Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-02, 20:14
  #733
Medlem
aftonlusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Precis. Men det måste finnas något som gör att det slår över tillbaka till 00:00 istället för :00.0. Om det är tiondelarna som man inte ser som går till :00.00 och gör att det går till 00:00(normal format), eller om det finns något annat.

Jag skulle tippa på att det bara är för att visa att matchen är slut i ett format man kan förstå som är samma som visas i princip hela matchen.

Formatet :00.0 är ju bara där sista minuten? Men det spelar ingen roll. Den slår över till :00.0 från :00.1
när alla hundradelar gått och tiden således är ute.
Citera
2017-04-02, 20:14
  #734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
det skulle vara 4-4, brynäs och grisblomqvist hade bara tur, enligt min uträkning här kommer frölunda ta en väldigt enkelt vinst med 4-1 i matcher.

Ja dom hade en jäkla tur som fick 3st utvisningar med 1.5 minut kvar...helvete..

Fan vad förbannad jag är på både domare och brynäs-spelare som inte kan hålla käft. Matchen var ju över innan det spårade ur.
Nu hade vi marginalerna på vår sida ändå och gick segrande ur match 1 iaf. Borde inte behövt bli så här oerhört nervpirrande dock.
Citera
2017-04-02, 20:26
  #735
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonlusen
Jag skulle tippa på att det bara är för att visa att matchen är slut i ett format man kan förstå som är samma som visas i princip hela matchen.

Formatet :00.0 är ju bara där sista minuten? Men det spelar ingen roll. Den slår över till :00.0 från :00.1
när alla hundradelar gått och tiden således är ute.
Hittar inget om hundradelar och tiondelar, men det stämmer säkert. Det är lite surt att man är en hundradel från att göra mål
Citera
2017-04-02, 20:38
  #736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Hittar inget om hundradelar och tiondelar, men det stämmer säkert. Det är lite surt att man är en hundradel från att göra mål

Ja det var nog hundradelar det rörde sig om. Helt sanslöst.
Citera
2017-04-02, 21:04
  #737
Medlem
Jkrokens avatar
Kul att Frölunda försöker förklara sin "upphämtning" med att dom hade stark moral på slutet. Att dom fick liiite hjälp av domarna på slutet behövs inte nämnas 😁

För visst måste det varit ett historiskt domslut vi såg ikväll? Att ett lag får 3 utvisningar på samma avblåsning samtidigt som motståndarlaget inte får en enda måste vara första gången det sker i svensk hockey.
Citera
2017-04-02, 21:11
  #738
Medlem
Ferross avatar
Frågan är hur många matcher Bulan kommer att bli avstängd? Bill Sweatt fick ju två matcher för att ha sagt en svordom till en linjeman.

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ska ta och plocka fram popcorn och njuta när Frölundaiter ska förklara varför Joels mål ska räknas och att tidtagningen i Götet skall kritiseras.. Personligen tycker jag det är skönt att det bara tog 9 år för sekretatiatet att lära sig hur klockan fungerade.

För dem som inte kommer ihåg.. (FB) Kvartsfinal #6 Frölunda-FBK Nu kör vi!

Man blir nästan nostalgisk när du länkar en sån gammal tråd. Vilka härliga användare det var på hockeyforumet på den tiden! Klevis saknar jag fortfarande!
__________________
Senast redigerad av Ferros 2017-04-02 kl. 21:14.
Citera
2017-04-02, 21:23
  #739
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Man blir nästan nostalgisk när du länkar en sån gammal tråd. Vilka härliga användare det var på hockeyforumet på den tiden! Klevis saknar jag fortfarande!

Haha kanske inte Klevis men VicVoc, loafmaster och vissa andra saknas helt klart.
Citera
2017-04-02, 22:01
  #740
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
det skulle vara 4-4, brynäs och grisblomqvist hade bara tur, enligt min uträkning här kommer frölunda ta en väldigt enkelt vinst med 4-1 i matcher.

Nja, Brynäs vinner nog semifinalen ganska enkelt, dom verkar vassa. Bulan har fått ordning på Brynäs.
Nu har jag inte sett Brynäs så mycket men dom avfärdade LHC rätt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Haha kanske inte Klevis men VicVoc, loafmaster och vissa andra saknas helt klart.

Det som saknas är alla FBK:are, men dom har försvunnit i samma takt som familjen, typ.
Citera
2017-04-02, 22:13
  #741
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Vill bara vet hur klockan fungerar(rättare sagt hur tiden räknas i den där situationen). Fullt möjligt att Lärking har gjort rätt.

Minns att Luleå(?) hade en liknade situation, om det var för 2år sedan. Men ingen kom med ett vettigt svar då heller.

Jag vet hur den fungerar i Göteborg. Den fungerar inte alls
Citera
2017-04-02, 22:22
  #742
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Kul att Frölunda försöker förklara sin "upphämtning" med att dom hade stark moral på slutet. Att dom fick liiite hjälp av domarna på slutet behövs inte nämnas 😁

För visst måste det varit ett historiskt domslut vi såg ikväll? Att ett lag får 3 utvisningar på samma avblåsning samtidigt som motståndarlaget inte får en enda måste vara första gången det sker i svensk hockey.
Såklart att Rönnberg vill måla upp det som en upphämtning. Det ska han göra också, det gäller att få killarna att tro. Buzzwords kan göra mycket för personer. Exempelvis "vi ger oss aldrig", det sätter sig i väggarna tillslut.

Sen att Frölunda inte hade något i 18min, det är en annan femma
Citera
2017-04-02, 22:53
  #743
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Såklart att Rönnberg vill måla upp det som en upphämtning. Det ska han göra också, det gäller att få killarna att tro. Buzzwords kan göra mycket för personer. Exempelvis "vi ger oss aldrig", det sätter sig i väggarna tillslut.

Sen att Frölunda inte hade något i 18min, det är en annan femma
Det får han gärna göra för min del. Om han fokuserar på det och glömmer bort att Frölunda tappade sitt spel totalt när Brynäs gjorde 2-0 så har jag inga problem med det 😊
Citera
2017-04-02, 23:08
  #744
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Det får han gärna göra för min del. Om han fokuserar på det och glömmer bort att Frölunda tappade sitt spel totalt när Brynäs gjorde 2-0 så har jag inga problem med det 😊
Matchbilden kommer nog inte att se ut såhär igen. Brynäs kommer att få börja jobba för sina chanser, och Frölunda går förhoppningsvis inte bort sig 3gånger i BP. Annars är Frölunda helt klart det bättre laget. Tycker inte 4-0 speglade matchbilden alls, och brynäs kan ha hybris(som frölunda idag) på tisdag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback