Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-21, 21:17
  #1
Medlem
På Aftonbladet har vi en talangfull ung dam som spottar ur sig mycket intelligenta och ironiska krönikor. De verkar förklädda till extrem pekåism, men är så absurda att alla med visst mått av intelligens förstår att de är en satirisk attack mot den förstockade vänsterrörelsen. Hon har tidigare skrivit en fantastisk text om epa-kulturen som ett parallellsamhälle:

(FB) "Fylle- och epakulturen" jämförs med våldsamma upplopp i förorter

Nu har hon skapat en ny fantastisk skrift som håller lika hög klass. Här vrider hon nazisternas åsikter om "Entartete Kunst" ur deras händer och placerar dem i de vänsterextremas:

Citat:
Amerikanska extremhögern minglar med rika finansmän på konstvernissager.
Dyra, Trump-vänliga verk ställs ut.
I London visar ett trendgalleri upp rosa svastikor och tweets från rasistiska troll och kallar det för ”konst”.
Kanske dags att prata om ”fake art” nu?

Citat:
Hur som helst: den rasistiska, grabbiga högerkonsten har även dykt upp i Europa.
Ett galleri i London har till exempel ställt ut skulpturer föreställande Pepe the frog, grodan som blivit althögerns symbol. Man anordnade också en kulturkonferens med talare som Brett Stevens – känd för att ha uttryckt beundran för Breivik.
Jag vet inte vad ni känner, men jag blir chockad. Provocerad.
Hur kan det här ens få kallas konst? frågar jag mig.
Londongalleriet väckte också stora protester, antirasister marscherade utanför och krävde att det skulle bomma igen. Tillslut stängde det nyligen på grund av hat och hot.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...-vernissagevin

Jag njuter verkligen av att läsa hennes alster. Uppenbarligen trollar hon Anders Lindberg&co upp på läktaren, när de inte inser att hon är en högerpopulist som infiltrerat Aftonbladet. Vilken högerextrem sajt blir den första att kontraktera Natalia? Fria Tider? Avpixlat? Ledarsidorna? Det goda samhället? Men det är klart, ironin blir ju så mycket bättre när den kommer från Aftonbladet!

För det kan väl inte vara så att Natalia verkligen är rädd för rosa svastikor och högerpopulistiska bögar som badar i grisblod? För det är väl...ööhh...en sån däringa "installation"? Diskutera!!!
Citera
2017-03-22, 03:57
  #2
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
På Aftonbladet har vi en talangfull ung dam som spottar ur sig mycket intelligenta och ironiska krönikor. De verkar förklädda till extrem pekåism, men är så absurda att alla med visst mått av intelligens förstår att de är en satirisk attack mot den förstockade vänsterrörelsen. Hon har tidigare skrivit en fantastisk text om epa-kulturen som ett parallellsamhälle:

(FB) "Fylle- och epakulturen" jämförs med våldsamma upplopp i förorter

Nu har hon skapat en ny fantastisk skrift som håller lika hög klass. Här vrider hon nazisternas åsikter om "Entartete Kunst" ur deras händer och placerar dem i de vänsterextremas:





http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...-vernissagevin

Jag njuter verkligen av att läsa hennes alster. Uppenbarligen trollar hon Anders Lindberg&co upp på läktaren, när de inte inser att hon är en högerpopulist som infiltrerat Aftonbladet. Vilken högerextrem sajt blir den första att kontraktera Natalia? Fria Tider? Avpixlat? Ledarsidorna? Det goda samhället? Men det är klart, ironin blir ju så mycket bättre när den kommer från Aftonbladet!

För det kan väl inte vara så att Natalia verkligen är rädd för rosa svastikor och högerpopulistiska bögar som badar i grisblod? För det är väl...ööhh...en sån däringa "installation"? Diskutera!!!
Tack för inlägget. Intressant. Men:

Pro primo. En MSM-skribent som Natalia kommer inte att gå till aternativmedia med dess non-existenta karriärmöjligheter. I det förra tjänar hon stålar, i det senare inte.

Pro secundo. Natalia använder ironi. Ironi är bortkastad i denna fas av propagandakriget. Ordförande Maos diktum må gälla: "Säg vad du tycker, klart och utan förbehåll."

Summa summarum, jag ger inget för etablissemangsskribenter, om de så är "klädsamt ironiska" eller inte.

Skyttegravarna är djupa idag. Det måste man som "sprit warrior" acceptera. Natalia K. irrar runt i ingenmansland.
Citera
2017-03-22, 04:02
  #3
Medlem
Repatrieras avatar
Skribenten är dock gift eller sambo med en av Aftonbladets absolut värsta vänsterråttor, Martin Aagård.
Citera
2017-03-22, 06:10
  #4
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
På Aftonbladet har vi en talangfull ung dam som spottar ur sig mycket intelligenta och ironiska krönikor. De verkar förklädda till extrem pekåism, men är så absurda att alla med visst mått av intelligens förstår att de är en satirisk attack mot den förstockade vänsterrörelsen. Hon har tidigare skrivit en fantastisk text om epa-kulturen som ett parallellsamhälle:

(FB) "Fylle- och epakulturen" jämförs med våldsamma upplopp i förorter

Nu har hon skapat en ny fantastisk skrift som håller lika hög klass. Här vrider hon nazisternas åsikter om "Entartete Kunst" ur deras händer och placerar dem i de vänsterextremas:





http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...-vernissagevin

Jag njuter verkligen av att läsa hennes alster. Uppenbarligen trollar hon Anders Lindberg&co upp på läktaren, när de inte inser att hon är en högerpopulist som infiltrerat Aftonbladet. Vilken högerextrem sajt blir den första att kontraktera Natalia? Fria Tider? Avpixlat? Ledarsidorna? Det goda samhället? Men det är klart, ironin blir ju så mycket bättre när den kommer från Aftonbladet!

För det kan väl inte vara så att Natalia verkligen är rädd för rosa svastikor och högerpopulistiska bögar som badar i grisblod? För det är väl...ööhh...en sån däringa "installation"? Diskutera!!!
Hon är knappast ironisk, däremot förstockad och så korkad i sin enfald att hon faktiskt tror att hon är öppensinnad. Det är hon inte.
Citera
2017-03-22, 06:40
  #5
Medlem
StigAllans avatar
Om man bor tillsammans med fittan Aagård så är man inte tillräknelig!

Svårare än så behöver det inte vara.
Citera
2017-03-22, 08:07
  #6
Medlem
vigillarfittas avatar
Natalia är en fantastisk ironisk satiriker. Hon har till och med gift sig ironiskt. Lever 24/7 i en satirisk tillvaro. Snacka om att ta sitt yrke som humorist på allvar.
Undrar om stackars Martin förstår att allt bara är på skoj...
__________________
Senast redigerad av vigillarfitta 2017-03-22 kl. 08:25.
Citera
2017-03-22, 09:03
  #7
Medlem
ENTPs avatar
Det blir ju uppenbart att hon håller på med svensk journalistikhistorias största och mest omfattande wallraffreportage när hon avslutar med det helt klart insinuanta "se upp för fake art", det är ju uppenbarligen en liten hint om att det hela är ett undercoverprojekt.

Jag vägrar tro att det här inte är ett undercoverprojekt. Har oerhört svårt att se hur någon på fullaste allvar skulle dels vara rädd för Pepe och dels oironiskt tala om fake art, ens i kontexten aftonbladet som fortfarande kan förvåna även den mest luttrade flashbackaren.

Ockhams rakkniv -> hon wallraffar.
Citera
2017-03-22, 18:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Natalia är en fantastisk ironisk satiriker. Hon har till och med gift sig ironiskt. Lever 24/7 i en satirisk tillvaro. Snacka om att ta sitt yrke som humorist på allvar.
Undrar om stackars Martin förstår att allt bara är på skoj...

Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Det blir ju uppenbart att hon håller på med svensk journalistikhistorias största och mest omfattande wallraffreportage när hon avslutar med det helt klart insinuanta "se upp för fake art", det är ju uppenbarligen en liten hint om att det hela är ett undercoverprojekt.
Intressant! Två användare som hakar på min hypotes om ett Wallraff-jobb. Det lite pikanta i den plotten är ju att denne Aagård i så fall är utsatt för en "Truman Burbank" från en av mina favoritfilmer The Truman Show. För övrigt en pärla inom feelgood-satiren, och förebådande dagens exhibitionistiska social media-kultur.

Trots allt finns dock en mikroskopisk möjlighet att det Natalia skrivit är hennes fullständigt uppriktiga åsikt. Det har ju ingen betydelse för läsarens upplevelse, texten är så frejdigt rolig så att man i så fall får kalla henne PK-firmamentets mest lysande stjärn-comedienne.

Normalt sett är ju vänsterkrönikorna mest ägnade att göra folk förbannade, men Natalias är en toppenunderhållning för en gammal gubbe som mig med välutvecklade skrattrynkor!

"Fake Art" och Pepe the Frog i taktfast nazistisk stövelmarsch! Ja, jisses. Sicken installation Natalia!
Citera
2017-03-24, 00:07
  #9
Medlem
Ankdammsmans avatar
Antingen är det mycket avancerad ironi eller så är hon helt enkelt dum.

Skulle riktig konst alltså per definition vara uppbygglig och vänster? Det är ju skrattetande, för att inte tala om inkompatibelt med både konsthistoria och konstteori.

Vad är detta för nivå? Kollar de ingenting innan de publicerar?
Citera
2017-03-24, 14:52
  #10
Medlem
Demokraturdns avatar
Intressant att hon inte nämner Dan Park.

Verkar väl klart att Milo Yiannopoulos "blodbadande" i någon mening satiriserar den moderna konceptkonsten. Men att Natalia Kazmierska skulle ägna sig åt satir eller ironi i den där krönikan tror jag inte alls på. Hon raljerar däremot friskt.

Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Det blir ju uppenbart att hon håller på med svensk journalistikhistorias största och mest omfattande wallraffreportage när hon avslutar med det helt klart insinuanta "se upp för fake art", det är ju uppenbarligen en liten hint om att det hela är ett undercoverprojekt.

Jag vägrar tro att det här inte är ett undercoverprojekt. Har oerhört svårt att se hur någon på fullaste allvar skulle dels vara rädd för Pepe och dels oironiskt tala om fake art, ens i kontexten aftonbladet som fortfarande kan förvåna även den mest luttrade flashbackaren.

Ockhams rakkniv -> hon wallraffar.
Eller Ockhams rakkniv -> hon wallraffar inte?
Citera
2017-03-24, 16:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Antingen är det mycket avancerad ironi eller så är hon helt enkelt dum.

Skulle riktig konst alltså per definition vara uppbygglig och vänster? Det är ju skrattetande, för att inte tala om inkompatibelt med både konsthistoria och konstteori.

Vad är detta för nivå? Kollar de ingenting innan de publicerar?

Är det ironi har Natalia fejkat hela sin karriär. Till vilket syfte kan man i så fall undra? Tror knappast hon är kapabel till ironi, vilket innebär att svaret blir det andra: dum.
Citera
2017-03-25, 09:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Intressant att hon inte nämner Dan Park.

Verkar väl klart att Milo Yiannopoulos "blodbadande" i någon mening satiriserar den moderna konceptkonsten. Men att Natalia Kazmierska skulle ägna sig åt satir eller ironi i den där krönikan tror jag inte alls på. Hon raljerar däremot friskt.

Eller Ockhams rakkniv -> hon wallraffar inte?

Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Är det ironi har Natalia fejkat hela sin karriär. Till vilket syfte kan man i så fall undra? Tror knappast hon är kapabel till ironi, vilket innebär att svaret blir det andra: dum.

Hehe, ja det har slagit mig att möjligheten finns att krönikan är "allvarligt" menat, liksom den förra som handlade om en "epa- och fyllekultur som går i arv". Det gör den bara mer underhållande, man blir ju inte förbannad utan man skrattar bara åt tokigheterna! En skriveriets Basil Fawlty, vad kan bli bättre?

För att spinna vidare så kan vi ju konstatera att Hitler försökte sig på en konstnärskarriär. Inte helt talanglös, bedöm själva:

http://sobadsogood.com/2013/07/22/25...-adolf-hitler/

GWB kan väl knappast betecknas som extremhöger, dock troligen på Aftonbladets kulturredaktion. Han verkar ha fått bättre kritik för sina verk, kanske för att han ändå tillhör den etablerade Davos-eliten. Kanske ser många vernissagesalonger och fattiga konstnärer möjligheten att få en stark mecenat i GWB om man skriver positivt om hans målningar?

http://edition.cnn.com/2017/02/27/po...ush-paintings/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback