Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-24, 18:47
  #1
Avstängd
Trött på detta skit företag! Dem säger 9kr första månaden men drar 40kr inte mycket men det är principen.

Och det är totalt omöjligt att få kontakt med dem
Citera
2017-03-24, 18:50
  #2
Medlem
sonofnatures avatar
Kostar 199 för 3 månader

Så varför gaffla om 1 månad för 40 kr.

Tror du på allvar att andra betalar 199 för 3 å du 1 för 9 kr?
Citera
2017-03-24, 19:12
  #3
Medlem
De är rätt tydliga med att minsta belopp att betala är 40 kr.
Resterande 31 kr har du tillgodo på ditt psn-konto att nyttja vid nästa köp.
Citera
2017-03-24, 19:22
  #4
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Trött på detta skit företag! Dem säger 9kr första månaden men drar 40kr inte mycket men det är principen.

Och det är totalt omöjligt att få kontakt med dem

Tror du har 31kr till godo i plånboken. Är nog ett minimibelopp som dragits.

Dom har dragit 40kr för mig. Köpte ett spel i samma veva. 9kr + kostnaden för spelet stämmer mot det dom dragit totalt

40-9=31+117=148

148kr är draget för mitt konto

Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Kostar 199 för 3 månader

Så varför gaffla om 1 månad för 40 kr.

Tror du på allvar att andra betalar 199 för 3 å du 1 för 9 kr?

Dom har haft en kampanj att man får 1 månad för 9kr
Citera
2017-03-24, 20:15
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
De är rätt tydliga med att minsta belopp att betala är 40 kr.
Resterande 31 kr har du tillgodo på ditt psn-konto att nyttja vid nästa köp.
Vart ser du det? Dom skyltar ganska tydlig med 9kr för en månad!
Citera
2017-03-25, 07:39
  #6
Avstängd
BaZoBazos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Vart ser du det? Dom skyltar ganska tydlig med 9kr för en månad!
Det säger väl sig självt utan att de behöver skriva att det ligger som innestående som man kan använda. Sunt förnuft inget för dig?
Citera
2017-03-25, 12:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Vart ser du det? Dom skyltar ganska tydlig med 9kr för en månad!

Jag ser det inte i en riktning, jag ser det på en plats.
Varje gång jag vill köpa något under 40 kr får jag upp
"Funds will be added to the wallet from your MasterCard enting in xxxx. The minimum funding amount is 40.00 Kr. Funds added to the wallet are non-refundable."

Liknande system för betalningar tillämpas av mindre kiosker också vid kortbetalning, minsta belopp att motivera transaktionen är ofta kring 40-100 kr oavsett man bara köper ett tuggummi.
Citera
2017-03-25, 13:00
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Jag ser det inte i en riktning, jag ser det på en plats.
Varje gång jag vill köpa något under 40 kr får jag upp
"Funds will be added to the wallet from your MasterCard enting in xxxx. The minimum funding amount is 40.00 Kr. Funds added to the wallet are non-refundable."

Liknande system för betalningar tillämpas av mindre kiosker också vid kortbetalning, minsta belopp att motivera transaktionen är ofta kring 40-100 kr oavsett man bara köper ett tuggummi.
Det står att man har 14 dagars byttes rätt också men gäller det? Tycker att det är svinigt gjort att gå ut med 9kr. Och hur kontaktar man dem derras sida är ett kluster fuck av reklam.
Citera
2017-03-25, 17:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Det står att man har 14 dagars byttes rätt också men gäller det? Tycker att det är svinigt gjort att gå ut med 9kr. Och hur kontaktar man dem derras sida är ett kluster fuck av reklam.

När jag ser hur du stavar illa och använder fel ord måste jag anta att du har väldigt begränsad läsförståelse för svenska språket.
Det är ok, men du måste också inse att det begränsar hur du uppfattar omgivningen och kanske ha en mer passiv attityd när du tolkar intryck.

Det finns ingen 14-dagars bytesrätt. Det finns en policy om att ångra köp inom 14 dagar från köp, förutsatt man inte hämtat/laddat ner produkten som köpts eller en tidsbunden tjänst inletts.
Allt enligt distansköplagen.

Det finns utöver detta möjlighet att ångra köp av t ex PS plus inom 14 dagar från köpedatum även om perioden påbörjats, då jämkas det återbetalade beloppet med de förbrukade dagarna från köp till ånger. Observera också att det vid köpet av PS plus första gången vanligtvis finns en text att man accepterar att löpande debiteras när testperioden/den rabatterade perioden går ut. Detta går att avaktivera i kontoinställningarna.

Playstation Sveriges support kan du nå vardagar kontorstid på 08 506 357 03 eller support@se.playstation.com
Citera
2017-03-26, 18:23
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
När jag ser hur du stavar illa och använder fel ord måste jag anta att du har väldigt begränsad läsförståelse för svenska språket.
Det är ok, men du måste också inse att det begränsar hur du uppfattar omgivningen och kanske ha en mer passiv attityd när du tolkar intryck.

Det finns ingen 14-dagars bytesrätt. Det finns en policy om att ångra köp inom 14 dagar från köp, förutsatt man inte hämtat/laddat ner produkten som köpts eller en tidsbunden tjänst inletts.
Allt enligt distansköplagen.

Det finns utöver detta möjlighet att ångra köp av t ex PS plus inom 14 dagar från köpedatum även om perioden påbörjats, då jämkas det återbetalade beloppet med de förbrukade dagarna från köp till ånger. Observera också att det vid köpet av PS plus första gången vanligtvis finns en text att man accepterar att löpande debiteras när testperioden/den rabatterade perioden går ut. Detta går att avaktivera i kontoinställningarna.

Playstation Sveriges support kan du nå vardagar kontorstid på 08 506 357 03 eller support@se.playstation.com
Haha ring inte PlayStation support det är ett joke! Det var väldigt svinigt av dem att inte ge support. Clickar man på support tabben så är det tomt på sidan.

Funkar inte heller på internet explorer eller fire fox support är helt blankt!
Jag ringde supporten förut och det var en turk som svarade!

Och det är väldigt svinigt att först säga att det kostar 9kr och sen är minimum 40kr!

Och jag bryr mig inte om vad folk tycker om min stavning folk som påpekar detta är oftast tråkiga och har en analprobe instoppad i röven eller så har dem aspberger
__________________
Senast redigerad av jeerkerr 2017-03-26 kl. 18:38.
Citera
2017-03-27, 12:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Haha ring inte PlayStation support det är ett joke! Det var väldigt svinigt av dem att inte ge support. Clickar man på support tabben så är det tomt på sidan.

Funkar inte heller på internet explorer eller fire fox support är helt blankt!
Jag ringde supporten förut och det var en turk som svarade!

Och det är väldigt svinigt att först säga att det kostar 9kr och sen är minimum 40kr!

Och jag bryr mig inte om vad folk tycker om min stavning folk som påpekar detta är oftast tråkiga och har en analprobe instoppad i röven eller så har dem aspberger

Eller så försöker man bara hjälpa dig. Men ok, vill du inte inse var problemet (som inte är ett problem för andra) ligger så har du fortfarande möjliheten att maila kvar.
Citera
2017-03-27, 13:47
  #12
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Haha ring inte PlayStation support det är ett joke! Det var väldigt svinigt av dem att inte ge support. Clickar man på support tabben så är det tomt på sidan.

Skriv ut länken så kan vi andra kolla?

Funkar inte heller på internet explorer eller fire fox support är helt blankt!
Jag ringde supporten förut och det var en turk som svarade!

Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Och det är väldigt svinigt att först säga att det kostar 9kr och sen är minimum 40kr!

Ditt problem har uppstått p g a dig själv. Du har inte läst dom fullständiga villkoren.
Sen har det bara kostat dig 9kr. Resten har du tillgodo.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback