Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 19:48
  #1573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudeandnude
Taxiterror du kom in tidigt i tråden å vill gärna framställas som du sitter inne på en massa info om MGM. Faktum är att du sist träffade T för flera månader sedan å kan därmed inte veta något om själva mordet. Får känslan av att det du av värde vet kring detta har du berättat för länge sedan å nu vill frossa i det hemska dom hänt. I vissa fall blir det rena spekulationer å fantasier så det känns som du "trollar"..

Ja, tror du har helt fel om denna bloggares tillförlitlighet. Jag har helt motsatt uppfattning nämligen.
Citera
2017-03-30, 19:57
  #1574
Medlem
Censeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, tror du har helt fel om denna bloggares tillförlitlighet. Jag har helt motsatt uppfattning nämligen.

Tror också det är dumt att ifrågasätta taxins trovärdighet
Citera
2017-03-30, 21:08
  #1575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus.lina
Koppling till aktuellt fall är att TP är skriven på den adressen och jag har ägnat en del tid tidigt i tråden åt att göra det tydligt att ja hon är skriven där, nej jag känner henne inte. De missförstånd jag sett har jag bidragit med att försöka förtydliga. Nu saknas post, något som aldrig hänt tidigare. Pga intresserade spanare här i tråden så tänkte jag att det dels kan vara någon som vill veta och dels behöver jag de här breven. Vissa saker i det här får ju konsekvenser för mig även om jag från ert håll är en bifigur.

Du anmäler saknad post på tex Post Nords hemsida.

Och nej, ingen är väl intresserad av din/Thereses räkningar odyl. "Tagga ned".
Citera
2017-03-30, 21:11
  #1576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Gör du dig till nu, eller?
Taxiterror kan få info genom kollega, vän, anhöriga till T eller själv arbeta med insikt i fallet. Miljoner vägar att få reda på sånt här ingen borde få veta egentligen.

Det som hänt i huset från och med likupptäckten är sekretessbelagt, så nej, några miljoner vägar att få info om förundersökningen finns inte för någon som tycks bo i Uppsala.
Citera
2017-03-30, 21:24
  #1577
Medlem
Du, Taxiterror. Du skriver att du senast hade kontakt med Therese i november, dvs när hon försvann. Du verkar också veta intima saker om henne, tex att hon hade spiral och obefintligt sexliv. Väldigt intim info med tanke på att ni fick kontakt på nätet för inte jättelänge sen?

Nu ska man inte kasta skuld på dig, men i mina öron låter det som att er "relation" gått långt och det måste väl kunna trigga nån amfetamintjackad som MGM, om hans tjej sitter och diskuterar obefintligt sexliv mm.med en annan snubbe (?) Uppenbart har han ju inlogg till hennes olika konton och lär ju läst all korrespondens er emellan. Min undran är vad du och Therese diskuterade just i november, vad handlade era sista meddelanden om?
Citera
2017-03-30, 21:34
  #1578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du, Taxiterror. Du skriver att du senast hade kontakt med Therese i november, dvs när hon försvann. Du verkar också veta intima saker om henne, tex att hon hade spiral och obefintligt sexliv. Väldigt intim info med tanke på att ni fick kontakt på nätet för inte jättelänge sen?

Nu ska man inte kasta skuld på dig, men i mina öron låter det som att er "relation" gått långt och det måste väl kunna trigga nån amfetamintjackad som MGM, om hans tjej sitter och diskuterar obefintligt sexliv mm.med en annan snubbe (?) Uppenbart har han ju inlogg till hennes olika konton och lär ju läst all korrespondens er emellan. Min undran är vad du och Therese diskuterade just i november, vad handlade era sista meddelanden om?

Det var i september. Var andra som hade kontakt med henne i november.
Senaste meddelandet på messenger frågade jag om hon skulle komma på mötet på kvällen. Sen pratade vi förkylningar.
Vi pratade annars väldigt mycket problem och känslor. Stöttade varandra. Kan säga att hon var ett jättestort stöd för mig i somras och ringde även polisen, så jag skulle slippa vara "tjallare".
Tror nog alla tjejer som har samma humor och syn på livet pratar sex öppet
Fick inga som helst tecken på att han läst om vad vi skrivit. Han visste att vi diskuterade problem eftersom han var med hit en gång.
Citera
2017-03-30, 21:58
  #1579
Medlem
kirugumis avatar
Undrar om hon låg i en frysbox eftersom de troligen inte känt nån lukt första gången de var där, poliserna allså.
Citera
2017-03-30, 22:01
  #1580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Undrar om hon låg i en frysbox eftersom de troligen inte känt nån lukt första gången de var där, poliserna allså.

Tror de va katt avföringen som gjorde att man inte kände lukten. Polisen som gjorde fyndet gav sken av de i intervjun
Citera
2017-03-30, 22:11
  #1581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxiterror
Therese: Fy jag sitter bara och väntar på yxan och vågar inte röra mig ur fläcken.


Maj i fjol: Fan, jag är riktigt rädd idag, brukar aldrig vara det för jag brukar veta att han aldrig skulle göra illa mig men nu vet jag inte längre...

Svar nog?

Okej så hon väntade inte på han "yxan" (som smeknamn som jag trodde du menade). Utan hon var rädd och väntade sig att få en yxa i sig utav han.. fyfan. Ja det är väl rätt uppenbart att han haft ihjäl henne. Säkert med yxan de nu funnit. Yxmannen..

Vila i frid.
Citera
2017-03-30, 22:11
  #1582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tror de va katt avföringen som gjorde att man inte kände lukten. Polisen som gjorde fyndet gav sken av de i intervjun

Har funderat mycket angående det här med katterna. Har ju läst att katterna synts komma in och ut ur huset genom en ventil?
Men varför väljer då katterna att pissa och skita inne i huset så de stinker?
Citera
2017-03-30, 22:14
  #1583
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddesucker
Har funderat mycket angående det här med katterna. Har ju läst att katterna synts komma in och ut ur huset genom en ventil?
Men varför väljer då katterna att pissa och skita inne i huset så de stinker?
Det där har jag också funderat på. Katter är renliga djur, de hade definitivt utfört sina behov utomhus om de har kunnat komma ut.
Citera
2017-03-30, 22:19
  #1584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det där har jag också funderat på. Katter är renliga djur, de hade definitivt utfört sina behov utomhus om de har kunnat komma ut.

Kan ju hända att katterna blev inlåsta senare? Orolig över grannarnas reaktion
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback