Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 23:14
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Deras strategi verkar vara torgmöten nu när vädret är bättre och Almedalen.

De borde ha satsat all in på Twitter och Youtube med en gång de lanserade partiet i våras.
Att vänta till Almedalen, eller som Kasseltrand sa, risken kan bli att man tappar i nyhetsvärde om man syns för tidigigt. Det uttlande förstår jag inte alls.
Visst, etablerade partier måt börja sin valtåg vid Almedalen. Men ett helt nytt parti som AFS måste synas varje dag under månader i sträck.

Tänk på att Bert Karlsson och Greven var kända innan de hoppade och startade Ny Demokrati.

Ingen, ingen vet vilka Kasseltrand, Ahl och Hahne är.

Jag förstår inte varför man inte planerat bättre och satsat mer på Yotube och Twitter samt chockerande uttalande som retar gallfeber på vänstern.
De satte klistermärken på Södermalm i våras...jaha???

Kasseltrands videblogg är urusel. Tråkig och grått.
https://www.youtube.com/watch?v=HRLoX9sAA1A
Poddsatsningen når inte ut till annat än redan frälsta.

Ok. Bra. Det som inte är gjort går inte att påverka. Skriv en lista, punktvis, exakt vad man ska göra och förbättra. Någon i partiledningen läser med all sannolikhet här. Ge gärna exempel. Tack.
Citera
2018-06-09, 23:20
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Måste erkänna att jag håller med i det mesta, är främst kritiskt till hur dåligt exponeringen av deras torgmöten var, en live stream där någon går runt och filmar med en mobil i vertikalt läge. De sköter sig utmärkt på Twitter, men tyvärr är det främst en kanal för de som redan är frälsta likt mig själv.

Återstår att se hur de ska hantera Almedalen och framåt, nummer ett är att göra ett mycket bättre jobb med allt som rör deras videomaterial. Det är inte så mycket en kostnadsfråga, det går att fixa sånt relativt billigt.

Kommer ihåg från Trumps valrörelse att varje "rally" blev väldigt bra exponerade av diverse kanaler, främst på Youtube, det räckte mycket långt.

Tror också att hela Rysslandsresan var onödig, ingen ide att börja knyta kontakter med Europeiska partier innan man ens har deltagit i ett val. Hade varit bättre att använda dom pengarna för den inhemska kampanjen.

Exakt.

Min kritik kommer av kärlek. Jag vill verkligen att AFS lyckas.
Men detta är inte bra alltså.

Ja, torgmötet i sig var utmärkt tyckte jag. Talet och framförandet.
Älskade musiken i början och burkdräkterna.

Men hur svårt är det att klippa och göra det snyggt och proffsigt. Det borde man lagt pengar på.
Varför har man iinte hört om deras utlåtanden på twitter i gammelmedia?
För att det inte kommit med något utöver det vanliga.
Jeff Ahl kom med ett inlägg häromdagen om turkiskan som talade illa om Sverige på Nationaldagen.Utmärkt. Mer sådant!
Men det måste chocka.

Varför tror ni Trump sa vad han sa när han åkte ner för rulltrappan när han skulle tillkänna ge sin presidentkanditatur?
"Vi skall bygga en mur och Mexiko skall betala för det"
"Många illegaal som korsar gränsen är kriminella, våldtäktsmän och jag antar, antar att några är ok"

Detta var chockerande!! Alla talade om det.

Märk väl att Trump gick aldrig in i detaljer. Han sa aldrig att exakt var utmed gränsen vi skall bygga en mur, aldrig hur stor den skal bli m m.
Det ger ännu mer spekulationer och ännu mer publicetet.

Nu kunde alla bilda sig en egen uppfattning om hur muren skulle se ut och hålla med om grundidén.
Han hade däremot gått in exakta detlajer hade inte fått med sig lika många på idén.
Sådana här saker skulle AFS ha studerat i detalj. I detalj.
Övertalningsförmåga. Förmågan att sälja ett budskap!
Citera
2018-06-09, 23:23
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Deras YouTube kanal har blivt avstängt ifrån att ladda upp mer, dock så kan man ju kringå detta genom att starta nya kanaler, dock så får det inte samma genomslagskraft.

På Twitter så tycker jag som sagt att AfS sköter sig utmärkt, tyvärr är den än tämligen liten plattform jämfört med Youtube/Facebook, speciellt i Sverige.

De borde de ha räknat med och haft en plan B.

Nu är de beroende av hororna på SVT och TV4 för sin exponering och de kommer ge dem 0! Zero" Niente!
Citera
2018-06-09, 23:24
Medlem
Citat:
Deras strategi verkar vara torgmöten nu när vädret är bättre och Almedalen.

De borde ha satsat all in på Twitter och Youtube med en gång de lanserade partiet i våras.
Att vänta till Almedalen, eller som Kasseltrand sa, risken kan bli att man tappar i nyhetsvärde om man syns för tidigigt. Det uttlande förstår jag inte alls.
Visst, etablerade partier måt börja sin valtåg vid Almedalen. Men ett helt nytt parti som AFS måste synas varje dag under månader i sträck.

Tänk på att Bert Karlsson och Greven var kända innan de hoppade och startade Ny Demokrati.

Ingen, ingen vet vilka Kasseltrand, Ahl och Hahne är.

Jag förstår inte varför man inte planerat bättre och satsat mer på Yotube och Twitter samt chockerande uttalande som retar gallfeber på vänstern.
De satte klistermärken på Södermalm i våras...jaha???

Kasseltrands videblogg är urusel. Tråkig och grått.
https://www.youtube.com/watch?v=HRLoX9sAA1A
Poddsatsningen når inte ut till annat än redan frälsta.

Det är givetvis lögn att ingen känner till Kasselstrand och Hahne sedan innan. Åtminstone endel Sverigedemokrater lär ju göra det, och det är också ur den gruppen som de flesta väljarna finns.

Jag tycker de redan gör tillräckligt mycket på sociala medier. Jag följer dem visserligen bara på twitter men där är de aktiva åtminstone flera gånger per dag. Angående chockerande uttalanden tycker jag de levererar bra på den fronten också. "Vilket Sverige väljer du" som de körde med på torgmötena var klockren. Igår postade AfS officiella konto en bild på en moske med texten "Inga moskéer, inga imamer, inga problem". Det är också ett klockrent sätt att vara lagom provocerande samtidigt som de får fram sitt budskap kristallklart och med en positiv attityd. Fast det vore såklart bättre ifall man fick upp den bilden på någon reklampelare eller dylikt. Skulle nog skapa mycket uppmärksamhet.

Jag håller med om att Gustavs videoblogg är svintråkig. Deras kameraövervakning rent allmänt är dålig, på varje torgmöte t ex borde det finns en officiell livestream på deras youtube, i bra kvalite. Kan ju inte vara så svårt.
Citera
2018-06-09, 23:25
Medlem
Citat:
Det känns inte bra det här. Inte bra alls.

Tre månader kvar och jag ger AFS marknadsstrategi och mediaexponering Icke Godkänt.
Det här räcker inte.
Det räcker inte med en stor helsida i Metro för 3 månader sedan.
Det räcker inte med ett kort reportage på alal nyhetskanaler när partiet lanserade tidigare i år.
Det räcker inte med torgmöten, som visas av några få med dålig kameravinkel och ingen redigering överhuvudtaget.
Det räcker inte med några tweets från Kasselstrand lite här och då.
Eller ladda upp inför Almedalen.
Det här räcker inte.

Nu kommer någon säga att det gjort mycket mer än så. Nej, detta är vad som nått utanför den innersta kretsen av oss som är aktiva i den här tråden och det räcker inte.

År 2018 har vi flera sociala mediakanaler. Att inte utnyttja det är under all kritik.

Var är alla chockerande uttalande som hade lett till medial uppmärksamhet?

Det här räcker inte.

Jag vill dock ge min uppskattning till Jeff Ahl som är aktiv här på FB och tvekar inte komma med utlåtande på Twitter som kan verka kontroversiella för somliga.

Jag är nog den som har kraxat mest och längst om det här och i grunden är nog läget oförändrat sedan jag först yppade min oro. Efter lite uppmärksamhet kring lanseringen och avhoppen så var det helt tyst i nästan en månad. Det blev lite bra exponering i anslutning till torgmötena men det var två veckor sedan. Rysslandsresan nyligen fick lite uppmärksamhet också. Min spontana känsla är att läget är näst intill oförändrat. En ganska stor majoritet av den svenska befolkningen har nog fortfarande aldrig ens hört talas om Alternativ för Sverige.

Jag sa då att det primära var att få ut namnet och etablera varumärket AfS. Innehållet är mindre viktigt i början, det är namnet som måste ut först, precis som när en ny läsk ska lanseras. Min bedömning är att detta inte har skett ännu. Det måste dock ske och helst i förrgår.
Citera
2018-06-09, 23:29
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det är givetvis lögn att ingen känner till Kasselstrand och Hahne sedan innan. Åtminstone endel Sverigedemokrater lär ju göra det, och det är också ur den gruppen som de flesta väljarna finns.

Jag tycker de redan gör tillräckligt mycket på sociala medier. Jag följer dem visserligen bara på twitter men där är de aktiva åtminstone flera gånger per dag. Angående chockerande uttalanden tycker jag de levererar bra på den fronten också. "Vilket Sverige väljer du" som de körde med på torgmötena var klockren. Igår postade AfS officiella konto en bild på en moske med texten "Inga moskéer, inga imamer, inga problem". Det är också ett klockrent sätt att vara lagom provocerande samtidigt som de får fram sitt budskap kristallklart och med en positiv attityd. Fast det vore såklart bättre ifall man fick upp den bilden på någon reklampelare eller dylikt. Skulle nog skapa mycket uppmärksamhet
.

Hur många utanför vår kärna känner till dem?

Det räcker inte med att fd. Sverigedmomkrater som oss känner till dem.

Jag håller med att AFS väljaren inte är soffliggaren som nu bestämt att rösta efter at tinte gjort det innan.
Men de mpste nå ut till potentiella väljare som inte sitter på FB m m .
Det finns massis med välutbildade personer som inte har tid att sätta sig in poltiken men efter en lång dags redande, sitter på sitt hotellrum i Hong Kong, kollar in lite youtube videos och där skall de se oss.
Där skall AFS dyka up deras feeds.
De når inte fram till dessa.
De här väljarna går till SD utan okunskap, då inte känner till AFS eller var de egentligen står för vad som skiljer dem mot SD.

Ingen på mitt jobb känner till företaget.
AFS borde vara kända för hela svenska folket vi det här laget...DET är oroväckande.

Citat:
Jag håller med om att Gustavs videoblogg är svintråkig. Deras kameraövervakning rent allmänt är dålig, på varje torgmöte t ex borde det finns en officiell livestream på deras youtube, i bra kvalite. Kan ju inte vara så svårt.

Misstolka inte mitt exempel här. Men ISIS gjorde riktigt, riktigt snygga videos.
VOX tog upp detta i ett av sina inslag:
https://www.youtube.com/watch?v=18lf1kpBgRk&t=84s
https://www.youtube.com/watch?v=QjmHBwY1bAg

Eller alla välgjorda videos som privatpersoner gjordes tillägnade Trump under valet.
"You cant stump the Trump" videorna var mina favoriter udner valet.
Snyggt gjorda och underhållande;
https://www.youtube.com/watch?v=MKH6PAoUuD0

Det visuella budskapet är oerhört viktigt i alla form av marknadsföring där man vill nå ut till en stor massa av folk, vare sig det är muslimska terrorister, USAs president eller svensk althöger.

Det här har man bara ignorerat.

Det är tre månader kvar och ett under behövs.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-06-10 kl. 00:10.
Citera
2018-06-09, 23:32
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Exakt.

Varför tror ni Trump sa vad han sa när han åkte ner för rulltrappan när han skulle tillkänna ge sin presidentkanditatur?
"Vi skall bygga en mur och Mexiko skall betala för det"
"Många illegaal som korsar gränsen är kriminella, våldtäktsmän och jag antar, antar att några är ok"

Detta var chockerande!! Alla talade om det.

!

Ja, håller med, AfS behöver ett "Trump moment", ett chockerande uttalande som främst gillas av SD-väljare som får stor uppmärksamhet i massmedia.

Allt för att få ut deras namn till allmänheten, trodde nästan att det skulle bli något sådant när Jeff började argumentera för att den där Turkiska kvinnan skulle utvisas. Men som mycket enklare om man redan är känd som Trump ändå var.
Senast redigerad av -Mystic 2018-06-09 kl. 23:35.
Citera
2018-06-09, 23:40
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag är nog den som har kraxat mest och längst om det här och i grunden är nog läget oförändrat sedan jag först yppade min oro. Efter lite uppmärksamhet kring lanseringen och avhoppen så var det helt tyst i nästan en månad. Det blev lite bra exponering i anslutning till torgmötena men det var två veckor sedan. Rysslandsresan nyligen fick lite uppmärksamhet också. Min spontana känsla är att läget är näst intill oförändrat. En ganska stor majoritet av den svenska befolkningen har nog fortfarande aldrig ens hört talas om Alternativ för Sverige.

Jag sa då att det primära var att få ut namnet och etablera varumärket AfS. Innehållet är mindre viktigt i början, det är namnet som måste ut först, precis som när en ny läsk ska lanseras. Min bedömning är att detta inte har skett ännu. Det måste dock ske och helst i förrgår.

Jag kunde inte ha skrivit det bättre. 180 poäng inlägg!

-lanseringen var "ok".
Men det var inget "Trump moment". Där hade man sin chans att chocka.

Sedan som du skriver, så var det tyst....???

Jag vet inte hur de skall vända detta. Det känns som sagt inte bra.
AFS hade behövts in i Riksdagen i höst. Deras budskap är mer än någonsin akut.
2022 är för sent. Det är egentligen redan för sent för politiska åtgärder.
Jag är realist, definitivt inte defeatist. Men varken SD eller AFS kan göra någon avsevärd konkret i skillnad för vårt folks situation, då demografitrenden i landet har gått för långt.

Men deras budskap hade gett en megafon där vårt budskap skulle kommit ut till en bredare massa och en vädjan till folk att vakna samt rödpillra de som fortfarande inte vaknat.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-06-09 kl. 23:44.
Citera
2018-06-09, 23:45
Medlem
Citat:
Hur många utanför vår kärna känner till dem?

Det räcker inte med att fd. Sverigedmomkrater som oss känner till dem.

Jag håller med att AFS väljaren inte är soffliggaren som nu bestämt att rösta efter at tinte gjort det innan.
Men de mpste nå ut till potentiella väljare som inte sitter på FB m m .
Det finns massis med välutbildade personer som inte har tid att sätta sig in poltiken men efter en lång dags redande, sitter på sitt hotellrum i Hong Kong, kollar in lite youtube videos och där skall de se oss.
Där skall AFS dyka up deras feeds.
De når inte fram till dessa.
De här väljarna går till SD utan okunskap, då inte känner till AFS eller var de egentligen står för vad som skiljer dem mot SD.

Ingen på mitt jobb känner till företaget.
AFS borde vara kända för hela svenska folket vi det här laget...DET är oroväckande.

Jag håller givetvis med dig i mycket av din kritik. Jag ser en risk att AfS schabblar bort sina möjligheter till riksdagsinträde i höst. Kasselstrand kanske tror att partiet är något slags självspelande piano "vi fick 2% kort tid efter lanseringen" - men inget kommer av sig självt. Som läget är nu, är jag ärligt talat förvånad ifall man skulle nå ens 2% den 9 september.

Problemet tror jag ligger mycket i den hybris, som en del partimedlemmar tycks ha. Man verkar ta ut segrar i förskott, och uppfattar saklig kritik som personliga förolämpningar, i vart fall här på Flashback. Hemsidan har inte uppdaterats på snart 3 veckor. Och donationerna verkar inte trilla in i någon högre takt längre.
Citera
2018-06-09, 23:47
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ja, håller med, AfS behöver ett "Trump moment", ett chockerande uttalande som främst gillas av SD-väljare som får stor uppmärksamhet i massmedia.

Allt för att få ut deras namn till allmänheten, trodde nästan att det skulle bli något sådant när Jeff började argumentera för att den där Turkiska kvinnan skulle utvisas. Men som mycket enklare om man redan är känd som Trump ändå var.

Bra exempel. Jeff tycker jag sköter sig bra men borde ta ut svängarna ännu mer.
Citera
2018-06-09, 23:54
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Tror också att hela Rysslandsresan var onödig, ingen ide att börja knyta kontakter med Europeiska partier innan man ens har deltagit i ett val. Hade varit bättre att använda dom pengarna för den inhemska kampanjen.
Nej, det håller jag inte med om. Det skulle också förvåna mig mycket om inte AFS välsignas med donationer från Lega och FPÖ som respons på sitt deltagande.
Citera
2018-06-09, 23:58
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Nej, det håller jag inte med om. Det skulle också förvåna mig mycket om inte AFS välsignas med donationer från Lega och FPÖ som respons på sitt deltagande.

Vad gör donationerna om man inte kan nå ut med sitt budskap?

Nätverkandet kan man göra när man kommit in i Riksdagen.

AFS når inte ut med sitt budskap Det räcker inte med f.d Sverigedemokrater eller alt-högern.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-06-10 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in