Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-18, 19:02
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Judinnan Katerina Janouch pratade tydligen rätt så länge med Kasselstrand vid AfS lanserande, men det bidde inget mer…så kort därefter joinade hon MED istället, vars judiska bög till partiledare Ilian Sadé direkt satte upp henne på MED:s riksdagslista, samt gav henne i princip fria tyglar att agitera sina åsikter.

Instämmer nog med baggebo1 inställning beträffande alla eventuella agitatorer med lång dokumenterad prosionistisk inställning, både här på fb. men även annorstädes att: …”så det finns det inget så lätt sätt att rensa ut infiltratörer och antisvenska element ur en rörelse som att ta en tydlig antiisraelisk ställning och stå fast vid den.”

Och. Infiltrerat i princip samtliga våra riksdagspartier, ja det har de onämnbara gjort i flera år, förutom då alla övriga delar utav vårt etablissemang, och då i synnerhet rättsväsendet. Men nu har sionisterna även lyckats infiltrera och kontrollerar SD, ett parti som tidigare anklagats för att vara ett nazistiskt parti (!?) Då förstår nog alla hur effektivt sionisterna arbetar. Så, det tål att upprepas, att ser jag överhuvudtaget en israelisk flagga på något av AfS möten så går jag ur partiet och börjar tamefan motarbeta dem. Man ska alltid vara vaksam mot infiltration. I politiken är det inte enbart ideologin som är det viktiga utan framförallt personerna som leder partiet. Se bara hur snabbt utför det har gått med det f.d. så hederliga sunda gamla bondepartiet Centern, när dekadenta bögar som ”Ulrica” och liberala Bilderbergsdeltagande globalisten Annie Lööf har tillåtits kapa partiet. Sorgligt.
Dekadenta Stureplanscenterns Fredrick Federleys alter ego ”Ursula” intervjuas här av en annan bög från Bonnierägda TV4:
https://www.youtube.com/watch?v=jo7WgT9torw

Hoppas även Jeff Ahl som ofta brukar lyfta just Kent Ekeroth till skyarna (tyckte dock också Ekeroth var en behövligt skarp debattör i riksdagen förut), läser det som många tycker om frågan, här just nu.

*Samhällsnytt (samnytt.se) f.d. Avpixlat, är ju ursprungligen juden Ekeroths baby och arbetar således fortfarande för deras judiska intressen först och därefter för SD:s. Ekeroth har tidigare upplåtit sitt personliga bankgiro för donationer till Avpixlat.
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/almedalen/article21025457.ab

*Nyheter Idag (nyheteridag.se) drivs av juden/zigenare Chang Frick, tidigare aktiv inom SD, men ägs alltså av juden och den homosexuelle partiledaren Ilian Sadé. Att den sajten vägrar särredovisa, märk väl - enbart - AfS i OU är således mycket TALANDE. Bojkotta skiten.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Fria Tiders kommentarsfält fick lov att stänga ned valåret 2014 pga. av all judekritik då, mot i synnerhet frimuraren, Bilderbergaren, Trilateral Commission m.m. juden Zbigniew Brzezinski.
(FB) Bilderberg 2018
Ambassadör vid amerikanska ambassaden i Stockholm var då juden Mark Brzezinski, som sossarna sprang till och ”diskuterade” pågående val med…
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/article17223775.ab

Men som sagt läs gärna kommentarsfältet under den hotfulla krävande Torssell artikeln, men även vid Katerina Janouchs tweet. De flesta svenskarna är numera bevisligen så trötta på ökenfolkets ständiga krigande och vill helst bara att vi ska hålla oss neutrala och sätta Sverige och de svenska medborgarna först. Så vi får väl hoppas att AfS gör så, i fortsättningen också?
Citera
2018-06-18, 19:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Vitpillrade budskap är nyckeln till framgång.

Exakt!

Vissa här i tråden är så svartpillrade att man tror att de, liksom Obelix, blev tappade i svartpillergrytan som barn.

Citat:
En oacceptabel samhällsutveckling ska helt enkelt inte accepteras. Frågan som ska besvaras är inte om, utan hur.

Kloka ord. Och ja, Kasselstrand är klockren här.
Citera
2018-06-18, 19:45
Medlem
wwrs avatar
Citat:
frimuraren, Bilderbergaren, Trilateral Commission m.m. juden Zbigniew Brzezinski.
Jag vågar absolut inte ge mig in i detta men jag tror inte Zbig var av judisk börd.

Hoppas AfS får igång lite aktiviteter, även tråden skulle vinna på det.
Citera
2018-06-18, 19:51
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag vågar absolut inte ge mig in i detta men jag tror inte Zbig var av judisk börd.

Jodå, i allra högsta grad. Och får du tid så ska du läsa hans bok, ”The Grand Chessboard”. Det kommer att ge dig en helt ny dimension när det gäller att förstå hur världen fungerar.
Citera
2018-06-18, 20:03
Medlem
Expohunters avatar
AfS ska inte ge sig in i judedebatten alls. Punkt slut. De ska vara medvetna om makten, kritisera banksystemet, inhemsk och utländsk politik, gärna mycket av ekonomisk karaktär. Men aldrig falla i judefällan.

Här gäller det extrem fingertoppskänsla. Men jag är övertygad om att de grejar det.
Citera
2018-06-18, 20:16
Medlem
Doktor Porks avatar
Vad gäller frågan om Torsells inlägg om Israel och Palestina så tycker jag inte man bara kan betrakta detta som vilket inlägg som helst i debatten. Ja, det är bra att AfS nämns, ja det är en möjlighet att klargöra sin politik (vilket givetvis är att vi har viktigare saker för oss än att gräva ner oss i frågan) och ja det är möjligt att han skriver annat som är läsvärt. Det ändrar inte det faktum att han förtjänar att få skit för den här typen av inlägg i debatten, för det handlar om sättet han för fram det på. Han skriver:
Citat:
Innan jag fortsätter kan det vara bra för läsarna att känna till min ståndpunkt. Jag försvarar det judiska folkets rätt till sitt eget land och det judiska folkets rätt att själva forma sin framtid. Jag är emot en tvåstatslösning för Israel.
Minsta tvekan från Afs på den punkten gör att jag bedömer att partiet för alltid kommer att vara dömt att stå utanför riksdagen.

[…]

Det svenska erkännandet av Palestina avviker från alla demokratiska staters tillvägagångssätt. Demokratiska nationer anser att det inte går att erkänna en stat som inte existerar och som företräds av terrororganisationer som har ställt in allmänna val.
Min fråga i all välmening är: vilken ståndpunkt har Alternativ för Sverige?
Ett oklart eller ofullständigt svar betraktar jag som att Afs intar en Israelfientlig hållning och därmed är beredd att dra med sig den nationella rörelsen ut i nazismens ödsliga tassemarker.
Jag kan hålla med om att den svenska debatten ibland är obalanserad från vänsterkanten som helt oreserverat stödjer Palestina i alla lägen oavsett vad som hänt. Samtidigt saknas det ju balans från vissa högerdebattörer också som inte verkar kunna se ett enda fel och helt okritiskt sväljer proisraeliska positioner. Jag kan hålla med om att det går att diskutera hur man gick vidare med att erkänna Palestina på ett rätt klantigt sätt där man gjorde sig osams med alla, men det gör knappast det till någon helt extrem ståndpunkt att erkänna Palestina utan snarast något majoriteten av världens länder gör, inklusive flera EU-länder och Natomedlemmar i Östeuropa vid tiden för beslutet.

http://www.dagensarena.se/innehall/har-ar-landerna-som-erkant-palestina/

Vad gäller att diskutera frågan om en tvåstatslösning är detta inte okontroversiellt ens i Israel. Från 2014:
Citat:
In the question that presented possible long-term solutions, partition of the country was the most popular, preferred by 28 percent of those polled. At the same time, two other possibilities were not far behind: “Continuation of the present situation” is favored by 25 percent; and an apartheid state model – “one state, in which the Palestinians will have limited rights,” as the question phrased it – is preferred by 23 percent of Israelis. Only 10 percent said they would opt for a state in which all citizens will have equal rights.
https://www.haaretz.com/most-israelis-still-want-two-states-1.5253859

Och en lite färskare artikel från 2017:
Citat:
The joint poll sought to ascertain the current level of support for the idea of a one-state solution “by which Palestinians and Jews will be citizens of the same state and enjoy equal rights.”

Support for the idea was high among Israeli Arabs, standing at 56%. But only 36% of Palestinians and 19% of Israeli Jews said they support it. Support among Israeli Jews was higher among Judea and Samaria residents, 26%.

When Israeli Jews were asked if they are for or against the annexation of the West Bank without granting the Palestinians full citizen rights, twothirds said they were against and only 31% said they supported it.

[…]

The two-state solution is supported by a majority of Israelis, including 50% among Jews and 82% among Arabs.

But among Palestinians, only 44% supported what is known as the two-state solution in a general question testing the concept without giving specific details about an agreement.
https://www.jpost.com/Arab-Israeli-Conflict/Huge-majority-opposes-one-state-solution-481801

Uppenbarligen är även den Israeliska interna debatten djupt splittrad i frågan. Att då som Torsell gör kräva en specifik åsikt i en konflikt på en annan jävla kontinent som ett litmustest för om han kan stödja ett nationalistiskt svenskt parti gör ju att man kan börja fundera på var hans lojaliteter ligger. Att sitta och kräva svar av Alternativ för Sverige för hans egen åsikt i frågan för att partiet överhuvudettaget ska ha legitimitet (det enda absoluta kravet av den digniteten borde väl snarare vara att erkänna att svenska folket finns, och att man alltid sätter de intressena först) är INTE ett råd i all välmening, utan ett försök att få partiet att fastna i ett minfält i en helt irrelevant fråga där det är helt onödigt att inta en så specifik och laddad position som något slags patetiskt sionistalibi i tron att man inte kommer få kritik av svensk vänstermedia.
Senast redigerad av Doktor Pork 2018-06-18 kl. 20:19.
Citera
2018-06-18, 20:32
Medlem
Doktor Porks avatar
För övrigt lite synd att vi inte diskuterat Gustavs tal till nationen mer. Det är det klart bäst producerade talet utanför riksdagen. Man har trots mindre resurser lyckats hitta någon form av konferensrum som ändå skapar tillräckligt mycket auktoritet när han håller talet att det funkar riktigt bra.

Det är också väldigt tydligt att han i det här talet till stor del likställer svenskar med etniska svenskar och det svenska folket. Absolut ingen eftergift alls till SD:s öppna svenskhet och den mycket märkliga åsikten i Sverige att det inte finns ett svenskt folk och att svenskhet bara handlar om medborgarskap. Bra med tydlighet på den punkten. Det går naturligtvis att bo i Sverige och vara en del av den svenska kulturella gemenskapen ändå, men det här punkten är ändå viktig just eftersom det här handlar om att förneka oss svenskar rätten att ha ett kollektivt gruppintresse och någon form av större äganderätt till det här landet än vad "invandrare som kommer hit mitt i livet" har, för att citera Reinfeldt.

Om vi inte erkänns som grupp, kan vi naturligtvis inte som grupp ha synpunkter på att det transfereras stora mängder offentliga medel till invandrare, för vi är ju alla svenskar och bor alla i Sverige, och då har ju alla lika stor rätt till allt.
Citera
2018-06-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Javisst, det har varit konflikt på olika sätt så länge man haft svarta i USA. Å ena sidan Jim Crow, å andra sidan det motsatta som vi har idag. Att som idag gå in helhjärtat för lutheransk skuld är synnerligen dåligt. För det uppmuntrar bara de svarta att bete sig illa och ständigt kräva mer. USA är f.ö. en sedelärande historia om vad som händer när man planterar in ett större kollektiv av annan etnicitet/ras i nationen. Det blir ett evigt problem som aldrig gör att lösa. Hur snälla och ursäktande de vita än är, så kommer de svarta alltid komma ihåg vad som hänt (slaveriet), och vara fullt medvetna om att de är en annan etnisk grupp med andra intressen. Någon harmoni kommer det aldrig att kunna bli.

Om man tror på arvsynd, dvs att man övertar sina förfäders synder, kan slaveriet ju vara ett argument. Men OK, om vi säger att dagens svarta i USA ännu 150 år efter slaveriets upphörande lider av konsekvenserna har de ett argument.

Men de som kommit till Sverige har kommit frivilligt och bett oss om hjälp, och vi har gett dem väldigt mycket hjälp. Bostad, uppehälle, läkarvård, tandvård, fickpengar, tolkhjälp, utbildning. Men de klagar över att de är så illa behandlade, de beter sig illa och kräver ständigt mer.

Så kanske det är så som du säger att detta att plantera in större kollektiv av annan ras/etnicitet i nationen leder till problem som aldrig kan lösas?
Citera
2018-06-18, 21:18
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Dom är ganska laidback för att vara val 3 månader bort, det är en grav självöverskattning och tro att man kommer in i riskdagen om man inte ordnar torgmöten 4 gånger i veckan som kompensation för att uppstarta sent, det finns ingen ny-dekormati-effekt att hämta med den här konkurrensen som inte fanns då, förlitar sig på missnödja SD-väljare räcker inte, då andelen nöjda SD-väljare pinsamt no gär fler, alltså måste man rikta sig till vanligt fölk, och där är man osynliga

2,5 % & min röst får dom
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-06-18 kl. 21:22.
Citera
2018-06-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Eller så är det invandringskritiska kommentatorer som inte har så höga tankar om kvinnor. Ser ett mönster.

Källa på att hon har alla dem som ex?

Joakim Isheden, (FB) Skvaller om de kvinnliga SDU-topparna?.

Johnny Skallin, (FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd.

Adam Berg, (FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd.

Ser inte alls stabilt ut.
Citera
2018-06-18, 21:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Det är också väldigt tydligt att han i det här talet till stor del likställer svenskar med etniska svenskar och det svenska folket. Absolut ingen eftergift alls till SD:s öppna svenskhet och den mycket märkliga åsikten i Sverige att det inte finns ett svenskt folk och att svenskhet bara handlar om medborgarskap.

Medan Åkesson säger (at 22:05): https://www.youtube.com/watch?v=BSz5p06gvFw

"Man är hjärtligt välkommen in i den svenska gemenskapen, oavsett om man är född i Sverige eller någon annan del av världen."

* SD's ständiga knee-jerk reflex att hela tiden välkomna nya människor hit, från hela världen, är illavarslande. AfS vill tvärtom vända på flödet. Väldigt skillnad!

* Välkomnandet i ovanstående kontext kan i.o.f.s. tolkas som integration av redan härvarande. Även här har AfS en helt annan linje. Dvs att de som inte redan lyckats integrera sig, aldrig någonsin kommer att bli integrerade, och så klart inte heller med hjälp från politiker som Åkesson. Väldig skillnad!

* AfS erkänner inte bara etniska svenskars existens, utan alla folken runt om i världen, och deras många karaktäristiska olikheter. Vilket gör att man har väldigt olika förutsättningar att kunna bli en harmonisk del av den svenska kulturella gemenskapen. T.ex. ungrare har mycket goda förutsättningar, med somalier får betraktas som chanslösa. Väldig skillnad!
Citera
2018-06-18, 22:10
Medlem
JustZlatans avatar
Herregud vad stel Kasselstrand är. Han är ingen bra talare, läser innantill som en mellanstadieelev. Haha.. fortsätt skäm ut er själva.

https://www.youtube.com/watch?v=9k3Jla5yuVM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in