Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-01, 20:05
Medlem
NeroX90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Svenska killar kan bli på fyllan och då bli lättretade, men detta har minskat extremt mycket senaste åren. Nu är det mycket ovanligt att stöta på berusade svenska ungdomar som beter sig illa, om man jämför med exempelvis då jag var ung för 25-30 år sedan. Svenska ungdomar av idag är generellt sett extremt ambitiösa och studerar, och ungdomsfyllan har verkligen rasat.

Jag har mig veterligen aldrig hört talas om ett enda fall av gruppvåldtäkt, raidande på badhus eller raidande på bibliotek som har utförts av en grupp pursvenska ungdomar. Aldrig.

Däremot är det mer eller mindre vardagsmat då det gäller gäng av afrikaner eller MENA, både gruppvåldtäkt och extremt störande och stök av denna typ.

Men brottsligheten på våra gator minskar stadigt, johodå. (Enligt SVT/BRÅ, senast igår.)

Jag tillhör den grupp människor som börjat känna en viss hopplöshet över vår situation. Jag tror inte att SD kommer att "lösa" några problem som vi idag står inför, kanske främst pga hur långt gången situationen är.

Jag har släkt som inte för fem öre förstår vad vi står inför, hur situationen är i "utsatta områden" och så vidare. Jag kan inte förklara vad det beror på. Det enda detta säger mig är att det sannolikt ser ut precis så i oerhört många delar av vårat samhälle, där man sitter i sin trygga miljö och inbillar sig att allting står fint till.

Jag var personligen i ett "utsatt område" i jobbet i förra veckan, jag skulle på platsen utföra ett jobb som krävde att jag lämnade min tjänstebil oövervakad. Efter ca 1 timme på platsen när jag kommer till bilen igen har man mitt på ljusa dagen krossat passargerarrutan och rotat i handskfacket där servicebok osv förvarades. (dessa var tydligen inte intressanta då dessa hittades på marken under bilen). I bilen på väg där ifrån sänder man i P3 en intervju med en boende i Rinkeby som utan att skämmas beskyller Polisen för upploppet där förra veckan. Personen kommenterar planer på att öppna en polisstation i området igen med "Jag vet hur det gick sist en polisstation fanns här, den brann ner". (Personen har en viss ton av kaxighet i rösten, som att det är ett faktum polisen borde förstå. Öppna en station här och vi förstör den.) Vem säger så, ogenerat? Utan att inse hur oerhört korkat det låter?

Jag blev tvungen att ventilera lite.
Citera
2017-03-01, 20:19
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Om du lyssnar på och litar på lösrykta rykten på Flashback, kanske, haha.
Du tror inte svenska killar stökar runt?

Har du någonsin haft rätt? Det måste vara ett veritabelt helvete att aldrig gå efter känsla. Tråd efter tråd efter tråd med liknande händelser som denna och förövarna är i 99 fall av 100 de du håller om ryggen men ändå ska du minsann visa upp ditt fenomenalt usla omdöme. Jag är på riktigt imponerad att du fortfarande lever.

RedAssMan när hen ska handla: "Jaha, var ligger Konsum idag månne? Bara för att den låg i centrum igår och de senaste 12 åren behöver den inte ligga där idag! Vi går mot skogen!".
Citera
2017-03-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Vi har ensamkommande i kommunen men faktum är att de är skötsamma.

Detta är invandrarpojkar vars föräldrar har kommit till Sverige. De flesta är uppvuxna i Bro. Varför föräldrarna inte låser in sina skitungar är en gåta.
Mycket snack om hederskulturer, men det gäller tydligen bara inom den egna inavelsgrenen!
Citera
2017-03-01, 20:45
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Har du någonsin haft rätt? Det måste vara ett veritabelt helvete att aldrig gå efter känsla. Tråd efter tråd efter tråd med liknande händelser som denna och förövarna är i 99 fall av 100 de du håller om ryggen men ändå ska du minsann visa upp ditt fenomenalt usla omdöme. Jag är på riktigt imponerad att du fortfarande lever.

RedAssMan när hen ska handla: "Jaha, var ligger Konsum idag månne? Bara för att den låg i centrum igår och de senaste 12 åren behöver den inte ligga där idag! Vi går mot skogen!".

Aussieredman är betald att sitta och vara kontra. Jag ser ingen annan förklaring.

Jag tror att kommunala simhallar kommer att försvinna om man inte ser till att de som badar måste ha ett registrerat medlemskort med personuppgifter (som ett bibliotekskort).

Det i kombination med kameror skulle göra det svårt för pedofiler och annat löst folk att komma undan. Dra kortet i passérmaskinen och foto tas i kassan, sedan badar man. Tar man en tolvåring på rumpan så fastnar det på kameran och det går snabbt att få identitet på förövare.

Jag vet ju att feminister och vänster inte gillar detta utan de vill helst se att dessa skall få hålla på men vi andra kanske tycker att det är bra?
Citera
2017-03-01, 22:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Aussieredman är betald att sitta och vara kontra. Jag ser ingen annan förklaring.

Jag tror att kommunala simhallar kommer att försvinna om man inte ser till att de som badar måste ha ett registrerat medlemskort med personuppgifter (som ett bibliotekskort).

Det i kombination med kameror skulle göra det svårt för pedofiler och annat löst folk att komma undan. Dra kortet i passérmaskinen och foto tas i kassan, sedan badar man. Tar man en tolvåring på rumpan så fastnar det på kameran och det går snabbt att få identitet på förövare.

Jag vet ju att feminister och vänster inte gillar detta utan de vill helst se att dessa skall få hålla på men vi andra kanske tycker att det är bra?
Möjligt men det spännande är väl isf vilken sida som betalar? Varken du eller jag tror väl att vänstern får mer sympati genom hans inlägg
Citera
2017-03-01, 22:12
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Och de är bara dom som inte har medborgarskap än, har du erhållit permanent uppehållstillstånd blir du en etnisk svensk i statistiken.

De verkar ha behandlad detta lite olika i sin statistik. Ibland benämner de gärningsmännen som "av utländsk härkomst" (sannolikt vittnesuppgifter) och ibland som utländska medborgare (sannolikt faktiskt gripna eller i vart fall kontrollerade). Men när de bara skriver "svensk medborgare" så säger det ju ingenting om svensk eller utländsk bakgrund. Man kan vara svensk medborgare utan att prata ett ord svenska och utan att på något sätt vara en del av svenska samhället i mer än just medborgarskap. När nationalitet/identitet inte kunnat fastställas hos gripna GM så kan man nog utgå från att det handlar om s.k. papperslösa och knappast etniska svenskar.

Men visst, det är lite irriterande hur man verkar vilja göra statistiska svenskar av alla så fort som möjligt, trots att bakgrunden inte slutar ha betydelse för att du fått medborgarskap eller för att du föds på svensk mark. Föds man i en afrikansk enklav i en "svensk" förort och växer upp där med hemlandets värderingar och kultur så är man givetvis mer afrikan än svensk i allt utom medborgarskap. Samtidigt är en andra generationens dansk eller norrman sannolikt lika svensk som en svensk i all väsentligt, så inte helt lätt hur man ska göra. Mitt förslag är att behandla andra generationens invandrare som just sådana men inte klumpa ihop dem till en heterogen grupp utan dela upp dem på flera för att se var problemen finns och var man lyckats med integrationen, då bägge är viktiga lärdomar.
Citera
2017-03-01, 22:13
Medlem
RickRozays avatar

Detta är invandrarpojkar vars föräldrar har kommit till Sverige. De flesta är uppvuxna i Bro. Varför föräldrarna inte låser in sina skitungar är en gåta.

Dom trasiga afrikanska och arabiska ungarna jag stötte på som barn i Stockholmsförorten var jag bodde var antisociala från barn, vilket tyder på att deras föräldrar är lika jävla trasiga dom också.
Det finns en illusion bland vi svenskar att alla människor är reko, men man ser ju arabiska föräldrar örfila sina ungar och då blir det lite som stoppar den ungen från att jävlas med lilla Alfons Åberg.

Föräldrarna är antisociala dom med! Förutom dom som e okej...

Det är (en väldigt stor del) skitmänniskor som fått flytta hit på 30 år. Visst kan man göra mycket för att Sverige ska förbli ett bra, svenskt land, men att reda upp bland det jävla antisociala havet som skapats kommer bli ett jävla jobb.
Senast redigerad av RickRozay 2017-03-01 kl. 22:16.
Citera
2017-03-01, 22:44
Medlem
Vi tar det igen: Varför körde polisen inte hem ungdomarna? Hur ska föräldrarna ens kunna disciplinera sina ungar om de inte VET vad de ställt till?
Citera
2017-03-01, 22:57
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Var det måhända en gigantisk BabyBoom i MENA-länderna vid Millennieskiftet?

De har baby-boom varje år. De kan nog ta mig fan bli dräktiga oftare än både råttor och möss
Citera
2017-03-01, 23:03
Medlem
Somsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Vi tar det igen: Varför körde polisen inte hem ungdomarna? Hur ska föräldrarna ens kunna disciplinera sina ungar om de inte VET vad de ställt till?

Nu är de ju anmälda till socialtjänsten, och då bör de ju ta del av oron om vi är lika i lagen.

Sen om de bryr sig är en annan fråga, och hur mkt socialen bryr sig mer än påtala en annan.
Citera
2017-03-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somson
Nu är de ju anmälda till socialtjänsten, och då bör de ju ta del av oron om vi är lika i lagen.

Sen om de bryr sig är en annan fråga, och hur mkt socialen bryr sig mer än påtala en annan.

Jaha, det har jag missat. Tack. Brukar soc. syssla med sånt här?

Förr i världen när det var bråk vid simhallar och korvmojar (svenskar) minns jag i alla fall inte att soc. blev inblandat?
Citera
2017-03-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Jaha, det har jag missat. Tack. Brukar soc. syssla med sånt här?

Förr i världen när det var bråk vid simhallar och korvmojar (svenskar) minns jag i alla fall inte att soc. blev inblandat?

Förr i tiden då bråk uppstod, skjutsade polisen hem ligisterna och föräldrarna skämdes och gjorde nåt åt problemet med sin avkomma! Nu kopplas soc in för att ungarna inte får nån konsekvens hemifrån....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in