2021-09-03, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Såg också detta. Underligt. B o B har ju plöjt på med musikaler och annat genom alla år? Eller är det ABBA de tjänat alla pengar på...?
Eller så har Björn och Benny vart jävligt snälla och delat med sig...
Citera
2021-09-03, 13:37
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det är klart dugliga siffror för ett band vars kärnpublik ändå är 50+.

Vet andra andra storheter som släppt ny musik, där låtarna knappt orkat sig över miljonen efter flera år.

Precis - man får komma ihåg att digitala medier har större genomslagskraft (och används väldigt mycket mer) av den yngre publiken. Finns ju en orsak till att (enligt mig) skräpmusik a la BTS inga problem har att runda flera hundra miljoner visningar fast musikens kvalité knappast berättigar såna siffror.

Antal visningar är sällan en bra måttstock för kvalité eller hur bra musiken kommer att tas emot utanför dom digitala plattformarna.
Citera
2021-09-03, 13:43
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Vem är ljudtekniker på detta projektet? Inte kan det väl vara Michael B. Tretow? Det vore ju lite smått otroligt!

I ett svagt ögonblick fick jag för mig att Tretow var avliden men kom sen på att det var Henkan Henriksson jag tänkte på. Man får väl hoppas att Tretow varit inblandad, rätt skall vara rätt!
Citera
2021-09-03, 13:47
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Vem är ljudtekniker på detta projektet? Inte kan det väl vara Michael B. Tretow? Det vore ju lite smått otroligt!
Har för mig att de sa att det är samma tekniker på detta projekt, det vill säga Michael. Men jag kan ha fel.
Citera
2021-09-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Björn Ulvaeus är en pengakåt jävel, och har väl förstått att de andra behöver pengar de med.

tror du verkligen ngn av dem behöver pengar? think again...
Citera
2021-09-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
I ett svagt ögonblick fick jag för mig att Tretow var avliden men kom sen på att det var Henkan Henriksson jag tänkte på. Man får väl hoppas att Tretow varit inblandad, rätt skall vara rätt!

Tretow lever mycket riktigt, men har helt slutat med musik efter att ha drabbats av en stroke för tjugo år sedan. Efter stroken kunde han inte prata på tio år, och han mindes ingenting från sina år med ABBA!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Michael_B._Tretow

Jag vet inte var uppgiften att han jobbat på Agnethas album 2004 kommer ifrån, för på skivomslaget har han inga credits. Han kunde ju inte ens tala då enligt informationen ovan... Att hans dotter Sofia körar på plattan är enda kopplingen jag kan hitta.

Teknikern som ABBA jobbar med nu heter Bernard Löhr.
Citera
2021-09-03, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield

Det är det jag hoppas på också, för hans skull!

Inget ABBA-fan i övrigt men stor respekt för Tretow som yrkesman - Lekfullheten och det ljudörat skojar man inte bort.
Citera
2021-09-03, 14:13
Medlem
exoticspices avatar
Inget nytt under solen där. Abbas nya musik låter precis som dom alltid har gjort. Det är samma gamla ABBA.
Citera
2021-09-03, 14:22
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
tror du verkligen ngn av dem behöver pengar? think again...
behöver är väldigt relativt. tror du att någon av dem lever på samma premisser som en svensson? think again.
Citera
2021-09-03, 14:35
Medlem
"Dont shut me down"- lyrikvideon var på youtube uppe i 1,9 miljoner visningar. "I still have faith in you" låg på 4,7 miljoner visningar.

Låtarna är absolut inte dåliga. Dom är lite speciella, inte riktigt ABBA men skiljer sig mycket från dagens populärmusik. Detta verkar så finslipat. Det ligger mycket arbete bakom.

Naturligtvis tickar visningarna på hela tiden.
Citera
2021-09-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har inte Spotify. Finns låtarna att höra gratis någon annanstans?

NÄ. Jag ville inte se dem som gamla.
Finns på Youtube. De är digitalt gjorda till unga igen. Tycker nog att det var bra men musiken känns lite dator!
Citera
2021-09-03, 14:39
Avslutad
Hörde "I still have faith in you" på radion idag men tyckte inte den var något vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in