Citat:
Svenska killar kan bli på fyllan och då bli lättretade, men detta har minskat extremt mycket senaste åren. Nu är det mycket ovanligt att stöta på berusade svenska ungdomar som beter sig illa, om man jämför med exempelvis då jag var ung för 25-30 år sedan. Svenska ungdomar av idag är generellt sett extremt ambitiösa och studerar, och ungdomsfyllan har verkligen rasat.
Jag har mig veterligen aldrig hört talas om ett enda fall av gruppvåldtäkt, raidande på badhus eller raidande på bibliotek som har utförts av en grupp pursvenska ungdomar. Aldrig.
Däremot är det mer eller mindre vardagsmat då det gäller gäng av afrikaner eller MENA, både gruppvåldtäkt och extremt störande och stök av denna typ.
Jag har mig veterligen aldrig hört talas om ett enda fall av gruppvåldtäkt, raidande på badhus eller raidande på bibliotek som har utförts av en grupp pursvenska ungdomar. Aldrig.
Däremot är det mer eller mindre vardagsmat då det gäller gäng av afrikaner eller MENA, både gruppvåldtäkt och extremt störande och stök av denna typ.
Men brottsligheten på våra gator minskar stadigt, johodå. (Enligt SVT/BRÅ, senast igår.)
Jag tillhör den grupp människor som börjat känna en viss hopplöshet över vår situation. Jag tror inte att SD kommer att "lösa" några problem som vi idag står inför, kanske främst pga hur långt gången situationen är.
Jag har släkt som inte för fem öre förstår vad vi står inför, hur situationen är i "utsatta områden" och så vidare. Jag kan inte förklara vad det beror på. Det enda detta säger mig är att det sannolikt ser ut precis så i oerhört många delar av vårat samhälle, där man sitter i sin trygga miljö och inbillar sig att allting står fint till.
Jag var personligen i ett "utsatt område" i jobbet i förra veckan, jag skulle på platsen utföra ett jobb som krävde att jag lämnade min tjänstebil oövervakad. Efter ca 1 timme på platsen när jag kommer till bilen igen har man mitt på ljusa dagen krossat passargerarrutan och rotat i handskfacket där servicebok osv förvarades. (dessa var tydligen inte intressanta då dessa hittades på marken under bilen). I bilen på väg där ifrån sänder man i P3 en intervju med en boende i Rinkeby som utan att skämmas beskyller Polisen för upploppet där förra veckan. Personen kommenterar planer på att öppna en polisstation i området igen med "Jag vet hur det gick sist en polisstation fanns här, den brann ner". (Personen har en viss ton av kaxighet i rösten, som att det är ett faktum polisen borde förstå. Öppna en station här och vi förstör den.) Vem säger så, ogenerat? Utan att inse hur oerhört korkat det låter?
Jag blev tvungen att ventilera lite.