2017-02-28, 18:09
Medlem
bacios avatar
Hur är detta möjligt?
Är det någon som vet mer om denna händelse?

http://www.expressen.se/nyheter/badh...r-ungdomsstok/
Citera
2017-02-28, 18:12
Medlem
pungluders avatar
simhall å stök = kraftig radar varning.
Lika bra å stänga alla simhallar för gott !
Citera
2017-02-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
I dag strax efter klockan tre var det åter dags, när runt 15 av ungdomarna åter försökte tränga sig in i simhallen.
– De ville in, men blev stoppade och blev då aggressiva. Två väktare på plats behövde hjälp och polis tillkallades än en gång, säger Sven-Erik Olsson vid polisens ledningscentral.
– En gosse greps för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd.

Inte bara "ungdomar" den här gången, polisen grep tydligen en "gosse" också.

Ironin når ständigt nya höjder.
Citera
2017-02-28, 18:15
Medlem
Torsuss avatar
När man läser sådant här så tycker jag att det är synd att poliserna inte tog batongerna och krossade deras huvud som ett ägg.

Efteråt hade de alltid kunnat förklara det med:"vi kände oss så hotade"
Citera
2017-02-28, 18:17
Medlem
Gripna igår och i förvar tills hemfärd så hade de inte blivit bråk även idag, även kunnat hålla öppet imorgon
Citera
2017-02-28, 18:17
Medlem
SilentVictorys avatar
Hur?
Genom att öppna asylboenden lite var stans och importera främlingar så sker sådant här runt om i landet.

Vad är lösningen då kanske du undrar?
Jo, stänga gränserna och repatriera alla som inte är etniska svenskar och som verkligen har skyddsbehov (fast Sverige är ju aldrig det första säkra landet). Så det finns ingen anledning att ta sig hit överhuvudtaget.
Citera
2017-02-28, 18:20
Medlem
bacios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
simhall å stök = kraftig radar varning.
Lika bra å stänga alla simhallar för gott !

Med tanke på att det allt oftare sker "stök" i simhallarna så kanske det bör vidtas åtgärder.
Jag är inte av den åsikten att man skall skilja på män och kvinnors möjlighet att bada i form av att införa olika "badtider".

Att brotten eller "stöket" på badhusen, lavinartat har ökat vet vi. Jag drar ohämmat en koppling till följande: http://www.abcnyheter.se/polisen-ove...re-forra-aret/

Om än OT...
Senast redigerad av bacio 2017-02-28 kl. 18:22. Anledning: "Baktider" hahaha
Citera
2017-02-28, 18:22
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacio
Med tanke på att det allt oftare sker "stök" i simhallarna så kanske det bör vidtas åtgärder.
Jag är inte av den åsikten att man skall skilja på män och kvinnors möjlighet att bada i form av att införa olika "baktiden".

Att brotten eller "stöket" på badhusen, lavinartat har ökat vet vi. Jag drar ohämmat en koppling till följande: http://www.abcnyheter.se/polisen-ove...re-forra-aret/

Om än OT...

Låter som fakenews, måste vara bra mycket högre än 80%.
Citera
2017-02-28, 18:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacio
Jag är inte av den åsikten att man skall skilja på män och kvinnors möjlighet att bada i form av att införa olika "badtider".

Om än OT...

Enkla kommer väl bli att stänga hallarna. Här fanns det alltså en väktare i går (antagligen så standardbemanning) idag fanns det två väktare på plats. Öppnar det på torsdag igen kommer de väl försöka med minst fyra väktare då. Detta alltså kostnad i lön utöver drift och all övrig personal. Många andra kommer sedan tveka att besöka simhallen ifråga. Vilket då inom sinom tid leder till att det kommer kosta för mycket.
Citera
2017-02-28, 18:30
Medlem
Andrew Martins avatar
https://www.google.se/url?sa=t&sourc...WjhBOiUlG1gKiw

Vardagsmat i det politiska prestigebygget Angered arena.
Citera
2017-02-28, 18:33
Medlem
Badet akutstängs enligt Expressen.

Citat:
I går satte 20 stökiga ungdomar skräck i de badande i Bro simhall – och avlägsnades av polis.

I eftermiddags försökte runt 15 av dem att åter tränga sig in på badhuset, och åter var polisen tvungen att ingripa.

– Man har nu stängt badet för resten av dagen. Det kommer att hålla stängt också i morgon, säger Sven-Erik Olsson vid polisens ledningscentral.
Citera
2017-02-28, 18:37
Medlem
Somsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Låter som fakenews, måste vara bra mycket högre än 80%.

Två dagar i rad på samma simhall. Inget fake här inte, bara ett "ungdomsgäng" inget ovanligt med det.

Ryktet på byn säger att det eskalerade av att gårdagens stökungdomar inte fick komma in i dag. Småungar i panik, det får man räkna med i vårat nya samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in