Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-31, 09:34
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Här fabulerar du som vanligt friskt. Jag har aldrig använt dubbla måttstockar eller hävdat att etniska svenskar och judar ska bedömas olika. Jag har inte heller försökt "problematisera" den svenska etniciteten.

Att jag frågar hur AfS definierar etniska svenskar och svenskhet beror på att svenskheten spelar en central roll i deras partiprogram. Alltså bör de i eget intresse förklara vad de menar. Annars kommer andra att göra det åt dem, och de förklaringarna kommer inte att gynna AfS.

Mera konspiratoriskt skitsnack. Jag börjar bli genuint trött på dina hjärnspöken. Jag vill inte ha en "splittrande" diskussion utan ett klarläggande av vad AfS står för i deras kanske viktigaste fråga, nämligen den svenska identiteten.

Att mörka i den frågan, som du och många av rasisterna i tråden enträget uppmanar dem att göra, är inte en klok strategi. Då kommer nämligen alla att ta för givet att Mattias Karlsson har rätt och att de är rasister. Inte många skulle välja att rösta på ett sådant parti. Om de inte är rasister har de allt att vinna på att klarlägga att de inte är det.

Och många börjar bli trötta på ditt autistiska tjat om etnicitet.

Kan vi nu fokusera på kärnfrågorna tack!
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-31 kl. 09:54.
Citera
2018-05-31, 09:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det finns som sagt två nivåer här. Dels sakfrågan, som ju är väldigt enkel:

Så länge du själv inte nöjaktigt kan definiera NÅGON konkret etnicitet med språklig eller juridisk specificitet, så är det en ohederlig kuggfråga att begära att någon ska göra det med svensk etnicitet/kultur/nation.

Fattar du? Kuggfråga - om du inte kan fånga in andra folkgrupper med större precision än de ytterst vaga definitioner av judar eller samer som tydligen fungerar tillräckligt bra för att skydda deras särintressen. "Uppfattar sig som X och uppfattas som x av andra X". Cirkelbevisning som uppenbarligen får duga i den verklighet politiken verkar i, men inte duger för dig om det är etniska svenskar som ska skyddas.

Det är inget konstigt alls i att etnicitet definieras av folks uppfattningar om sig själva och andra. Så är det och så har det alltid varit. Människan är ett socialt djur som spontant organiserar sig i grupper, klaner, stammar och nationer.

Den punkt där rasister halkar fel är när de hävdar att de små genetiska skillnader som finns mellan olika mänskliga populationer skulle vara avgörande för etnciteten. Så är det inte alls, och redan Herodotos insåg det när han försökte definiera vad de underliggande faktorer är som styr vår uppfattning om vår egen och andras etnicitet.

Citat:
Finns välvilliga kuggfrågor? Nej, syftet är per definition fientligt. En slags ensidigt problematiserande hets mot folkgrupp.

Vilket trams. Att fråga hur någon - det här fallet AfS - definierar svenskar är inte att hetsa mot svenskar. Tvärtom så är det en fråga av avgörande betydelse som AfS måste kunna svara på om de ska ha någon chans att tas på allvar.

Citat:
Nästa nivå är vad du uppnår genom att fortsätta bemöta mina anklagelser om fientlighet mot svenskar och ensidigt kalla svenskar rasister om de delar universella uppfattningar om att etnicitet handlar om släktskap?

Den som anser att genetiska skillnader är avgörande för etniciteten är rasister, ja. Den uppfattningen är "universell" bara bland rasister. Att många rasister tycks tro att deras egen uppfattning är allmänt vedertagen beror nog på att de lever i en filterbubbla.

Citat:
Minskar du känslan av ett politiskt svenskt vi, genom att angripa det? Kommer ett parti som AfS förlora på att ilsket försvara en intuitiv svensk gemenskap genom att föraktfullt vägra svara på dina kuggfrågor?

Jag anser att vi behöver stärka vikänslan och försvara det svenska nationsbygget i en tid när många ifrågasätter nationalstaternas existensberättigande. Men det målet uppnår man inte genom att exkludera vissa människor från den nationella gemenskapen baserat på obsoleta rasteorier.

Citat:
Och om Mattias Karlsson till äventyrs skulle anklaga för svensk rasism på samma sätt som du - kommer han vinna eller förlora mot en motståndare som då anklagar honom för hyckleri och rasism mot svenskar då han helhjärtat bejakar judisk etnonationalism i Israel - komplett med DNA-test?

Jag har kritiserat judiska rasister i trådar där det är topic. Se t.ex. mina inlägg om rasisten och likudpolitikern Moshe Feiglin:

(FB) Val i Israel 22/1-2013

Men judar är inte topic i den här tråden, trots dina desperata försök att gång på gång styra in diskussionen på judar.
Citera
2018-05-31, 09:38
Medlem
Citat:
Att mörka i den frågan, som du och många av rasisterna i tråden enträget uppmanar dem att göra, är inte en klok strategi. Då kommer nämligen alla att ta för givet att Mattias Karlsson har rätt och att de är rasister. Inte många skulle välja att rösta på ett sådant parti. Om de inte är rasister har de allt att vinna på att klarlägga att de inte är det.

Fel. Det som en betyande del av svenska folket vill ha är i själva verket just "rasister". En stor andel av SD:s väljare (den tredjedel som inte har en thaifru och har adopterat negerbarn ) tror t.ex. att SD egentligen är rasister som vill kasta ut blattarna, men att de av taktiska skäl håller detta hemligt och bara låtsas som att de är ett "antirasistiskt mittenparti". Detta brukar kallas för fantasierna om "den hemliga planen". Problemet är att SD inte har någon hemlig plan och att de faktiskt tycker det de säger att de tycker. Även om det inte var så från början i SD så har det blivit så, eftersom man har sagt så under lång tid och fyllt partiet med människor som tror på kulturmarxistiskt dravel.
Citera
2018-05-31, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag håller med dig. Ideologiska diskussioner och populism är dock varandras motsatser. Dessutom saknas idédebatten både hos SD och AFS, det är mest slagord och populism hos båda där AFS har differentierat sig som lite "hårdare" och "tuffare".

AFS gör för övrigt ett stort misstag som påstår sig sakna ideologi och enbart gå efter "sunt förnuft" eftersom det gör partiet mer rotlöst. Jag tror att ideologisk grund är ett måste om ett parti ska vara långlivat, det är det som förenar medlemmarna och håller partiet samman. Men det är uppenbart att GK och WH går mycket efter ideologi, så jag förstår inte varför de påstår att de inte gör det.

Inte varandras motsatser, utan två sidor av samma mynt, kompletterande varandra. Det går både att stapla läskbackar och – som Ian på äldre dagar – resonera mer djupgående. Vad gäller idédebatten i AfS så tycker jag bland annat att man hör exempel på den i Den kokta grodan, och hoppas att det kommer mer av den typen av diskussioner i partiet. Till skillnad från SD stöter ju inte AfS aktivt bort intellektuella.

Håller med dig om ideologin. Självklart har de en ideologi (i huvudsak nationalism), så att säga att man inte ägnar sig åt ideologi är ju felaktigt. Svårt att säga vad man tror sig vinna på det.
Citera
2018-05-31, 09:46
Medlem
Citat:
Här svarar du ju både ja och nej. Korrekt att etnicitet inte enbart - eller ens huvudsakligen - handlar om biologi. Detta är inte en akademisk fråga utan en fråga av central betydelse i dagens politik.

Denna definition är allmänt vedertagen bara bland rasister. AfS gör klokt i att inte anamma den om ni inte själva vill bli betraktade som rasister. Etnicitet är som du själv skrev ovan ett vidare begrepp.

Hur kan det vara rasism att erkänna att det finns biologiska svenskar/skandinaver? Det är fakta, det är så vare sig du vill det eller inte. Sen bortser du från övriga delen av resonemanget utan du plockar ut en del och menar att det är det enda av värde som jag skrev, vilket är typiskt för MK och hans fan boys som är mer upptagna med att lyssna på DN:s ledarsida än sunt förnuft.
Citera
2018-05-31, 09:53
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Snacka om megalomani. Jag försöker försvara AfS från dina dumheter, som riskerar att skada partiet. Och du påstår att jag "försöker smutskasta AfS". DU är inte partiet, Jeff. Egentligen är du inte ens AfS:are. Du är i grunden en SD:are med dålig disciplin. Ungefär som din stora förebild Kent Ekeroth. Det är skillnad på att vara nationalist och att vara odisciplinerad och "frispråkig" SD:are.

Jag har aldrig kritiserat de riktiga AfS:arna Kasselstrand och Hahne. Tvärtom hyllar jag dem för deras insatser, senast deras fantastiska tal i Växjö.

Min förhoppning är att människor som inte delar partiets grundläggande värderingar ges en mindre framträdande roll i valrörelsen.

Om inte ditt inlägg är definitionen av smutskastning så vet jag inte vad smutskastning är.

Det är lite väl magstarkt att kalla en riksdagsledamot för megaloman och företrädare för vårt parti...som dessutom interagerar med sina väljare direkt här på FB. Hur många politiker gör det?
Jeff har riskerat allt genom att företräda Sverige, först genom att representera SD när det var kontroversiellt och nu AFS.
Vad har du riskerat för den politiska kampen?

Kan man kritisera politiker? Ja, självklart men att använda ditt språkbruk och personliga angrepp är magstarkt.

Jeff var klar och tydlig på alla punkter gällande öppen svenskhet och islam m m i sitt tidigare inlägg.
Tyckte han svarade väldigt tydligt.

Så släpp detta nu!
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-31 kl. 09:59.
Citera
2018-05-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja, det vet jag. Därför är det väldigt märkligt... En random instragrammare är skickligare på live-video än AfS...

När jag pratade om pengar menade jag kostnaden att annonsera på Facebook/YouTube/TV&Tidningar (om de "godkänner" AfS).

Ja, det är lite märkligt, särskilt med tanke på att nästan allihop är ganska unga och har aktiva anhängare som ofta är ännu yngre och som åtminstone i några fall borde ha hållit på en hel del med sånt. Många yngre människor gör ju det nuförtiden och filmar allt möjligt med go pro-kameror, gör egna actionvideos om när de cyklar mountainbike, videobloggar om smink och kläder och allt möjligt. Det måste finnas ett gäng med individer bland AfS aktiva anhängare och medlemmar som är hyfsat bra på sånt här och dessa personer borde användas till max.

Till och med polisen har nuförtiden ofta särskilt utsedda poliser som springer runt med kameror och stativ i syfte att filma människor vid demonstrationer och torgmöten.
Citera
2018-05-31, 09:59
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
180poäng Jeff! Love it!
https://youtu.be/xz3PbpPR6DY

Detta stycke du skrev skall jag förstora till 45x65cm. Rama in och spika upp väggen.
När alla bekanta kommer på besök och frågar; ”-Vem har skrivit detta?”
Svara jag:
”Mitt parti, AFS. Sveriges enda parti.”

Det i grunden kriminella banksystemet är en otroligt viktig fråga som AfS har möjligheten att äga eftersom SD schabblat bort den bollen för länge sen. Utmärkt med hög profil i denna ödesfråga som så få svenskar egentligen förstår till följd av kulisserna med rök och speglar som omger banksystemet. Schweiz kommer snart att folkomrösta om FRB-systemets vara eller icke vara.
Citera
2018-05-31, 10:00
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Eftersom som många efterfrågar anledningen och jag inte har något skäl att vara tyst kring det längre kan jag lika väl redogöra för det så ni slipper spekulera. Jag valde redan i januari att inte ställa upp för återkandidatur till riksdagsvalsedeln. Av flera skäl:

1. Jag tyckte SD blivit ett liberalt parti på flera plan. Man viker sig i fråga efter fråga, förvisso tar man små steg i rätt riktning avseende migrationspolitiken - men stegen är mindre än vad samhällsutvecklingen kräver. Plus att man ändå avser nöja sig med Moderaternas invandringspolitik efter valet.

2. Jag tyckte SD:s krypande för Moderaterna tagit rent av frånstötande proportioner. (Det är värre i korridorerna än i media, jag vet hur långt de är beredda att gå)

3. Jag ville inte behöva bli medansvarig för det svek mot väljarna som är planerat av Mattias Karlsson, Paula Bieler, Sven-Olof Sällström med flera. De som numera styr partiet.

4. Jag ville vara en trovärdig ingenjör bakom den alternativa listan. Någon i den interna oppositionen hade kanske rent av lagt ytterligare ett alternativt förslag med mig på under Valkonferensen om jag funnits kvar som valbar, vilket hade rört till det och inget vi som ville ha en alternativ lista eftersträvade.

5. Jag hade också tröttnat på de eviga striderna mot liberalerna i riksdagsgruppen, hela tiden försökte de pressa fram sina positioner och det blev tyvärr inte bättre efter att Jimmie kom tillbaka. Det tog enormt mycket av min tid som jag hellre lagt på annat. Som jag nu helt plötsligt har tid med. Dessutom var alla förslag som vi nationalister ville ha konstant motarbetade, till och med i de utskott vi arbetade i. Hade vår alternativa lista vunnit så var det ända bara tänkt som en markering för att skapa underlag för framtida strider, det hade ändå suttit flera liberaler kvar på viktiga positioner. Jag kände att det oavsett varit meningslöst att sitta för SD ytterligare en mandatperiod.

Jag hade tänkt att sikta på partistyrelsen 2019 och hoppas att vi hade kunnat knuffa ut liberalligan. Jag förstod dock att det var omöjligt efter Valkonferensen, antingen är folk livrädda (för uteslutning eller att bli satta i frysen) eller så hade distrikten övervägande liberala ombud. Det hade heller aldrig blivit bättre. Enbart om AfS kommer in i riksdagen kan den nationalistiska falangen i SD eventuellt få luft under vingarna igen.

Din story borde spridas på sociala medier och inte minst på facebook. Särskilt i de där pinsamma "heja-jimmie-grupperna".
Citera
2018-05-31, 10:04
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Det är inget konstigt alls i att etnicitet definieras av folks uppfattningar om sig själva och andra. Så är det och så har det alltid varit. Människan är ett socialt djur som spontant organiserar sig i grupper, klaner, stammar och nationer.

Den punkt där rasister halkar fel är när de hävdar att de små genetiska skillnader som finns mellan olika mänskliga populationer skulle vara avgörande för etnciteten. Så är det inte alls, och redan Herodotos insåg det när han försökte definiera vad de underliggande faktorer är som styr vår uppfattning om vår egen och andras etnicitet.

Vilket trams. Att fråga hur någon - det här fallet AfS - definierar svenskar är inte att hetsa mot svenskar. Tvärtom så är det en fråga av avgörande betydelse som AfS måste kunna svara på om de ska ha någon chans att tas på allvar.

Den som anser att genetiska skillnader är avgörande för etniciteten är rasister, ja. Den uppfattningen är "universell" bara bland rasister. Att många rasister tycks tro att deras egen uppfattning är allmänt vedertagen beror nog på att de lever i en filterbubbla.

Jag anser att vi behöver stärka vikänslan och försvara det svenska nationsbygget i en tid när många ifrågasätter nationalstaternas existensberättigande. Men det målet uppnår man inte genom att exkludera vissa människor från den nationella gemenskapen baserat på obsoleta rasteorier.

Jag har kritiserat judiska rasister i trådar där det är topic. Se t.ex. mina inlägg om rasisten och likudpolitikern Moshe Feiglin:

(FB) Val i Israel 22/1-2013

Men judar är inte topic i den här tråden, trots dina desperata försök att gång på gång styra in diskussionen på judar.

Fokus är:

-Återvandring

-Kriminalitet

-Lagen om hets mot folkgrupp

-Höga skatter/fientligt företagsklimat

-Bankväsendet

-EU

Kan du sluta spamma sönder tråden med dina autistiska utspel om etnicitet och fokusera på ovanstående kärnfrågor!
Citera
2018-05-31, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Nuv. sosseregering och Google har haft privata möten: Google äger YouTube. Facebook Sverige har ju blivit extremt PK och de i sin tur äger även Instagram. Bonniers var dessutom de som initierade nedsläckningen av Granskning Sverige…

Vilket folkslag - med makt - pratar vi om här dåra. Muslimer som står på knä fem ggr/dag, eller…
Vem gav oss muslimerna…Varför flyr de sina länder…Vem/vilka bombar sönder deras länder…

Det här censurerandet av politiska åsikter bör anses som otillbörlig påverkan av valet i Sverige av privata sociala medieföretag, med systemviktig monopolställning, när man går så långt att man t.o.m. censurerar ett lagligt bildat politiskt parti, som ställer upp i svenska valet 2018.

Än värre blir det om vi kan påvisa att den nuv. svenska sittande regeringen använt påtryckningsmedel för att få de största och viktigaste mediala aktörerna, såsom YouTube, att blockera en av sina politiska konkurrenter mitt under brinnande valår …? Valfusk ngn…
(FB) Youtube censur (Samlingstråd)

Detta bör vara en av huvudfrågorna som man driver hårdast och kampanjar mest om, efter och tillsammans med stoppad invandring, massåtervandring, upplysning om det pågående folkutbytet, Swexit och nej till Nato.

Citat:
Slutligen ett - upprepat- råd i all välmening:
Skaffa proffsig(are) filmare & utrustning, än viktigare nu när ni måste nå ut i andra/egna kanaler.

Ja, det är några som har kommit med samma uppmaning några gånger nu.
Citera
2018-05-31, 10:12
Citat:

...

Åh herregud Regulus. Du är sannerligen en verklighetsförnekare av rang. Raser existerar, deal with it.
Detta är ditt påstående,
https://imgur.com/a/1GQ8Agr
https://imgur.com/a/RHT43U0
det går inte och ta dig seriöst, du har väll ögon?

Sedan har du mage att påstå att det är """"rasistiskt"""" att genetik är avgörande för etnicitet. Förlåt, men är du född i farstun? Inte har en inuit samma utseende som en östafrikan. Hur vet man det? Jo man använder ögonen för att titta - den ena är lång, smal och svart. Den andre är inte likadan. Ingen frisk människa kan påstå att dessa två individer ser likadana ut. Dom ser olika ut och kan därför inte ha samma etnicitet.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Human_races_according_to_Coon_%28collage%29.jpg

Du lever i en verklighetsförnekande filterbubbla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in