Jag har inte Spotify. Finns låtarna att höra gratis någon annanstans? Ska inte säga något om själva musiken innan jag har hört dem, men hela grejen känns tråkig och patetisk. VILL man se och höra ABBA som 75-åringar, liksom..? Ska de göra reklam för TENA inkontinensskydd också in the wake of this? Bullar, kakmix, Hemmets veckotidning, barnbarnsaktiviteter, rollatorer, familjejurister, privata vårdhem där man får en snaps till maten varje dag, begravningsbyråer? Det är inte ABBA, ABBA för mig är ungdom...
NÄ. Jag ville inte se dem som gamla. Man har ju sett dem i andra sammanhang genom åren, men inte tillsammans alla fyra, inte som - ABBA...
Citat:
Ursprungligen postat av
grungewhore
lyssna igen. finns oerhört mycket skit som gömmer sig mellan hitsen. Björn Ulvaeus är en pengakåt jävel, och har väl förstått att de andra behöver pengar de med. tror knappast de kan räkna med några större försäljningssiffror då de antagligen lever mest på royalties från filmer och annat idag, och inte skivförsäljning per se.
Ja, visst har de gjort mycket skit också. Både de sista åren som ABBA och efter det.
De tjänade så mycket under sina glansdagar, att man tycker att de borde ha kunnat spara de pengarna och leva gott på resten av livet. Men tydligen inte.