Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-22, 22:17
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HinttiSaunaPeitto
Faktiskt har jag liknande åsikter. De har sin (o)kända podd samt youtube och Instagramkontot som enligt mig någon fjortis administrerar.

Man får helt enkelt se hur det utvecklas, men har svårt att tro att de faktiskt får över 4%.

Nu har ju den okända podden ganska många lyssnare, deras jewtubekonto så pass många tittare att #jagärhär började massanmäla samt ett insta som en fjortis som du uppmärksammar.

Rätt bra för ett alternativ som nyss startade.
Citera
2018-06-22, 22:22
Medlem
Citat:
Okej. Det är bra. Svårt för mig att veta som inte använder sociala medier.

Hmm borde kanske hjälpa dem istället för att stjälpa.

Okej, ja det tycker jag absolut. I detta parti finns kompetens, sprängkraft och potential. Det är lätt att klaga på inaktivitet men jag tycker de håller en helt okej nivå, de har ändå hållit torgmöten, flygbladsutdelningar osv och mer kommer det givetvis bli. Det mest intressanta blir på Almedalsveckan, där hoppas jag de tar vara på tillfället och skapar lite rubriker.
Citera
2018-06-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nu har ju den okända podden ganska många lyssnare, deras jewtubekonto så pass många tittare att #jagärhär började massanmäla samt ett insta som en fjortis som du uppmärksammar.

Rätt bra för ett alternativ som nyss startade.

Vad får AfS i opinionsundersökningar?
För har de ökat från t.ex. 0 till 2 procent på ett år så behöver de lägga på ett kol, för arbetar AfS i samma takt hinner de inte upp till 4%.
Citera
2018-06-22, 22:43
Medlem
Citat:
Vad får AfS i opinionsundersökningar?
För har de ökat från t.ex. 0 till 2 procent på ett år så behöver de lägga på ett kol, för arbetar AfS i samma takt hinner de inte upp till 4%.

Alternativ för Sverige har inte funnits ett år, de startade i Mars detta år om jag minns rätt. De har inte redovisats enskilt i opinionsundersökningar, så det är lite svårt att veta, men YouGov har tidigare sagt att de låg nära 2% och i senaste undersökningen hamnar kategorin Övrigt, där Afs räknas in, på 3.4%. Så ungefär 3% skulle jag gissa på att de har i nuläget.
Citera
2018-06-23, 02:20
Medlem
StillaHavets avatar
Tillbaka efter kvällens festiviteter. Det är slående hur många som är glada för SD:s fina siffror. De flesta har en bild av SD man stödjer. Någon djupare kunskap har man inte utan bara att SD är emot massinvandring. Några tankar om skillnad mellan återvandring och integration finns inte. Skrämmande okunskap och mer ett ytligt ställningstagande.

Jag tror att om AfS vill komma in måste man noga ta reda på allt om dem som idag har för avsikt att rösta på AfS och som valt att bli medlemmar och varför. Sedan försöka rikta sitt budskap mot denna grupp. De breda lagren som idag stödjer SD kommer inte att överväga AfS eftersom man röstar ungefär som sossarna länge gjorde. Man trodde S var ett arbetarparti. Många tror idag att SD är det parti som har den skarpaste politiken.

Det positiva är att allt jag hör är t.o.m. tuffare än AfS politik. Folket är mer radikala än AfS i sina kommentarer men de flesta har inte ännu förstått att de ligger närmare AfS i sin åsikt än SD.

AfS kommer växa på sikt då mångas åsikt ligger närmare AfS än SD. Nu gäller det att agera kortsiktigt taktiskt för att fånga in de som ligger närmst till för att ge AfS sitt stöd. Exakt hur måste partiledningen fundera på.
Citera
2018-06-23, 07:00
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Slöseri med pengar? En asylsökande kostar i snitt 70 000 kronor per år resten av dennes liv. Du menar att det är "billigare" att låta det fortgå?
Om man utgår ifrån svensk lagstiftning och internationella konventioner så har enbart 10% av alla människor som fått permanent uppehållstillstånd sedan 80-talet varit riktiga flyktingar. Detta tyder på ett enormt stort asylbedrägeri, och att majoriteten har fått det på felaktiga grunder. Bara för att bedrägeriet skedde för 18 år sedan gör det inte bedrägeriet till mindre "farligt" eller vedervärdigt. Sverige hade tjänat otroligt mycket på att utvisa dem flesta asylinvandrare. Dock så är enbart frågan hur hårt man är villig att gå ur ett rent moraliskt perspektiv. Helt ärligt för mig så prioriterar jag Sverige och svenskarnas överlevnad framför allt annat, och det är enbart möjligt med en stor återvandring.
Med det sagt så är ju inte mänskligt lidande något bra, och borde såklart motverkas i all dess form.
Ja. Hur många har fått asyl de senaste 20 åren? 600 000? Vad är det som ska kollas egentligen? Skicka tillbaka alla istället för att kolla isf. Istället för att gå igenom alla de här hundratusentals personernas ansökning igen, så kasta ut de som är/varit kriminella och aldrig jobbat istället. Där har vi en bra idé som inte är verklighetsfrånvänd. Inga tramsförslag tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
SD vill ju knappt skicka ut några alls. Har de ens yttrat sig om att skeppa hem alla skäggiga afghaner i höst? Repatriering är inte direkt SD-mantrat.
Jag vet inte. Men skulle SD bestämma där så kommer de skickas ut förr eller senare, antingen för att de är kriminella och/eller för att de ljugit sig till asylen. Hur som helst är SD mer realistiska för stunden och inte AFS.
Citera
2018-06-23, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Ja. Hur många har fått asyl de senaste 20 åren? 600 000? Vad är det som ska kollas egentligen? Skicka tillbaka alla istället för att kolla isf. Istället för att gå igenom alla de här hundratusentals personernas ansökning igen, så kasta ut de som är/varit kriminella och aldrig jobbat istället. Där har vi en bra idé som inte är verklighetsfrånvänd. Inga tramsförslag tack.

Jag vet inte. Men skulle SD bestämma där så kommer de skickas ut förr eller senare, antingen för att de är kriminella och/eller för att de ljugit sig till asylen. Hur som helst är SD mer realistiska för stunden och inte AFS.
SD Liberterianen Paula Bieler skrev på SVT Opinion 2015:

"Framkommer det att personer inte delar partiets syn på öppen svenskhet och en identitetsbaserad kulturnationalism kan dessa inte heller vara medlemmar."

Det säger precis allt vad ni i SD kan förvänta er för "hårda tag mot invandringen" när Heja Jimmie dragit

Sju-klövern är död, leve åtta-klövern!
Citera
2018-06-23, 10:26
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Alternativ för Sverige har inte funnits ett år, de startade i Mars detta år om jag minns rätt. De har inte redovisats enskilt i opinionsundersökningar, så det är lite svårt att veta, men YouGov har tidigare sagt att de låg nära 2% och i senaste undersökningen hamnar kategorin Övrigt, där Afs räknas in, på 3.4%. Så ungefär 3% skulle jag gissa på att de har i nuläget.
lol nej, bara Feministiskt Initiativ fick 3.12% i förra valet, och Piratpartiet fick 0.43%, och det blir nog liknande siffror för dessa två partier i detta val. Så AfS lär inte äta upp nästan hela övrigt kakan i år. Får AfS 1% i det här valet så får de faktiskt vara supernöjda. Jag tror inte att AfS kommer få mer än 1%.
Citera
2018-06-23, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
lol nej, bara Feministiskt Initiativ fick 3.12% i förra valet, och Piratpartiet fick 0.43%, och det blir nog liknande siffror för dessa två partier i detta val. Så AfS lär inte äta upp nästan hela övrigt kakan i år. Får AfS 1% i det här valet så får de faktiskt vara supernöjda. Jag tror inte att AfS kommer få mer än 1%.

Fi var särredovisade och ingår inte i gruppen övriga.
Citera
2018-06-23, 10:34
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Fi var särredovisade och ingår inte i gruppen övriga.
Jaha okej, I stand corrected. Ja då kanske AfS har bättre framtidsutsikter.
Citera
2018-06-23, 10:40
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo

Ja, vill man inte skicka hem särskilt många så är det ett bra alternativ att rösta på SD.
Citera
2018-06-23, 10:52
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Nöjda får de vara om de når 2,5% eller mer. Tror folk generellt underskattar potentialen hos AfS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in