Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vi kan göra det enkelt för oss: Är du här i egenskap av representant för AfS eller är du här som privatperson?
Privatperson, därav ett nickname
Citera
2018-06-11, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Vad är en "thaigubbe"? 90% av Sveriges befolkning har semestrat i Thailand. Är de "Thaigubbar". Eller menar du medelålders män som åker ner på sexresor? De är inte "Thaigubbar" de är "knullgubbar".

Sympatiserar du med NMR och SvP och gillar Rammstein? Då är du definitionsmässigt en "Nazistbög" Det är ett vedertaget begrepp, för de är så många och så vanligt förekommande. Då är DU ett "sjukdomssymtom". Detta väcker allvarliga frågor.

En thaigubbe är en svensk eller annan vit man som har tagit hit en kvinna från Thailand som de har ihop det med på något sätt. En så kallad "rasblandare" helt enkelt.

Att svenska män åker till Asien och köper sex är väl inte direkt lovvärt men det blir ju inget stort problem för svenska folket, utöver eventuella könssjukdomar som sprids av dessa män i Sverige och en allmänt uppluckrad moral. När vita män och kvinnor importerar sina exotiska sexpartners till Sverige blir det dock ett problem, eftersom det ökar på den främmande populationen i Sverige och riskerar att leda till rasblandade barn och ytterligare rasblandning i framtiden. Detta är ett fenomen som får George Soros & Co att gnugga händerna och mysa förnöjt. Om man är nationalist och anti-globalist så vill man inte att George Soros ska bli glad.

Jag gillar inte Rammstein. SvP existerar inte längre. NMR gör mycket bra och har överlag bra ideologi och politik men jag tror inte de har några möjligheter att nå riksdagen i år.
Citera
2018-06-11, 17:12
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Vill bara påpeka att skillnaden i skatter, där AfS förordar ”Platt skatt”, samt skillnaden i en stor stark stat som NMR förordar, detta gentemot AfS nedmontering av flera statliga myndigheter, inklusive avskaffandet av hela det korrupta & ineffektiva biståndsträsket, är exempel på rätt så stor skillnad på just den punkten.
AfS är också för en stark stat med värnplikt, ordning och reda och NMR vill garanterat inte ha kvar det nuvarande utlandsbiståndet, så det är inga större skillnader där.
Citera
2018-06-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
En thaigubbe är en svensk eller annan vit man som har tagit hit en kvinna från Thailand som de har ihop det med på något sätt. En så kallad "rasblandare" helt enkelt.

Att svenska män åker till Asien och köper sex är väl inte direkt lovvärt men det blir ju inget stort problem för svenska folket, utöver eventuella könssjukdomar som sprids av dessa män i Sverige och en allmänt uppluckrad moral. När vita män och kvinnor importerar sina exotiska sexpartners till Sverige blir det dock ett problem, eftersom det ökar på den främmande populationen i Sverige och riskerar att leda till rasblandade barn och ytterligare rasblandning i framtiden. Detta är ett fenomen som får George Soros & Co att gnugga händerna och mysa förnöjt. Om man är nationalist och anti-globalist så vill man inte att George Soros ska bli glad.

Jag gillar inte Rammstein. SvP existerar inte längre. NMR gör mycket bra och har överlag bra ideologi och politik men jag tror inte de har några möjligheter att nå riksdagen i år.
OK, då har vi rett ut det; du är inte Nazistbög. End of story. Jag anser mig inte vara en "Thaigubbe".

Men vi har ett fundamentalt problem. NMR, likt flera andra partier har en ideologi, någon form av -ism, vilket bara sjukdomstillstånd och ideologier kallas för (ex Alkoholism vs Kommunism). En patologi.
Om man anser sig sympatisera med AfS så KAN man inte tillhöra ett parti som som står på en ideologisk grund, därför att Alternativ för Sverige är ett pragmatiskt sakfrågeparti. Vi tar tag i problemen för vad dem är, och försöker inte få in problemlösningen i form av en ideologi. Det är antingen eller, de två kan aldrig slås samman, dvs plocka det bästa från båda, för frågorna/lösningen kan vara likartade men utgångspunkterna är helt olika.

Så, du måste därvidlag bekänna färg, Är du NMR eller AfS/SD?
Vi får hela tiden dubbla budskap.
Citera
2018-06-11, 17:33
Medlem
StillaHavets avatar
Jag förstår inte diskussionen om thaigubbar och hbtq-aktivister. Kan någon förklara vad som är problemet? Hur länkas ovanstående till AfS?
Citera
2018-06-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag förstår inte diskussionen om thaigubbar och hbtq-aktivister. Kan någon förklara vad som är problemet? Hur länkas ovanstående till AfS?
En MYCKET, MYCKET bra fråga. Jag är lika oförstående som du. Våra ultra-nationalistiska bröder gör kopplingen att är någon hbtq så är de en sjukdom och del av globalismen. På vilket sätt har jag inte förstått, än mindre vad det har med AfS att göra som parti.
Men de får väl lägga ut texten...
Citera
2018-06-11, 17:45
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
En MYCKET, MYCKET bra fråga. Jag är lika oförstående som du. Våra ultra-nationalistiska bröder gör kopplingen att är någon hbtq så är de en sjukdom och del av globalismen. På vilket sätt har jag inte förstått, än mindre vad det har med AfS att göra som parti.
Men de får väl lägga ut texten...

Ska läsa lite bakåt i tråden, kanske har missat något viktigt.
Citera
2018-06-11, 17:47
Medlem
Citat:
OK, då har vi rett ut det; du är inte Nazistbög. End of story. Jag anser mig inte vara en "Thaigubbe".

Antingen så har du en thaikvinna eller inte, såvida det inte är en ladyboy? Nåväl, vi släpper det, men det var du som outade dig själv som thaigubbe.

Citat:
Om man anser sig sympatisera med AfS så KAN man inte tillhöra ett parti som som står på en ideologisk grund, därför att Alternativ för Sverige är ett pragmatiskt sakfrågeparti
.

Det här är ju bara strunt som du har hittat på själv. AfS är ett nationalistiskt parti och den ideologiska grunden är nationalism. Varför skulle annars Kasselstrand säga sig vara nationalist och vilja bygga up en nationalistisk international?! Du ifrågasätter det mest självklara och hela anledningen till och syftet med partiets existens. Vad gör du i partiet? Allvarligt talat?

AfS är pragmatiskt och sakfrågefokuserat när det handlar om hur man ska uppnå sina politiska mål. Sakfrågor har ju dock inget värde om de inte är kopplade till någonting. Det politiska slutmålet för AfS är nationalism, att rädda det svenska folket och säkra en framtid för svenska barn. Detta mål rimmar väldigt illa med thaigubbar och prideparader.

Citat:
Vi tar tag i problemen för vad dem är, och försöker inte få in problemlösningen i form av en ideologi.

Varför är massinvandring och mångkultur ett problem, om man inte bryr sig om det svenska folket? Att det kostar pengar? Varför är hbtq-lobbyn ett problem (som Kasselstrand anser att den är, även om du är positiv) om man inte bryr sig om sunda familjevärderingar och en framtid för folket?

Citat:
Det är antingen eller, de två kan aldrig slås samman, dvs plocka det bästa från båda, för frågorna/lösningen kan vara likartade men utgångspunkterna är helt olika.

Nu projicerar du. Det är du som vill fortsätta med ditt folkskadliga leverne och skydda dina kortsiktiga egoistiska intressen och som tror att du kan plocka några russin ur en nationalistisk kaka.

Citat:
Så, du måste därvidlag bekänna färg, Är du NMR eller AfS/SD?
Vi får hela tiden dubbla budskap.

Jag är AfS. Jag är nationalist och du verkar vara en degenererad fulgubbe som försöker infiltrera AfS för din egen vinning. Sen när är förresten AfS och SD utbytbara och del av samma kluster?
Citera
2018-06-11, 17:51
Medlem
Citat:

AfS är ett nationalistiskt parti. Nationalister är negativt inställda till thaigubbar och "hbtq"' Byggnet är enligt egen utsago aktiv inom AfS och enligt egen utsago en thaigubbe (thaifru) och har dessutom sagt sig vara positiv till hbtq-rörelsen. En sån person bör inte vara med i och än mindre representera ett nationalistiskt parti. Fattar du grejen?
Citera
2018-06-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
AfS är ett nationalistiskt parti. Nationalister är negativt inställda till thaigubbar och "hbtq"' Byggnet är enligt egen utsago aktiv inom AfS och enligt egen utsago en thaigubbe (thaifru) och har dessutom sagt sig vara positiv till hbtq-rörelsen. En sån person bör inte vara med i och än mindre representera ett nationalistiskt parti. Fattar du grejen?

Kan du svara på frågan?
Citera
2018-06-11, 18:15
Medlem
StillaHavets avatar
Jag ger mig in i diskussion men utan att kanske till fullo förstå. Jag gör det väldigt enkelt för mig. Har 100% förtroende för Kasselstrand och att han gör de rätta avvägningarna. Ingen är ofelbar och alla kan ha nytta av konstruktiv kritik men finns det någon enda politiker jag skulle ge förtroende, fria händer, att fixa till Sverige, så är det Gustav.

Inom alla partier samlas det olika människor med olika bakgrund och som ledare måste man vara medveten att med detta följer sannolikt också olika hjärtefrågor. Jag ser inte positivt på SD-Thailand och öppen svenskhet. Thaiimporten av fruar, satt i system, skiljer sig lite från batik-häxorna som åker till Gambia. Det är väl inte bra om AfS associeras med dem. Däremot ser jag personligen inte att man inte skulle kunna vara medlem och aktiv bara för att man har en fru från Thailand. Alla är inte sexturister.

Vad gäller HBTQ är det en lobby och den är inte bra för oss då man sätter den frågan över allt annat. Att det finns bögar och flator i samhället som fungerar som oss andra i de flesta sammanhang är en realitet och så länge man inte hyllar Pride och hänger en dildo framför små barn ser jag inte heller här att man inte kan vara medlem eller aktiv i AfS.

Vill man ha fullständigt rasrent och bögfritt, d.v.s. varken att män med thailändska fruar eller bögar ska kunna vara medlemmar eller aktiva, och denna fråga är högst på prioriteringslistan, då kanske man ska överväga ett annat parti men då får man också andra nackdelar på köpet. Inget parti har ett program som till fullo i alla lägen passar varje väljare.

Frågan är inte obetydlig då det alltid finns en risk att andra lojaliteter än för Sverige tar över och bör inte helt ignoreras men så länge det inte handlar om hela grupper som SD-Thailand eller ren HBTQ-aktivism då ser jag inte att det utgör ett problem.

Hittills har vi fått ta det som är minst dåligt men det behöver vi inte längre. Nu kan vi välja det som är bäst.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-11 kl. 18:18.
Citera
2018-06-11, 18:41
Medlem
Citat:
Jag ger mig in i diskussion men utan att kanske till fullo förstå. Jag gör det väldigt enkelt för mig. Har 100% förtroende för Kasselstrand och att han gör de rätta avvägningarna. Ingen är ofelbar och alla kan ha nytta av konstruktiv kritik men finns det någon enda politiker jag skulle ge förtroende, fria händer, att fixa till Sverige, så är det Gustav.

Inom alla partier samlas det olika människor med olika bakgrund och som ledare måste man vara medveten att med detta följer sannolikt också olika hjärtefrågor. Jag ser inte positivt på SD-Thailand och öppen svenskhet. Thaiimporten av fruar, satt i system, skiljer sig lite från batik-häxorna som åker till Gambia. Det är väl inte bra om AfS associeras med dem. Däremot ser jag personligen inte att man inte skulle kunna vara medlem och aktiv bara för att man har en fru från Thailand. Alla är inte sexturister.

Vad gäller HBTQ är det en lobby och den är inte bra för oss då man sätter den frågan över allt annat. Att det finns bögar och flator i samhället som fungerar som oss andra i de flesta sammanhang är en realitet och så länge man inte hyllar Pride och hänger en dildo framför små barn ser jag inte heller här att man inte kan vara medlem eller aktiv i AfS.

Vill man ha fullständigt rasrent och bögfritt, d.v.s. varken att män med thailändska fruar eller bögar ska kunna vara medlemmar eller aktiva, och denna fråga är högst på prioriteringslistan, då kanske man ska överväga ett annat parti men då får man också andra nackdelar på köpet. Inget parti har ett program som till fullo i alla lägen passar varje väljare.

Frågan är inte obetydlig då det alltid finns en risk att andra lojaliteter än för Sverige tar över och bör inte helt ignoreras men så länge det inte handlar om hela grupper som SD-Thailand eller ren HBTQ-aktivism då ser jag inte att det utgör ett problem.

Hittills har vi fått ta det som är minst dåligt men det behöver vi inte längre. Nu kan vi välja det som är bäst.
Vad är SD-Thailand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in