2021-09-03, 17:11
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag minns mest Tretow för Evighetsmaskinen:
https://www.youtube.com/watch?v=OFH7CLJQauY
För att inte glömma succerna med alla Smurfhitsalbumen.
Citera
2021-09-03, 17:24
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
lyssna igen. finns oerhört mycket skit som gömmer sig mellan hitsen. Björn Ulvaeus är en pengakåt jävel, och har väl förstått att de andra behöver pengar de med. tror knappast de kan räkna med några större försäljningssiffror då de antagligen lever mest på royalties från filmer och annat idag, och inte skivförsäljning per se.
Det kommer att regna pengar över dom, detta är en världsnyhet och trycket kommer bli sjukt stort. Tror dock inte de gör det för pengarna.
Citera
2021-09-03, 17:31
Avslutad
Bögarna på TV4 är i extas över ABBAs återkomst.
Citera
2021-09-03, 17:34
Moderator
-Info-s avatar
90% av grejen är ju att de överhuvudtaget släpper nya låtar. Och ett nytt album. De flesta trodde ju att ABBA aldrig mer skulle släppa något nytt - och framförallt inte ett nytt album.

Så mycket här är ren nostalgi.

Så är bara låtarna ok, så kommer många tycka att det var en lyckad comeback.

Många artister kör med comebacks. Tyvärr är det ytterst få som når upp till fornstora dar. De har blivit gamla och trötta. Och ser även trötta ut på scen.

Smart av ABBA att uppträda i unga versioner av sig själva. Magin behålls då (som någon tidning skrev).
Citera
2021-09-03, 17:36
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Det kommer att regna pengar över dom, detta är en världsnyhet och trycket kommer bli sjukt stort. Tror dock inte de gör det för pengarna.
Nej, man kan säkert se det som att B&B ser om de fortfarande har "det". Allt mediokert skit de pressat ut har fullständigt kramats sönder av kritiker och publik, så det är lite som när byns hjälte kommer hem, han behöver inte göra mycket för att alla ska tycka att han är fantastisk.

Sen läste jag en artikel i kvällspressen, och det är redan klart det har med pengar att göra, p g a sin hologramturné.
Citera
2021-09-03, 17:40
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Rena rama skitet. Sömnpiller till låtar. De vill väl bara tjäna pengar så de kvittar det.

Korkskalle, har du inte fattat att dom är stormrika? Dom skiter uppenbarligen i pengar, satsar 75 miljoner på en mysko hologramshow med avatarer som ingen testat förut -- hade knappast pengakåta snålisar gjort.
Citera
2021-09-03, 17:45
Medlem
jnilssons avatar
Bara ren glädje kring denna comeback.

Jag har alltid haft roligt åt diverse "kulturexperter" som är lågbegåvade människor som tror att de är högbegåvade och saknar självdistans.
Citera
2021-09-03, 17:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
I Still Have Faith In You har just nu 4 318 316 visningar, men jag trodde den skulle ha åtminstone 20 miljoner vid detta laget.

5 miljoner visningar har nu passerats. Detta på ca ett dygn. Det är ju ändå en ganska hyfsad början.

Men vi får se var visningsräknaren står om en månad.

Dancing Queen har en halv miljard visningar. Blir nog svårt att överträffa den.
Citera
2021-09-03, 17:58
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Jag tror inte något inbiten fan av ABBA är besviken, de har fått två nya låtar som låter precis som förr. Tror knappast de längtade efter något nyskapande. Nostalgi men med nytt material.

Exakt så. Jag gillar verkligen många av deras gamla låtar, men de två nya som släpptes igår (?) är inget speciellt enligt mig, men ABBA nonetheless, så, coolt... antar jag.
Citera
2021-09-03, 18:01
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Tretow lever mycket riktigt, men har helt slutat med musik efter att ha drabbats av en stroke för tjugo år sedan.

Det hade jag helt missat. Tragiskt.

Löhr har dock en lång gedigen meritlista så all heder till honom.
Citera
2021-09-03, 18:04
Medlem
Helt klart är det svårt att överträffa sig själva och göra en ny "Dancing Queen" eller ny "Chiquitita" men jag är överraskad att det blev så här bra ändå.
.
Jag utgick från att dom skulle floppa Detta är faktiskt ganska bra låtar och många människor skakar i hänförelse. Även vissa "experter" tycker detta håller ABBA-klass.

Totalt sett har dom givit ABBA-legenden en ny knuff uppåt.
Citera
2021-09-03, 18:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har inte Spotify. Finns låtarna att höra gratis någon annanstans?

Här finns en av låtarna:

Citat:
ABBA - I Still Have Faith In You

https://www.youtube.com/watch?v=pAzEY1MfXrQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här