Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Har själv inte badat i badhus på säkert 10 år. Det hade varit skoj om någon FB:are tog med sig mobilkameran in och filmade i valfritt badhus, för att ge oss badkrukor en inblick i hur etnicitetsfördelningen ser ut där inne.
Jag skulle beskriva simhall år 2017 på följande:
* Släppa iväg en pojke under 18 år utan manlig vårdnadshavare på en simhall är inget jag skulle rekommendera.

* Släppa iväg en dotter/sambo/fru på simhall utan vårdnadhavare/sambo/make är big no no. Se till att ha koll på ditt sällskap av kvinnligt kön konstant.

* Man kan endast vara på simhallen då de öppnar för dagen. Sedan då badet varit öppet i ca 1,5 - 2 timmar så bör man lämna stället skyndsamt.

Är den bistra sanningen hur det fungerar på simhallar nu. Man vågar helt enkelt inte stanna kvar längre än så.
Citera
2017-02-28, 19:57
Medlem
SvartEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranad
Skaffa djupare bassänger på badhusen minst 3meter djupa. Om dom gör det så löses problemen. Och anledning till det är att dom flesta inte kan simma

Jag har tänkt samma tanke. Vart ansöker man om att bli väktare ?
Jag tar gärna en fight bredvid en djup bassäng. Har vi otur så hamnar vi bägge i vattnet och jag vet vem som har fördel av det

Det kanske blir lugnt efter en sådan grej.
Citera
2017-02-28, 20:00
Medlem
Thraxxs avatar
Och varför för i helvete står det aldrig signalement på gärningsmännen? Vad är det för mening att skriva en artikel eller sända en nyhet om man aldrig går ut med vad det var för slags personer som ligger bakom brottet. Spelar signalement ingen betydelse i brottsutredningar häller då om polisen ska förhöra folk. "Nej det var en hen runt 18/45 år som gjorde det"! Jaha och vart kommer man med det.
Citera
2017-02-28, 20:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT har lite mer info:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/simhall-tvingades-stanga-stokiga-ungdomar

Citat:
Personalen fick låsa in sig

Jo det känner man ju igen... Fint att personalen nu har detta alternativ till skillnad då från övriga gäster. Speciellt nu när det är lag då att personal måste finnas tillgänglig för livräddning i badhus. Blir intressant att se hur de nu ska lösa detta. Porta hjälpte inte. Så får se hur många väktare det nu kommer krävas då.
Citera
2017-02-28, 20:01
Medlem
SvartEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvetdudet
Jag skulle beskriva simhall år 2017 på följande:
* Släppa iväg en pojke under 18 år utan manlig vårdnadshavare på en simhall är inget jag skulle rekommendera.

* Släppa iväg en dotter/sambo/fru på simhall utan vårdnadhavare/sambo/make är big no no. Se till att ha koll på ditt sällskap av kvinnligt kön konstant.

* Man kan endast vara på simhallen då de öppnar för dagen. Sedan då badet varit öppet i ca 1,5 - 2 timmar så bör man lämna stället skyndsamt.

Är den bistra sanningen hur det fungerar på simhallar nu. Man vågar helt enkelt inte stanna kvar längre än så.

Hahaha.
Det låter som om dom inte skulle klara en vanlig simhall med mixad bastu i tyskland. Alla åldrar alla nakna. Mycket familjär stämning och ALDRIG problem.
Citera
2017-02-28, 20:03
Medlem
Matärgotts avatar
Vad är de för jävla daltande.... fan skulle jag komma dit och uppföra mig som dessa jävla "baaaaarrrn" hade jag säkert suttit i häkte ett par dagar följt av rättegång. Men inte dessa små änglar, de kan vara tillbaka mindre än 24 timmar senare för samma sak igen.
Citera
2017-02-28, 20:07
Medlem
Är det bara kanacker som badar nu för tiden? Kanske dags att andra också tar sig dit och kollar upp läget?
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-02-28 kl. 20:09.
Citera
2017-02-28, 20:07
Medlem
Till alla kvinnliga badvakter som varje dag möts av män som inte respekterar vad de säger. Riskera inte att en 100kg gubbe dränker dig när du försöker rädda honom. Titta åt andra hållet tjejen.
Citera
2017-02-28, 20:09
Medlem
Somsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Vad är de för jävla daltande.... fan skulle jag komma dit och uppföra mig som dessa jävla "baaaaarrrn" hade jag säkert suttit i häkte ett par dagar följt av rättegång. Men inte dessa små änglar, de kan vara tillbaka mindre än 24 timmar senare för samma sak igen.

Jag vet inte men det kanske är såhär man gör i Afrikanska badanläggningar.

Vore bättre gå ut med signalement, så deras landsmän också kan reagera och påverka för att slippa förutfattade meningar och dras över samma kam.

Men men klart att det är helt vanliga ungdomar.
Citera
2017-02-28, 20:15
Medlem
SvartEks avatar
Ny skylt på dörren:

Barn 1-5 = välkomna i målsmans sällskap
Barn 5-15 = välkomna ensamma om ni är simkunniga.
Barn 15-25 = välkomna i målsmans sällskap.
Vuxna = välkomna.

Legitimationskontroll samkörs med försäkringskassan.
Citera
2017-02-28, 20:23
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartEk
Ny skylt på dörren:

Barn 1-5 = välkomna i målsmans sällskap
Barn 5-15 = välkomna ensamma om ni är simkunniga.
Barn 15-25 = välkomna i målsmans sällskap.
Vuxna = välkomna.

Legitimationskontroll samkörs med försäkringskassan.

Nordiska barn och vuxna = Välkomna
Invandrar barn och utlänningar = Inte Välkomna!
Citera
2017-02-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Och varför för i helvete står det aldrig signalement på gärningsmännen? Vad är det för mening att skriva en artikel eller sända en nyhet om man aldrig går ut med vad det var för slags personer som ligger bakom brottet. Spelar signalement ingen betydelse i brottsutredningar häller då om polisen ska förhöra folk. "Nej det var en hen runt 18/45 år som gjorde det"! Jaha och vart kommer man med det.

Ungdomsgäng = Babbar. Anledningen till att journalisterna aldrig skriver ut det är för att de står på babbarnas sida, de skyddar hellre förövarna än offren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in