror inte folk vill ha denna utveckling

Man ska skylta med vad det kostar punkt slut annars kan vi hamna där att man måste läsa varje popupp som kommer? PlayStation plus är skit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback