Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-10, 14:23
  #853
Medlem
Det finns bara två lag som kan ta guld, Frölunda eller Brynäs.
Det lag som vinner den här serien tar hem guldet, HV kommer aldrig att mäkta med nån av dem.
Kom ihåg vart ni läste det först.
Citera
2017-04-10, 14:56
  #854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Det finns bara två lag som kan ta guld, Frölunda eller Brynäs.
Det lag som vinner den här serien tar hem guldet, HV kommer aldrig att mäkta med nån av dem.
Kom ihåg vart ni läste det först.

Att inte HV skulle mäkta med är väl ganska tvivelaktigt. De får vila till på söndag, och spelar alltså eventuellt färre matcher än den framtida finalisten. De lär ju vara uppvilade och redo?
Citera
2017-04-10, 16:37
  #855
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Det finns bara två lag som kan ta guld, Frölunda eller Brynäs.
Det lag som vinner den här serien tar hem guldet, HV kommer aldrig att mäkta med nån av dem.
Kom ihåg vart ni läste det först.
Jag tror tvärtom. HV kommer leka hem det mot vinnaren i den andra semin.
Citera
2017-04-10, 22:09
  #856
Medlem
slirrefirres avatar
Gick in i matchtråden, skönt med lite karma från 2012

Brynäs orkade med ett halvknackigt Frölunda i först, men sen blev det Frölunda för hela slanten. Tror Bulans hets sänker Brynäs mer än vad det hjälper. Domaren va inte glad på han efter Nybergs mål.

Edit: Stålberg styr upp kroppen för att ta emot pucken, är enligt min bok inte medvetet att träffa Bertilsson där.
__________________
Senast redigerad av slirrefirre 2017-04-10 kl. 22:15.
Citera
2017-04-10, 23:36
  #857
Medlem
Jkrokens avatar
Grattis Frölunda till vinsten. Blir tufft att vända 2-3 i matcher nu.

Synd bara att domarna låter det bli en helt annan sport i slutspelet. Så många situationer hände idag som hade blivit utvisningar i grundserien, men som dom valde att släppa. Sedan tror jag inte att det är en slump att varje "oturlig" tackling sker på Brynäs nyckelspelare.
Citera
2017-04-10, 23:44
  #858
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Grattis Frölunda till vinsten. Blir tufft att vända 2-3 i matcher nu.

Synd bara att domarna låter det bli en helt annan sport i slutspelet. Så många situationer hände idag som hade blivit utvisningar i grundserien, men som dom valde att släppa. Sedan tror jag inte att det är en slump att varje "oturlig" tackling sker på Brynäs nyckelspelare.
Självklart ingen slump. Det har jag sagt i många gånger, att Bertilsson är inte skadad konstant av en slump. Bra målskyttar är inte bra placerade av en slump, samma logik fungerar lite på Bertilsson.
Citera
2017-04-11, 06:40
  #859
Medlem
En sak kan jag skriva med stolthet, HV lär få problem i finalen. Frölunda spelade som ett skenande lok igår, döda Brynäs PK effektivt, JG storspelade etc etc. listan kan göras lång,nu avslutar vi det hela på Onsdag uppe i Gävle.
Citera
2017-04-11, 09:02
  #860
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Grattis Frölunda till vinsten. Blir tufft att vända 2-3 i matcher nu.

Synd bara att domarna låter det bli en helt annan sport i slutspelet. Så många situationer hände idag som hade blivit utvisningar i grundserien, men som dom valde att släppa. Sedan tror jag inte att det är en slump att varje "oturlig" tackling sker på Brynäs nyckelspelare.
Konstigt att en sådan påstått erfaren förening med så mycket påstådd tradition inte visste om att det går hårdare till i ett slutspel. Då hade man ju kunnat förberett sig lika mycket som plastlagen och kanske åtminstone haft en mikroskopisk chans.
Citera
2017-04-11, 09:05
  #861
Medlem
tcfmogs avatar
Blir nog svårt för Brynäs att vända matchserien. Det som talar för dem är att de alltid har tur i avgörande lägen, påminner lite om Löven på det sättet.
Citera
2017-04-11, 10:42
  #862
Medlem
.-.-.s avatar
Stålberg klarar sig från anmälan.
Bara att gratulera FHC, som lyckas sätta en armbåge i skallen på Brynäs viktigaste spelare och få bort denne från resten av slutspelet, och dessutom klara sig undan avstängning.
Citera
2017-04-11, 11:01
  #863
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Stålberg klarar sig från anmälan.
Bara att gratulera FHC, som lyckas sätta en armbåge i skallen på Brynäs viktigaste spelare och få bort denne från resten av slutspelet, och dessutom klara sig undan avstängning.
Stålbergs armbåge är längst med kroppen. Bertilsson får titta upp och sluta stirra på puck i 3-4 sekunder, då klarar han sig från skada.
Citera
2017-04-11, 11:25
  #864
Medlem
.-.-.s avatar
Gäller inte reglerna längre om att det alltid ska va en femma för huvudtackling?
Det va ju nåt nytt som infördes denna säsong.
Vi har ju sett flera exempel tidigare under säsongen där domarna tagit en femma även om det varit en olyckshändelse.
Känns ju som domarna har släppt det här med "spelarnas säkerhet" fullständigt under slutspelet.
Huvudtacklingar, knätacklingar, crosscheckings osv som ingen låtsas se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback