Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-07, 13:48
  #1
Medlem
Minderåriga berusade tjejer bakom svarttonade bilrutor. Jag pratar med fältgruppen som nämner rykten om hur spritflaskor byts mot sexuella tjänster.
Hade skådeplatsen varit Rinkeby eller Rosengård hade vi väl haft livesändningar, kanske amerikanska reportrar som skrev hem om kaoset in Sweden.
Men nu befinner vi oss bland köpladorna längst E20 på närkeslätten – för övrigt bara någon mil söder om famöse polisen Peter Springares arbetsplats i Örebro.
Då kallas sånt här för ”ungdomsstök”.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...-vill-prata-om

Är detta medias nya grepp för att vifta bort problematiken som finns i de invandrartäta förorterna?

Är jämförelsen relevant sett till vad de olika företeelserna kostar samhället?

Är jämförelsen relevant sett till hur utbrett de olika företeelserna är?

Är jämförelsen relevant sett till vad de olika företeelserna kräver för åtgärder?

Det blir lite otydligt för mig om hon är ironisk eller bara direkt dum, vad tror ni andra?
__________________
Senast redigerad av Foolson 2017-03-07 kl. 14:12.
Citera
2017-03-07, 13:51
  #2
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...-vill-prata-om

Är jämförelsen relevant sett till vad de olika företeelserna kostar samhället?

Är jämförelsen relevant sett till hur utbrett de olika företeelserna är?

Är jämförelsen relevant sett till vad de olika företeelserna kräver för åtgärder?

Det blir lite otydligt för mig om hon är ironisk eller bara direkt dum, vad tror ni andra?

Enligt CaseyRyback så är det enbart raggare som beter sig illa och det är väl ungefär i linje med din länk.

(Slaskmedia).
Citera
2017-03-07, 14:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Minderåriga berusade tjejer bakom svarttonade bilrutor. Jag pratar med fältgruppen som nämner rykten om hur spritflaskor byts mot sexuella tjänster.
Hade skådeplatsen varit Rinkeby eller Rosengård hade vi väl haft livesändningar, kanske amerikanska reportrar som skrev hem om kaoset in Sweden.
Men nu befinner vi oss bland köpladorna längst E20 på närkeslätten – för övrigt bara någon mil söder om famöse polisen Peter Springares arbetsplats i Örebro.
Då kallas sånt här för ”ungdomsstök”.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...-vill-prata-om

Är jämförelsen relevant sett till vad de olika företeelserna kostar samhället?

Är jämförelsen relevant sett till hur utbrett de olika företeelserna är?

Är jämförelsen relevant sett till vad de olika företeelserna kräver för åtgärder?

Det blir lite otydligt för mig om hon är ironisk eller bara direkt dum, vad tror ni andra?

Ironi? Det borde vara det, men nej, absolut inte. Men det är faktiskt komiskt hur mycket vissa personer kämpar för att hitta nåt som ideologiskt skulle kunna balansera upp den sorgligt tydliga våg av allvarlig brottslighet, som närmast är en katastrofsituation, som sveper över landet sedan några år tillbaka. Det komiska med såna personer är för mig att de är så förutsägbara och lättlästa, och att de inte verkar förstå det själva.
Citera
2017-03-07, 14:10
  #4
Medlem
Ett relevant konstaterande är väl att all jävelskap som pågår i förorten sen ett antal år gör att annan ligistverksamhet och allmänt jävla stök förbleknar. Hatar den inavlade äckliga raggarkulturen och det dräggbeteende den står för men det där känns ju som rena hembygdsgillet numer. En gång i tiden kom ju faktiskt utländska medier till Sverige för att rapportera om det här avskummet. En bevakning som var så pass flitig och alarmistisk att till och med ordet raggare letade sig in engelska ordböcker (https://en.oxforddictionaries.com/definition/raggare)

Problemet med Katitzimierzkas väntade relativiserande är väl bland annat att polis och brandkår kan röra sig i en hop bonnfyllon utan kravallutrustning och att raggarsvinen inte skjuter ihjäl varann på daglig basis. (Vilket jag som uppväxt på landsbygd många gånger tyckt är en smula synd.)
Citera
2017-03-07, 14:17
  #5
Medlem
Jo tack, alla raggare jag känner kastar döttrar från balkongen och har minst en skarp Kalashnikov i bakrutan...

Pissmedia, as usual.
Citera
2017-03-07, 14:56
  #6
Medlem
Det här är väl en variant av "också svenskar begår brott".

Märkligt nog verkar inte massmedia förstå hur det slår tillbaka på dom själva.

Att alla jämförelser och likhetstecken med svenska avarter gör att avarterna i det närmaste ter sig idylliska.

Och att den som står för jämförelsen ter sig egendomligt efterbliven. Det tycks inte hindra massmedia att upprepa varianter av "också svenskar begår brott", om och om igen. Vilket gör att misstanken om efterblivenhet får anses bekräftad en gång för alla.
Citera
2017-03-07, 15:03
  #7
Medlem
BaraBiffens avatar
Skolboks exempel på när man vill normalisera våldsamma upplopp och oroligheter som vi har sett i förorter.
Citera
2017-03-07, 15:04
  #8
Medlem
Ratads avatar
Hur många fritidsgårdar har genomsnittsraggarungarna runt Örebro per person jämfört med Vivalla?

Jag tror de ligger klart efter utan lokaaaaaaal.
Citera
2017-03-07, 15:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Skolboks exempel på när man vill normalisera våldsamma upplopp och oroligheter som vi har sett i förorter.
Inte normalisera snarare relativisera.
Citera
2017-03-07, 15:40
  #10
Medlem
apelsinhimlens avatar
I vänsterns värld ska alla invandrarrelaterade problem relativiseras med något som svenskar gör eller har gjort. Aftonbladet som papperstidning kostar 23 kronor och jag tycker det är sorgligt att de finns de som köper den.
Citera
2017-03-07, 15:42
  #11
Medlem
Ren propagandaartikel...

Använd unvisit om man nu måste läsa eller länka skiten.

Ännu hellre, ge fan i att länka eller läsa skiten. Sådana texter kan bara fylla funktionen att sätta sig in i hur de dummare tänker.
Citera
2017-03-07, 15:51
  #12
Medlem
mytologis avatar
Jag är uppväxt i vad de beskriver och visst har de en poäng. Folk som kör av och bryter både armar och ben, körs till sjukhus av en kompis och förklarar situationen med att man ramlade i trappan. Underåriga som kör modifierade epa-traktorer ombyggda till bilar och kör ifrån polisen osv.

Vet inte om det faktiskt handlar om att normalisera det som händer i förorterna eller kanske vill lantborna "också vara med" och gnälla i tidningarna om sina hemska uppväxter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback