Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 08:46
Medlem
SD tappar uppenbarligen 1,6 procent i Sentios senaste mätning.
Samtidigt ökar övriga övriga med 0,8 procent.Lägg till särredovisning av det offsidestående Piratpartiet.

Jag tycker att allting pekar på plus 2 procent för AfS i nuläget.
Citera
2018-04-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
SD tappar uppenbarligen 1,6 procent i Sentios senaste mätning.
Samtidigt ökar övriga övriga med 0,8 procent.Lägg till särredovisning av det offsidestående Piratpartiet.

Jag tycker att allting pekar på plus 2 procent för AfS i nuläget.

Finns siffrorna tillgängliga nånstans? Chang verkar ha gömt dom bakom betalväggen.
Citera
2018-04-17, 09:47
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Haha samma konservativa förlorarattityd. Alltid vara den svaga parten som är beredd att kompromissa.

Allting går, men med en bunt defaitistiska nollor så kommer inget att hända någonsin, för stora förändringar kräver rejäl ansträngning och risker, oja usch, bäst att förhandla istället...

Inte en jävla chans i helvetet att jag är beredd att ge bort halva landet till massa otacksamma invandrare och landsförrädare. Bekväma konservativa är bland det värsta som finns.
Jo, att tro att "mjuka", "taktiska" SD kan styra upp något i Sverige, det är lika naivt tänkande som att dialogpoliser kan styra upp något i förorten. Ens om man tror att SD alls har någon sund politik i botten. Tala om "bortkastad röst"!

Sen tror jag förvisso samma kritik går att applicera på AfS. Särskolan Helgeandsholmen är inte var den politiska makten i Sverige främst ligger, och parlamentarisk partipolitik blir ett effektivt redskap för politisk förändring främst som reklampelare och ankare i den offentliga diskussionen för en organisation och rörelse som arbetar bredare med aktivism, propaganda, media, organisering etc. Jämför det parallellsamhälle S byggde upp med fack, egen press och hela KF-rörelsen när arbetarrörelsen tog makt.

AfS har förvisso ett öppnare förhållande till såväl alternativmedia som den bredare nationalistiska rörelsen i allmänhet än vad SD har. Det är braI längden räcker det inte till, inte när saker till slut verkligen ställs på sin spets, då krävs en fastare helhetsstruktur i linje med vad som finns hos NMR.
Citera
2018-04-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Sen tror jag förvisso samma kritik går att applicera på AfS. Särskolan Helgeandsholmen är inte var den politiska makten i Sverige främst ligger, och parlamentarisk partipolitik blir ett effektivt redskap för politisk förändring främst som reklampelare och ankare i den offentliga diskussionen för en organisation och rörelse som arbetar bredare med aktivism, propaganda, media, organisering etc. Jämför det parallellsamhälle S byggde upp med fack, egen press och hela KF-rörelsen när arbetarrörelsen tog makt.

AfS har förvisso ett öppnare förhållande till såväl alternativmedia som den bredare nationalistiska rörelsen i allmänhet än vad SD har. Det är braI längden räcker det inte till, inte när saker till slut verkligen ställs på sin spets, då krävs en fastare helhetsstruktur i linje med vad som finns hos NMR.

Helt riktigt. Och det är därför AfS inte bör prata i termer om att "rädda Sverige", som om det vore en uppgift svenska folket ska lägga i händerna på politiker. Man måste arbeta både politiskt och med att påverka kulturen. Utan en verklig etnisk medvetenhet bland svenskar (eller vita i allmänhet i Sverige), och organisering på olika nivåer, är vi i längden ett lätt byte. En del AfS:are verkar vara med på det tåget, andra har fortfarande en kulturnationalistisk barlast att göra sig av med.
Citera
2018-04-17, 10:38
Medlem
Alfheims avatar
AfS internationella nationalism fortsätter du med en fransk variant av kampanjfilmen för att få Front Nationals väljare att donera pengar till partiet:

https://donate.alternativforsverige.se/fr/
Citera
2018-04-17, 11:37
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
AfS internationella nationalism fortsätter du med en fransk variant av kampanjfilmen för att få Front Nationals väljare att donera pengar till partiet:
https://donate.alternativforsverige.se/fr/

Kasselstrand motiverar den franskspråkiga kampanjen på AfS hemsida:
Citat:
Alternativ för Sverige lanserar idag en film riktad till Front Nationals väljare med en vädjan om ekonomiskt stöd till vår valkampanj. Att vi vänder oss till Frankrike är naturligt. Frankrike är ett land vars invandringsproblem är minst lika stora som i Sverige. Tillsammans med Belgien och Tyskland tillhör vi de allra svårast drabbade länderna i Europa. För mig som nationalist och Europavän har det alltid varit självklart att svenskar, fransmän och andra europeiska folk kämpar inte bara för våra respektive nationer utan även för vårt gemensamma Europa. Samarbete gör oss starka.

Han kritiserar också SD för att partiet tog avstånd i från Front National och tvingade SDU att avbryta samarbetet med FN, ett samarbete som AfS planerar att återupprätta när det kommer in i EU-parlamentet nästa år:

Citat:
I juni 2014 tvingades jag av partiledningen i Sverigedemokraterna att avbryta samarbetet med Front National. Två veckor senare blev de Frankrikes största parti i Europaparlamentsvalet med 25% av rösterna.

Jag såg det som ett stort misstag att SD valde att ta avstånd från Front National och istället ingå i EFDD-gruppen. Nigel Farage och UKIP i all ära, men våra närmaste allierade fanns - och finns fortfarande - i ENF-gruppen, inte i det politiska sammelsurium som EFDD utgörs av.

När Alternativ för Sverige tar plats i Europaparlamentet i juni 2019 ser jag det som en självklarhet att verka för ett samarbete med Front National.

https://alternativforsverige.se/aidez-nous-aidez-la-su%C3%A8de/
Citera
2018-04-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Jo, att tro att "mjuka", "taktiska" SD kan styra upp något i Sverige, det är lika naivt tänkande som att dialogpoliser kan styra upp något i förorten. Ens om man tror att SD alls har någon sund politik i botten. Tala om "bortkastad röst"!

Jag borde kanske ha varit tydligare. Jag är ingen fanboy av varken AfS eller SD. Jag kommer inte ens att rösta på någotdera. Nej jag tror inte att "den demokratiska processen" kommer att lösa något. Jag ser parlamentarismen mer som ett medel för nationalister att skjuta fram sina positioner, inte så mycket annat. Det vore en stor propagandavinst om ett ännu mer "högerextremt" parti kom in i riksdagen. Det jag reagerade på i hans inlägg var just "vi måste vänta och hoppas på tvåstatslösning".

Det AfS kan bidra med som sagt att ta ifrån monopolsfrågan från SD, så att de kan sluta att hora ut sig och både kunna äta kakan och ha den kvar. AfS lägger dessutom mycket större vikt på etnicitetens betydelse och på repatriering vilket SD i praktiken ej gör (förnekar helt att vi finns biologiskt och vad gäller repatriering är de ej trovärdiga med tanke på Åkessons övriga utspel). AfS är i princip viktiga för debatten, och framför allt normaliserandet av nationalism och att de finns som ett alternativ till SD. Kommer AfS eller SD kunna göra Sverige svenskt igen? Med största sannolikhet inte, men de är viktiga verktyg (även om SD blir mer och mer skadligt och korrupt för varje månad som går, de erkänner ju inte ens vår existens för bövelen).

Jag hatar helt enkelt det defaitistiska tänket att vi ska kompromissa bort våra mål av bekvämlighetsskäl, så simpelt i princip.
Senast redigerad av IKN 2018-04-17 kl. 13:31.
Citera
2018-04-17, 13:57
Medlem
HejaFinlands avatar
När bildade de AfS?

Den 11 Februari 2017 skriver SvR att de lämnat in en registrering till Valmyndigheten men de skall ha haft någon Lördag innan hade de ett mingelparty om det nya partiet så då måste det ju redan ha bildats innan partyt. Bjuder de in personer dit bör de haft ett par veckors framförhållning så partiet måste ju ha bildats tidigast i januari 2017.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6628098
Citera
2018-04-17, 16:13
Medlem
Kasselstrand och Ahl skriver om massåtervandringen på Fria Tider.
Citat:
Till att börja med ska alla med bakgrund i ett annat land automatiskt skickas hem efter avtjänat straff (eller ännu bättre, avtjäna sitt straff i fängelse i hemlandet) om de begått grova brott eller upprepade mindre förseelser, och deras medborgarskap ska kunna dras in. Polisen ska få resurser och utvidgade befogenheter för att lättare hitta illegala invandrare. Dessutom ska alla uppehållstillstånd omprövas. De invandrare som belastar systemen utan att bidra med något ska få sina uppehållstillstånd indragna. Anhöriginvandrare med uppehållstillstånd måste kunna försörjas av den som är anknytningsperson, om de inte arbetar själva. Medborgarskap ska kunna omprövas för alla de som erhållit detta men misskött sig på olika sätt.

http://www.friatider.se/vi-backar-aldrig-om-mass-tervandringen
Citera
2018-04-17, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Kasselstrand och Ahl skriver om massåtervandringen på Fria Tider.

http://www.friatider.se/vi-backar-aldrig-om-mass-tervandringen

Så underbart. Solen skiner, temperaturen ökar och energin likaså. Bra att de är tydliga.
Citera
2018-04-17, 16:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När bildade de AfS?

Den 11 Februari 2017 skriver SvR att de lämnat in en registrering till Valmyndigheten men de skall ha haft någon Lördag innan hade de ett mingelparty om det nya partiet så då måste det ju redan ha bildats innan partyt. Bjuder de in personer dit bör de haft ett par veckors framförhållning så partiet måste ju ha bildats tidigast i januari 2017.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6628098

Fråga inte oss, fråga Gustav Kasselstrand.
Citera
2018-04-17, 18:09
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag förstår inte varför AfS är så sugna på att skicka grovt kriminella invandrare att avtjäna sina straff i hemlandet. Visst det underlättar ju med utvisningen och kostar väl mindre antar jag. Men har ni förtroende för att andra länder ser till att dessa kriminella får avtjäna sina straff? Svenska fängelsen kanske behandlar kriminella bättre men då ska man ha i åtanke att AfS vill göra så svenska fängelsen inte blir som en "semester" för kriminella, att man verkligen inte vill åka i svenskt fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in