Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 01:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
När förekom det huliganism? Och när stöttade AfS det?

Dulny ägnade sig åt huliganism när han gav sig på kvinnan med KARMA-plakatet och slet det ur hennes händer.

AfS stöttade kanske inte det, men de lät honom hållas. Dålig reklam för AfS. De vinner inga röster på att förknippas med den sortens aktiviteter.
Citera
2018-06-01, 01:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Jag har sett Dulny frottera sig med diverse typer från NMR, Nordfront, osv. på YT. Det visar på en man jag inte kan dela åsikter med, och på ett i mitt tycke extremt dåligt omdöme om Dulny mot all förmodan inte är smygnasse.

Instämmer. Dulny har radikaliserats efter det att han lämnade SD, kanske redan innan, och umgås nu med allsköns brunhöger.

AfS gör klokt i att klippa den bruna svans som nu hänger efter dem om de ska ha någon chans att locka till sig fler väljare.
Citera
2018-06-01, 06:12
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Varning för det kontantlösa samhället:
Bankerna & staten kommer då ha mer kontroll över dina konton och kan frysa dem när som helst, såsom de gjorde med NMR bankkonton nyligen. Vidare har butiker och staten samt bankerna även koll på exakt vart du är och gör samt kan detaljstudera varenda transaktion. Ett kontantlöst samhälle, är bara ett steg närmare en Orwellsk mardröm 1984.

Bern: Bloombergs miljardärsindex vilseledande – Wallenberg inte ens med
https://newsvoice.se/2017/12/28/bernbloombergs-miljardarsindex-vilseledande/
[…]”Den mäktiga oligarkin med Rockefellers och Rothschilds i fronten har även målmedvetet satsat på att bygga upp ett antal mycket inflytelserika lobbygrupper (Bilderberggruppen, Trilaterala kommissionen, Council on Foreign Relations, Romklubben m.fl.) via vilka de bearbetar politiker och medier. Oligarkin har även målmedvetet använt sin ekonomiska makt för att ta kontrollen över medierna och omvandla dem till rena propagandaorgan för sin globalistiska agenda. De äger idag ca. 90% av västvärldens etablerade medieföretag – MSM.

Under ytan växer en enorm dold korruption som ligger utanför lagens arm. Med sin kontroll över världens stora multinationella företag och banker kan oligarkin alltid köpa viktiga politiska beslutsfattare och journalister med löften om framtida fett arvoderade uppdrag från deras organisationer, företag och banker.

-Fråga dig hur Sveriges förre statsminister plötsligt kan tjäna 22 miljoner kr per år efter att han lämnat sin position?

- Och fråga dig varför rader av viktiga avsuttna socialdemokratiska politiker under åren passerat revy inom av Wallenbergs kontrollerade SEBanken?

- Eller hur en medelmåttig politiker som Björn Rosengren kunnat bli en mycket förmögen man? Och jag försäkrar att förklaringen inte är att de plötsligt blivit duktiga entreprenörer som startat egna företag.
http://word.harrietsblogg.se/2018/01/01/har-rotschild-rockefeller-och-wallenberg-sfaren-kommit-pa-obestand/

Det tragiska är att politiker är maktens lakejer. Glöm inte det den 9 september!

Några svenska EU-globalistpolitiker –Hökmark, Ulvskog, Adaktusson, m.fl. - röstade för att riva upp gränskontrollerna i bl.a. Sverige, så agendan med diverse fortsatt okontrollerad invadering kan fortsätta…
https://pbs.twimg.com/media/Deg9HXVWsAAYtka.jpg:large
Man talar dock med kluven tunga då många av deras partier låtsas vara för gränskontroller i Sveriges riksdag.

Men samtidigt är globalisten och EU förespråkaren Soros bekymrad: ”Allt som skulle ha kunnat gå fel har gått fel för EU”, erkände ungraren George Soros under ett möte som organiserats av en av ”deras” tankesmedjor European Council on Foreign Relations, rapporterar Financial Times
http://www.dagensps.se/business/profiler/soros-existentiell-kris-hotar-eu/#conversion-2070161268
Soros försöker fortfarande febrilt påstå att Brexit skulle vara en ”väldigt skadlig process” för såväl Storbritannien som EU och han har därför donerat ytterligare 400 000 pund till en anti-Brexit-grupp.
Qui bono…?

Agendan som Palme & Co. alltsedan 1975 drev igenom, tycks nu ha slagit igenom: I hundratals år har nämligen finskan varit det näst största modersmålet i Sverige. Men inte nu längre. I och med den enorma muslimska invandringen till landet har arabiskan troligtvis gått om.

"En historisk milstolpe har passerats vad gäller språk i Sverige: arabiska är numera Sveriges näst vanligaste modersmål", skriver språkvetaren Mikael Parkvall i en krönika på SvD.

Samtidigt som Danmark igår röstade ja till att införa burka- och niqabförbud på allmänplats...
Citera
2018-06-01, 06:28
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Dulny ägnade sig åt huliganism när han gav sig på kvinnan med KARMA-plakatet och slet det ur hennes händer.

AfS stöttade kanske inte det, men de lät honom hållas. Dålig reklam för AfS. De vinner inga röster på att förknippas med den sortens aktiviteter.

Verkar för det mesta vara vänster-mäniskor och andra anti-afs personer som tycker det är dålig reklam.

Du kanske missade att nästan alla åskådare applåderade när Dulny slet ner plakatet?

Något man även inte såg på videon var hur hon först stod placerad precis brevid brukorna och höll upp plakatet precis bakom.

Hur som helst, bra gjort av honom. Det är dags att vi nationalister vågar ta tillbaka initiativet och utan att ursäkta oss ta bort störelse moment. Precis som hade hänt om det var en nationalist på ett kommunist möte som störde.

Vi kan inte längre spela efter den regelboken när den är riggad mot oss och vänstern spelar efter en helt annan som gagnar deras syften.
Citera
2018-06-01, 06:30
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
Jag kommer rösta på AfS som jag sagt tidigare, men jag tycker fortfarande att man hör för lite från partiet, någon enstaka artikel i gammelmedia då och då, partiet lägger upp några enstaka bilder på sin Facebook-sida med sitt budskap, men annars hör man nästan inget, det är så tråkigt, hur ska dem nå ut till fler om dem inte "vill" synas mer? Varför gör AfS inte en egen video med Kasselstrand där han håller "tal till nationen" som andra etablerade politiker gör, t.o.m. NMR och FI har gjort detta (även om det inte har någon större betydelse för väljarstödet i deras fall). Det gäller att ta vara på chanserna, AfS hade kunnat synas mer och göra mer, men det verkar som att orken tagit slut. Varför håller de inte fler torgmöten? Deras filmer ses ju av flera tusen, över en halv miljon har ju sett dessa redan, men det räcker inte. Självklart förstår jag att valkampanjen inte börjat fullt ut, men vill man få väljarstöd måste man jobba hårt för det, det räcker inte med att bara närvara i Almedalen t.ex. utan man måste synas hela tiden, enklare sagt än gjort men man kan ändå göra mycket själv. Har proppen gått ur AfS eller är något "stort" på gång? Vad tror/tycker ni?

Nu när de blockerats på JewTube bör de se till att uppdatera hemsidan oftare och inte bara Twittra och visa sina filmer på Facebook. Skaffa nu en proffsig filmare och filmutrustning och livesänd Den Kokta Grodan (lättsamt & politiska analyser) tillsammans med de sedvanliga korta (allvarligare) filmsnuttarna. Deras planerade torgmöten över hela landet, måste de själva ta sändningsansvaret för och filma med bättre utrustning. De är alla (tre) mycket bra talare - se till att det når ut! Ta med ngn av kvinnorna som talare, för några minuter, också. Hörde dessutom från en bekant att de också haft problem lokalt, med några av sina utskick till alla medlemmarna. Flest hjälpande aktivister (med utskick, slicka kuvert o dyl) har de ju främst i Sthlm så det gäller ju att hjälpas åt på mindre orter.

Den Kokta Grodan -May 29, 2018
# 102 Allahu akbar
https://denkoktagrodan.podbean.com/
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-06-01 kl. 07:21. Anledning: tillägg Den Kokta Grodan avsnitt #102 Allahu akbar
Citera
2018-06-01, 06:36
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Verkar för det mesta vara vänster-mäniskor och andra anti-afs personer som tycker det är dålig reklam.

Du kanske missade att nästan alla åskådare applåderade när Dulny slet ner plakatet?

Något man även inte såg på videon var hur hon först stod placerad precis brevid brukorna och höll upp plakatet precis bakom.

Hur som helst, bra gjort av honom. Det är dags att vi nationalister vågar ta tillbaka initiativet och utan att ursäkta oss ta bort störelse moment. Precis som hade hänt om det var en nationalist på ett kommunist möte som störde.

Vi kan inte längre spela efter den regelboken när den är riggad mot oss och vänstern spelar efter en helt annan som gagnar deras syften.

Så som en av alternativmedierna rapporterade så var det ovanligt många kvinnor som lyssnade och de intervjuade samt spekulerade över orsaken (de ökade våldtäkterna m.m.) så att Dulny markerade - direkt - mot störande intrång var nog bara välkommet.
Citera
2018-06-01, 06:45
Medlem
Citat:
Jag kommer rösta på AfS som jag sagt tidigare, men jag tycker fortfarande att man hör för lite från partiet, någon enstaka artikel i gammelmedia då och då, partiet lägger upp några enstaka bilder på sin Facebook-sida med sitt budskap, men annars hör man nästan inget, det är så tråkigt, hur ska dem nå ut till fler om dem inte "vill" synas mer? Varför gör AfS inte en egen video med Kasselstrand där han håller "tal till nationen" som andra etablerade politiker gör, t.o.m. NMR och FI har gjort detta (även om det inte har någon större betydelse för väljarstödet i deras fall). Det gäller att ta vara på chanserna, AfS hade kunnat synas mer och göra mer, men det verkar som att orken tagit slut. Varför håller de inte fler torgmöten? Deras filmer ses ju av flera tusen, över en halv miljon har ju sett dessa redan, men det räcker inte. Självklart förstår jag att valkampanjen inte börjat fullt ut, men vill man få väljarstöd måste man jobba hårt för det, det räcker inte med att bara närvara i Almedalen t.ex. utan man måste synas hela tiden, enklare sagt än gjort men man kan ändå göra mycket själv. Har proppen gått ur AfS eller är något "stort" på gång? Vad tror/tycker ni?

Du får väl gå med så får du mer information om vad som är på gång. Nu gäller det att rikta in sig på en valorganisation så att valsedlar etc finns i vallokalerna den 9 september. Det är där krutet ska läggas. Det blir också rundresor för partiledningen i många städer vad jag har förstått.
Citera
2018-06-01, 06:51
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Du får väl gå med så får du mer information om vad som är på gång. Nu gäller det att rikta in sig på en valorganisation så att valsedlar etc finns i vallokalerna den 9 september. Det är där krutet ska läggas. Det blir också rundresor för partiledningen i många städer vad jag har förstått.
Det där ska fotfolket/aktivisterna med deras "kretsansvarig" klara av.
Den mer utåtriktade AfS ledningen, med f.n. Kasselstrand, Hahne och Jeff m.fl. mycket bra talare, måste däremot synas och höras varje vecka, på ett eller annat sätt.
Citera
2018-06-01, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Det där ska fotfolket/aktivisterna med deras "kretsansvarig" klara av.
Den mer utåtriktade AfS ledningen, med f.n. Kasselstrand, Hahne och Jeff m.fl. mycket bra talare, måste däremot synas och höras varje vecka, på ett eller annat sätt.

Om det uppstår bråk blir det mer media. Kan vi hoppas på att avgrundsvänstern gör sitt jobb dom också.
Citera
2018-06-01, 07:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Haha. Det var ju för fan bara några dagar sedan man körde tre lyckade torgmöten i rad, där man fick ganska god mediauppmärksamhet. Efter det har man gått ut och försvarat Tommy Robinson (något jag inte tycker var särskilt lyckat, men det är ju ändå att "göra något"). Du kan ju inte räkna med att AfS ska göra spektakulära grejer varje dag?

AfS är aktiva och försöker hitta nya sätt att nå ut hela tiden. Ett par dagar utan stora rubriker är inget konstigt.
Citera
2018-06-01, 07:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Såg denna video:

https://www.facebook.com/altforsverige/videos/645683052490630/

När man ser den, så inser man att AfS aldrig kommer att kunna tilltala mer än några promille av väljarkåren. Tonen är mycket aggressiv. Män, bara män som talar. Vid 00:41 rabblas någon sorts vikingaramsa, tror denna typ av retorik möjligtvis kan locka NMR'are till AfS, men inte mer sansade personer.

Samtidigt rusar SD i opinionen, och ökar sannolikt med ungefär ett AfS per dag i nuläget.

Problemet med AfS är att man har en så hård framtoning, samt Kasselstrands märkliga och robotaktiga sätt att prata. Sen detta att man inte verkar kunna stå för för sin egen skrivna politik, nämligen att Sverige i princip ska vara förbehållet etniska nordbor, det skriver man men vågar inte säga tydligt. Samt den nyliberala ekonomiska politiken, som jag tror skrämmer många potentiella SD-väljare som snarare vill se ett tryggt folkhem.
Citera
2018-06-01, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Jo, det kan locka röster. Se på hur SD ökade efter järnrörsskandalen. Folk blev glada och exalterade när de trodde att SD var ute och slogs mot blattar, även om det inte var så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in