Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 22:50
  #1453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Om inte teknikerna som var där veckan innan var förkylda så kanske det inte luktade då? Alltså att hon inte vart död så länge, att det inte hade börjat lukta när teknikerna var där.

Han säger att rummet bredvid har använts som toalett av katterna och att han, som såg hur hunden reagerade och har ett tränat luktsinne, kan vara bättre att känna lukt.
__________________
Senast redigerad av Budare123 2017-03-29 kl. 22:52.
Citera
2017-03-29, 22:52
  #1454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte att han är nasse. ACAB står helt enkelt för "All Cops Are Bastards". Han visar med den tatueringen att han han hatar poliser och är en inbiten brottsling som aldrig vill bli en vanlig Svensson.

https://en.wikipedia.org/wiki/A.C.A.B.

Han har dessutom en bild av koranen på sin FB och detta går inte så bra ihop med nazism.

Nej han är nog snarare med i något kriminellt gäng.

ACAB kommer dock från skinnskallar och det blandat med koranen blir ju lite komiskt.
Citera
2017-03-29, 22:53
  #1455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Han säger att rummet bredvid har använts som toalett av katterna och att han, som såg hur hunden reagerade och har ett tränat luktsinne, kan vara bättre att känna lukt.

Jag kan tycka att tekniker som är vana vid mordplatser också borde känna igen liklukten. Polisen har en hund med sig men han ÄR ingen hund.
Citera
2017-03-29, 22:54
  #1456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Jag tycker att det låter som att han säger

"då står han där mot en b... plats."

Sen är kroppen täckt med grejer, så han måste lyfta undan lite prylar för att sen lyfta på en grej.

Sen säger han också att han själv kände lukten när han klev innanför dörren.

Boxen? Frysbox?

Bäddsoffa?

Intressant!
Citera
2017-03-29, 23:08
  #1457
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
ACAB tatuering.. han är nasse också..🙄
Behöver verkligen inte betyda att han är nasse iom ACAB gadden.
Finns folk inom AFA (Antifascistisk Auktion) som har detta på kläder, tatueringar och diverse.
Snarare bråkstake som hatar snuten

Och det finns skinnskallar som inte är nazis osv
Har du hört talas om SHARP skins?
__________________
Senast redigerad av Hydrahead 2017-03-29 kl. 23:11.
Citera
2017-03-29, 23:47
  #1458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Behöver verkligen inte betyda att han är nasse iom ACAB gadden.
Finns folk inom AFA (Antifascistisk Auktion) som har detta på kläder, tatueringar och diverse.
Snarare bråkstake som hatar snuten

Och det finns skinnskallar som inte är nazis osv
Har du hört talas om SHARP skins?

Jo då ett nyare koncept.
Hursomhaver så är alltsammans löjligt..😅

Ingen som känner/har någon koppling till MGM, som sitter å läser här? Som kan delge lite mer om hur han är som person etc?
Citera
2017-03-29, 23:59
  #1459
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Jo då ett nyare koncept.
Hursomhaver så är alltsammans löjligt..😅

Ingen som känner/har någon koppling till MGM, som sitter å läser här? Som kan delge lite mer om hur han är som person etc?
Absolut

Ja, någon måste ju sitta och lusläsa.
Citera
2017-03-30, 00:11
  #1460
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Jag tycker att det låter som att han säger

"då står han där mot en b... plats."

Sen är kroppen täckt med grejer, så han måste lyfta undan lite prylar för att sen lyfta på en grej.

Sen säger han också att han själv kände lukten när han klev innanför dörren.

Boxen? Frysbox?

Bäddsoffa?


Nä, han säger- Hunden markerar vid en m....plats. Ser inte för det ligger grejer som kroppen är täckt med. Jag är tvungen att flytta undan lite prylar och sen och är tvungen att lyfta på en grej för att få bekräftelse att det är en kropp va. Då såg jag en detalj och förstod att jag backar nu.

Alltså lyfta på en bit av mattan och titta ordentligt är mest sannolikt.. Och han skulle väl kanske sagt att hunden markerar vid en matta. Mer än så tror jag inte fantasin löper iväg faktiskt.

Lukten försvann väl i kattpissdoften och bara hunden vädrade likdoften 10 m från platsen. Stack in och markerar direkt. Att man inte tagit dit en kriminalsökhund innan är fanimej på amatörnivå. Hur länge hon legat spelar stor roll på doften också, och det vet man inte riktigt.

Här ser man stadiet i förruttnelseprocessen och än så har man inte ens identifierat kroppen, så den har legat ett tag tippar jag på.
(FB) Fråga obduktionsteknikerna
Citera
2017-03-30, 01:55
  #1461
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Helt ute och cyklar som vanligt...

Nä,tvärtom.Det är du som är ute och irrar, mycket av det som
man beskrivit I tidningen stämmer bra in på människor med de dragen.
Många arbetar med översättning,de klarar av att sitta och arbeta självständigt.
Hon beskrivs även som dataintesserad, men som höll sig undan människor.
Citera
2017-03-30, 02:17
  #1462
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
ska nn säga som gör sitt första inlägg i tråden kl 20:34 igår kväll!!

Om du söker på tråden ska du se att ja nog e den som kan ämnet bäst, har gjort mängder av research o inlägg, jag e ett uppslagsverk i denna tråd, har drivit den från början framåt

therese har skrivit på sin översättarwebb att nån använt hennes CV för å få översättarjobb, du blandar ihop saker

Kan det vara fråga om mer än att sno hennes jobb eller scamma hennes presumtiva kunder på pengar?
Om hon översatte tekniska manualer kanske det är medvetet sabotage (om man medvetet översätter en instruktion fel)?
Citera
2017-03-30, 06:48
  #1463
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
ACAB tatuering.. han är nasse också..🙄

ACAB används av många subkulturer, men det känns som att han inte är någon kommunist-punkare.
Citera
2017-03-30, 06:51
  #1464
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte att han är nasse. ACAB står helt enkelt för "All Cops Are Bastards". Han visar med den tatueringen att han han hatar poliser och är en inbiten brottsling som aldrig vill bli en vanlig Svensson.

https://en.wikipedia.org/wiki/A.C.A.B.

Han har dessutom en bild av koranen på sin FB och detta går inte så bra ihop med nazism.

Nej han är nog snarare med i något kriminellt gäng.

Den där koran-bilden kan ju lika gärna vara att han la upp bilden och skrev "Ikväll ska vi bränna böcker" och sedan raderat inlägget. Han ser ju knappast ut som en muslim och inget pekar ju mot att denne man är en mussla.

Lutar nog mer åt MC/KRIMINELL/KNARKARE-hållet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback