Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Förstår inte vad du menar. VAR står det eller VEM har officiellt sagt att AfS är Pro-israeliska?

Ingen, hoppas jag?
Citera
2018-06-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Ingen, hoppas jag?
Korrekt, missade ordet SD i början (var så litet)...
Citera
2018-06-18, 17:01
Medlem
Se Gustav Kasselstrands "tal till nationen" finns på Nyatider mm!
Citera
2018-06-18, 17:10
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
SD har valt det sämsta av båda världar: Man tar ställning för Israel i en konflikt som svenskar i gemen allra minst ser som komplicerad - utan att ens kassera in de potentiella retoriska fördelarna i form av en kompromisslöst muskulös svensk nationalism.

"Hurra för Israel! Vi inom SD anser att Sverige ska vara för svenskarna vad Israel är för judarna och vi kopierar rakt av deras syn på etnicitet, folkgemenskap och gränsskydd" hade SAMTIDIGT varit lite jobbigt för DN att misstänkliggöra OCH för svenska konkurrenter att bjuda över.

Istället bejakar man etnonationalism, inklusive DNA-test - bara inte för sitt eget folk. Man understryker och inskärper att svenskhet och folkrätt inte har med biologi att göra för Mattias Karlsson - medan man bejakar den sionism som hävdar dessa anspråk till Israel för Paula Bieler.

Vilket ju är att upprätta en etnohierarki med svenskar underordnade judar och en bokstavlig hanrejsnationalism som symboliseras väl av den jättestora israeliska flaggan och den lilla svenska vimpeln på valvakan.

Rätt väg är förstås att på ett principiellt plan unna alla nationer sitt hemland, men inte se det som en politisk uppgift för det egna partiet - vars uppdragsgivare är det svenska folket.

Just denna totala ”cuck out” som SD bjudit på när det gäller Israel och ”Guds utvalda folk” är ett av huvudskälen till att jag aldrig kan stödja det partiet. Sjukt omanligt krypande. Och denne Torsell sen...”creapy”. Vid senaste omröstningen i FN förra året var det 176 länder som stödde en tvåstatslösning. Bara USA, Kanada, Israel och några pluttstater i Stilla havet var emot. Det finns absolut inget att vinna på att inta den hållning som Torsell förespråkar. Definitivt inte för AfS.
Citera
2018-06-18, 17:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Just denna totala ”cuck out” som SD bjudit på när det gäller Israel och ”Guds utvalda folk” är ett av huvudskälen till att jag aldrig kan stödja det partiet. Sjukt omanligt krypande. Och denne Torsell sen...”creapy”. Vid senaste omröstningen i FN förra året var det 176 länder som stödde en tvåstatslösning. Bara USA, Kanada, Israel och några pluttstater i Stilla havet var emot. Det finns absolut inget att vinna på att inta den hållning som Torsell förespråkar. Definitivt inte för AfS.
Nej, det finns inget att vinna. Särskilt inte som stämningen i den här frågan är helt annorlunda än vad den var för bara 5 eller 10 år sedan. Jag minns att judedyrkarna var ganska starka då. Delvis med hjälp av moderatorer i olika kommentarsfält, men också för att de var fler. Hur ser det ut idag? Tja, ta kommentarerna på Samnytt som exempel. Vi kan läsa de kommentarer som har flest röster och hamnar högst upp efter Torssells artikel. Så här ser de 5 populäraste ut:
Citat:
Hur vore det om vi skiter i israelernas och palestiniernas förehavanden och fokuserar på vad som är bra för svenskarna? Vad israelerna och palestinierna sysslar med nere i mellanöstern är för mig av helt obefintligt intresse. Så länge sverige är som det är och har dessa massiva problem att fixa hamnar israel/palestina otroligt långt ner på listan över saker att bry oss om.
Citat:
Ökenkonflikten mellan Israeler och Palestinier bör ligga långt ner på prioriteringslistan för alla normala svenska partier.
Citat:
Vilken lång jävla trollkrönika. Man ska väl kunna rösta på vilket parti som helst utan att behöva ta Israel i beaktande? Måste man t ex vara sionist för att rösta på SD? Jag skiter väl fulla fan i Israel och Palestina. Vad hände med det där partiet Folkets rätt som Torssell skulle starta upp?
Citat:
"Ett oklart eller ofullständigt svar betraktar jag som att Afs intar en Israelfientlig hållning och därmed är beredd att dra med sig den nationella rörelsen ut i nazismens ödsliga tassemarker."

Att man skulle vara nazist bara för att man är för en tvåstatslösning är bland det dummaste jag läst på mycket länge.
Citat:
Jag tycker inte det finns någon anledning att göra nationell politik på internationella frågor, vilka berör oss väldigt lite.

Ingenting har vart perfekt i någon statsbildning. Folk har alltid blivid överkörda och så var det också tveklöst när Israel bildades 1948 och antagligen också på sitt sätt när Erik Segersäll bildade "det första Sverige".

Kan någon förneka att palestinier förlorade land som de ägt i generationer med bildandet av Israel? Kan någon förneka att judar blivit utvisade från Israel/Palestina så sent som på 1800-talet?

Varför skall denna fråga behöva angagera så många svenskar? Har vi inte andra mer närstående problem?

Detta är de fem populäraste kommentarerna på Samnytt. Efter en judedyrkande artikel, på en judedyrkande sajt, med judedyrkande moderatorer.

Det är en annan tid nu än för 5 eller 10 år sedan. Och ni idioter som tror att det är NI som fortfarande ställer krav på OSS, ni har fattat jävligt lite av vart det här tåget är på väg. Så mycket kan jag säga.
Senast redigerad av baggebo1 2018-06-18 kl. 17:56.
Citera
2018-06-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, det finns inget att vinna. Särskilt inte som stämningen i den här frågan är helt annorlunda än vad den var för bara 5 eller 10 år sedan. Jag minns att judedyrkarna var ganska starka då. Delvis med hjälp av moderatorer i olika kommentarsfält, men också för att de var fler. Hur ser det ut idag? Tja, ta kommentarerna på Samnytt som exempel. Vi kan läsa de kommentarer som har flest röster och hamnar högst upp efter Torssells artikel. Så här ser de 5 populäraste ut:

Detta är de fem populäraste kommentarerna på Samnytt. Efter en judedyrkande artikel, på en judedyrkande sajt, med judedyrkande moderatorer.

Det är en annan tid nu än för 5 eller 10 år sedan. Och ni idioter som tror att det är NI som fortfarande ställer krav på OSS, ni har fattat jävligt lite av vart det här tåget är på väg. Så mycket kan jag säga.

Det kan ju faktiskt ha varit en varning i all välmening.

Det är många mindre nationellt sinnade politiska initiativ som som plockats ned från betalplattformar mm hos de stora internationella techbolagen baserade i USA om de uppfattas ha en antisemitisk inriktning.
Citera
2018-06-18, 18:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det kan ju faktiskt ha varit en varning i all välmening.

Det är många mindre nationellt sinnade politiska initiativ som som plockats ned från betalplattformar mm hos de stora internationella techbolagen baserade i USA om de uppfattas ha en antisemitisk inriktning.
Ah. Nästa steg från ZOG-falangen: Concern-trolling. Hahaha.

AfS har redan blivit avstängda från Youtube en gång. De fick tillbaka kontot efter överklagan, tror jag. Hade de pratat mycket om judar på den kanalen innan avstängningen?

Många inom Alt-light-rörelsen i USA trodde att det räckte att de inte pratade ras eller judar, så skulle de klara sig. Nu stängs de av en efter en och undrar vad som sker. Våra fiender går all in. De är inte direkt "debatterbara", om man säger så.

Med det sagt så är mitt råd fortfarande att AfS bör undvika den här frågan.
Senast redigerad av baggebo1 2018-06-18 kl. 18:13.
Citera
2018-06-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ah. Nästa steg från ZOG-falangen: Concern-trolling. Hahaha.

AfS har redan blivit avstängda från Youtube en gång. De fick tillbaka kontot efter överklagan, tror jag.

Många inom Alt-light-rörelsen i USA trodde också att det räckte att de inte pratade ras eller judar, så skulle de klara sig. Nu stängs de av en efter en och undrar vad som sker. Våra fiender går all in. De är inte direkt "debatterbara", om man säger så.

Personligen är jag av uppfattningen att Sverige ska ha en utrikespolitik som omfattar våra relationer med närområdet. Mellanöstern är inte av intresse förutom i frågor om repatriering.

Men det som verkar behövas för att bli fredad är ett uttryckligt "We stand by Israel".
Citera
2018-06-18, 18:18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Personligen är jag av uppfattningen att Sverige ska ha en utrikespolitik som omfattar våra relationer med närområdet. Mellanöstern är inte av intresse förutom i frågor om repatriering.

Men det som verkar behövas för att bli fredad är ett uttryckligt "We stand by Israel".
Nej, det är en projudisk myt. Hade det funkat hade inte "Tommy Robinson" suttit inspärrad idag. Det enda "pro-israeliska" nationalistiska partier gör är att de öppnar upp sig för infiltration. Vill Kasselstrand undvika en "bilolycka" av typen Haider så gör han bäst i att inte anställa Mossadagenter som närmaste män, och rent allmänt att agera på ett sätt som håller de här typerna på avstånd.
Senast redigerad av baggebo1 2018-06-18 kl. 18:20.
Citera
2018-06-18, 18:26
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralling
Hon kallas för Afs egna "Paula Bieler". Ganska så ogillad av många då hon är väldigt jobbig och gnällig. Dessutom har hon en översittarattityd och ska konstant med in med pekfingret och läxa upp människor. Hon har inga sociala skills heller.

Att hon har Skalin, Isheden, Berg som ex säger väl det mesta

Eller så är det invandringskritiska kommentatorer som inte har så höga tankar om kvinnor. Ser ett mönster.

Källa på att hon har alla dem som ex?
Citera
2018-06-18, 18:32
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Hahaha. Ja, jag har faktiskt kollat in kommentarsfältet till Torsells sinnessjuka artikel. Det verkar som om grindvakterna från Samfundet Sverige-Israel är på väg att få hjärnblödning där. På sätt och vis är det kanske bra för AfS att sådana som Torsell blir så totalt avslöjade. AfS kan i alla fall garva åt det pingstvänsliknande pekoral som SD trasslat in sig vad gäller ”Guds utvalda folk”. Undrar om SD haft dårpippin Stanley Sjöberg som spirituell konsult?
Citera
2018-06-18, 18:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Undrar om SD haft dårpippin Stanley Sjöberg som spirituell konsult?
Hon Kronlid verkar vara frimicklare av nån sort. Nån sorts kvinnlig Sjöberg. Hon sitter också som ett fån i en Youtube-film och tar instruktioner från nån bindgalen jude.

Kommentar kring olika "strateger" och deras uttalanden i tråden:

Vad många inte fattar är att "vinna" handlar om att LÖSA PROBLEMEN. Inte om att "ligga högt i opinionsundersökningar", "att ingå i regeringen" eller att "få vara med och bestämma".

Vad FN-, FPÖ-, Lega-, Wilders- och Trump-fansen än säger så har inget av dessa partier VUNNIT. Än. Inget av de här länderna har löst problemen. Inget västeuropeiskt land är ens i närheten av att lösa några problem, så "facit" i de här frågorna finns helt enkelt inte än. Personligen tror jag att en mer uttalad anti-ZOG-position härdar, och gör att även om valresultaten kommer senare, så kommer vinsten tidigare. Men jag har ingen empiri för den saken heller.

Vad gäller Polen, Ungern osv så hade dessa länder aldrig de västeuropeiska problemen från början, så det går inte riktigt att lära av dem heller.

Vi lever i ett facitlöst landskap, och ingen kan komma med bevis för den ena eller den andra "strategin" från det ena eller andra västeuropeiska exemplet än.
Senast redigerad av baggebo1 2018-06-18 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in