Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-02, 18:31
  #721
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Att Bulan bara skrek "det är pinsamt", den köper jag inte för fem öre
Det är det enda vi har att gå på eftersom CMore var så jävla hastiga att avsluta sändningen. Bara domaren kan svara på det nu.
Citera
2017-04-02, 18:32
  #722
Medlem
Det brukar ju heta att domarna inte vill "hamna i centrum" när det är slutspel och andra viktiga matcher. Några sådana betänkligheter hade inte Tobias Björk och Sören Person idag, det måste man ge dem.

Att dela ut, inte en utan två, tvåminutare för abuse till ett lag som redan har två spelare utvisade med 1 minut och 25 sekunder kvar av en SM-semifinal är ganska magstarkt.
__________________
Senast redigerad av Different 2017-04-02 kl. 18:44.
Citera
2017-04-02, 18:37
  #723
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Det brukar ju heta att domarna inte vill "hamna i centrum" när det är slutspel och andra viktiga matcher. Några sådana betänkligheter hade inte Tobias Björk och Sören Person idag, det måste man ge dem.

Att dela ut, inte en utan två, tvåminutare till ett lag som redan har två spelare utvisade med 1 minut och 25 sekunder kvar av en SM-semifinal är ganska magstarkt.
Det delades väl snarare ut tre tvåminutare när Brynäs hade en utvisning? Westerholm satt utvisad sedan 58:21 och sen fick Fälth, Westerholm och Bulan (lagstraff) utvisning när det var 1 minut och 25 sekunder kvar (58:35).

Eller syftar du kanske på att abuse-utvisningarna kom efter Fälths utvisning trots samma tid på klockan då det var avblåst? För i så fall är jag med.
Citera
2017-04-02, 18:43
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Det delades väl snarare ut tre tvåminutare när Brynäs hade en utvisning? Westerholm satt utvisad sedan 58:21 och sen fick Fälth, Westerholm och Bulan (lagstraff) utvisning när det var 1 minut och 25 sekunder kvar (58:35).

Eller syftar du kanske på att abuse-utvisningarna kom efter Fälths utvisning trots samma tid på klockan då det var avblåst? För i så fall är jag med.

Ja, det var så jag antog att det gått till.
Citera
2017-04-02, 19:24
  #725
Medlem
slirrefirres avatar
Tittar på Joels mål igen. Ingen klockar visar tiondelar, utan bara hundradelar(alltså klockan visar inte allt mindre än <0.1). Klockan går ner å :00.0 och då är pucken inne, och några tiondelar senare så blir klockan 00:00.

http://i.imgur.com/jD4fEwE.png :00.0

http://i.imgur.com/doPkter.png 00:00

Någon som har kolla varför klockan går över till 00:00? Var det tid kvar?

Edit: Klockan är fortfarande grön, när pucken är inne
Editedit: klockan var grön efter också vid 00:00, men frågan kvar står.
__________________
Senast redigerad av slirrefirre 2017-04-02 kl. 19:31.
Citera
2017-04-02, 19:31
  #726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Tittar på Joels mål igen. Ingen klockar visar tiondelar, utan bara hundradelar(alltså klockan visar inte allt mindre än <0.1). Klockan går ner på :00.0 och då är pucken inne, och några tiondelar senare så blir klockan 00:00.

http://i.imgur.com/jD4fEwE.png :00.0

http://i.imgur.com/doPkter.png 00:00

Någon som har kolla varför klockan går över till 00:00? Var det tid kvar?

Edit: Klockan är fortfarande grön, när pucken är inne
Editedit: klockan var grön efter också vid 00:00, men frågan kvar står.


På den översta bilden ser det mycket riktigt ut som att klockan är grön och pucken är inne i mål, men på TV-sändningen såg det ut som att det var tvärt om. Vilket jävla kaos det blev i den här matchen.
Citera
2017-04-02, 19:36
  #727
Medlem
SweTechs avatar
Ska ta och plocka fram popcorn och njuta när Frölundaiter ska förklara varför Joels mål ska räknas och att tidtagningen i Götet skall kritiseras.. Personligen tycker jag det är skönt att det bara tog 9 år för sekretatiatet att lära sig hur klockan fungerade.

För dem som inte kommer ihåg.. (FB) Kvartsfinal #6 Frölunda-FBK Nu kör vi!
__________________
Senast redigerad av SweTech 2017-04-02 kl. 19:41.
Citera
2017-04-02, 19:42
  #728
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ska ta och plocka fram popcorn och njuta när Frölundaiter ska förklara varför Joels mål ska räknas och att tidtagningen i Götet skall kritiseras.. Personligen tycker jag det är skönt att det bara tog 9 år för sekretatiatet att lära sig hur klockan fungerade.
Vill bara vet hur klockan fungerar(rättare sagt hur tiden räknas i den där situationen). Fullt möjligt att Lärking har gjort rätt.

Minns att Luleå(?) hade en liknade situation, om det var för 2år sedan. Men ingen kom med ett vettigt svar då heller.
Citera
2017-04-02, 19:49
  #729
Medlem
wagisbloms avatar
Det första ja tänkte på är ju såklart Timrå - HV!!! Också blir det samma domslut också! Det glömmer jag aldrig! Händer inte ofta dirket heller
Citera
2017-04-02, 19:54
  #730
Medlem
aftonlusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Vill bara vet hur klockan fungerar(rättare sagt hur tiden räknas i den där situationen). Fullt möjligt att Lärking har gjort rätt.

Minns att Luleå(?) hade en liknade situation, om det var för 2år sedan. Men ingen kom med ett vettigt svar då heller.

På dom två bilder du länkade till så antar jag att svaret på din fråga "Någon som har kolla varför klockan går över till 00:00? Var det tid kvar?" är att på bild 1 visas sekunder + tiondelar och på bild 2 visas minuter + sekunder. Kanske har man inte plats att visa minuter + sekunder + tiondelar. Avskiljaren mellan minuter och sekunder borde vara : . Det är min tolkning av det iaf.
Citera
2017-04-02, 20:00
  #731
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonlusen
På dom två bilder du länkade till så antar jag att svaret på din fråga "Någon som har kolla varför klockan går över till 00:00? Var det tid kvar?" är att på bild 1 visas sekunder + tiondelar och på bild 2 visas minuter + sekunder. Kanske har man inte plats att visa minuter + sekunder + tiondelar. Avskiljaren mellan minuter och sekunder borde vara : . Det är min tolkning av det iaf.
Precis. Men det måste finnas något som gör att det slår över tillbaka till 00:00 istället för :00.0. Om det är tiondelarna som man inte ser som går till :00.00 och gör att det går till 00:00(normal format), eller om det finns något annat.
Citera
2017-04-02, 20:08
  #732
Medlem
Leksingens avatar
det skulle vara 4-4, brynäs och grisblomqvist hade bara tur, enligt min uträkning här kommer frölunda ta en väldigt enkelt vinst med 4-1 i matcher.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback