Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-18, 22:13
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Herregud vad stel Kasselstrand är. Han är ingen bra talare, läser innantill som en mellanstadieelev. Haha.. fortsätt skäm ut er själva.

https://www.youtube.com/watch?v=9k3Jla5yuVM

Tycker han var riktigt bra vid torgmöten i Växjö, Uppsala och Stureplan.

Jämfört med två riktigt kassa talare som Löfven och Kristersson är Kasselstrand lysande.
Citera
2018-06-19, 01:33
Medlem
Talet var väl inte speciellt engagerande men det som sades var sunt och jag tror folk kan instämma i det mesta som sägs. Som ett koncist sammanfattande av AFSs politik så var det inget fel alls på talet.

Kasselstrands retoriska förmåga är inte imponerande, det får erkännas, men det är få svenskar som är riktigt goda retoriker, antagligen på grund av att ämnet inte lärs ut längre. Som tur är så är de andra partiledarna är inte mycket bättre heller, visserligen så utmärkte sig Åkesson som en riktig talang för några år sedan men idag har han helt tappat glöden.

Kasselstrands styrka är i mina ögon att han framstår som rak och ärlig och med en vision för Sverige som han tror helhjärtat på, något som är väldigt sällsynt hos politiker. Jag tror absolut att han skulle kunna gå hem hos svenska folket.
Citera
2018-06-19, 04:05
Medlem
Jag anser att det finns goda skäl som landet ser ut just nu att om inte annat taktikrösta på Alternativ för Sverige, vilket jag lutar åt at göra. Huruvida ett sådant här tal är bra eller dåligt är därför tänligen irrelevant för mig då man får lägga känslorna åt sidan in det prekära läge som råder i landet. Dock tyckte jag tänligen illa om talet. Gustav Kasselstrand framstår som kylig, robotaktig och hård och inte som om det bara råkat bli så utan som att det är avsiktligt. Jag skulle nästan vilja gå så långt som att säga att han ser ond ut. Givetvis kan man lika gärna använda positiva motsvarigheter i språket för att beskriva det jag kortfattat beskrev med exempelvis ord som beslutsam, saklig, rationell, samlad o.sv. Saker och ting kan vara negativt och positivt på olika sätt och jag absolut föreställa mig diverse extremt kontrasterande varianter som jag skulle uppleva som betydligt mer negativa.

/Incestuous
Citera
2018-06-19, 04:19
Medlem
AfS kämpar tydligen för att kontanter skall finnas kvar i samhället. Detta gör mig uppriktigt sagt förvånad.

Ett av de mest effektiva metoderna att bekämpa brottsligheten, i alla dess former, är just att förbjuda kontanter. Knarkhandeln som står för en stor del av de mord som vi nu bevittnar har just kontanter som smörjmedel.

Det finns som bekant två sorters människotyper. Straffade och ännu icke straffade.
Citera
2018-06-19, 04:35
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Jag anser att det finns goda skäl som landet ser ut just nu att om inte annat taktikrösta på Alternativ för Sverige, vilket jag lutar åt at göra. Huruvida ett sådant här tal är bra eller dåligt är därför tänligen irrelevant för mig då man får lägga känslorna åt sidan in det prekära läge som råder i landet. Dock tyckte jag tänligen illa om talet. Gustav Kasselstrand framstår som kylig, robotaktig och hård och inte som om det bara råkat bli så utan som att det är avsiktligt. Jag skulle nästan vilja gå så långt som att säga att han ser ond ut. Givetvis kan man lika gärna använda positiva motsvarigheter i språket för att beskriva det jag kortfattat beskrev med exempelvis ord som beslutsam, saklig, rationell, samlad o.sv. Saker och ting kan vara negativt och positivt på olika sätt och jag absolut föreställa mig diverse extremt kontrasterande varianter som jag skulle uppleva som betydligt mer negativa.

/Incestuous
Ond är nog inte rätt ord men där är någonting misstänksamt med honom. Man får helt enkelt en negativ vibb av vissa människor även om han kanske inte kan hjälpa det. Ska man få folk med sig trots en "hård politik" i nedvattnade PK-Sverige måste man ha lite karisma eller värme. Inga stora megalöften som ser nästan overkliga ut att realisera inom dom närmaste låt oss säga åtta åren? Eller åtminstone lätta sin retorik annars får han inte med sig många. Det ser man med allt trollande efter röster bland folk som ska lägga sin röst på SD men dom som röstar SD fattar att man måste dessvärre kompromissa lite och kan eventuellt tänka sig rösta Afs nästa val.

Är där någon som vet rotanledningen varför SD avskaffade honom från partiet?
Citera
2018-06-19, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Ond är nog inte rätt ord men där är någonting misstänksamt med honom. Man får helt enkelt en negativ vibb av vissa människor även om han kanske inte kan hjälpa det. Ska man få folk med sig trots en "hård politik" i nedvattnade PK-Sverige måste man ha lite karisma eller värme. Inga stora megalöften som ser nästan overkliga ut att realisera inom dom närmaste låt oss säga åtta åren? Eller åtminstone lätta sin retorik annars får han inte med sig många. Det ser man med allt trollande efter röster bland folk som ska lägga sin röst på SD men dom som röstar SD fattar att man måste dessvärre kompromissa lite och kan eventuellt tänka sig rösta Afs nästa val.

Är där någon som vet rotanledningen varför SD avskaffade honom från partiet?

Jo, precis. Jag tror inte Kasselstrand är ond eller kanske inte ens ser ond ut i ordets rätta bemärkelse men tyckte jag kunde komma undan med en överdrift . Jag tror en hård politik behövs men vill inte ha ett mycket auktoritärt samhälle vilket tonen i Kasselstrands tal ger skenet av. Sen skulle jag inte ha något emot ett Bullerbyn som idebild men blir tramsigt. Att nämna Bullerbyn i talet blir dock ett märkligt stilbrott mot allt det andra känslomässigt avskalade och praktiska/konkreta.

Har inte koll på detaljerna i Kasselstrands uteslutningsärende men det ska ha rört sig om att han vat ideologiskt avvikande tillsammans med William Hahne som uteslöts samtidigt. Något om att de eller SDU under dem hade haft samröre med den identitära rörelsen i Europa. Eller något i den stilen, är osäker.

/Incestuous
Citera
2018-06-19, 05:28
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Jo, precis. Jag tror inte Kasselstrand är ond eller kanske inte ens ser ond ut i ordets rätta bemärkelse men tyckte jag kunde komma undan med en överdrift . Jag tror en hård politik behövs men vill inte ha ett mycket auktoritärt samhälle vilket tonen i Kasselstrands tal ger skenet av. Sen skulle jag inte ha något emot ett Bullerbyn som idebild men blir tramsigt. Att nämna Bullerbyn i talet blir dock ett märkligt stilbrott mot allt det andra känslomässigt avskalade och praktiska/konkreta.

Har inte koll på detaljerna i Kasselstrands uteslutningsärende men det ska ha rört sig om att han vat ideologiskt avvikande tillsammans med William Hahne som uteslöts samtidigt. Något om att de eller SDU under dem hade haft samröre med den identitära rörelsen i Europa. Eller något i den stilen, är osäker.

/Incestuous
Tittar på Afs tal till nationen och dom hade väl för fasen kunnat rätta till slipsen. Sedan talar han till väldigt gamla människor. Han talar till äldre generationer endast. Vill dom bara ha röster från 80-talister och bakåt? Sedan använder han för mycket ord som inte tilltalar massorna direkt. Använda sig av ett språk som majoriteten förstår är för mycket begärt? Come on, Kasselstrand!
Citera
2018-06-19, 06:55
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
AfS kämpar tydligen för att kontanter skall finnas kvar i samhället. Detta gör mig uppriktigt sagt förvånad.

Ett av de mest effektiva metoderna att bekämpa brottsligheten, i alla dess former, är just att förbjuda kontanter. Knarkhandeln som står för en stor del av de mord som vi nu bevittnar har just kontanter som smörjmedel.

Det finns som bekant två sorters människotyper. Straffade och ännu icke straffade.

Som du resonerar kan man väl chippa alla människor då. Och massövervaka alla via drönare. Sånt vore än effektivare ifall man ska bekämpa brottslighet. Men till saken hör ju att det är de styrande som framkallat brottsligheten genom sin politik. Varför ska vi behöva godta en vidrig polisstat till följd av detta? Att ta bort kontanter är dessutom en del av de globalistiska bankirernas ondskefulla agenda. Heder åt AfS som bekämpar den här utvecklingen.
Senast redigerad av Endevil 2018-06-19 kl. 06:57.
Citera
2018-06-19, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Som du resonerar kan man väl chippa alla människor då. Och massövervaka alla via drönare. Sånt vore än effektivare ifall man ska bekämpa brottslighet. Men till saken hör ju att det är de styrande som framkallat brottsligheten genom sin politik. Varför ska vi behöva godta en vidrig polisstat till följd av detta? Att ta bort kontanter är dessutom en del av de globalistiska bankirernas ondskefulla agenda. Heder åt AfS som bekämpar den här utvecklingen.

Så att chippa människor är likvärdigt med att skippa pappers- och plåtbitar i plånboken? Det var tvära kast må jag säga.

Om de styrande nu har framkallat brottslighet genom sin politik varför vill du få fortsätta den politiken genom att tillsätta en ny perukstock som egentligen kommer att fortsätta samma politik? Är du rädd för den stora förändringen? Vill du bara skrapa lite lätt på ytan? Rädd för att själv behöva offra dig när den stora förändringen måste till?

Det flyger alltid spån när man hyvlar. Det är ofrånkomligt.
Citera
2018-06-19, 08:40
Medlem
IPAD-SWEs avatar
När man lyssnar på Den Kokta Grodan får man en sympatisk bild samt känsla av Gustav Kasselstrand. Han verkar vara både en mycket god och lojal vän, med både skärpa och humor, samt en uppriktig kärlek för sitt land och sitt folk. En blivande stor statsman helt enkelt, om han bara får den chansen, och det vill jag fortfarande ge honom. Han om någon är verkligen värd det.

Men visst, videon med uppmaningen - Kör ut dem! Är ju något som skulle passa direkt efter Drottninggatans händelse, då känslorna var i svall bland vissa grupper, men kanske inte när det är lugnare, just i Sverige. Man får helt enkelt använda sin fingertoppskänsla samt magkänsla här, när aggressivitet passar sig och går hem bland den större massan.

Vidare, vet jag inte om det beror på påverkan från huvudsakligen män runtomkring honom inklusive vissa testoron uppumpade träningskompisar som William Hahne har inom althögern, men deras SDU-film upprörde ju vissa inom SD, förut när det begav sig, och då i synnerhet vissa kvinnor inom SD. Men dom var yngre då, och i synnerhet Hahnes aggressivitet i filmen (se nedan bif. länk), skulle nog vara opassande idag för AfS, enligt mitt tycke. Men på den tiden tyckte jag det var helt ok, eftersom dessa hetlevrade otåliga ungdomar, balanserades upp med Jimmie Åkesson & Co. mognare lugnare utstrålning. Kombinationen SD kompletterat med ett SDU-ungdomsparti med hög(re) energi som kunde tillåtas visa mer aggressivitet och otålighet, var ett vinnande koncept, om det bara tillåtits fortsätta. Varför saboterades (=förräderi) detta, tro…i synnerhet då flera av oss såg en blivande stor statsman i dagande just i stjärnskottet Kasselstrand.
https://www.youtube.com/watch?v=VR-lAGj_dlQ

Pålitliga Fria Tider (stöd dem – prenumerera) återger valda delar utav Kasselstrands tal 18/6-18:
http://www.friatider.se/kasselstrand-media-ska-jaga-makthavare-inte-medborgare

Under måndagen släppte Alternativ för Sveriges partiledare Gustav Kasselstrand sitt eget tal till nationen, där han presenterar hur hans Sverige kommer se ut om 10 år.
https://www.youtube.com/watch?v=9k3Jla5yuVM

Hur skulle Sverige se ut 2028 om Alternativ för Sverige fick styra landet? Det förklarar partiledaren Gustav Kasselstrand i sitt tal till nationen, som han publicerade måndagen den 18/6-18.

– Det här talet riktar sig inte till lobbyister, utan till svenska folket, inleder han. Genom årtionden har jag av etablissemanget fått höra att svenskarna inte existerar, och om vi existerar, så är vi barbarer utan historia eller kultur. Vi har fått lära oss att Sverige är tråkigt, och att ju mer svenskhet som finns, ju mer kulturberikning behöver vi.

Men detta är skitprat, menar Kasselstrand.
– Sverige är en kulturnation och svenskarna har historiskt sett varit beundrade av andra folk. Vi är både ett kulturfolk och ett ingenjörsfolk. Hos svenskarna finns redan all den mångfald vi behöver. Men vi kan gärna hämta influenser från andra kulturfolk i Europa. I Sverige finns det svenska, det nordiska och det europeiska sammanvävt i en kultur som genom århundraden växt fram organiskt. Vi kan gräva där vi står, vi behöver inte berikas. Vi är redan ett rikt folk på alla sätt, konstaterar AFS-ledaren.

I hans vision av ett framtida Sverige är allt detta självklarheter.
– Svensk kultur är en tillgång, fortsätter han. Det svenska folket är uppfinningsrikt och starkt.
Kasselstrand tror inte heller på dem som redan givit upp, och som säger att Sverige är förlorat.
– Ingenting kunde vara mer fel. Sverige är inte förlorat så länge som vi lever. I vår vision höjer vi blicken och ser möjligheter! I mitt Sverige 2028 har svenskarna återfått sitt självförtroende som folk.

Vi låter oss inte trampas på. Vi lever med inställningen att vi ärver landet av våra förfäder och lånar det av våra framtida barn.
– I mitt Sverige betyder demokrati folkstyre, inte bara på pappret, utan i praktiken. Avståndet mellan folk och parlamentariska företrädare är litet. Politikerna löser problem och lyssnar på folket. Även utanför riksdagen fungerar demokratins fundament, som yttrandefriheten. Den är stark och levande.

Människor kan utan problem säga sina åsikter. Årtionden av självcensur och medieinkvisition är över. Medierna står inte på politikernas sida och jagar medborgarna. De står på medborgarnas sida – och jagar politikerna!

Kasselstrand vill även ha tillbaka en mer auktoritär skola utan vänsterflum och som sträcker sig överklassgränserna, där alla svenskar oavsett finansiell status kan utbilda sig.

– År 2028 råder en arkitektonisk renässans. Klassisk arkitektur reses, och modern arkitektur rivs! Inte tvärtom, som idag, fortsätter han.

I hans Sverige ska det också vara en självklarhet för alla ungdomar att göra värnplikten, och landet ska ingå i en nordisk försvarsallians. I Sverige ska bara det svenska folket bestämma, påpekar han, men samtidigt vill han att landet ömsesidigt ingår samarbeten med andra stater. Vårdköer ska inte finnas i framtidens Sverige, och pensionärer ska utan problem få tandvård. Tandvård ska inte längre vara en klassfråga, betonar han. Sjukvården ska vara tillgänglig över hela landet och svenskarna ska kunna leva på sina löner utan att hälften försvinner i skatt, säger Kasselstrand. "Högkompetenta" personer ska leda myndigheter, kärnfamiljen vara stark och folket hjälper varandra.
– Sverige är lika tryggt som vi föreställer oss Bullerbyn!, säger han och påpekar att Sverige ska gå tillbaka till sitt gamla jag.

För att göra verklighet av detta vill han bland annat avskaffa den politiska adeln med alla dess förmåner, återinföra tjänstemannaansvaret samt stoppa lobbyismen som försöker köpa politikerna. Lobbyisterna ska bland annat tvingas redovisa vem de egentligen arbetar för, i Gustav Kasselstrands framtida Sverige.

Han vill även lägga ned public service och sparka alla som jobbar där. Kriminella utlänningar ska utvisas per automatik och lagen om hets mot folkgrupp avskaffas.

Det mest centrala är dock återvandringen, enligt Kasselstrand.
– Sverige ska lämna asylsystemet och kvotflyktingsystemet. Vi inleder sedan arbetet med att skicka hem de som missbrukat vår gästfrihet. Det handlar om de som kommit hit illegalt, de som ljugit sig till uppehållstillstånd eller medborgarskap, de som begått brott och de som utnyttjat vårt välfärdssystem. Återvandringen kommer frigöra enorma resurser, som i stället kommer det svenska folket till godo!

– Valet den 9 september är inte den sista chansen att rädda Sverige, det är den första! säger Gustav Kasselstrand och påpekar att han dagligen kommer bekämpa dagens ruttna system.
Citera
2018-06-19, 08:46
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Tittar på Afs tal till nationen och dom hade väl för fasen kunnat rätta till slipsen. Sedan talar han till väldigt gamla människor. Han talar till äldre generationer endast. Vill dom bara ha röster från 80-talister och bakåt? Sedan använder han för mycket ord som inte tilltalar massorna direkt. Använda sig av ett språk som majoriteten förstår är för mycket begärt? Come on, Kasselstrand!

Jag kan hålla med om att han är lite väl stel och uttryckslös när han håller sådana här tal, han är mycket bättre i intervjuer och när han talar på torgmöten. Det är väl en vanesak.

Dock är det fetade stycket i ditt inlägg ganska bisarrt. Kasselstrand uttrycker sig på korrekt svenska - högst passande för en nationalistisk partiledare och knappast att "tala till äldre generationer endast". Många yngre idag saknar förvisso förmågan att följa ett längre resonemang eller ta till sig ett språkbruk där inte anglicismer och internetslang dominerar, men detta är en del av det globalistiska problemet, inte något man bör anpassa sig till.
Citera
2018-06-19, 09:22
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så att chippa människor är likvärdigt med att skippa pappers- och plåtbitar i plånboken? Det var tvära kast må jag säga.

Om de styrande nu har framkallat brottslighet genom sin politik varför vill du få fortsätta den politiken genom att tillsätta en ny perukstock som egentligen kommer att fortsätta samma politik? Är du rädd för den stora förändringen? Vill du bara skrapa lite lätt på ytan? Rädd för att själv behöva offra dig när den stora förändringen måste till?

Det flyger alltid spån när man hyvlar. Det är ofrånkomligt.

Ditt argument var ju effektiv brottsbekämpning och eftersom ”ändamålet helgar medlen” tycks vara din paroll så varför ska du stanna vid att bara ta bort kontanter?

Vet inte vad du svamlar om nu. AfS har ju en tydlig politik för att komma till rätta med den brottslighet som importerats av den nuvarande regimen. Som inte inbegriper borttagande av kontanter. Det är du som är svaren skyldig. Varför ska vi gå ondskefulla globalistbankirer till mötes och av vilken anledning ska vi finna oss i en polisstat för att förbrytare till politiker ställt till det? Tycker du om att vara en nyttig idiot åt globalister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in