Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 21:29
  #1693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag sätter mitt huvud på att det var Thereses döda kropp som hittades i källaren! Den (döda kroppen) hade rödfärgat hår när hon bars till likbilen enligt vittnen.

Bär polisen verkligen ut någon på det viset?
Brukar väl läggas i säck..
Citera
2017-03-31, 21:29
  #1694
Medlem
Polisen hade ju beslagtagit en bil i Hedemora med en yxa i som dom kopplar till detta, vad tror ni om det? Känner han nån där? Ursäkta mina kassa geografi egenskaper men var ligger Hedemora i förhållande till långshyttan?
Citera
2017-03-31, 21:32
  #1695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Polisen hade ju beslagtagit en bil i Hedemora med en yxa i som dom kopplar till detta, vad tror ni om det? Känner han nån där? Ursäkta mina kassa geografi egenskaper men var ligger Hedemora i förhållande till långshyttan?

De ligger ca 2 mil därifrån.
Citera
2017-03-31, 21:38
  #1696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalmasens
De ligger ca 2 mil därifrån.

Ok tack! Rätt nära då.. känns ju lite som att han kan finnas rätt nära isf? Bytt bil?
Får ju känslan av att han har hjälp av någon isf..

Undrar fortfarande om han hade hund (nu) ?
Citera
2017-03-31, 21:39
  #1697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jaha, du är alltså brodern. Det finns nog en hel del frågor som folk här vill ha svar på gällande din bror. Du verkar ju inte veta exakt vad som har hänt med Therese, men vad tror du själv?
Har du någon aning om var han kan befinna sig?
Sedan undrar man ju om ni är helbröder. Ni är ju inte så värst lika.

Han pappa är Spansk och min pappa va Svensk. Samma mamma
Var han är har polisen spår av kan ej uttala mig om det.
Vi är inte lika vi separerades ifrån ett bestört familjehem när jag var 12 år
Tack T
Citera
2017-03-31, 21:40
  #1698
Medlem
Ja, det är fortfarande stor aktivitet på polisen i Järbotrakten!
Citera
2017-03-31, 21:41
  #1699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Polisen hade ju beslagtagit en bil i Hedemora med en yxa i som dom kopplar till detta, vad tror ni om det? Känner han nån där? Ursäkta mina kassa geografi egenskaper men var ligger Hedemora i förhållande till långshyttan?

Yes , min bror hade placerat en av sina bilar hos mig med önskan han skulle sälja iväg den.
Det stämmer med yxan deb låg i bakluckan och jag kontaktat polisen när jag fann på den!
Samma dag svämmade det över med poliser. Önska ge detaljer om yxan och dess placering och hur den va inlindad med då tror jag polisen inte blir så glada.
Citera
2017-03-31, 21:45
  #1700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Det fattar jag också. Min fråga var hur lång tid det tar att identifiera via tandkort/dna?

Det brukar gå fort när man väl har fått tag i tandkort eller dna. Ska de skickas med post så kan det dra ut på tiden. Och så kan de ha mycket att göra på RMV.
Citera
2017-03-31, 21:49
  #1701
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ja du är helt galen. Varför ens plantera något sådant i tråden?
Polisen tror att det är Th, men vill få det bekräftat till fullo. De hade inte trott det var Th om det fanns tvivel.

Ville bara påvisa att vi inte vet någonting till 150 %
ännu , skrev oxå att det Bara var galna spekulationer 🙂

Denna tråden är väldigt intressant, nu sist att den MGM"s bror
dyker upp här ikväll.
Beklagar det som hänt 😞
Citera
2017-03-31, 21:51
  #1702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlseenT
Yes , min bror hade placerat en av sina bilar hos mig med önskan han skulle sälja iväg den.
Det stämmer med yxan deb låg i bakluckan och jag kontaktat polisen när jag fann på den!
Samma dag svämmade det över med poliser. Önska ge detaljer om yxan och dess placering och hur den va inlindad med då tror jag polisen inte blir så glada.

Jag beklagar sorgen, även familjen blir offer ibland.
Om det är mordvapen känns det ju väldigt konstigt att lämna kvar den i bilen, borde ju inte vara svårt för honom att bli av med den i dessa relativt skogsrika trakter.

När lämnade han bilen?
När såg du honom senast?

Mvh
Grenar
Citera
2017-03-31, 21:51
  #1703
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlseenT
Han pappa är Spansk och min pappa va Svensk. Samma mamma
Var han är har polisen spår av kan ej uttala mig om det.
Vi är inte lika vi separerades ifrån ett bestört familjehem när jag var 12 år
Tack T

Är pappan spansk? Någon skrev tidigare i tråden att han var från Tyskland
Citera
2017-03-31, 21:53
  #1704
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa73
Ja, det är fortfarande stor aktivitet på polisen i Järbotrakten!

Vad gör polisen där nu??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback