2021-09-03, 03:12
Medlem
Baisers avatar
Gäsp
Citera
2021-09-03, 03:41
Medlem
Flaklypans avatar
Nu så måste man gå och gotta sig men som en liten 8 timmar. recap, ABBA! Från 0 till nästan 3M visningar på ca 8 timmar, måste ju säga stor stor succé! Bra gjort BB och för övrigt AA. ni satte Sverige på kartan och iom detta gjort er själva samt Sverige oförglömliga!

Gimme gimme...

Hands down!!!
Citera
2021-09-03, 05:25
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Hur många ex pressas dom limiterade utgåvorna i? Kan inte tänka mig att det är några 500 ex då dom finns på massa ställen fortfarande

Lyssnade lite snabbt på dom två nya låtarna och det var väl helt okej. Men varför gör man ens ett album efter 40 års tystnad? ABBA blir aldrig detsamma igen. Men ABBA är ju ABBA. Tror aldrig jag hört något dåligt med dom
lyssna igen. finns oerhört mycket skit som gömmer sig mellan hitsen. Björn Ulvaeus är en pengakåt jävel, och har väl förstått att de andra behöver pengar de med. tror knappast de kan räkna med några större försäljningssiffror då de antagligen lever mest på royalties från filmer och annat idag, och inte skivförsäljning per se.
Citera
2021-09-03, 05:48
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
haha tack men nu fastnade jag på lite Abba puss och kram på dig

https://music.youtube.com/watch?v=dpdz82zW0kU&list=PLSVU7mwwepQIzNJ_BDxDYU2C iRvN2Vfsa

Fan kommer at hata mig imorgon/idag LoL
Vilken fin låt. Hade aldrig hört ABBA tidigare men de verkar väldigt duktiga. Vackra harmonier. Ska se om jag kan få tag på en skiva genom brorsan.
Citera
2021-09-03, 05:59
Medlem
Månsans avatar
Proffsigt, Janne Schaffers enastående gitarr kommer in vid precis 2 minuter, maffig som bara den, världsklass. Stämsången sista minuten toppklass. Fridas lite speciella uttal hör ju till abba-soundet, har aldrig hört nån annan än svenskar klaga på hennes uttal. Dom har ändå sålt 400 miljoner plattor så den engelskspråkiga världen tycks i alla fall stå ut med uttalet.

Frida-balladen har goda utsikter att bli en listetta och klassiker. Agneta-låten betydligt enklare och tamare, blir knappast en jättehit tippar jag (antagligen har jag fel, recensenterna tycks gilla även den.

Otroligt översvallande betyg i exempelvis The Times, The Guardian och BBC. Nån sur norsk blaska mer kritisk, men å andra sidan, vad har norrmän presterat i genren?
Senast redigerad av Månsan 2021-09-03 kl. 06:11.
Citera
2021-09-03, 06:16
Medlem
moderator-hatarens avatar
Ni som tror ni kan ABBA borde lyssna på The day before you came.... det är KLASS!!!!!!!!!

Dystert Tempo inga jävla höjningar, vemod o så jävla bra

https://www.youtube.com/watch?v=LPCMPI_Xeic
Citera
2021-09-03, 06:41
Medlem
Herkulesbigs avatar
Tycker de nya låtarna påminner lite grann som denna! https://www.youtube.com/watch?v=wCDwOuuGprg vilket jag gillar med dem.
Citera
2021-09-03, 06:59
Medlem
Dessa två låtar är verkligen ABBA. Riktigt jävla bra.
Citera
2021-09-03, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
Ni som tror ni kan ABBA borde lyssna på The day before you came.... det är KLASS!!!!!!!!!

Dystert Tempo inga jävla höjningar, vemod o så jävla bra

https://www.youtube.com/watch?v=LPCMPI_Xeic

Håller med. Helt suverän låt! Min favorit om jag måste välja bara en. Det var dessutom den allra sista (då) som de spelade in.

De nya låtarna gjorde mig inte besviken. Tänk att ABBA är tillbaka! Ser fram emot albumet, som jag innerst inne inte vågade tro på.
Citera
2021-09-03, 07:38
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har inte Spotify. Finns låtarna att höra gratis någon annanstans? Ska inte säga något om själva musiken innan jag har hört dem, men hela grejen känns tråkig och patetisk. VILL man se och höra ABBA som 75-åringar, liksom..? Ska de göra reklam för TENA inkontinensskydd också in the wake of this? Bullar, kakmix, Hemmets veckotidning, barnbarnsaktiviteter, rollatorer, familjejurister, privata vårdhem där man får en snaps till maten varje dag, begravningsbyråer? Det är inte ABBA, ABBA för mig är ungdom...

NÄ. Jag ville inte se dem som gamla. Man har ju sett dem i andra sammanhang genom åren, men inte tillsammans alla fyra, inte som - ABBA...

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
lyssna igen. finns oerhört mycket skit som gömmer sig mellan hitsen. Björn Ulvaeus är en pengakåt jävel, och har väl förstått att de andra behöver pengar de med. tror knappast de kan räkna med några större försäljningssiffror då de antagligen lever mest på royalties från filmer och annat idag, och inte skivförsäljning per se.

Ja, visst har de gjort mycket skit också. Både de sista åren som ABBA och efter det.

De tjänade så mycket under sina glansdagar, att man tycker att de borde ha kunnat spara de pengarna och leva gott på resten av livet. Men tydligen inte.
Citera
2021-09-03, 08:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Vad skulle det va bra för?
Två tråkiga låtar.
Här är min favoritlåt med ABBA.

https://m.youtube.com/watch?v=ikUAAI9QIg8

Tydligen bra för en oräknelig mängd ABBA:iter som hyllar det. Du förstår världen är större än du. För min personliga del kommer det inte att göra någon skillnad, men ändå lite skönt att någonting kan bestå efter så lång paus och komma fram igen med något som även skulle varit riktigt populärt då.
Citera
2021-09-03, 08:11
Medlem
Karmans avatar
Trista låtar. Skrapig sång och träig produktion. Borde aldrig ha gjorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in